כיכר השבת

אלי ישי הוא חיקוי. המקור - אשכנזי

חיים כהן תוקף בטור חריף: "אלי ישי הוא בסך-הכל החיקוי, ואילו המקור - נמצא אצלכם. אצלנו ב"משפחה" (בציבור הספרדי), לא אוהבים שאיש זר מנסה לתפוס צד" (חרדים)

87
חיים כהן | כיכר השבת | ג' בטבת | 25.12.14
חיים כהן
חיים כהן (צילום: עזרא לנדאו. באדיבות מגזין "עמי")

בפרשת השבוע שנקרא השבת, כאשר יוסף הצדיק מתוודע אל האחים הוא אומר: "לא אתם שלחתם אותי, כי אם האלוקים, וישימני לאב לפרעה...". כמה פסוקים לאחר מכן, הוא מבקש מהאחים לספר לאבא, ליעקב אבינו, כי הוא חי, וכי "שָׂמַנִי אלוקים לאדון לכל מצרים".

על האמירות הללו של יוסף הצדיק, ישנה שאלה ידועה: מי ומה היה המלך פרעה באותה תקופה? אם נדמה את זה לזמננו, הוא היה כמו האפיפיור. אבי אבות הטומאה במצרים ומחוצה לה. ולהבדיל, יעקב אבינו היה מקור הקדושה הכי גדול שהיה אז, כלומר "הכהן הגדול" של אותו דור. ומה בא יוסף ואומר לאחים שיגידו לאביהם, יעקב אבינו, מקור הקדושה והטהרה? שהוא שולט בבית של פרעה... וכי ייתכן, שואלים המפרשים, שזה מה שיוסף הצדיק ביקש להעביר ליעקב? בזה יוסף התגאה? הרי לכאורה הוא היה יכול לצער אותו בכך שיעקב ישמע שהוא שולט על ביתו של מקור הטומאה הגדול!?

אחד התירוצים המפורסמים על כך, הוא שהדגש בדברי יוסף היה "שָׂמַנִי אלוקים". כלומר, אני יוסף הצדיק - כלום, פשוטו כמשמעו, וכל מה שאני פה, ושהצלחתי להגיע למה שהגעתי ושאני שולט בארץ הזאת, זה רק הקב"ה. אני - אפס אפסים, כל מה שיש לי זה אך ורק מהקב"ה. ואז, ברגע שיעקב אבינו שמע שיוסף מסר לו את המילים "שמני אלוקים", כלומר שהוא עדיין בדרגה הזו שהוא מסוגל לבטל את עצמו ככלום ולהאמין שהכל-הכל הוא מהקב"ה, הוא הבין שיוסף נשאר עם יראת השמים אותה ירש בבית אביו הגדול ובמסלול הנכון שהוא התווה לו, ושהוא לא "התקלקל" ח"ו. זה בעצם היה המסר שיוסף רצה להעביר ליעקב.

בשבועות האחרונים אנחנו עדים לכך שח"כ אלי ישי יוצא ואומר בכל מקום את המשפט שאמר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל "בכל ביתי נאמן הוא", ומוסיף להסביר עד כמה הוא הצליח בתור שר הרווחה, שר התמ"ת, שר הפנים וסגן ראש הממשלה, וכמה שמרן זצ"ל אהב אותו.

הכל נכון. אבל ידידי היקר, אתה התבלבלת: אתה אפס! כל מה שהיה לך, היה אך ורק בגלל שהיה לך את המעיין הזה שקראו לו מרן. כל הסיעתא דישמיא שהייתה לך וכל ההצלחות שהיו לך, הכל היה אך ורק מכוחו של הרב, רק ממנו. אתה, וגם כל הנציגים האחרים - בגדר אפסים. כל הסיעתא דישמיא שיש לנציגים החרדיים היא אך ורק בגלל שהם מחוברים לחמצן שלנו, לגדולי ישראל, להדרכתם ועצותיהם. גדולי ישראל, הם השפע והם הסיעתא דישמיא של המפלגות החרדיות. לא אף נציג מסוים.

כבודו רוצה לעשות צעד, לפרוש ולהקים משהו חדש, כשהוא יוצא בטענה שיש לו דעת תורה חדשה? אין בעיה, תעשה את זה, אבל תתחיל מאפס. כלומר, תתחיל להוכיח מהמקום שאתה נמצא בו, שיש לך הצלחות בזכות אותו רב שאתה קשור אליו. אך בשום צורה אל תנסה לטשטש את העובדות ולומר שאתה עצמך כביכול האיש המוצלח, ואל תשתמש בשמו של מרן זצ"ל. היסוד בנציג ציבור חרדי הוא שהוא אפס. איך אמר יוסף? "שמני אלוקים". אתה כלום, וכל השפע שאולי עבר דרכך זה אך ורק בזכות גדולי-ישראל שהיו מאחוריך.

אני עצמי מרגיש נח לדבר על זה, כי זכיתי גם אני להיות קרוב לגדול בישראל, ויום יום הייתה לי את המלחמה הפנימית הזו לחשוב שאולי אני המצליח, בזכות עצמי. אני מכיר את התחושה הזו. ואני ממש נלחמתי בעצמי כדי להשריש בתוכי את ההבנה שאני אפס , וכל הסיעתא דישמיא שיש לי היא אך ורק כי הייתי מחובר למורי ורבי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ולא מעבר לזה.

נ.ב. בשבוע האחרון אני שומע דובר של ביתו של אחד מגדולי ישראל, שמסתובב מאולפן לאולפן ומתחנה לתחנה ותוקף את אלי ישי על מה שהוא עושה, כשהדובר מדגיש שהוא מדבר על דעת עצמו ולא בשם אותו גדול. עצה שלי אליו: אצלנו ב"משפחה" (בציבור הספרדי), לא אוהבים שאיש זר מנסה לתפוס צד או לחלופין להתערב בבעיות הפנים שבתוך המשפחה, ושדווקא אחד כמוך ייכנס פנימה לעשות סדר אצלנו. זאת במיוחד לאור העובדה שאלי ישי הוא בסך-הכל החיקוי, ואילו המקור - נמצא אצלכם.

הטור פורסם הבוקר ב"כל ישראל" מבית 'קו עיתונות'

תוכן שאסור לפספס
87 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
דרעי תפנה את מקומך הגזול!@
מרדכי26.12.14
לך תלמד הסטוריה. אלי ישי זה ש"ס.... הצחקת את כולנו
אבישי בר26.12.14
35
לכנות יהודי בתואר אפס!? בוש והכלם!!
אוהב ישראל27.12.14
34
"מִי חָכָם וְיָבֵן אֵלֶּה, נָבוֹן וְיֵדָעֵם? כִּי יְשָׁרִים דַּרְכֵי ה', וְצַדִּקִים יֵלְכוּ בָם, וּפֹשְׁעִים יִכָּשְׁלוּ בָם"
ישרים דרכי ה׳ ו26.12.14

הצגת כל התגובות

33
מי שמצביע ג מנציח את ההשפלה [אין נציג ספרדי 1 ברשימת ג] את האפליה במוסדות חינוך את ההדרה את הקיפוח בהקצאות את כל הדברים הרעים שיקרו לספרדים כשתהיה מפלגה אשכנזית גדולה וכח ספרדי מדולדל....
חובה לקרוא26.12.14
32
אלי ישי הוא המנהיג האמיתי
דני26.12.14
31
כולנו ישי
יהודי26.12.14
כשדרעי היה שר ועשה מהפכות מטעם שס, רק אז אלישי התחיל לנגב את חלב האם מהשפתיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור26.12.14
30
בכתיבתם יש יותר כבוד לאינטיליגנציה של הקורא, אצלך, אתה ממש בטוח שהציבור שלך מטומטם ולא בטוח יסיק את המסקנה אליה כיוונת במאמר, לכן צריך ממש להאכיל את הציבור המטומטם עם כפית וגם ללעוס עבורו... תתעוררו ( צמרת ש"ס ) הציבור שלכם התעורר מזמן רק שלא הייתה אלטרנטיבה. כעת יש
יוס26.12.14
29
תאכלו את הדיסה שבישלתם... אנחנו רואים מה הכוח של דרעי בסקרים, חבל שמרן לא זכה לראות את זה
שמעיה26.12.14
28
אוהבים את הרב אליהו ישי!! בשם השם נעשה ונצליח!!!!!
חגית26.12.14
27
לכן העיקר לא לבחור בשניהם כלל ולא לפחד כלל בחיי שמצחיקים אותי החרדים האלה(גם אני חרדי כן) ובמיוחד אלו מהזן המזרחי (גם אני מזרחי כן) כולם רמאים כולם עע"ז השאלה אם זה בשיתוף או שלא (הגדוילים) לא אני אמרתי זאת אלא הרב אלחנן ווסרמן משם החפץ חיים
ודרעי ההפך28.12.14
26
זה די בולט שאתה טוקבקיסט בתשלום. תקרא לעצמך חגית או יוסי או נעל זה לא משנה, לפחות תעשה בחכמה ותפריד בין התגובות....
אבישי בר26.12.14
25
1. לאלי ישי כישורים בזכות עצמו.אישית המפלגה שאצביע לה בבחירות הולכת להפסיד כמה מנדטים בגללו (הבית היהודי) אבל אני חושב שבגדול הוא אדם ראוי וטוב בזכות עצמו. 2. המשל והנמשל לא אותו דבר, מרן שאני יבחוש בן שלולית ליד סוליית נעליו, הוא עדיין לא הקב"ה. 3. אפרופו פרעה הראשון - יש אומרים שהוא בכלל לא היה
משה שפיר ק.26.12.14
24
שטוית והבלים אלי ישי למד הרבה ממרן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי26.12.14
23
ספרי מרן ע''ה מתערב איתך שלא פתחת בחיים שלך ספר אחד של מרן ע''ה פתאום שס למה אתה מחפש ללקק דמם של הספרדים שיצביעו לך ותחגוג על חשבונם התפקחנו ב''ה הצבענו רק למרן ע''ה לא לכם אתם כלבים חבורת מינוסים אתם דור מושחת אתם קול העיר דרקי עוד מעט תחלפו מן העולם ושמכם לדראון עולם כמו קרח
אתם הבוגדים26.12.14
22
ומה רע כל כך עם אשכנזים ?!?
ומה רע כל כך עם26.12.14
21
כשדרעי רצה להקים מפלגה, הוא הביא עיתונאים, ופתאום (בכאילו, הכל היה מתוכנן) נכנס חיים כהן ואמר: "אם מרן ילך נגד דרעי, אני מביא לו תמיכה מהרב אלישיב". מגעיל, פעלת נגד מרן, של נעליך מעל רגליך.
חסיד מרן26.12.14
20
אלי ישי הוא המנהיג האמיתי
דני26.12.14
19
חיים כהן אלי ישי הוא המנהיג האמיתי
דני26.12.14
18
עוד תראו כולם שלפי כל הנתונים הכל סתם רעש אלי יתחרט על זה הוא בבעיה ואין דבר כזה מאוכזבים כולם רק שס דואגים לעולם התורה ותפסיקו לחפש מחלוקות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 26.12.14
17
פוליטיקה מעבירה אנשים על דעתם . לא אריה ולא אלי אפסים אלא שליחי ציבור . בכלל מאיפה קיבלת את הרעיון לכנות אנשים אפס . גדלת בנובהרדוק . קרא את מרן על קדושת הנפש ותעבוד על הסגנון והמידות . שני השליחים על אף יהיחסים המצערים בנו בתי כנסת, מקוואות ותלמודי תורה.
שלום26.12.14
16
גם אנחנו האשכנזים לא אוהבים שאחד כמוך מתערב בענינים שלנו שוב ושוב. בבקשה קשוט עצמך תחילה.
אשכנזי26.12.14
15
ושל הערבים !!!
רעי דרעי26.12.14
יש קורסים של העצמה אישית אני ממליץ לח בחום!!!
אבי26.12.14
14
בנתיים הסקרים הבוקר מראים שישי מקבל 4 לא פחות מחברך דרעי.
ראובן26.12.14
13
כאילו שדרעי חוא לא 0 גם כל הצלחתו רק אודות למרן כתבה באמת בלי רמה
רבקה26.12.14
12
שאתה אומר אומר רק את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ההוא גברא26.12.14
11
תכף תגיד שגם דרעי אפס והוא ממש מבוטל לחכמי התורה... אך לא! הוא גרם לרב עובדיה בזמנו להסכים עם הסכמי אוסלו, הוא סובב אותו בכחש! הוא גם שולט במועצת היום. אז לפני המילים היפות, תבדוק קודם כל אם היו"ר של המפלגה שלך אכן מתנהג כמו שאתה מטיף. ה' רוצה שאנשים ישתמשו בכוחות שלהם וביכולות שלהם בזמנים מסוימים,
תמר26.12.14
ראשונה היא נמנעה פעם שניה היא התנגדה
שס!26.12.14
10
מלכתחילה נשלחו הנציגים לכנסת כעבדים וכאפסים. כשהתרגלו - פתאום כיף להם להיות במעמד כזה וליהנות ממנעמי השלטון... אז הם התחילו לזלזל בבוחרים, להעליב חרדים עובדים (כאילו הם עצמם א גרוייסע תלמידי חכמים) ולהדבק לכסא. נכון הם באמת אפסים. מסכים איתך. אבל כשהם עצמם ירגישו ככה נתנהג אליהם בהתאם. עד אז -
שסניק לשעבר26.12.14
9
סוף סוף מישהו מדבר בהיגיון, ומשתמש בשכל שהקב"ה העניק לו, ולא באגו עצמי מסריח ובנקמות קטנוניות...
אברהם26.12.14
8
דברים של טעם
אבישי בר26.12.14
7
לר׳ אליהו יש את מרן ראש הישיבה הרה״ג מאיר מאזוז שליט״א ואם מרן אמר להצביע לישי אז כולנו מצביעים זה גדול הדור שיש לנו כרגע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף חיים26.12.14
6
לשס אין זכות קיום גם דרעי וגם ישי שני אפסים וזכותם להתמודד בס"כ יש לשנהם את אותה מטרה אני בטוח ששנהם יעשו באותה מידה למען הציבור החרדי כמו שגם ידוע שתחרות עושה רק טוב...אז חבל אדון פרשון שאתה תופס צד...
ישראלי +ירושלמי26.12.14
5
אל תרא ואל תיחת. העם איתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פנחס26.12.14
4
עדיף שדרעי ישיב על השאלה המרכזית האם ש"ס הוא עסק פרטי ומשפחתי? שיטת הרמאות והעבודה בעיניים הסתיימה, לא נאפשר אותה עוד, התקשורת אינה עוד בידי דרעי, כל אחד יכול היום לדבר ולדווח, ועל אריה דרעי להשיב לשאלות הכי חמות בימים אלה, האם ש"ס היא מפלגה או תנועה ציבורית או שזה עסק פרטי, ואם זה ציבורי ולא פרטי,
ז'וז'ו26.12.14
3
תראו לאן דרדר את המפלגה!
מאוכזבת ש"ס26.12.14
2
אבל על ישי הפוליטיקאי שלו הוא לא יכל לסמוך הטיפש רואה זאת כיתרון ונאמנות גם האינסטלטו נאמן,אבל לא צריך לפקח עליו כל הזמן ולומר לו איך לעבוד
מימון26.12.14
1
רק אלי יכול לומר בכל ביתי נאמן הוא גם על העבר וגם על ההוה. הוא היה נאמן למרן וביטל את עצמו כידוע לכולם. וגם עתה הוא שומע לראש הישיבה נאמן . מי שמכיר את אלי יודע שאצלו האפס הוא אפילו לא המע"מ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרוליק26.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"בתוך מספר שבועות" | המדינה השיבה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24