כיכר השבת

פרשת סמינר מאיר

הגר"א שכטר לזייברט: "שופך דמים. בשמיים לא ישתקו על זה"

הסערה סביב סמינר מאיר לא נרגעת. הגר"א שכטר שיגר מכתב זועם לרה"ע חנוך זייברט: "נזדעזענו כי כבודו לא עמד בדיבורו. איך לא רעדה ידו לחתום ולתת יד למעשה נבלה, גזל ושפיכות דמים" (חרדים)

64
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' באלול | 04.09.15
הגר"א שכטר
הגר"א שכטר (צילום: באדיבות המצלם)

הסערה סביב סמינר מאיר בבני ברק לא נרגעת. הגאון הרב אהרון שכטר שיגר מכתב זועם לראש העיר חנוך זייברט, בו הוא טוען כי זייברט הפר את הסיכומים עמו. המכתב נשלח כהמשך לשיחת טלפון שהתקיימה ביניהם ביום שישי לפני שבוע.

בשיחת ועידה שנערכה בין זייברט לגר"א שכטר וראשי ישיבות מגדולי ישראל שבארה"ב, ביקשו ממנו ראשי הישיבות שלא לתת יד למהלך שמתבצע נגד דעתו של הרב מאיר. בתגובה התחייב להם זייברט כי לא ינקוט בצעדים ללא הסכמתו הברורה של הרב מאיר וכי לא יסתמך על שמועות אלא ייפגש בעצמו עם הרב מאיר כדי לשמוע את דעתו.

אולם ביום שני, כשהתברר לגר"א שכטר כי זייברט הפר את הבטחתו וחתם על מינויה של הרבנית בורנשטיין למנהלת הסמינר למרות ביקורו בבית הרב מאיר, שם שמע על התנגדותו למינוי הגברת בורנשטיין, כמו גם את הדרישה למנות לסגניתו את הרבנית אריאל באופן זמני, שלח הגר"א שכטר את מכתבו החריף לחנוך זייברט בו הוא דורש ממנו שוב לקיים את הבטחתו ולבטל את מינוי הרבנית בורנשטיין.

במכתב, שמתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת" כותב הרב שכטר: "לאחר שיחתנו מיום שישי האחרון, מה מאוד נזדעזענו כי כבודו לא עמד בדיבורו אלינו שלא לתת ידו לשום שינוי מהמצב הקיים מבלי הסכמתו של מנהל ומייסד הסמינר המחנך הנודע הרב שמואל מאיר שליט"א, ואיך לא רעדה ידו לחתום ולתת יד למעשה נבלה גזל ושפיכות דמים כנגד מי שמסר נפשו משך עשרות בשנים למען העמדת המוסד החשוב הזה על מכונו.

"הננו מבקשים בכל לשון של בקשה ואזהרה לבטל חתימתו ולא לתת יד למעשי סדום ועמורה, ויפה שעה אחת קודם. וזה עוולה בחושן משפט וביורה דעה, ובאורח חייו של הרב מאיר. ואף לב אבן שאין רוצה לזוז יידע שבשמים לא ישתקו על זה. נ.ב. באם ח"ו לא יחזור בו מהסכמתו לתת יד למעשה הגזילה הנוראה נאלץ לפרסם מכתב זה ברבים".

(באדיבות המצלם)

במקביל, עיתון הפלס של "הפלג הירושלמי" יצא היום במתקפה נגד מה שהוא מכנה "שורה של מעשי השתלטות בכח הזרוע על מוסדות וגופים ציבוריים". פרשת סימנר מאיר אינה מוזכרת במאמר, אך גורמים בתנועת "בני תורה" אומרים כי המאמר מבטא גם את הטענות שבפיהם כלפי המהפכים המינהליים שהתחוללו בעתון יתד נאמן ובמערכת הכשרות שארית ישראל.

"מדובר בתהליך מתמשך של ירידה מוסרית והשחתת המידות המתרחש לנגד עינינו בשנים האחרונות, המעורר יהודים חרדיים רבים לעמוד תוהים ונבוכים לנוכח התהום הנוראה של אובדן כל גישה אנושית בענינים של בין אדם לחברו המתחוללת לנגד עיניהם" נכתב במאמר.

"התדרדרות מחרידה זו, שמפניה כבר התריעו גדולי תורה ויראה שהשמיעו זעקתם בדם ליבם, אינה מתחוללת כתופעה אקראית, אינדבידואלית ופרטית, אלא כשינוי מהותי וכוללני, כמהפכה המטביעה 'נורמות' חדשות ומעוותות ומטפחת אטמוספירה שלילית ושלוחת כל רסן, היוצרת 'תורה חדשה' ח"ו בעניינים שבין אדם לחברו. בספרי קורות היהדות החרדית עוד ייכתב בדמע, והדורות הבאים יתקשו להאמין, כיצד בשלוש השנים שחלפו הידרדרו חלקים בעולם התורה להשחתה פנימית ולשפל מוסרי מחריד, מתוך ליבוי שנאה והתרת דמו של ציבור שלם הצועד בדרך רבותיו".

עוד נכתב כי "אותם עסקנים השקועים ברדיפת רבנן ותלמידהון, לרמוס ולדרוס את זולתם בשם הסיסמא של 'אני ואפסי עוד' – באים מפעם לפעם באירועים מקוממים ומחפירים נוספים וחדשים, ומלמדים אותנו כי אין גבול לשחיתות".

"אובדן הנורמות התורתיות והאנושיות הבסיסיות מתבטא בשנים הללו גם בשורה של מעשי השתלטות בכח הזרוע על מוסדות וגופים אשר מרנן זצוק"ל יסדום בדם התמצית שלהם וכוננו אותם מהמסד ועד הטפחות ע"י שסמכו ידיהם על שלוחי דרבנן שעמלו ויגעו לבנותם רבות בשנים".

"שורה של עסקנים וכל מיני ממורמרים למיניהם, שעמדו מן הצד ולא נקפו אצבע בימים בהם נתבעה מסירות נפש כדי ליצור את הגופים הללו יש מאין - חלקם אף ייחלו בגלוי לנפילתם והציבו מכשולים בדרכם – ראו לימים את פריחתם המרשימה וחלמו על הרגע שבו יוכלו להעבירם לרשותם ולנכסם אליהם בקנייני גזילה. וכך אכן עשו ביום שבו החליטו כי השעה משחקת להם".

"איזו עליבות היא זו, אנשים שאין להם את היכולת לכונן ולייסד מאומה בכוחות עצמם, מנסים להיבנות רק מכח גזילת עמלו ותושייתו של זולתם. מי שמפחדים להעמיד את כוחם ויכולתם במבחן האמיתי של ייסוד גופים ציבוריים – ביודעם עד כמה הם חסרי יכולות ואין בכוחם לגייס את אמון הציבור לפעול במסירות נפש לכינון מפעל חדש על אף חבלי הלידה וההתחלות הקשות – פונים אל 'הדרך הקלה': לוטשים עיניהם וחומדים מפעלים ציבוריים שהצליחו לשרוד ולפרוח רק לאחר שהושקעו בהם דם ויזע".

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
ממתי רבנים לוקחים לידיהם הכרעות של ממונות ושררות? כנראה שזה רבנים אשכנזים שלא קראו שולחן ערוך חושן משפט מימיהם הם עסוקים כל ימיהם במלחמת הכבוד המדומה מול החברה של עץ שעשו להם בית ספר
דניאל06.09.15
31
המחבלים לא מצאו בארץ רב שיכתוב מכתב והם מצאו רב בארצות הברית שאינו יודע על מעשיהם של המחבלים וחיממו אותו עם סיפורי בדים.
סמינר05.09.15
30
הויכוח הזה הוא לא לשם שמים הוא לשם כוח ועשית ככל אשר יורוך החרדי אומר שאם גדולי ישראל אומרים לך לאכול חזיר אתה חייב לאכול חזיר !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james05.09.15

הצגת כל התגובות

29
האם סמינר הוא רכוש פרטי? גם ועל אף הטענה שהשקיעו בו רבות.. זו הייתה חובתם כמנהל המוסד? . כמו שבבי"ס יסודי . על אף שמנהלת ביה"ס השקיעה את כל כטלה למען ביה"ס והתלמידות. אם מאיזו סיבה שהיא היא לא ממשיכה לנהל את הבית הספר, אזי או שהסגנית בביה"ס או חינוך העצאי ואולי ) הלוואי( במכרז נבחרת מנהלת אחקת. ב
מטי04.09.15
28
אין קיום לעושי מחלוקת גם אם לא רואים מיד את יד השם אל תהיה קיללת תלמיד חכם קלה בעינך הרב מאיר לא צריך לדהוג לעולם הבא שלו רק שלא יפסיד אותה עם מחלוקת עם אנשים שפלים
יהודה08.09.15
27
כאדם שמכיר קצת את הסיפור מבפנים, אני לא יכול לסבול את השקרים /הגרסאות המעוותות שמפיצים כל הזמן בניסיון להמריד טלמרוד בגדולי ישראל, אז קצת סדר בדברים וכמה עובדות א. מספר רב של פעמים גדולי ישראל דיברו על בעיות השעה בסמינר, כשהבינו בריוני הפלס שמרן שליט"א הכריע וקבלו אף את ברכתו של מרן שר התורה ר' ח
טוביה05.09.15
26
כמה נאים דברי מרן שר התורה שכתב עליהם וז"ל הנה בשנים האחרונות", כותב הגר"ח ותוקף את אנשי הפלג הירושלמי, "קמו אנשים מתוכנו ריקים ופוחזים בעלי מחלוקת ומקהילים קהילות ברבים ופוערים פיהם לבלי חוק בכל הקדוש לנו, ומדברים סרה וזלזול על גאון ישראל קודש הקודשים, גדול דורנו מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, ומערערי
שולם05.09.15
25
וזה האדיוט, קפץ על המציאה שניתניה לו הזדמנות לרצות אותם
מתנגד לפאשיסטים05.09.15
24
סוף סוף אחד גדולי ישראל לא מפחדים מעסקנים עד עכשיו כבר השתכנעתי שיש שקרנים הגרא תבוא לארץ מהר אין לנו הנהגה טובה
אהרן04.09.15
23
בארה"ב כולם יודעים את זה!!!
מוישי04.09.15
22
איזה איום רבותי... יפרסמו את המכתב חחח... תפרסם, תפרסם ותצא דביל חחח... ינוח כבודו באמריקה וייתן למנהיגי הדור בארץ ישראל לנהל את העניינים על הצד הטוב ביותר!
יוסי07.09.15
איפה שיש אמונס חכומים, שם צומחים מחלוקת, שנאת חינם וביזוי תלמידי חכמים. נחפשה דרכינו! א - ל - ו - ל!
רפאל07.09.15
21
באיזו רשות יושבים רבנים מערב לים ונותנים פה הוראות? מבלי להביע ספקנות חלילה בגדלותם. עדיין יש מקום שייתנו לרבנים פה לטפל במה שקורה כאן ואל להם להתערב ו...להזהיר. כשלא צודקים. מאיימים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעניין05.09.15
20
באיתר' היה מותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דב04.09.15
מה הקשר לאיתרי שם בא בן מאומץ ונישל את הרב אליפנט מכל נכסיו עד שבא הגאון הגדול ר' שלמה פישר והחזיר את הגזילה.
יהודי06.09.15
19
שמע נא ראש עירי היקר! במקום לבלות ימים ושבועות בטיולים בחו"ל או במסעדת 770 בכפר חב"ד או להתעסק עם מינויים וכדומה שאינך אמור להתערב, תתחיל גם קצת לעבוד ולתת שירות מסור לתושבי העיר שירות מסור פירושו מסור בלי מיונים בין עדות ובלי לדחות כל דבר למחרתיים עד שכבר מגיעים אליך לפגישה עם בעייה אתה יושב כמו פר
בוחר מאוכזב04.09.15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מורם מעם 06.09.15
18
מה יש לכם ??? מה אתם מתערבים ורומסים רבנים על ימין ועל שמאל ??? ברוך ה' אני ספרדי ולא מעניין אותי כל הרכילות הזאת אבל אני קורא ולא מאמין .... אלולו!!! כלל ח סעיף ט' בספר חפץ חיים''כל המדבר לשון הרע על ת''ח חייב נידוי נקודה למחשבה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזועזע06.09.15
17
רבותי באו נעשה סדר לא המפלגה ולא העיתון ולא הכשרות ולא הסמנרים שיכים למאן דהו אלא לציבור התורני חובשי בתי מדרשות ובתי כנסיות ומאחר ורוב רובם המוחלט של עמלי התורה רוצים שההחלטות יהיו על פי עיני העדה ראוי -וכך נעשה- כי החלטות הניהול יעשה אך ורק על ידי מאוריהדור מרנן ורבנן כל סיפור אחר אינו מענינינו ל
טוביה05.09.15
התבלבלתי... אז אנחנו כן בעד דמוקרטיה? ואם רוב עמלי התורה יאמרו ששתים ועוד שתים שוה חמש ... אנחנו מה נעשה? ומי שאינו עמל בתורה אין מתחשבים בדעתו? זה נראה כמו אוליגרכיה של עמילי תורה. אז אנחנו בעד אוליגרכיה? חייבים לעשות קצת סדר בתפיסה הציבורית שלנו!
רפאל07.09.15
16
בכלל לא יתכן שעוולה אכזרית, מעשה נבלה, גזל ושפיכות דמים, כזו למנהל המסור בלב ונפש הרב מאיר שליט״א נעשה עפ״י גדולי ישראל, לא משנה איזה גדולים פלג הבני ברקי או פלג הירושלמי, זה נעשה אך ורק ע"י העמלקים הערב רב, האכזרים [ISIS الدولة الاسلامية في العراق والشام, בלע"ז, דאע"ש] …. כמו כן זכותו של כל מנה
זלמן לייב05.09.15
15
מדוע בהמסורה היה מותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר 04.09.15
14
סתם מבלבל ת'שכל כל היום ולא עושה כלום, כל העיר חתיכת טינופת, רק גורף כספים לכיס הגדול שלו..
בני ברקי04.09.15
13
חבורת אפסים תאבי שררה ושלטון מונעים בדלק המטוסים הטוב ביותר דלק השנאה ל'בני תורה' לכו עם בנותיכם ופתחו לכם מוסד לבנות סדום ועמורה ,צאו מהרדיוס של הציבוריות בב'ב אותה חירבתם עד תום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סדום06.09.15
12
את כמות הפיצות והבשר שהוא אכל השבוע גדולי ארץ ישראל לא אכלו כל ימי חייהם. במשפט קשה זה ניתן לסכם את האבסורד הזועק לבמה שנותנים כאן ליהודי מארצות הברית המסובב כל כולו בתאוות העולם הזה עד לשד עצמותיו, חבל שמתפעלים מכל איזה 'בעל זקן' לבן ככל שיהיה. את הישיבה התיכונית שהוא מנהל עם משחקי הספורט בחצר הוא
אריאל שמש05.09.15
מגדולי ישראל ממש, היזהרו בגחלתם... אני פליאה שתגובה חצופה כזו הועלתה, זה ודאי שגגה של מנהלי האתר.
זהירות06.09.15
11
"איזו עליבות היא זו, אנשים שאין להם את היכולת לכונן ולייסד מאומה בכוחות עצמם, מנסים להיבנות רק מכח גזילת עמלו ותושייתו של זולתם. מי שמפחדים להעמיד את כוחם ויכולתם במבחן האמיתי של ייסוד גופים ציבוריים – ביודעם עד כמה הם חסרי יכולות" .לכן הילדים של הנבחרים ומשפחות האצולה שלנו לומדים אצל אחינו אשכנזים.
אריה דרעי04.09.15
10
איך אתם מבזים הרב הכי גדול בארצות הברית של אמריקה גם אומרים שכולם רבים במחלוקת של גדולים , ובשביל כך עושים רע ושחיתות גדול מאוד, מתבישת אני בכם, ומה אחנך ילדיי הקטנים שבארץ ישראל אין מה לבוא? תתבישו מאוד הרבה על כך ,אני מתכוננת להמשיך בחיים שלי כאן כמו שאומר באמריקה. שואו מאסט גוההן .בי (נשלח באמצע
אמריקאית06.09.15
9
נגד ראש העיר שלנו!
אברהם שוליאקוב04.09.15
8
בשנה שעברה ביקש הרב מאיר לפטר מורה שלא התאימה לסמינר כי היתה הסיתה את התלמידות נגד גדולי ישראל, אותה מורה בחוצפתה הלכה ותבעה אותו לערכאות (בגיבוי המפלגה שזו דרכם בכל עת שמשהו לא מסתדר לפי רצונם עיין ערך חיידרים וכו'...) בעקבות המשפט והלחץ שהופעל על הרב מאיר עדין הנפש הוא קיבל ארוע מוחי (וכך גם סיפר
מזכירה נשכחות06.09.15
7
איך יתכן שישנם אנשים שיעיזו לדבר על הרב שטיינמן אדם ענק בתורה עם שכל חייו אוהב שלום ורודף שלום ועל הרב חיים קנייבסקי הצדיק שפיו מפיק מרגליות אוי לאותה בושה תעשו תשובה שלמה גם אם אתם לא מסכימים עם הדרך שלו חס וחלילה לדבר עליו ולבזות אותו. אגב אני תלמידת מאיר לשעבר כיום נשואה ואם ל 6 מעולם הרב מאיר ל
אא05.09.15
הגראי"ל שטיינמן הורה שלא לפעול בניגוד לדעת הר' מאיר. זו דעתו. וכל אלו שפועלים אחרת, אינם ממושמעים להגרא"ל שטיינמן. אז בקשר למשפט שלך: "איך יתכן שישנם אנשים שיעיזו לדבר על הרב שטיינמן אדם ענק..." אנשים חלילה לא מדברים נגדו אבל יש אנשים שפועלים נגדו אבל אלו דווקא אנשי חצרו....
אאא06.09.15
6
די !!! עוכרי ישראל, שופכי דמים, בני עוולה מבזי תלמידי חכמים ובראשם את הרב שלכם, הרפו מאיתנו! מיצינו את כוס התרעלה. תנו לנו עכשו לחיות.
מתנגד לפאשיסטים05.09.15
די !!! עוכרי ישראל, שופכי דמים, בני עוולה מבזי תלמידי חכמים ובראשם את הרב שלכם, הרפו מאיתנו! מיצינו את כוס התרעלה. תנו לנו עכשו לחיות.
יש"ו ויין06.09.15
5
אנחנו רוצים משיח מהר!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי06.09.15
4
וכי הרב שמואל מאיר (שאני מוקירו מאד) הוא הבעלים של הסמינר? מה חייב ראש עיריית בני ברק לרבנים מארצות הברית? מי שמשלם את משכורתו של המנהל רשאי, כאשר יש לו עילה מספקת, להעבירו מתפקידו ולמנות מנהל אחר במקומו.
רפאל05.09.15
3
הרב שכטר מאשים את ראש עירית בני ברק הרצח (שפיכות דמים) האם לא רעדה ידו כשכתב את זה ? האם הרב הנכבד לא חושב לפני שהוא משתמש בלשון זו ?
נתי05.09.15
2
לפלג אין שום אידולוגיה חוץ מלחלוק ולהילחם עם גדולי ישראל וזה בדיוק מה שהם עושים עכשיו כל מינו של גדולי הדור הם אומרים הפוך העיקר להילחם בגדולי ישראל ומנהיגי הדור מי היו אלו שלחמו ברב וואזנר שלא עשה מה שהם רצו אתה יודע ? מי היו אלה שלחמו ברב ניסים קרליץ שלא חשב כמותם אתה יודע? אכן ניחשת נכון , מי
חוני05.09.15
אתה ביצעת כאן את מה שלא יעשה... כרכת אותם בחדא מחתא עם כל מערכותיו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ומשכך הכשרת אותם..... מה שבטוח ששנאתך לקדוש ישראל רבן של כל בני הגולה (ממש) מבצבצת מכל מילה שלך, עפרא לפומך!
אוביקטיבי06.09.15
תבדוק
אח08.09.15
1
כן בגרי"ש אלישיב שביתד נאמן כתוב שהוא היה מנהיג הדור, וכן הגראי"ל שטיינמאן היה מתבטל לדעתו. אבל הם מרדו בו, צפצפו עליו בדין תורה בפוניבז', הקימו נגד המערכת כשרות שלו, מערכת מתחרה, פתחו עיתון יום חדש נגד יתד נאמן שלו. ועוד ועוד אבל אותם לא זרקו ממוסדות לא פיטרו רמסו העיפו חזנים וכו' וכו'.. ועכשיו ה
להם מותר הכל04.09.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24