לאחסן בטוח - כל מה שצריך לדעת על שירותי אחסון דירות

מרגישים שאין לכם מספיק מקום בבית או במחסן? אתם לא לבד. אלפי ישראלים נעזרים מדי יום בשירותי אחסנה מקצועיים שמטרתם לענות על הצורך ולספק מקום בטוח לאחסון פריטים שונים לפרק הזמן הדרוש(בית ,מקודם)

אילוסטרציה (צילום: 123rf)

השירות הפך לכל כך חיוני ומקובל עד שלצד צרכנים ששוכרים מחסן לתקופה מוגבלת של מספר שבועות עד מספר חודשים, יש כאלה שקשה להם לוותר על המחסן שאימצו לחיכם וממשיכים להשתמש בו על בסיס קבוע.

בוודאי לא תופתעו לשמוע שבעקבות הביקוש הגובר לשירות, קמו בשנים האחרונות עשרות (אם לא יותר) חברות ונותני שירותים בתחום האחסנה, כך שלא חסר מי שיענה על הביקוש ויציע לכם שירותי אחסון דירה מכל סוג שתצטרכו (על כך נרחיב מיד).

יחד עם זאת, מאחר שענף האחסנה אינו נתון כמעט לפיקוח, קיימים הבדלים בין ספקים וחברות – הבדלים שלעתים יכולים להשפיע על המחיר שתשלמו, נוחות ושביעות רצון מהשירות ואפילו מצב התכולה שתאכסנו.

אז מה עושים ואיך מוצאים את החברה המתאימה לאחסון הדירה שלכם במחירים הוגנים? לפניכם המדריך שנכתב בשיתוף חברת 'תיבת נח' המתמחים במתן שירותי אחסון תכולת דירה ביחידות פרטיות בפריסה ארצית למעלה מ-20 שנים ,כך שאם אתם מתכוונים לאחסן את הדירה, כדאי שתקשיבו למה שיש להם לומר.

מצבים נפוצים שבהם מאחסנים דירות בישראל

ישראל עברה הרבה מאוד שינויים בעשורים האחרונים בכל הקשור לאורח החיים, רמת הצריכה והחיבור אל הכפר הגלובלי, שינויים שהביאו לעלייה חדה בביקוש לשירותי אחסנה מקצועיים.

מעברי דירות – בעשור האחרון הישראלי הממוצע החליף יותר דירות מאי פעם ובעוד שבעבר נהוג היה לשכור דירות לפרקי זמן ארוכים, היום כבר אפשר לראות יותר שכירויות לטווחים קצרים. יש לכך סיבות מגוונות כמו עלית מחירי השכירות, שינוי במקומות תעסוקה וכיוצא בזה אך בשורה התחתונה, איפה שיש יותר מעברי דירות, יש ביקוש גדל לשירותי אחסון דירות לפרקי זמן משתנים.

רילוקיישן – חלק מההשלכות של הפיכת ישראל למעצמת הייטק הוא קשרי עבודה עם חברות מעבר לים, ונסיעות עסקיות ממושכות של מספר שנים, הפכו כבר מזמן לדבר שגרתי בקרב אלפי ישראלים שמעדיפים להשכיר את הדירה בזמן היעדרותם. מי שתכולת ביתו יקרה לו ומעוניין לשמור עליה, יאחסן אותה ביחידות ומחסנים מתאימים.

שיפוצים – כל מי ששיפץ את ביתו יודע שאחת הבעיות היא לשמור על הרהיטים ומוצרי החשמל מפני לכלוך, פגיעה של בעלי מקצוע ושלל הסכנות שמלוות אזור בנייה ושיפוץ.

אחת הדרכים המומלצות לשמור על התכולה היא לאחסן אותה עד לסיום השיפוץ.

מחסן נוסף – ישראלים רבים, בעיקר באזור המרכז הצפוף, זקוקים למחסן קרוב לביתם על מנת לאחסן בו חפצים וציוד. יחידות פרטיות הן פתרון מעולה עבורם.

אחסון תכולת דירה - השיקולים שצריך לקחת בחשבון

יש כמה שיקולים שצריך להכיר לפני שאתם מאחסנים את הדירה. בחירה נבונה תסייע לכם לקבל שירות מתמשך טוב יותר, לשמור על התכולה במצב מעולה ואפילו להפחית מהשכר החודשי שתדרשו לשלם עבור השירות.

שיטות אחסון מקובלות

אחד המאפיינים המרכזיים שיכולים לעשות את ההבדל בין שירות אחד לאחר, היא השיטה שבה מאחסנים את התכולה.

באופן כללי, יש שלוש שיטות מקובלות לאחסון דירות במדינת ישראל. 1. יחידות אחסנה פרטיות 2. מחסנים 3. מכולות.

אלה 3 שיטות שנבדלות בשירות שהן מציעות לכם, תנאי האחסון ובמחיר ומה שיכול להראות מאוד מתאים למישהו אחד, עשוי לגרום לנזק לתכולה של מישהו אחר.

יחידות אחסנה פרטיות

יחידה היא למעשה מחסן פרטי שהשוכר מקבל אליו גישה באמצעות מנעול ומפתח. השוכר יכול להשתמש במחסן כדי להכניס או להוציא ממנו חפצים וציוד – ממש כמו מחסן פרטי בבניין מגורים.

ליחידות יתרונות רבים שמתבטאים בהגנה מעולה על הציוד, פרטיות והיכולת להשתמש במחסן על בסיס שוטף ולהגיע אליו מתי שצריך.

החיסרון לעומת זאת הוא במחיר שנחשב לייקר ביחס לשתי השיטות האחרות.

מחסנים

מחפשים פתרון לפרק זמן ארוך שבמסגרתו תאחסנו את הדירה ואינכם מתכוונים להגיע מעת לעת על מנת להוציא או להכניס דבר מה? מחסנים הם הפתרון המומלץ עבורכם.

מחיר זול יותר ואפשרות לתנאים טובים שמבטיחים הגנה מרבית על הציוד, יכולים לתת לכם את התמורה הכי טובה לכספכם.

ההבדל המרכזי בין מחסנים לבין יחידות הוא שבניגוד ליחידות, התכולה שלכם נמצאת בחלל גדול עם תכולה של לקוחות אחרים.

מכולות

בוודאי שמעתם על האפשרות לאחסן תכולה בתוך מכולות. זאת אפשרות זולה אך אם המכולות אינן מאווררות ואינן נמצאות במקום מוצל ומוגן, הנזק שיגרם יכול להיות הרבה יותר גבוה מהתועלת ולכן צריך לבדוק כל חברה ונותן שירות לגופם.

מה לבדוק לפני שמאחסנים

מעבר לשיטת האחסון, יש חשיבות גבוהה לבדיקה של מסגרת השירות ובמילים פשוטות – מה אתם מקבלים והאם המקום תואם את הדרישות שלכם.

תנאי אחסנה ותחזוקה

הדבר הבסיסי הוא שהתכולה שלכם תאוחסן במקום מתאים, דהיינו כזה שיש בו טמפרטורה נוחה, אוורור, צל והגנה, ממש כמו בדירה. מאוד פשוט לבדוק את הסעיף הזה וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשוות את המקום אל דירה ממוצעת.

בנוסף, צריך לוודא שהמקום נקי ומתוחזק היטב שהרי לא הייתם רוצים לאחסן את הרהיטים במקומות מלוכלכים שיכולים למשוך מזיקים.

אישורים ורישיונות

כל עסק שמציע שירותי אחסנה, חייב לעשות את זה במסגרת רישיונות והיתרים. על מנת להבטיח שאתם עובדים עם מקום מסודר ובטוח, וודאו שקיבל את ההיתרים מהרשות המקומית ומכבי האש.

ביטוח

ביטוח תכולה הוא דבר קריטי וחשוב לבדוק שהשירות שמוצע לכם כבר כולל בתוכו ביטוח.

בעוד שלמרבית העוסקים בתחום יש ביטוח, לא לכולם יש את אותם כיסויים ולכן צריך לבדוק את גובה השיפוי והתנאים הכלליים של הפוליסה.

אבטחה

המטרה של שירותי אחסון היא להבטיח את שלום החפצים וכדי לעשות את זה, צריך לדאוג שבמקום יש סידורי אבטחה נאותים.

שירותי הובלה ואחסנה

אם אתם מאחסנים כמה פריטים במידות ומשקל סטנדרטי, כנראה שתוכלו להסיע את החפצים ברכב הפרטי שלכם אך מאחר שברוב המקרים מאחסנים רהיטים וחפצים גדולים וכבדים, נדרשים שירותי הובלה.

מומלץ לשכור שירות משולב של הובלה ואחסנה מפני שבאופן הזה תעבדו מול איש קשר אחד וחברה אחת שתהיה אחראית על כל השירות – מההתחלה ועד הסוף.

הדבר האחרון שאתם צריכים הוא להיות מטורטרים בתרחיש של נזק או שירות לקוי.

מחירון אחסון תכולת דירה

המחיר של אחסון תכולה דירה הוא על בסיס חודשי ונגזר מהשיטה, נפח דרוש, פרק הזמן ומיקום גיאוגרפי.

  1. שיטת השירות – יחידות הן היקרות ביותר בעוד שהמכולות הן הזולות.

  2. נפח – ככל שיש יותר פריטים לאחסן, כך המחיר עולה.

  3. פרק זמן – ככל שאתם מאחסנים ליותר זמן, כך המחיר הסופי יעלה אך לעומתו, המחיר החודשי יכול לרדת.

  4. מיקום – מחסנים בתל אביב יהיה יקרים יותר ביחס למחסנים במושב בשפלה.

להלן טווחי מחירים ממוצעים (המחיר הסופי יכול להיות זול או יקר יותר). כמו כן שימו לב שהמחיר הסופי יכול להשתנות בהתאם ל-4 הנקודות שהבאנו.

יחידת 8 קוב – מתאים לדירת חדר – מחיר 300 ₪

יחידת 15 קוב – מתאים לדירות 2 חדרים – מחיר 500 ₪

יחידת 25 קוב – מתאים לדירות 3 חדרים – מחיר ממוצע 700 ₪

יחידת 40 קוב – מתאים לדירות 4 חדרים – מחיר ממוצע 850 ₪

יחידת 60 קוב – מתאים לדירות 5, 6 חדרים ובתים פרטיים – מחיר ממוצע 1,000 ₪

מחסן משותף – 35 ₪ לקוב

השכרת מכולה – 1,000 ₪

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר