כיכר השבת

פמיניסטית דתייה? את גרועה מחילונית / דב הלברטל

הן מתיימרות להיות נשים דתיות, אפילו אורתודוכסיות, אבל הן גרועות מהחילוניות. כי בניגוד להן, הנשים הליברליות החילוניות אינן מבקשות להמציא דת חדשה. חלק הולך וגדל מנשות הציונות הדתית, מצויות בתהליך התפרקות מוחלטת (דעות)

177
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ח' בטבת | 20.12.15
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

משהו קורה עם הנשים הדתיות בשנים האחרונות, והמשהו הזה הוא לא טוב. מאוד לא טוב. לאחרונה הגיש ארגון 'קולך', ארגון של נשים פמיניסטיות דתיות, תביעה לבג"ץ נגד רדיו 'קול ברמה' על כך שלא נשמעות שם נשים.

לא אכנס לדיון לגופו של עניין, כי הרי ברור לחלוטין שזכות ההלכה, ואולי אף חובתה, וגם עקרונות הדמוקרטיה והתפיסה הליברלית, עומדים לרדיו 'קול ברמה' שלא להשמיע נשים בכלל. נסתפק בכך שנציין שרוב הנשים המופיעות בכלי התקשורת הדתיים, מתאפיינות בפמיניזם ובפריצת גדר.

אלא שלנשות 'קולך' אלה, לא אכפת בכלל שנשים לא משדרות ב'קול ברמה'. אכפת להן רק מכך שיש בהלכה היהודית מושג של קדושה וצניעות, הסותר את תפיסתן הליברלית. הן ינצלו כל הזדמנות כדי לצאת נגד ההלכה. כל הזדמנות. כמה שהן אוהבות את השררה, העוצמה, הכוח והפרסום.

הן מתיימרות להיות נשים דתיות, אפילו אורתודוכסיות, אבל הן גרועות מהחילוניות. כי בניגוד להן, הנשים הליברליות החילוניות אינן מבקשות להמציא דת חדשה. חלק הולך וגדל מנשות הציונות הדתית, מצויות בתהליך התפרקות מוחלטת. די לשמוע אותן בכלי התקשורת. את העזות שלהן. את ביטחונן העצמי. והגברים שם מתרפסים כלפיהן. בכל עימות תקשורתי בינן לבין איש דתי, הוא רועד כעלה נידף. שמא ייתפס כמי שאינו שוחר דיו את הפמיניזם העלוב שלהן.

פעם הייתה האישה היהודייה סמל לאצילות ועדינות נפש. היא הרשימה בעולמה הפנימי. הקרינה מכובדות, רצינות ועומק רוחני. מי הייתה מעיזה להופיע בתקשורת? מי הייתה מעיזה להופיע בכלל? בעדינותה היא הייתה עמוד התווך של הבית היהודי והתגלמות הטוהר של העם היהודי. האישה הדתית של היום הפכה לאשה וולגרית, שאינה מהססת להתריס נגד כל דבר שבקדושה ועוד בשם היהדות. פתאום יש רבניות. פוסקות הלכה. אומרות קדיש. רק בורותן שקולה לחוצפתן.

הן יתמכו בנשות הכותל. במנייני נשים. יפגינו נגד הדרת נשים. יעמדו על כך שיהיו דיינות. שתהיה מנכלי"ת לבתי הדין. הן יסיתו למען שירות בחורות בצבא. לא מזמן אמרה לי אחת מהן בשידור ברדיו, שהשירות בצבא מעמיק ומחזק את הדתיות שלהן. באיזו עזות היא דיברה כלפי. באיזה ביטחון עצמי ויהירות. ללא היסוס. ללא שמץ בושה. פעם עוד היו שם נשים ביישניות וחסודות.

אך היום? הם עוד הרי יגישו בג"ץ על כך שקיימות מחיצות בבתי כנסות ובבתי מדרשות. הן עוד יגישו בג"ץ על ההפליה שבברית המילה, הנערכת רק על ידי מוהל. הן יגישו בג"ץ בדרישה שתמונותיהן יופיעו בספרות ובעיתונות החרדית ובראש כל חוצות. על העיתונות הדתית, הן ממילא כבר השתלטו. גם על בג"ץ.

השפעתן בחברה הדתית הולכת וגוברת, והן עוד ישתלטו גם על תודעתם של הגברים שם, וגם של הרבנים. וכי מה הפלא, כשבראש התנועה הציונית דתית עומדת חילונית מחללת שבת, המהווה מוקד הזדהות והערצה של בניה ובנותיה של תנועה זו? רק לחשוב על כך שהרב קוק זצ"ל עמד בראש הלוחמים נגד בחירתן של נשים ואפילו נגד הצבעתן בבחירות. מי יגלה עפר מבין עיניו של קדוש ופרוש זה, לראות את העומדת בראש תנועתו ואת נשות 'קולך'.

תוכן שאסור לפספס
177 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
112
מי שיעשה מחקר על הרמה הכללית של תגובות גולשים, יוכל לעשות שימוש מצויין במאות התגובות המתלהמות של טור זה. לא קראתי את כולן, כמובן (חבל על הזמן במובן הישן והטוב של המושג...), אבל מספיק לי לקרוא חלק מהן, להוכח, שרוב הגולשים לוקים חמורות בהבנת הנקרא. יתרה מזו, הרב הלברטל (וכן, הטור הזה מצדיק את התואר!),
יהודי פשוט27.12.15
111
זהו מצבן הרצוי של נשים. אה, וכמובן עם כיסוי ראש.
שוש27.12.15
110
אתה מדבר שטויות. החרדים תמיד חושבים שהם טובים יותר מהדתיים לאומיים. אין בעיה במדרשות, רבניות ובנשים שמופיעות בציבור ובעלות השפעה. מדבריך נוטף שוביניזם. העולם כבר לא שייך רק לגברים.
צופה מהצד19.09.19

הצגת כל התגובות

109
מה שאומרים להן כמו כלבים טובים, והיום כבר לא. באסה.
דודלי25.12.15
108
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסף ג23.12.15
107
האישה היא דבר נפלא ביהדות ואני אומר זאת בתור אדם נשוי שמבחוץ פועל הרבה אבל בפנים אישתי מחזיקה אותי כל יום ויום (בסיעתא דשמייא כמובן בלי עין הרע). הבלבול שחל פה לגבי שוויון נועד למנוע "אפליה", אבל יחסי הכוחות לא מובנים לאותן נשים מסכנות - לאישה תפקיד שונה מגבר, היא אצילית וכל כבודה בת מלך פנימה, ככה
יואב23.12.15
106
גם לא מרים הנביאה לפה.
למגיבים שפה.23.12.15
105
סוף סוף הלברטל מדבר לעניין והוא צודק בכל מילה ואתם תוקפים אותו? "קולך"ודומותיה עוקרות הדת,ממש כפשוטו!!
אבי23.12.15
104
תמיד מסתתרים מאחורי האמת. מדירים נשים כי הם חשוכים ועלובים, אבל מסתתרים מאחורי "קדושה". לא מתגייסים מסיבות מומצאות כדי להיות עלוקות על כולנו. החרדים בעיני מזמן לא יהודים, אלא כת מסוכנת עם "מובילי דעה" שהם לא פחות מיחצ"נים של המערכת - ואם זה בתשלום לא נדע כי מערכת הבנקאות הפרטית שלהם לא מפוקחת (כמו
אבי23.12.15
עדיף לראות אותך כמטורף , משהו לסנגר. החרדים הם תוצר כמו החילונים של גלות. שהפרידה בין חומר לרוח. אבל מכאן לשנוא יהודי חילוני , חרדי או כל דבר שהוא נשמה יהודית זה טירוף , ניכור מהמציאות והתנשאות עמלקית. יהודי הוא אוצר. יהודי חרדי הוא אוצר . גם חילוני . עולם ומלואו
בת ישראל 23.12.15
103
כמה לא נעים לקרא את האמת, וכמה זה עצוב
תבונה23.12.15
102
מפריע לכם לשמוע קול של אישה? זה לא מאוד שונה מקול של גבר, היא גם רק אומרת את דברה, עושה את העבודה שלה... למה צריך להתייחס לזה אחרת רק בגלל שהיא אישה?
רחל22.12.15
101
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדר22.12.15
100
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עורך דין22.12.15
99
אתה איש חשוך ומעוכב תפיסתית בכל כך הרבה קני מידה שאינני יודע מנין להתחיל אפילו, אז פשוט לא אעשה זאת. רק אאחל לך שבגלגול הבא שלך (אם ישנו כזה) תיוולד בתור אישה, אפרו-אמריקאית, בארה"ב בתחילת המאה ה-18. אולי רק כך תוכל לעבור תיקון אמתי לכל הרפש שהצטבר בעמקי נשמתך החוטאת בגלגול הנוכחי.
תומר22.12.15
98
פשוט גועל נפש אפשר לקרוא להם גויות לכל דבר ואני מקווה שיחזרו בתשובה… (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני22.12.15
97
הציונות הדתית של היום,זה לא מה שהיה פעם. 60% מהציונות הדתית מתבוללים עם הרפורמים.
60% כן23.12.15
96
כל מה שאתה חושש ממנו שיגישו בגצים? על כל אלה צריך להגיש בגצ. אין שום דבר שום דבר!!! שגבר יכול ורשאי לעשות ואשה לא. ואפילו יותר טוב.
ברטה לין22.12.15
95
התוכן כל כך רדוד ועלוב, לפחות שהעברית שלך תהיה נכונה.
פמיניסטית 22.12.15
94
ותמיד מתמיה לגלות שזה אדם אמיתי.
פמיניסטית סוררת22.12.15
93
מה כ"כ כואב לנשים הללו? אינני מבינה!!! כמה מסכנת ואומללות הן? מדוע איני חשה זאת? לא מרגישה שנבצר ממני דבר!! הן כל הזמן מרגישות מקופחות ! ב"ה אני אישה חרדית, מצוין לי, לא חסר לי מאומה, ואין לי מושג על מה המהומה!!!
אישה24.12.15
92
הגדרת העצמיות של הגבר הדתי בא לבטוי דרך דכוי האשה וההלכה שנכתבה על ידי גברים (בלבד) הינה החטא הגדול כנגד האשה. היות שראשו ושכלו של הגבר נמצאים, מסתבר, בין ירכיו - הוא מתעסק ללא הרף ב׳צניעות׳ האשה ולא בצניעותו שלו, ח״ו. אפילו בדיבר ״ואהבת לרעך כמוך״ לא נכללת אשה. אז מי שיכתב את הדיבר הזה? אלהים? האם
שמרית23.12.15
91
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
העצמה נשית מבורכת22.12.15
90
לא בגלל דעותיך הלא שקולות או הפנינים המלוכלכות שאתה מביא אלא משום שאתה פרובוקטור שמייצר באאז. יש לך הישג של 169 תגובות, וזה כנראה ההישג היחיד שאתה מסוגל להביא.
...24.12.15
89
כמובן,בלי להכליל!
בלי להכליל22.12.15
88
ומאשים את כל העולם בחוסר יכולתו לענות לה. הודה בטעותך ושנה את דעתך או שתיוותר מריר נפש ומנותק מהעולם.
יעל21.12.15
87
של הכותב, מצביע על צרות אופקים ובורות מחפירה. מעניין מה היה כותב על דבורה הנביאה (שדיברה עם גברים מתחת לעץ התמר). קדושה וצניעות אינם מילים בעלמה, ואינם שייכים רק לנשים. גם גברים חייבים בצניעות ולחיות בקדושה. אז חדלו לעטוף את השוביניזם שלכם בעטיפות צלופן מרשרשות כי ב"ה היום זה כבר לא עושה עלינו רושם.
נועה21.12.15
86
זה מה שהפריע לך? ?? באמת חוצפה לדבר לעורך הדין. בעזות.ועוד אישה....! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תתעורר20.12.15
85
קומי צאי מתוך ההפכה, עימדו על שלכן
דיעות כאלה20.12.15
84
היית רוצה להחזיר את הנשים לאוהל נכון? למטבח לסירים לתינוקות ולשקט שלך ההא???? חצוף !!! אנחנו ב2016! לנשים יש פה! השכלה! דעה ! למען ה' הן 50% מהאוכלוסייה!!!!!! אתה לא מתבייש ???? שב אתה בעצמך בשקט ותהיה. "בן מלך כבודו פנימה" בושה לאתר שלכם שנותן במה לשוביניסט האיראני הזה. לך תגור בסעודיה!!!! (נשלח ב
מוטי22.12.15
83
"באיזו עזות היא דיברה כלפי. באיזה ביטחון עצמי ויהירות. ללא היסוס. ללא שמץ בושה. פעם עוד היו שם נשים ביישניות וחסודות." אתה קולט כמה נעלבת מזה שאישה אשכרה השמיעה את קולה, התנגדה לדעתך, ועוד העזה לא להתבייש?! גועל נפש, מאחל לזרם היהדות שלך להכחד ולהמחק מעל דפי ההסטוריה, מבייש את כולנו.
שי22.12.15
82
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם22.12.15
81
עובדה, הוא מתעסק בעריכת דין וכותב באינטרנט. פעם, בתקופת התנ"ך, גברים יהודים לא העלו על דעתם לעסוק בעריכת דין, או לכתוב באינטרנט. משה רבנו לא כתב באינטרנט בחיים, בדקתי. ולפי מיטב ידיעתי אף אחד לא הרכיב משקפיים בתנ"ך - והנה הלברטל מעז להחציף פנים ולהרכיב משקפיים בניגוד לכל מה שעשה העם היהודי במשך אלפי
מוכמי מוכמי22.12.15
80
מתי תלמדו לגלות חמלה? מתי? ואהבת לרעך כמוך! גם נשים גם פמיניסטיות גם דתיות גם חילוניות, גם גברים.
אסי21.12.15
79
ורה של הקב"ה, מה שכתבת זה התורה שלך. ב"ה שזכינו להיות בדור שנשים לומדות תורה מתוך עניין ורצון כי הם עמוד התווך של הבית. מרחמת על הנשים שהגברים הולכים בדעה של הכותב
דתיה21.12.15
78
אתה מניח שיש קורלציה בין השתקת נשים לבין צניעות. אתה טועה.
איתמר21.12.15
77
למה הרבנים א מטפלים בהלברטל המרבה לשוחח על נשים. צריך בדיקה אחריו. גם לא יזיק אם ילך לרופא. לפני שיהיה מאוחר בנוגע לנשים
איכסה21.12.15
76
הכהן הגדול(!) ויועצי המלך באים אליה בשם המלך. ומה אומרת להם האשה? ״אמרו לאיש אשר שלח אתכם אלי...״. היא אפילו לא מזכירה את שמו, ומעיזה להתנבא על חורבן ירושלים והמקדש. שלא לדבר על דבורה, שהיתה שופטה את ישראל בעת ההיא. מה יש לדבר, מזל שאת התנ״ך חתמו לפני שהגיע האדון הלברטל.
יהודי מהבית20.12.15
ועל זה הגמ' במסכת מגילה פרק א' באגדות חז"ל על 7 נביאות שקמו לישראל,אומרת , שבגלל שהיא דברה כך לא יאה גדולה לנשים, ובתרגום חופשי = " לא יאה גדולה לנשים שהרי 2 נשים נביאות היו ושם מאוס, דבורה וחולדה, שרק קבלו גדולה וכבר התגעו ועל דבורה שאמרה אמרו לאיש ולא אמרה אמרו למלך, ועל חולדה שלא הלכה לברק אלה חי
צבי21.12.15
משל למה הדבר דומה? פעם היה אחד, נמרוד, שהחל להיות גיבור בארץ וחרף שם שמים. משום כך לא יאה גדולה לגברים, כי היה פעם אחד, נמרוד, שחרף שם שמים.
--21.12.15
במה נתחיל? בזה שכתבת ״התגעו״ במקום ״התגאו״? אז יכול להיות טעות הקלדה. אולי. אבל להתבלבל בין דבורה לחלודה זה כבר בורות ממש. דבורה הלכה עם ברק ואילו חולדה ניבאה על המלך יאשיהו. נכון?
יהודי מהבית21.12.15
75
אלפי שנים הגבר היהודי נתן כתובה לרעייתו,שבא הבטיח את כלכלתה נקודה. אז האשה ידעה את מקומה ותפקידה בבית היהודי, והגבר יצא לעבוד ורק הוא היה נפגש עם העולם.... עתה נותנים כתובת שקר..... ואומרים לאשה את תצאי לעולם ותפרנסי את המשפחה. אז בנות רבות חושבות אם מטלת הפרנסה עלי,אז אלך ללמוד במיכללה או באוניבר
mike20.12.15
74
נראה לי שהפחד מלאבד שליטה על הנשים הוא חזק מאד. הרי אין איסור לשמוע אישה מדברת ברדיו. ואין איסור לאשה לעבוד בפוליטיקה כפי שהיא עובדת בכל עבודה אחרת. ופעם גברים עבדו ודאגו לנשים שלהן, והיום מצפים מאשה גם לעבוד,גם לטפל בבית וגם ללדת ולגדל ילדים. הדרישות מנשים מוגזמות והגבר לא ממש עוזר. אז או שאשה תש
ד20.12.15
להיות שקטות וצנועות וצייתניות כמו קודם... אתם בעצמכם גרמתם לזה, בעלת המאה, המחוברת לעולם - כי אתם שלחתם אותה לפרנס ולהיות מחוברת אליו - היא גם בעלת דעה, הו כמה מפתיע.
ד.א.21.12.15
תקרא רמב"ם הלכות מלכים.
יניב21.12.15
73
אתה מיזוגן מביך וקטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיה22.12.15
72
להלברטל יש פחד קמאי ופסיכולוגי מנשים. כנראה איזה טראומה אישית מנשים חזקות. הוא מסגיר עצמו במילים: "השפעתן בחברה הדתית הולכת וגוברת, והן עוד ישתלטו גם על תודעתם של הגברים שם, וגם של הרבנים." המילה 'ישתלטו' מסגירה את הפחד האמיתי שלו. או שהוא מחפש שליטה או שיש לו טראומה ביוגרפית משליטה נשית.
דבורה הנביאה23.12.15
71
הקיצוניות והטירוף של ארברטל מעוררת פלצות
יריב22.12.15
70
הכותב מתגלה כאיש חשוך ששואף להחיל על כולנו את הגרסה היהודית של ה"שאריה".
בר בניו22.12.15
69
לאורך כל הדורות הדת היהודית ידעה להתאים עצמה לתקופה. ורק עכשיו נתקענו אי שם בימי הביניים. כמה חשוך אתה וכמה מסכנות הנשים סביבך שין לך ולו טיפת כבוד אליהן
נגעלת21.12.15
68
"הן עוד יגישו בג"ץ על ההפליה שבברית המילה, הנערכת רק על ידי מוהל"
יואב21.12.15
67
כל כבודה בת מלך פנימה, כן! צר לי פמיניסטיות יקרות אבל לפי התורה אתן לא יכולות להיות שוות זכויות לגבר, כמו שהוא לא יכול להיות שווה זכות לכן, זה יחסי גומלין וזה לא אומר שהנשים שוות פחות מהגברים, הן פשוט שונות! ש-ו-נ-ו-ת-! אין לנו אותן יכולות כמו גברים ולגברים אין את היכולות שלנו. ואם תרגשנה אומללות ומ
Glory21.12.15
66
תודה ויום טוב ביוש
אני21.12.15
65
בדרך כלל אינני מסכימה עם גיבובי השטויות שלך אך לראשונה אני איתך, הפמיניזים הרס כל חלקה טובה, ראה ערך כמויות המתגרשים, וכן, זה כולל את המגזר שלנו.
שרה21.12.15
64
זה מה שקורה כאשר כוחניות, בורות וחוסר יכולת להכיל מידע חדש, חוברים להם יחדיו.
אא21.12.15
63
ביהדות. אין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י21.12.15
חבל רק שמרוב סילסולי פרישות כבר לא נותנים דעתם על כללים פשוטים של דרך ארץ.
רפאל21.12.15
62
ובל נשכח - היו נשים שהופיעו בפומבי. וקראו להן חולדה, וקראו להן מרים הנביאה. ואמנם מעטות היו. אבל בודאי שהניחו תפילין על פי רצונן, או קראו בתורה, או ערכו מניין לנשים, או הוציאו גברים בקידוש שבת, או אמרו דברי תורה. אל נא תשכח - בית המקדש לא חרב בגלל צניעות, אלא בגלל האיבה בין איש ישראל לרעהו
משה גרמי20.12.15
עיין מדרש רבא
רחם מהלך22.12.15
61
באותה נשימה אפשר גם לומר ש"הדתיות" האלה לבושות כמו חילוניות,ככה זה היום, האימהות בוכות והולכות ככה גם (דמעות תנינות) כל זה קורה כי ממילא אין מי ש"שם" על אבא שבשמיים,בודדים זורקים לו עצם,, רוב הזמן הוא אצלינו על ממתינה, ואולי פעם בשנה אנחנו עושים שיחה חוזרת אליו לראות מה הוא רצה ולמה היה נודניק עלינו
ר,ל20.12.15
60
על מה שהן עתידות לעשות. אותי לימדו שלכל אדם יש בחירה. חכה בסבלנות עת שהן יעשו, ואז תוכל לכתוב את המאמר המלומד שלך.
רפאל20.12.15
59
רחמנות העיקר להשמיץ ....כל מה שנודף ממנו ריח של קדושה מוזר מה העניין? מה מטרתו ? מה האנטי ? מי שוכר אותו להשמצנו ? כל שבוע מקפיד למצוא בנו רפש עפ"י דיעותיו הכוזבות ! בעיני מי אתה מעוניין למצוא חן ? עד מתי?
רחמנות 20.12.15
58
שאתה כותב דברים לעניין. וסוף סוף לוק ח את העזות שלך למקומות טובים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי20.12.15
57
רודף כבוד קטן שלי, ואתה בטח ציפית שתכרע ברך לפניך ותנשק את נעליך. תבין מר הלברטל, אנחנו ב2015 וכיום אף אחד לא פוסק להלכה את "כופין אותה ואפילו בשוט", אז במטותא ממך, תתקדם למאה ה-21
דבש, ירושלים20.12.15
56
אתה מפחד שאשתך תפסיק לומר לך על כל דבר "כן"? אתה מפחד לאבד את השליטה שלך במצב העניינים? אתה מפחד לתת לאישה במה? מה כל כך מפחיד אותך רב יקר? דרך התורה הוא לא להשתיק את האישה .
קרן22.12.15
55
1. ראוי להחציף פנים אליך ובטח לדבר בעזות. הרי אתה מחציף ועז דיבור בעצמך. או שמא אומר ערל לבב. 2. לו היה רבי יהודה הנשיא חי היום היה מצטער צער רב על העלאת המשנה על הכתב. שכן חשוכי דרך וויתרו על הדינמיקה של ההלכה. בתקופת יהודה הנשיא, לא היתה עזרת נשים, נשים יכלו לעלות לתורה, ללמוד בבית המדרש. האיסורים
דוד המחציף22.12.15
54
מייחלת ליום שאתה ורבנים שכמותך ייכחדו! לא ראוי להיקרא רב! ולא ראוי שעתון מכובד ייתן במה לכזו כתבה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בושה!22.12.15
53
כשהייתי בן 8 כתבתי ברמה יותר גבוהה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערן22.12.15
אם אתה לא מסכים, סבבה. אבל כשאתה מגיב בצורה כזו אתה רק מוריד את הערך של עצמך. (והמאמר הזה ממש לא משקף את דעתי)
אני22.12.15
52
תבינו ותפנימו!
תקחו דוגמא22.12.15
51
הביענונה דיעותיכן
כאלה, קדימה22.12.15
50
ברוך שעשני אשה במאה ה21
רקפת21.12.15
49
כבודו כתב על הרב קוק שהיה מתבייש במפלגתו. לתשומת ליבך הראי"ה לא היה מפלגתי! והמזרחי או מפלגות היורשות אותה ממילא לא היו המפלגה שלו. אלא הוא היה כמו גדולים אחרים דמות שהשפיעה עליהם. אישית אינני סובל את הפמיניסטיות הללו אשר ברובן אכן הן צרה צרורה לעצמן ולסובבים אותן אבל זה לא אומר שמי מהן לא אמורה לדב
יואב21.12.15
48
מה קרה חמוד שלי? מרגיש את הכיסא זז מתחתיך? הזזנו לך את הגבינה? העולם משתנה. נשים גמרו לציית בשקט. תתמודד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דפנה21.12.15
"איש בביתו מושל" "והוא ימשול בך" משמע שמי שלא עושה כך מפרה את דברי ה'. נ.ב. כבר ידוע שלקראת ביאת המשיח יקומו בנות מרדניות, אבל כנגדן יקומו צדקניות קדושות שיצילו את הדור.
יניב21.12.15
זו קללה ועונש קשה ביותר שה' נתן לחווה אחרי החטא. עונש שתודה לה' הולך ונעלם מהעולם כיוון שהעולם הולך ומתקן לקראת הגאולה השלמה בקרוב! האם ברצונך להכריח את אשתך לחיות כמקוללת ולהיות בעונש כל חייה בכך שאתה תשלוט בה? מי שאוהב באמת את אשתו לא מכריח אותה לחיות כל חייה כמקוללת אלא מכבד אותה ומתייחס אליה בא
אישה פשוטה22.12.15
47
למה שאשה לא תדבר ברדיו? למה שלא תעבוד בפוליטיקה? מה מפריע לך שאשה רוצה להיות שוות זכויות? אגב לאשה מותר לכתחילה להיות מוהלת, ומותר לה להניח תפילין-אמנם היא לא מחויבת אך אין שום איסור להפך, זאת זכות, דב הרברטל-אתה בקטנות מוחין, מסכנה אשתך, ואתה גבר עלוב.
פערי מבני ברק20.12.15
46
סוף סוף דיבורים עניניים ונכונים
פלוני20.12.15
45
אלפי שנים הגבר היהודי נתן כתובה לרעייתו,שבא הבטיח את כלכלתה נקודה. אז האשה ידעה את מקומה ותפקידה בבית היהודי, והגבר יצא לעבוד ורק הוא היה נפגש עם העולם.... עתה נותנים כתובת שקר..... ואומרים לאשה את תצאי לעולם ותפרנסי את המשפחה. אז בנות רבות חושבות אם מטלת הפרנסה עלי,אז אלך ללמוד במיכללה או באוניבר
mike20.12.15
44
בשביל מה ההשוואה . יש לך נגד פמיניזם דתי זה בסדר אבל למה סתם להעליב קבוצה שאינה חלק מן הסיפור הדתי חרדי.
גבירץ 20.12.15
43
הפמניסטיות הדתיות (בחלקן ), או לפחות הקולניות נהגו בדבריו של מגל כשהתנצל מול הקהילה שלו בבית הכנסת באטימות הלב, ברשעות כשל אדם כופר בעיקר. לא מבקש שתמחלו לו, לא מבקש שתקבלו את כל דבריו כתורה מסיני. אבל מחילה ותשובה והכאה על חטא הן הן הבסיס ביהדות יותר מאשר הנפת ספר תורה בעזרת נשים בשמחת תורה. ברשעו
אלמוני20.12.15
לא הודה ולא התנצל על מה שעשה לאור שוקרון וכנראה לרבות אחרות. נאלץ, זה הכל. איזה מחילה ואיזו תשובה. אפילו לא אמר "מתנצל על איך שהתנהגתי, אלא "מתנצל אם נפגעה" כאילו לא הוא אלא הרגישות היתרה שלה גרמה לה להפגע.
ד.א.21.12.15
42
גם בעולם שלך "החרדי" שולטת הפמיניסטיות הארורה...
אני22.12.15
41
היהדות האורתודוקסית והמוסר שלה שפג תוקפו- מקומה בדפי ההיסטוריה
שי בנאי22.12.15
40
זה מאוד לא צנוע לחשוב כל היום על נשים ולכתוב על נשים ולדבר על נשים! מה עם קצת תוירה?
דבורה הנביאה22.12.15
39
האיש הרע שהוציא תחת ידו את הכותרת המזוויעה כמה טוב שהם נהרגו- על שלושת הנערים החטופים שנרצחו - אלא שמפני שהם מהציונות הדתית שנואת נפשו של הדתי ציוני לשעבר בודר ישיבת הסדר דב הלברטל הרשה לעצמו לכתוב בוולגריות כזו . עכשיו הו מחלק ציונים בשם הקדוש ברוך הוא לנשים ומקטלג אותן לפי סולם הערכים שלו
דובי לא לא22.12.15
38
"פמיניזם זה הרס היהדות" ורמז על זה שהפמינזם האמיתי הוא כמו אסתר המלכה.
יניב21.12.15
37
חבל שהגבר החרדי המצוי לא מכבד את אשתו כמו שכיבדו אותה אבותיו... אתם לוקחים כל מה שאתם רק יכולים ובסוף גם יורקים לבאר ממנה אתם שותים. ומה זה "באיזה עזות היא דיברה כלפי"? מי אתה בכלל? אם היית ראוי לכבוד היא היתה מכבדת...
שירה21.12.15
את לא מבינה. תביני אז שאשה בונה,ואשה הורסת ..! וכן יש נשים חרדיות שרוצות הן לפרנס את הבית,ושבעליהן החרדים ילמדו תורה ביישיבות.
נו..זה לא קשור!21.12.15
36
הפוסל במומו פוסל. ההתקפה על כל ציבור הנשים במקום להתעסק רק בטיעונים הענייניים.. היא שהוציאה את הכותב מכל פורום שאי פעם חי לפי ערכיה ההומאנים של היהדות. עליבות רוח לשמה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב21.12.15
35
חוצפה. אין קשר ! אלו נשים שאינן קשורות בכלל לציונות אלא המצאה משל עצמה. חוצפן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל20.12.15
34
הלברטל אתה ענק המזרחי מהרסיך ומחריביך ממך יצאו
דאנקן20.12.15
הנוסח הנכון הוא: מילה בסלע - שתיקה בשניים. במקרה של הלברטל, נראה לי שהחלק השני יותר רלוונטי.
אלחנן21.12.15
ואתה שקרן מחרחר ריב.
ל1520.12.15
33
כך יהיה לי מה לקרוא בבית השימוש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רמי20.12.15
32
הם יותר גרועים מהחילונים . בגלל זה החילונים שחוזרים בתשובה הם פונים היישר לציבור החרדי. החילונים שחזרו בתשוב בעצמם אומרים על הציונות הדתית ,זה הם לא רוצים משחקים,היינו בסרט הזה כבר,אנחנו רוצים משהו יותר רציני. רוצים ישיבות חרדיות -מה שנקרא ישיבות שחורות להשתייך לציבור החרדי!
אחד שמבין!20.12.15
עדיף יהיה שוגג ולא מזיד!
פוליגרף22.12.15
לא הכובע קובע,ולא המעיל מועיל. יש ועשרות אלפים מכיפות הסרוגות ספרדים ואשכנזים שמרגישים את עצמם. ורואים את עצמם משתייכים לציבור החרדי ומצביעים למפלגות החרדיות. ליהדות התורה-ג' ולשס ..
ל פוליגרף22.12.15
31
יש לנו ישות עצמאית, עמוקה, שוות ערך לזו שלכם. בכל אמירה יומרנית שאמרת בשם ה׳אלוהים׳ שלך, כך ערכך כבנאדם פחת. עולם של בחירה חופשית הוא יצר כאן לא? וכי מי אמר שהפרשנות שלכם לתפקידן ומקומן של הנשים על פי התנ״כ הוא האמת המוחלטת? עזר כנגדו? צלע מצלעותיו? אנחנו יולדות אתכם! בראנו אתכם! אנחנו הכלי שבו נפתח
סוז22.12.15
30
שובינסט טיפש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורתודוכסית פמיניסטית22.12.15
29
אדם חשוך שחי בעבר, הייתי אומר עלייך דינוזאור אם היית מבין משהו במדעים. אישה יכולה להנהיג את האנושות ואתה אדם עלוב נפש פחדן! צר אופקים! ממה אתה מפחד? שתאבד את מקומך והדת היקרה שלך רחמנא ליצלן תתקדם עם רוח הזמן? איפה אתם? חבורה עלובה שנאחזת בעולם שמת ליד המחדשים הגדולים של העבר שהתאימו את היהדות לזמנ
פמיניסט 22.12.15
אין לנו עניין שאנשים יתקרבו לדת שאינו הדת היהודית והדת היהודית זה מה שכתוב בשו"ע וכמו שכתוב בשו"ע אבן העזר שנשים שמתנהגות כמו הנשים הללו הם אסורות לחיתון
א16.11.16
28
בזאת הדבר מתחיל, ומסתיים. אין לך שום טיעון לגופו של עניין, ולכן - כל הקשקוש הזה בטל מחמת מיאוס.
א.ס.21.12.15
27
כמה בלבולי מוח בבנאדם אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונן21.12.15
26
למה מי אתה בכלל? איש מגעיל!!! מצפה שכשישה מדברת איתך קולה ירעד,עיניה יושפלו והיא תאמר: כן אדוני אתה צודק?! הפכת את המאמר הזה ללא לגיטימי עם כל ביטויי השוביניסטיות שלך, למרות שאין ביני ובין נשות ארגון קולך שום דבר משותף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל20.12.15
הלברטל יתחס אלייך ברצינות, תצטרפי לקולך
אמיר22.12.15
איזה רב לא להתייעץ.
ט21.12.15
התשובה הכי יפה
רפי21.12.15
אשה ביהדות שייכת לבעלה.
יניב21.12.15
עיין קידושין פרק א
רחם מהלך 22.12.15
25
אני חשה שאתה זקוק לעזרה, ליד מנחמת, לשעת חסד שתתן לך מעט מנוחה מפחדיך. יהיה בסדר, דב, זה יכאב פחות משאתה מדמיין. אולי לא תשלטו למשך עוד אלפי שנים אבל כשנגיע לשלטון לא נעשה לכם מה שאתם עושים לנו. נביט בכם בחיבה, נרים לגרעפס והכל יהיה בסדר.
הרבנית פשמינה20.12.15
24
הפמיניזם הדתי זה מכת מדינה.
נפתלי20.12.15
להתעלם מהיותן אדם, שיכולנו להתייחס אליהן כמו אל כלי לשירותינו ולסיפוק צרכינו, כמו אל רחם מהלך שממש במקרה יש לו גם מוח... פשוט מכה הפמיניזם הזה. היום נדרש מאיתנו הבלתי אפשרי: לדבר איתן, לשמוע את נקודת מבטן, ממתי יש להן נקודת מבט ?
ד.א.21.12.15
מסכים ומחזק
הגרף של רעי22.12.15
23
איך העזה?!למה מי אתה???אתה מדבר בכזו בעזות שאין שנייה לה, זה העליב אותך שכך דיברה אליך? מסכן
חוה22.12.15
22
הכותב, איש חשוך. בחברה החרדית רוב הנשים הן המפרנסות, הגברים בדרך כלל "לומדים", בקיצור טפילים. אין ויכוח שיש לשנות הלכות ולהתאימן, כך עשתה היהדות, מאז ומעולם, הלכה פירושו- ללכת לא לעמוד. או להיתקע באיזו נקודה אי שם בימי הביניים. ובמקום שהרבנים פחדנים רק מהפיכה תזיז אותם.
אבנר22.12.15
21
כותבים משהו קיצוני כדי לבדוק תגובות.
יוני21.12.15
20
חשוך!!!
איציק21.12.15
19
ואתה מפחד בצדק, נגמר שלטון הגברים, גם בעולם הדתי, תתחיל להתרגל יא אפס
תמר21.12.15
18
אתה מדבר שטויות. לנשים זכות בכל דבר במדינה והן לא צריכות לשבתכל היום בבית. סליחה על הביטוי אבל אתה מדבר ממש לא נכון כמו חרדי קיצוני
guess who i am20.12.15
17
תמשיכו להשאיר את האישה בבית.. תמשיכו לחשוב של נשים אין מה לתרום לכם והן רק מזיקות. מאחלת שהמשיח שיבוא יהיה אישה ואז נראה איך תגיבו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Yy20.12.15
כי צחקתי נורא......
א.נ23.12.15
16
שמעיזים לדבר
יוסי20.12.15
15
בציונות הדתית לא מקבלים מוסר אפילו מגדול הדור!
פוליגרף20.12.15
את השכל בעצמם. אנשים מסוגלים לשוחח עם רבנים ולהבין את הטעם של דבריהם. כאן אלו דברי הבל.
א21.12.15
צריך לציית לרבנים(שופטי ישראל) בלי לשאול, גם אם יגידו לך שימין זה שמאל ושמאל זה ימין. העובדה שאין רב ראשי אחד בישראל שגדל בציונות הדתית. כולם חרדים כולל הרב קוק.
יניב21.12.15
אתה מדבר על תורה שלא לשמה. ההלכה גדולה מכל רב.
באמת?22.12.15
14
צודק. הן בהחלט מנסות להמציא את היהדות מחדש. ההלכה היהודית היא פאטריארכלית, מפלה נשים ומדירה אותן מכל שותפות במרחב הציבורי, בכל מיני תרוצים דמגוגיים (כבודה בת מלך פנימה וכו') המאמר הזה הוא הדגמה מעולה לזה.
רות22.12.15
13
הקורס היה מרתק. נגלה אליי איש נעים, חכם ומרצה מצוין. מה רבה הפתעתי לשמוע את השקפת עולמך האנכרוניסטית והמעוותת בכל הנוגע לנשים. המחשבה שמישהו שמך להגיד מה נשים צריכות או לא צריכות להיות היא החצופה, גסה ועזת המצח. תתחבר למציאות. כל אישה שונה ולא כולן "עדינות וביישניות". צר לי בשבילך שזה כל כך מאיים על
סטודנטית מאוכזבת22.12.15
12
לא מעניין.פשוט לא מעניין.הלברטל נובח,גם בנושא זה והשיירות ממשיכות לעבור.הנשים הדתיות הפמיניסטיות הן תופעה מופלאה שרק תלך ותתרחב,וקשקושי הלברטל פשוט לא מעניינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני דניאלי22.12.15
11
הרי ברור שתתנגד אליו. אתה גבר. אתה "בעל". לך מותר להראות בפומבי, להצביע, לנהל, לדבר. תתחיל להתרגל לזה שיש עוד מין והוא שווה ערך למין שלך, ואין שום חוצפה או משהו שלילי בדרישה לשוויון. והתביישו לכם/ן כל המגיבים/ות שמסכימים/ות איתו! הלוואי והמצה היה הפוך, בו הגברים היו נלחמים על שוויונם וזוכים לזלזול
פמיניזם מתיצם21.12.15
10
אותך לימד שיש בחירה? אבל התורה מלמדת שהקב"ה אומר לנו ובחרת בחיים,, ואם זה שברא את העולם מייעץ לבחור בטוב,,שהוגדר מפורשות מהו טוב בשבילנו,,אזיי חובה עליך לעזור להוציא לפועל את הטוב הזה,, שה"דתיות" האלה יתחזקו ויהיו צנועות וחסודות ולא להפקיר אותן.כדי שלא תהיה בכלל"ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת "
ר,ל21.12.15
1. כל מה שכתבתי הוא שבגלל שאדם הוא בעל בחירה אין לנו רשות לדון אותו על מה שהוא עתיד לעשות (למעט בן סורר ומורה הנידון על שם סופו.) 2. "ובחרת בחיים" היא חובה אישית על כל אחד ואחד מאתנו. אין לנו שום חובה "לעזור" לזולת לבחור. בחירה מתוך כפיה כבר יצאה מגדר בחירה.
רפאל21.12.15
9
מהיכרות אישית באמת מדובר בנשים שחושבות שהן יותר חכמות מרבי יוסף קארו וחולקות על השלחן ערוך בלי בושה... צריך להוקיע אותן בכל הכח!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספיר20.12.15
שאת עונה בכזו קלות דעת. פמיניזם זה שוויון זכויות בין נשים לגברים. כיום גברים מרוויחים יותר כסף מנשים, כאשר מדובר באותה עבודה. כיום בחברה החרדית משתיקים אישה מוטרדת למרות שנעשה לה עוול. לא ברור לי איך אישה יכולה להסכים עם דעה כזו. מזעזע
רותי 21.12.15
אולי לא כולן אבל הרבה מהן... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספיר 21.12.15
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעלי20.12.15
7
מתחרה עם עצמו בכל פעם להעלות את רמת ההזיות שלו כותב אנטי ותו לא חבל שנותנים במה למטורף שכזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב שך20.12.15
6
כי מדובר על מנהגי דת שהומצאו והגזמו במהלך הדורות בצורה הזאת והוא הרי הבעיה
עודד אורבך22.12.15
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני21.12.15
4
מאה אחוז צודק בכל מילה, רואים ששמע דברי תורה ממרן הגרי״ש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד21.12.15
3
למה אשה צריכה להתבייש בפניך? למה שלא יהיה לה בטחון עצמי? אפשר לחשוב שאתה יותר מכלי ריק המקשקש הבלי שנאה בשער בת רבים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסקה20.12.15
2
כשהמשיח יבוא אי אפשר לעשות תשובה 🔯תזדרזו😫😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.12.15
בשביל מה הוא בא אם לא בשביל שיעזור לישראל לעשות תשובה.
יניב21.12.15
1
טוב שיש מישהו שמעלה את הדברים על נס
מיכל שור20.12.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24