כיכר השבת

"עשרות אברכים ניידו"

האיום החדש על ההגמוניה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת

אחרי ועדות רבנים מתחרות, איום חדש על ההגמוניה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת: חברת סלולר צעירה החלה לנייד קווי סלולר מהקומות הכשרות - למסלולים שמוגדרים כלא כשרים (חדשות, דיגיטל)

49
כיכר השבת | י"ט באלול | 22.09.16
האיום החדש על ההגמוניה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת
(צילום: Maya Levin / Flash 90)

חברת הסלולר 'טלזר' העוסקת בשירותי סלולר בעיקר עבור עובדים זרים, החלה בימים האחרונים לספק שירותי ניוד קווי סלולר מהקומות הכשרות בחברות הסלולר השונות - לשירות החברה. הקווים המנויידים לחברת טלזר הופכים לקווים רגילים שיכולים לכלול גם חבילת גלישה אינטרנטית והודעות SMS - זאת למרות שמדובר במספרים מהקומות הכשרות.

מדובר בהכרזת מלחמה של החברה, שאינה חתומה על הסכמים עם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ומאפשרת כעת לנייד קווים מהקומות הכשרות למסלולים שאינם מוגדרים כ"כשרים" - מה שחברות הסלולר השונות בישראל שנמצאים בהסכם עם הוועדה לא מאפשרים.

לפני מספר חודשים יצאה וועדת הרבנים למאבק נגד החברה, ואף חסמה את מספר הטלפון המשמש על מנת לבצע את הניוד. מכיוון שעל פי החוק נדרש הלקוח לאשר את הניוד באמצעות שיחת טלפון או הודעת SMS, חסימת המספר המשמש לניוד מנעה למעשה את אופצית הניוד.

אלא שבימים האחרונים, מדווחים מספר גורמים חרדים על עלייה משמעותית בניוד קווים כשרים לחברה. בשיחה שערכנו עם מוקד שירות הלקוחות של החברה, הפנו אותנו לאיש קשר מיוחד שינייד את הקו הכשר לחברת 'טלזר'. על פי המידע שהגיע לידי 'כיכר השבת', סוכנים של חברת טלזר מגיעים לבתי לקוחות חרדים שמעוניינים לנייד את הקווים הכשרים, ומבצעים ניוד פיזי במקום - זאת על מנת לעקוף את החסימה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת.

ל"כיכר השבת" נודע כי עשרות בחורי ישיבה ואברכים ניידו את קווי הטלפון הכשרים שלהם בימים האחרונים לחברה, ולמעשה עושים שימוש בקו רגיל הכולל אינטרנט תחת מספר מ"הקומות הכשרות". על פי גורם בחברה, הוקם קו מיוחד וסודי לניודים עבור הטלפונים הכשרים, כשהמספר הסודי ניתן רק לסוכני החברה על מנת שוועדת הרבנים לא תוכל לחסום אותו.

מדובר בהתפתחות שעלולה לעקר את ההגמוניה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שכן עיקר כוחה היה במספרים הכשרים שאפשרו בידול מהמספרים הרגילים, מה שהרתיע רבים ממעבר לקווים שאינם כשרים. הדבר מצטרף לעובדה שבשנים האחרונות הוקמו ועדות רבנים שונות המציעות מסלולים חלופיים לאלו שבאישור ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

עם זאת, גורם בחברה שאחראי על ניוד הקווים הכשרים מסתייג וטוען כי אין לחברה עניין במלחמה מול וועדת הרבנים לענייני תקשורת. לדבריו, "הסוכנים אינם מאפשרים לבחורי ישיבה לנייד את מספר הטלפון הכשר". אלא שעל פי שירות הלקוחות של החברה כאמור, החברה כן מכירה את הבקשות הללו ואפילו יודעת להפנות את הלקוחות לסוכנים החרדים.

הגורם, המעורה היטב במכירות למגזר החרדי, מספר כי מרבית הניודים מבוצעים לתכנית 'תואם כשר', בה מוצע ללקוחות קו לשיחות ולהודעות SMS בלבד, ללא אינטרנט. "לרוב מדובר באברכים או בחורי ישיבה שמחזיקים טלפון תומך כשר בגלל המחיר הזול משמעותי ממחיר טלפון כשר שמוצע במחירים לא הגיוניים, הם פשוט מעדיפים קו נורמלי בלי אינטרנט מאשר האפשרות לרכוש טלפון יקר" אומר הגורם.

"אנחנו רצינו להיכנס גם למגזר החרדי עם קומה כשרה" אומר הגורם, "אבל וועדת הרבנים לענייני תקשורת דרשה מחברת 019 סכומים שאנחנו לא יכולים לעמוד בהם. אנחנו חברה קטנה ווירטואלית ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו העברת אחוזים מכל קו כשר לוועדת הרבנים לענייני תקשורת".

לדבריו, עד כה, מכיוון שלא היה מדובר בכמות גדולה של ניודים, למרות שוועדת הרבנים לענייני תקשורת ידעה מהתופעה, היא לא התייחסה לכך מאחר ולא מדובר במספרים גדולים. אלא שהגורם מספר כי כעת הם חוששים שוועדת הרבנים לענייני תקשורת תחל להילחם בחברה.

הרב יונתן לפקוביץ, ממנהלי וועדת הרבנים לענייני תקשורת, דוחה את הטענות וטוען כי מעולם לא ביקשה כסף מחברת טלזר וכי המו"מ לצירופה של טלזר לקומה הכשרה היא באשמת "טלזר" שהפרה סיכומים מול הוועדה. לפקוביץ מוסיף ואומר כי הוא מוכן לחתום על הסכם מול חברת 'טלזר' ללא עלות בכל רגע נתון. לדבריו, מטרת החברה היא להרוס את הקומות הכשרות ולא לחדור לשוק התקשורת החרדי.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
הנה לכם שחור על גבי מסך כל העניין של ועד הרבנים לעינייני תקשורת עניין של כסף ותו לא אולי סוף סוף יתעשתו אותם רבנים ויפסיקו לשרוף מכשירים ולשדוד את הציבור עם המחירים המופרזים וגם יאשרו סןף סוף sms בתקוה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
kobi23.09.16
38
אני גם רוצה לעבור אליכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נשה23.09.16
37
הם חוסמים כל מיני מספרים שלא מובן למה ואין עם מי לדבר שם לאחר שניסיתי כמה פעמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.09.16

הצגת כל התגובות

36
ולא נורא עם ועד העסקנים ירויחו כמה שקלים פחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סוף סוף22.09.16
35
האם עדיין ניתן לעבור לטלזר עם קו כשר ?
מנדל22.01.18
34
הגיע הזמן לביטול הקרטל על טלפון כשר-טלפון יקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני23.09.16
33
מחברות שיש להם תוכנת כשרה כיון שהם מזהים את המספר כאשר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מהי22.09.16
32
אל תקרי "וועדת הרבנים" אלא "וועדת העסקנים", ואל תקרי "וועדת העסקנים" אלא "וועדת העשקנים".
yonivav22.09.16
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לעשות לזה סוף23.09.16
30
שלא יוכלו להתקשר אליהם וכך המנויידים בעברה, גם יהיו מנודים תקשורתית מהקהילה. עכשיו צריך שמישהו יעביר את הרעיון שלי לוועדה לענייני תקשורת.
הצעה לוועדה23.09.16
29
האם מישהו זוכר כי ישנה הוראה של גדו''י להשתמש במכשירים 'מאושר' או 'מוגן'/'מסונן'/'שמור'? ל כל הדורות ידענו כי הוראה של רבותינו, קודש קודשים היא. 'לא תסיר מן הדבר אשר יגידון לך ימין ושמאל'. גם כשזה עולה כסף. היהדות אינה קלה, העיקרון שלה נוסד על ניסיונות. לאברהם אבינו היו מיליוני סיבות להיות 'כמו
חרדי23.09.16
28
חברה בבעלות דתית ששומרת שבת כהלכתה מציע לכל מי שהשבת חשובה לו לעבור אליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר22.09.16
27
הגיע הזמן לעשות סוף לגזל והחמס של וועדת ה"רבנים" לעינייני ביזנס כסף ותקשורת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה22.09.16
26
חברת טלזר 019 זאת חברה ששומרת שבת חברה בעל צביון דתי אני מזמין את כולם להתחבר אלינו אני מאחל לכל לקוחתינו ולכל עם ישראל שנה טובה והקב״ה ישמע את כל תפלתינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עזריה סלע23.09.16
25
מונופול בעייתי ביותר יש בידי וועדת הרבנים שלא מעניין אותם שום דבר חוץ מכסף. הגיע הזמן להפחית את כוחם ההרסני בציבור. כל אדם ידון לעצמו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה22.09.16
24
גם בלי המספר הסודי דרך חברה מסויימת...
11122.09.16
23
כולנו בעד גלאט כשר וציות מוחלט למרנו גדולי הדור שליט"א אבל מכאן ועד המונופול והגניבה ועושק לאור יום של עסקנים מושחתים שמתיימרים להיקרא וועדה שגורפים מיליונים על חשבונינו על חשבון אברכים ובחורים צדיקים שאין להם גרוש על הנשמה וצריכים לשלם כפול על הפלאפון בשביל שהעסקנים ירוויחו עוד כסף... די מושחת
מוישי23.09.16
22
אני יכל לאפיין מי הגולשים באתר!!
שימי23.09.16
21
זה ברור שוועדת הרבנים לוקחת כסף אחרת איזה אינטרס יש להם לא לקחת הכשר שזה ברור יכפיל להם את המכירות
ועדת הגנבים22.09.16
נו ברור זו המציאות גם בכשרויות מזון למרות ששם זה חובה אבל גם הרבה כסף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כל יהודי זהב23.09.16
20
מי מינה אתכם בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי22.09.16
19
מצחיק כל הכתבה הזאת כאשר גורמים חרדים הגיעו מחו"ל על מנת לבדוק את החברה והיא עברה בקלות ואילו כנראה מי דרש כסף לא קיבל אותו. ויחד עם כל זה גם החברה היחידה שבאמת שומרת שבת וגם מידע אישי בעלי החברה הם אנשים דתיים יראי שמיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל ישראלי 23.09.16
18
חבל שהעדה החרדית המטופשת הזאת לפני 10 שנים לא חשבו על זה ועקרו לגמרי את ההודעות והמצלמה
יהודה23.09.16
17
מאות כבר ניידו, יש סוכנים הדורשים תשלום של 100 ש"ח למעבר לחברה במסלול עם גלישה
ללא שם23.09.16
16
חסימת הSMS גרמה לכל השוק הזה של התואם כשר, וגרמה להרבה אנשים לעבור לטלפונים לא כשרים, מה רע בהודעות כתובות זה חוסך הרבה זמן זה פותר הרבה בעיות, לצערי חסימת ההודעות פרצה את שוק הכשר, והעבירה הרבה אנשים שחייבים את זה לטלפונים לא כשרים,
דוד22.09.16
15
מצויין רק כך ננצח את הצביעות והטמטום שמכניסים לאברכים . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדור הבא22.09.16
צריך שיהיה אפשרות לנטרל את ה- SMS למי שלא רוצה, תכלס יש בזה משהו כשאתה יודע שחוץ מלדבר אתה לא יכול שום דבר, אבל לא לעשות את זה דבר אסור, שכל אחד יבחר אם הוא רוצה SMS או לא כמו שאפשר להפעיללנטרל תא קולי, אבל אינטרנט ברור שצריך להיות מחוץ לאותו הכשר
אחרי כוויה חזקה23.09.16
14
גם מעמל כפיים. ולא רק מקובינות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד מן העם23.09.16
13
בנצי מציל בנות ישראל מדברים הכי גרועים בעולם, ונותן להן את הכבוד של בת מלך אמיתית שלא מתחברת לעם הדומה לחמור. מי שנוגע בו לרעה, הקב''ה לא יתן רפואה למכתו. המעמד המשפיל הזה, מבזה את מדינת ישראל. מבזה את המגן דוד, שבשמו משטרת ישראל מתיימרת להגן עלינו מפני 'פושעים' כאלו. תמצאו לכם פושעים אמיתיים להתעסק
חרדי / יהודי23.09.16
12
יעברו אליכם בזמן הקרוב ! די להיות כבולים לוועדת העסקנים!!!
yosi770823.09.16
הארגון הפוליטי המזוהה חזק עם הפלג הירושלמי שחסם את מי שהולכים עם גדולי ישראל ופתח את קווי ההתנגדות להם. ארגון שעושה קופה אדירה מכיסם הדל של האברכים והחרדים, במצג שווא של ארגון למטרת קודש😣 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזועזע23.09.16
11
עלאק ועדת רבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני22.09.16
10
לא ייתכן שמכשיר הכי זבל שלא מייצרים אותו מוכרים בסכומים גבוהים מאוד המסלולים מוגבלים ויקרים זה רק כדי לפרנס אותם והכל כדי לעשות קופה עלינו והגרוע מיכול שזה בהסוואה של דת וסחבו את כל הרבנים אחריהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי23.09.16
9
עלו והצליחו זו האמת לא וועדת שקר ומרמה נוכלויות וכסף במעטפת כשר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הבורר23.09.16
8
את זה . תודה!
yosi770822.09.16
7
קראתי כמה פעמים ולא האמנתי למראה עיני. לראשונה בהיסטוריה יש לנו אפשרות להציץ לוועדת "הרבנים" לענייני תקשורת וכסף ולראות מה באמת מעניין אותם, וזאת ע"פ עדות מפורשת של חברת תקשורת. לא אכפת להם שכל עם ישראל ינייד את המספרים הכשרים שלו ויחגוג על אינטרנט, הדבר היחיד שמעניין אותם זה פרוטקשן של מליוני ש
$$$23.09.16
6
מצחיק הא? כן אבל אותי זה לא מצחיק שכמה גערער'ס שולטים עלי (יש לי מספר כשר) ולא נותנים אסמסים זה לא הגיוני לא נכון ולא צודק אין בזה שום הגיון ואפילו הרב אלישיב הסכים אבל האדמו"ר מגוז לא הסכים. למה? - ככה!!. אני ספרדי ולא מתערב במריבות של האשכנזים אבל האדמו"ר הזה חפר כבר יותר מדי ולכן יישר כוח עצום לא
פוגרום23.09.16
כל עוד יש לך רב שאתה הולך לפיו, אתה יכול לא להסכים עם רב אחר. אבל בשום אופן לא לזלזל ולכנות אותו חופר.
הלינקים25.09.16
התכוונתי לעסקנים ומ"מ סליחה
פוגרום06.10.16
5
עד מתי תרגישו סוג ב ותתחנפו לקיצוניים???? גם מגיבים הרבה פעמים יש פה מגיבים בעד תוקפי חיילים ודברים דומים. תגידו השתגעתם???! אתם אשכרה מרגישים סוג ד ומתחנפים לקיצוניים??? זה ממש תסמונת האישה המוכה. תכניסו לכם לראש כל מי שרואה את התגובה סימן שהוא מודרני. אז למה לצאת נגד עצמיכם ולהתחנף לקיצוניים במקום
סוג ד???23.09.16
4
לא נפרסם את הדרך כדי לא להכשיל מגיע לוועדה המכוערת של המאכרים שרק כסף מעניין אותם וגם לפני 019 היה מספיק דרכים לצרוב בסים אחד 2 קווים סלקום /אורנג' כשר + לא 2 סימים במכשיר שינוי IMEI
11122.09.16
3
אנחנו יודעים שהגזירות של וועדת הרבנים לענייני תקשורת לא מוצדקות. אנחנו יודעים שהמלחמה שלהם כוללת הרבה מאד כסף, אנחנו יודעים שלמנוע טכנולוגיה מהציבור זה להסתתר, להסתגר, להתחבא, במקום לחנך, ואנחנו נאלצים, פעם אחר פעם להיכנע לתכתיבים שלהם. תגידו, זו לא גלות?
גוי צדיק23.09.16
2
SMS הפלת שלטון האימים של ועדת הרבנים מחיר חברה שומרת שבת קליטה מעולה ויש גם דור 4-הם יושבים על הרשת של פרטנר. שירות מעולה! בקלי קלות. לנמצאים בסלקום אפשר להתנייד, ומי שלא בסלקום - יכול לעבור ליום יומיים לסלקום בעלות של כמה שקלים ואח"כ לעבור לטלזר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה23.09.16
1
כל הכבוד לכם חברה חזקה תשברו את השוק המושחת הזה כבר כי בוועדת הרבנים זה חתיכת שחיטות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 22.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24