הרב עמאר מזהיר:

"עוד לא ראיתי מי שיצא נגד מרן הגר"ע יוסף, ולא ניזוק"

שבוע לאחר הפסיקה הדרמטית המכשירה את גיורי צה"ל, מזהיר הראשון לציון, הגר"ש עמאר: "מי שיוצא נגד הגר"ע יוסף צריך לדעת שיש בכך סכנה. הקב"ה מקפיד על כבוד עבדיו יותר מאשר על הכבוד עצמו. מי שעושה כך, שישמור נפשו" ● על ההחלטה: "כמעט חצי שעה עד שהגר"ע כתב את הפסיקה" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר (צילום: ברלה שיינר)

שבוע לאחר הפסיקה הדרמטית המכשירה את גיורי צה"ל, מתאר הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון הרב שלמה משה עמאר את הרגעים שקדמו להחלטה, ומתייחס גם למתקפה המכוערת והחצופה נגד נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף.

בראיון ל"בהילוך שישי" עם מרדכי לביא ברדיו "קול חי", הסביר הגר"ש עמאר כיצד התקבלו מסקנות הוועדה שהביאו להכשרת הגיורים על-ידי הגר"ע.

"אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות. הדיין התרשם וראה שהבא להתגייר יודע טוב את ההלכות, והעניין כנה, והאדם באמת רוצה לקיים תורה ומצוות את הדברים העיקריים. כך זה נקבע בסופו של דבר.

"חשוב לזכור שאת הבאים להתגייר במסגרת צה"ל, מקשרים עם משפחות של אנשים יראי שמים ומאותן משפחות מקבלים המלצות.

"גם במסגרת הצבאית, בין שיעורים לשיעורים, החיילים נמצאים בקשר עם הרבנים הצבאים של היחידות ואלה מחזקים אותם בתורה ותפילה, והדרכה ביראת שמים.

"גדול הדור לקח על עצמו את האחריות"

"ליבי שקט ומצפוני שקט, כל מי שיבדוק את העניין - יגלה שעשינו בדיקה טובה ומעמיקה. כל מי שיבדוק את העניין הזה יראה את אמיתות העניין הזה".

הרב עמאר התייחס לביקורת העזה שנמתחה לאחר שהוכשרו הגיורים. "אין לי שום שאלה אחרי שמרן הגדול הדור הכשיר אותם", אמר הרב עמאר. "הוא ישב ודן עשרות שנים ויודע איך לחקור ולברר הלכה. הוא לקח על עצמו את ההוראה הזאת להורות אותה - ולכן אין בה שום פקפוק.

"אלה שממהרים לדבר נגדו, צריכים לדעת שזה דבר שיש בו סכנה. אני עוקב עשרות שנים, ולא היה אחד שדיבר סרה נגד הרב ויצא נקי.

"הקב"ה מקפיד על כבוד עבדיו יותר מאשר על הכבוד עצמו. אני מאחל רק טובות, אבל שכל אחד ישמור נפשו.

"זה לא פסק של ילדים. זה לא פסק של דיין פשוט. זה פסק של עמוד ההוראה. הכל הוא ידע, הכל הוא שקל, הכל הוא ראה. כמעט חצי שעה ישב עד שכתב את השורות האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר