כיתה א': מעבר חלק או טראומה? ההורים קובעים

הילד עולה לכיתה א'? סביר להניח שאתם מתרגשים יותר ממנו. הטראומה הראשונית מתרחשת אצל כל תלמיד ועד כמה היא תשפיע על תפקודו בכיתה - אתם ההורים קובעים * כך תעשו את זה נכון (ילדים, הורים)

mame | כיכר השבת |
התחלות חדשות הן דבר נפלא, כבר 26 שנה שאני זוכה לחוות כל פעם מחדש את התחלה החדשה של ילדי כיתה א'. בעצם, את התחלת חייהם כך אני מגדירה זאת.

שלום כיתה א' אולי הוא מושג נחמד שהשתרש בנו כמשפט מחייך, מאיר פנים בנאיביות מתוקה. אך מעברו השני, זהו אחד המעברים החשובים ביותר לילדנו. השנה זו תהיה עבורי השנה האחרונה בכיתה א' ובסופה אפרוש לגמלאות. את שלי תרמתי למערכת החינוך ובסיפוק רב.

הורים מתרגשים לילדי כיתה א'? כדאי שתקראו בעיון את השורות הבאות: מדובר באירוע מכונן. הכניסה לכיתה חדשה שהיא לא גן, החששות מפני תגובת הילד לאווירה הלא מוכרת, לחברים - כל אלה הם חלק בלתי נפרד מהחבילה. אך דווקא עכשיו כשאתם בחופש, כדאי להתחיל להכין את הילד או הילדה.

המושג מוכנות היא לא סתם מילת מבצע המונחת על מדף הרכישות ונתונה לשיקול דעת הקונה, אלא בעצם המוצר עצמו. הכנה מקדימה חיונית לפני העלייה לכיתה א'. במשך שנות עבודתי בחינוך, יכולתי להבחין בקלות מי הילדים שהגיעו מוכנים למעמדם החדש כ'תלמידי בית ספר' לבין ילדים שהמעבר בין הגן לכיתה א' היווה עבורם סיוט. הטראומה הראשונית מתרחשת אצל כל ילד ועד כמה היא תשפיע על תפקודו בכיתה, אתם ההורים קובעים.

ההכנה כוללת הקניית מושגים בסיסיים מעולם בית הספר, הסבר על אופן השימוש בחפצי הלימוד. וכן, להבהיר לילד שכעת שעות המשחק מצטמצמות ובמקום גננת יש מורה, יש חברים אחרים ולתת לו להבין שהוא גדל עכשיו וכל מה שהכיר פחות או יותר עומד להשתנות.

קצת על מעברים

כולנו חווים במהלך החיים לא מעט מעברים והתחלות חדשות. המעבר המשמעותי הראשון מתרחש בדרך כלל בכיתה א'. תחילתו של עיצוב חדש. הכל נראה זר, שונה, מאיים וגדול. בתחילה מקיפה אותו אופוריה של כמה כיף להיות גדול, אך היא מתפוגגת מהר מאוד.

המעבר יכול להיות קל יותר במידה ונעבוד איתם על מוכנות רגשית ומנטלית. נספר להם על התהליך כמובן שכמה כיף להיות גדול אבל מזה אומר ומה המשמעות. להכין אותם לקראת המעבר שלא יהיו בהלם. אפילו לשחק משחק סימולציות קטן. לדבר על הרגשות במידה ונתקלים בפחדים לנסות לפתור אותם ולהגיע ליום הראשון מוכן יותר. שלום כיתה א'

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית