כיכר השבת

'שלומי אמונים' יותר מחסידות גור?

מאיר רובינשטיין: "אנחנו הסיעה הכי גדולה באגודת ישראל"

נציגי 'שלומי אמונים' מנצלים את הוועידה באוקראינה כדי להציג דרישות באשר ליחסי הכוחות באגודת ישראל, החל מהמקום הראשון ברשימה בסבב השני ועד "לקבל יותר ולהתחלק פחות" (חסידים, ארץ)

12
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' בתמוז | 10.07.16
פרוש, ליצמן ורובינשטיין. ארכיון
פרוש, ליצמן ורובינשטיין. ארכיון (באדיבות המצלם)

במושב מיוחד להוקרה והערכה לנציגי 'שלומי אמונים' ברחבי הארץ, שנערך באוקראינה כחלק מ'ועידת שלומי אמונים', עלו לדוכן הנואמים כל נציגי התנועה שלא נאמו בסעודות השבת, והשיבו על שתי שאלות אחידות.

שאלה אחת עסקה בעבר ובהיכרות הראשונה של הנציגים עם תנועת 'שלומי אמונים', והשאלה הנוספת עסקה בתוכנית לעתיד ובצפי של הנציגים לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד קצת יותר משנתיים.

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין קרא בדבריו לתת לנציג 'שלומי אמונים' ברשימת 'אגודת ישראל' את המקום הראשון בסבב השני בין חברי הכנסת, לפני חסידות גור.

"אנחנו כאן התכנסנו רק לכיוון החיובי, אנו אף פעם לא רצינו לקחת משהו ממישהו אחר", אמר רובינשטיין, "אבל אני סבור, ראינו כאן התכנסות של שלושים חברי מועצה מרחבי הארץ, דבר שאין לו אח ורע באגודת ישראל, וכאן המקום, לומר כאן, אנו לא רוצים דבר מאיש, אנחנו כן מבקשים ודורשים שהמקום הראשון בסבב השני של חברי הכנסת הקיימים מגיע ל'שלומי אמונים'.

"שלומי אמונים היא הסיעה הגדולה ביותר באגודת ישראל, קרובה לשני מנדטים. המקום הראשון בסבב השני של יהדות התורה שייך לה. היא גם הסיעה היחידה שיכולה להביא קהלים חדשים, כפי שהוכיחה שוב ושוב".

איש העסקים נחמן בנשעיה - נשיא ועידת שלומי אמונים אמר כי "במודיעין עילית יש ראש עיר שמנהל את הכל מהמסד עד הטפחות, מקבלים כל מה שצריך... בבחירות הבאות אנחנו צריכים לראות איך לקבל הכרה מבחינת תפקידים ביצועיים, כי כל נציגי הכלל חסידי עושים את עבודתם בהתנדבות.

"אם תעברו על כל מערכות הבחירות, כל מטרה הושגה, אין מערכה אחת שלא הושגה, אלעד, ביתר, ירושלים כישלון שהפך להצלחה ענקית עם המבשר, בית שמש וכו'. מה שצריך לעשות זה לסמן מטרה. שרוליק פרוש באלעד, מי האמין שהוא יהיה ראש עיר? כל מטרה ששלומי אמונים שמה מול העיניים היא ניצחה. רק תשימו מטרות!".

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש אמר כי "בעזרת ה', ירושלים היא לא רכוש פרטי, היא של כל היהדות החרדית. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי להחזיר את הרוב מבחינת המנדטים. אין שום סיבה שבירושלים אל יהיה רוב חרדי, לא להלך אימים על אף אחד, ראינו שאנחנו יכולים לנהל את העיר וזה לא פוגע באף אחד.

"יש היום את המומנטום בסיעת אגודת ישראל להגיע למצב הזה, כי אנחנו כיום באחדות, אנחנו משדרים אחדות, אנחנו כאן כבר ארבעה ימים ביחד אף אחד לא קם ואמר אנחנו רוצים יותר... כולם מדברים כאן על אחדות, אף אחד לא דיבר כאן בלשון השלילה אלא רק בלשון החיוב. אם נמשיך הלאה נאהב זה את זה, נשמח לראות בצלחתו של האחר. אם נמשיך בדרך זו נגיע לכך שקנדציה הבאה בירושלים יהיו 16 חברי מועצה חרדיים מתוך 31".

ראש עירית אלעד ישראל פרוש אמר כי "בשלומי אמונים אנו פונים לקהלים רחבים ואנו הוכחנו שאנו יודעים להביא קהלים חדשים גם בבחירות המוניציפליות וגם בבחירות הארציות, אני קורא מכאן לכל אחד ואחד מכאן, תיקחו על עצמיכם לחבר קהלים חדשים לשלומי אמונים, כך שבוועידה הבאה מספר הצירים יגדל מ-120 ל-240".

פרץ אברמוביץ מנכ"ל מוסדות ערלוי וחבר עיריית בני עיריית בני ברק אמר כי "אנחנו מתקנים עכשיו שנים רבות שבהן הציבור הכלל חסידי מקופח. אנחנו אומנם מקבלים בקדנציה הזאת קצת יותר, יש לנו שיתוף פעולה הדוק עם ראש העיר הרב זייברט... אבל עדיין הרבה פחות ממה שמגיע לנו. בבני ברק מתוך 22 אלף קולות, יש 4 אלף לגור ו-3 אלף לויזניץ, כל השאר או לפחות כמעט כל השאר שייך לשלומי אמונים... ובכל זאת אנחנו צריכים להתחלק בכל דבר, כולל בתקציבים, שליש שליש עם ויזניץ ועם גור. צריך לתקן, ואנחנו מקווים שנצליח בדרכי נועם לסדר את זה בבחירות הקרובות".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
גם דגל הציגו בסוף הועידה דרישות... בועידה שלהם [בחו"ל] אין שום מומנט של "אגודת ישראל".. לחיות חיי תורה מול כל ההשכלה, מחשבות איך להתמודד עם ה"לייט" שבציבור החרדי...לבנות את חיי הנצח של היהדות התורתית... כל הפרמטרים של הועידה היו גשמיים... לייצג את הקהל... כוח ב"אגודת ישראל"..., נציגים ברשויות... חשי
נינו10.07.16
10
כמה מילים לרב ליצמן, אתה בוודאי זוכר כשפרוש התפטר לטובת יעקב אשר אמרת "לפרוש יהיו מספיק סיבות להצטער על כך" אז הנה כבר יש לך סיבה טובה להצטער על האחדות ההזויה שהקמת עם פרוש במעוז של רובינשטיין שיורק לך בפרצוף.
שמוליק10.07.16
9
יותר מהמזרחי ויותר מהרפורמים הם כמעט אותו גודל של החילונים בארץ. בבחירות הבא נבקש ראש ממשלה וגם שר הבריאות, וכל מי מהצירים שיותר מתשע עשרה חייב לבקש או ראש העיר וכו וכל מי שגם מניח תפילין שיהיה הרב של השלומים
שלמה10.07.16

הצגת כל התגובות

8
למי יש יותר חוזרים וחוזרות בשאלה ? וזה כאן הכוח !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי 10.07.16
7
לא מספיק מקום ראשון, אתם צריכים לדרוש בתוקף את ראשות הממשלה, פחדנים עלובים בואו נראה אתכם יוצאים לבחירות פנימיות , לאחר הבחירות תוכלו בכבוד להגר לאוקראינה.
יצחק10.07.16
6
ומלבד דרישה לעוד ועידה לא נשמעה כאן שום דרישה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל10.07.16
5
שלומי אמונים מומחים בהפרחת סיסמאות ושקרים. הכל בלון נפוח שאין בו כלום
איציק10.07.16
4
בבחירות פנימיות נראה לי שאתם פשוט חולמים חלום בלהות כמה נציגים שהגיעו אליכם לאוקראינה הם רק מה שמגיע אליכם בכח הלחץ ציבורי ואיומים שונים חוץ מזה מי אתם בקשר לעיריית ירושלים אם תמשיכו לשלוח את הצדיק פרוש האדמו"ר מפרס 2 הסיכוי הוא 0 גם אתה דייטש לא מספיק תביאו נציג בפורום של לופוליאנסקי אשר יהיה אהוד
משקיף10.07.16
3
פרץ אברומוביץ הצליח בקדנציה זו לדאוג לתלבושת אחידה בטיפת חלב............. הכל היה בדרכי נועם כמובן - הישג אדיררררר
מאיר פורש10.07.16
2
היה טוב יותר אם היית שותק ואז אולי היו חושבים שאתה חכם, זוכר את הבחירות בביתר גם אז חשבת שכל העיר בכיס הקטן שלך , באו 3600 איש והוכיחו לך שחוץ משגעון גדלות אין לך מה למכור, בפעם הבאה זה הולך להכפיל את עצמו ואז נשמע אותך צורח לכל מיקרופון מזדמן מקום ראשון מקום ראשון.
ששון10.07.16
1
רובינשטיין שרומס את סיעת התושבים ולא מתייחס לקולות תושבי העיר שבחרו בהם, שלא יבכה אם רומסים אותו.
ביתרי כואב10.07.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס ומתי יתקיימו הבחירות?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24