כיכר השבת

כינוס בנות הסמינרים

מרן הרב שטיינמן: אקדמיות חרדיות? זה 'חזיר עם שטריימל'

אלפי תלמידות הסמינרים התכנסו ושמעו דברי חיזוק נגד האקדמיה. מרן הרב שטיינמן התבטא כי זה כמו "חזיר עם שטריימל", ומרן הגר"ח קנייבסקי בירך בפרנסה כל אחת שתלמד רק בבית יעקב (ארץ)

174
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' בכסלו | 20.12.16
מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי
מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

אלפי בנות הסמינרים, מכיתות ה'-ו', התכנסו הבוקר (שלישי) באיצטדיון ארנה בירושלים לכינוס ענק נגד מגמת הלימוד באקדמיה החודרת למגזר החרדי.

הגאון רבי ברוך שפירא, סיפר בדבריו כי נכנסו בבוקר למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושוחחו עמו על הכינוס, ומרן אמר: "אקדמיות חרדיות? זה כמו חזיר עם שטריימל".

בדבריו, הציג את מטרת הכנס ואמר כי "בית יעקב זה לא מקום של אף אחד. זה ישיבה קדושה. אף אחד לא יכול להתערב רק גדולי ישראל. בנוסף לחזק את התלמידות במלחמה הקשה וכל אחת צריכה להתחזק מול הסחף של הרחוב. אתן ממשיכות את הדור הבא, דור של תורה".

הגר"פ ארלנגר הציג את החלטות העצרת: "המקום היחיד בשביל בת ישראל זה רק במסגרות של בית יעקב ולהיזהר מכל האקדמיות גם אלו המכונות חרדיות. אין מקומה של בת ישראל שם", הוא הדגיש כי ההחלטות הן על דעת מרנן גדולי הדור.

"אליכן בנות ישראל נפנה ונקרא, החינוך הטהור אבן יסוד של עם ישראל, חינוך דור העתיד לאמונה ולביטחון, ולפיכך על החינוך לאורך כל הדרך להיות מסור אך ורק למוסדות בית יעקב המסוגלים לחנך את בנות יעקב לתפקידן הגדול. אקדמיה הינה אבן נגף של בית ישראל וכל התוכן עומד בסתירה לכך ולכן אין ללמוד במקומות אלו ומוסדות בית יעקב לא יכירו בתוארים אקדמיים לצורך קבלת שכר. אין ללמוד זאת גם לא באופן מקוון. החובה לשמור על פך השמן הטהור בלא התערבות זרה".

עוד הוחלט כי "ימשיכו להשתדל למצוא אופנים בהם יוכלו בנות יעקב למצוא את פרנסתם ללא שיצטרכו לתוארים אקדמיים. אנו קוראים לראשי הסמינרים לפעול בדרכי הסברה".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ביקש למסור לבנות ישראל כי "מי שתקבל על עצמה רק ללמוד בבית יעקב ולא באקדמיה אני מברך שיהיה פרנסה טובה בקלות ובשפע ושיהיה ברכה והצלחה".

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי גרשון אדלשטיין אמר כי "התורה מחייבת כל אחד ואחד, אנשים ונשים, צעירים וצעירות, התורה מחייבת אותם לקיים תרי"ג מצוות. זה על מעשה, המעשים. וגם יראת שמים התורה מחייבת, את השם אלוקיך תירא, יראת שמים, עם מידות טובות, אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך, זה התורה מחייבת.

"מי שהולך בדרך התורה, שומר תורה ומצוות, וגם מקיים, אז פרנסה זה מן השמים, מן השמים נותנים לכל אחד כדי פרנסתו, בראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון, מי יעני ומי יעשר מי ישלו ומי יטרף, הכל נגזר לפי הזכויות של כל אחד ואחד. גם שידוכים טובים עושים לפי הזכויות. וגם חיים טובים ומאושרים גם כן תלוי לפי הזכויות. ידוע שהחיים הכי מאושרים הם חיי תורה ומצוות, הם החיים הכי מאושרים שיש בעולם, אשריך בעולם הזה זה רק חיי תורה ומצוות, זה החיים הכי טובים. ופרנסה ושידוכים זה הכל בידי שמים לפי הזכויות.

"המסגרת של בית יעקב זה המסגרת השומרת על כל הדברים האלה, המסגרת של בית יעקב, חוץ ממסגרת זאת, אז זה דבר מסוכן מאד, זה ירידה רוחנית, וזה ממש דבר חמור מאד, וזה גורם לחוסר הצלחה בכל מה שצריך.

"מן השמים יתנו בעזרת השם, כל הבנות ההולכות בדרך התורה יצליחו, ויעשו שידוכים טובים, ויהיה להם חיים טובים ומאושרים, פרנסה וכל מה שהם צריכים. יראו דורות ישרים מבורכים. בעזרת השם. ובזכות זה נזכה לגאולה שלמה. בזכות נשים צדקניות יזכו לגאולה!".

ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי משה הלל הירש, אמר בנאומו כי "אין ספק, המצב כיום מקשה על תפקוד הבית, מצד אחד, אין לאשה מספיק משכורת רק לדברים הנצרכים ביותר, מצד שני בעלה אברך כולל ובקושי מתפרנס. אין תשובות. אגב צריכים לומר כי יש בס"ד יוזמה של בעלי בתים באמריקה שהם יביאו פרנסה בריווח להרבה משפחות.

"יש כאלו שאומרים יש תשובות: תכניסו לבית יעקב עוד קורסים ומקצועות שאפשר ע"י להשיג פרנסה, או לתת אפשרות ללמוד מקצועות עם תואר אקדמי אבל הרבנים אומרים לא. האבות והרבה בעלים בהם תלמידי חכמים מובהקים לא מבינים למה לא. מה רע בזה?

"רציתי להסביר מדוע גדולי הדורות לא הסכימו לשנות ממסורת בית יעקב ולהכניס דברים חדשים ומאידך לא להרשות ללכת ללמוד באקדמיה. הסיבה להתנגדות לתוארים אצל הגדולים היא משום שמי שיש לו תואר ראשון או אפילו בגרות חוץ מהבעיות של תואר ראשון עצמו הרי שהחשק להתקדם בחיים הינו גדול מאוד וכלשון מרן הגראי"ל: 'יש תואר ראשון, רוצים תואר שני ושלישי והלאה'.

"יש מלחמת תרבות, החילונים והחצי חילונים רוצים שניהיה חלק מהם. תעשו מצוות אבל תהיו חלק מאיתנו, שיהיו לכם אותם ערכים כמו שלנו ויש להם תוכניות מפורטות איך לעשות זאת ואחת מהם דרך האקדמיה. המרצים חילונים והתוכן כבר לא בדיוק ולאט לאט נסחפים.

"ברגע שיש ממש שייכות לאוניברסיטה או לאקדמיה זה מוריד לגמרי את הבת, מוריד את המשפחה. זה יקרה בדקויות. הצניעות תרד, הגשמיות יעלה וזה מביא את החורבן ממש. זה בדוק ומנוסה ומזה גדולי ישראל חששו על עניין של אקדמיה. אין להגיד הבת שלי, אשתי, היא חזקה. זה לא יקרה לה. זה לא נכון, לכל אחד זה יכול להשפיע.

"יש עוד נקודה. כל בת כשהיא בבית יעקב היא מנותקת מהאווירה שבחוץ ולכן בית יעקב צריך להישאר גם כמו שהוא, אבל ברגע שיוצאים לאקדמיה, מאמצים את השפה והסגנון ונהיים חלק מהם.

"שמעתי יש אברכים שמזלזלים בכל העניין של האקדמיה. אני אומר להם תחשבו, באיזה מדרגה אתם, אולי זה שאתה מזלזל זה בגלל שיש לך איזו קרירות, ירדת ברוחניות, אתה לא לומד מספיק. צריך לעמוד נגד האקדמיה נגד הפירצות ואנחנו נעשה הכל על מנת למצוא פתרונות".

ראש ישיבת "פורת יוסף", הגאון רבי משה צדקה, אמר בדבריו כי "יש לנו להוקיר תודה למוסדות בית יעקב שהצילו בתים של תורה, בתים של מוסר. בנות ישראל לא יגררו ללחץ החברתי. העניין הוא ההבדלה בינינו לבין החילונים, בינן לבין בנות הרחוב.

"גם אחרי שיוצאים מבית יעקב צריכים לשמור על הדרך, יהי רצון שהכנס הזה ייתן לנו כוח להמשיך בדרך הזו".

חבר המועצת, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, אמר בדבריו כי "רחל אמנו התיישבה על התרפים ולא שרפה אותם. היא רצתה לבזות את חוכמת בני קדם, לא רצתה לשרוף אלא ללמד את העם היהודי: אני רחל אמנו לא זקוקה לאף חוכמה מחוכמת בני קדם ואכן זכתה לבנה יוסף הצדיק שהפליא את העולם כולו בחוכמתו והכל הגיע מהתורה הקדושה.

"צריך להנחיל לבנותינו: בית יהודי שהוא נקי מכל שמץ של חוכמת העמים ומלמדים רק תורה - לעולם לא יינזק.

"בנות ישראל הן שליחות של כולנו לגדל יהודים ודורות של יראי שמיים, כולכן תלכו בדרכה של יהודית הגיבורה להנחיל תורה לדורות הבאים".

ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן אמר בדבריו כי "חלק גדול מפריחת עולם התורה שייך לבנות ישראל. עולם הישיבות שקם בארץ ישראל יסודו בעולם התורה של רבי חיים מולוזין ואותו עולם תורה לא יכל היה להתקיים ללא זכותה של שרה שנירר. כמו שעולם הישיבות מקים בני תורה כך בנות בית יעקב הקימו בנות תורה.

"בית יעקב זה מוסד להעמיד את בית המדרש ואת עולם התורה בארץ ובתפוצות. גדולי ישראל באו לחזק את הבנות מול הנסיונות לשמור בטהרתה את הדרך המסורה.

"כשהקימו את בית יעקב זה היה לחנך את הבנות, כיום לומדים גם במסלולים שיתנו אפשרות לפרנסה אבל גדולי ישראל למדו את הסוגיה הזאת ויש מקצועות כמו לימודי האקדמיה שזה לצאת מהתחום של בת יעקב.

"אנחנו יודעים שבת של בית יעקב זה עולם אחר, זה מושגים של אהבת תורה ובית של תורה והרצון של אקדמיות לתת אפשרויות לבנות להשיג פרנסה בקלות הביא סחף והסחף עלול לגרום לבת לאבד את הרוממות של בת יעקב.

"התפקיד שלנו להתעלות מעל הכל ולשמור את פך השמן הטהור ולשמור על הרוממות בכדי להקים בתים של תורה למען הדורות הבאים. זהו כינוס של כבוד שמיים להתאסף לשמוע את ההשקפה ולשמור מכל משמר על הדרך המסורה לנו".

ראש ישיבת עטרת ישראל, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, אמר בדבריו כי "עם ישראל מאז ימות עולם נמצא במלחמה קשה. עשיו מול יעקב. עשיו לא רוצה רק לנצח את יעקב, הוא רוצה לכבוש אותו, להבליע את ישראל ולהבליע אותם בתוך עשיו.

"את המערכה הזו מנהל נגדינו עשיו בחוכמה נפלאה. הוא פוגש את יעקב ומציע לו באדיבות אלכה נגדך, לפי הקצב שלך, אני בא ללוות אותך. אדרבה בוא לנוח, תלמד יותר טוב, תהיה רגוע. מה ענה לו יעקב? הילדים רכים, הצאן...

"איזו תשובה זאת? הוא מקבל הצעה מקסימה מעשיו, לך יעקב יהיה יותר טוב. איזה תשובה זו הילדים רכים. חז"ל מגלים לנו: הילדים רכים זה משה ואהרון, דוד ושלמה. הצאן זה כלל ישראל".

"מה פירוש? הם עוד לא בעולם", תהה הגרב"מ אזרחי, "מה להם וליעקב ועשיו?".

הגרב"מ המשיך והסביר כי "מורי ורבותי הדאגה היא איך לגדל משה ואהרון ומניין מתחילים לגדל אותם - מיעקב. הוא צריך לגדל עצמו כדי שיוכל לצאת ממנו משה ואהרון דוד ושלמה. שהכל יהיה בגנים, כוח העמידה נגד אנטיוכוס, נגד המן וצוררי ישראל. זו היא הדאגה. אב ואם בישראל מוסרים את חייהם לגדל את המשה ואהרון שלהם.

"עשיו מבין זאת ואומר אדרבה בוא ואעזור לך אבל יעקב אומר: לא.אין יעקב אם יש לו איזה שהוא חיבור לעשיו, לעשוויות. עשיו רוצה לפרוץ את היחודיות.

"רבותי זו היא המלחמה מאז ימות עולם, עיישווית. אדרבה, אנחנו רוצים את טובתכם. קשה לכם, נעזור לכם להתפרנס, אנחנו עונים להם במילה אחת: לא. איך מקיימים היום את העזר כנגדו, בידכן בנות, הקב"ה הפקיד את קיום התורה. אין לכן 'עזר כנגדו' גדול מזה.

"אנחנו מחפשים עצות לפרנסתם של בנות ישראל ובעזרת ה' נמצא. אבל יש מישהו שמוכן להתפרנס טוב אבל להסתכן? כל הצורה של בת ישראל. זו לא הדרך. הם רוצים להפסיק את היחודיות של בת ישראל, את כל הצורה אבל אנחנו אומרים: גדולי ישראל מדריכים אותנו וגם אם נצטרך לסבול קצת בפרנסה ננהג כפי שיורו.

"שני דברים הם היסוד של כלל ישראל, הישיבה הקדושה ובית יעקב הקדוש. הם מחדירים בערמומיות שנראת בתמימות וזה בעצם שרו של עשיו".

תוכן שאסור לפספס
174 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
77
ורבנים שאונסים את בנות משפחתם, איך צריך להגדיר אותם? ברור על זה לרבנים אין דיעה, זה כל כך שולי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דמאגוגיה20.12.16
שהיום זה לא כזה ברור מאליו שבנות ישראל מתנהגות ככה מאוד בדרך ארץ
סם20.12.16
76
למה לא עשו כזה כנס על חילול הכותל המערבי כל ראש חודש? למה לא עשו כזה כנס על חילול קבר דוד המלך על ידי נוצרים? אה.. כי זה לא קשור לגור? אז זה כן פוליטיקה או לא? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני20.12.16
75
מי שהולך בדרך התורה, שומר תורה ומצוות, וגם מקיים, אז פרנסה זה מן השמים- אומרים הרבנים, אבל המציאות מוכיחה את ההיפך, שמי שלא עובד, מי שלא רוכש תארים המאפשרים לו להשתלב בעבודה ששכרה בצידה, הוא עני, בין אם הוא חילוני ובין אם הוא חרדי. וכעת השאלה היא האם אתם רוצים לחיות חיי ניוולות, חיי עוני, חיים בהם ת
החרד לאקדמיה22.12.16

הצגת כל התגובות

74
המנהלות אמרו שצריך לנסוע והן נסעו! תנסו לעשות כנס כזה שיבואו לבד ותראו כמי יגיעו אם בכלל!
אברהם21.12.16
73
אני סטודנטית במקביל לסמינר, הייתי בכנס והיה מרגש מאוד - למרות שבעצם כל מילה הופנתה נגדי ונגד הלומדות איתי תודה לכל התומכים והמעודדים, הלימודים האקדמיים אכן מפרכים ובמקום לקבל עידוד וסיוע אני צריכה להסתיר את עובדת לימודיי ולשמוע כל הזמן רק דיבורים נגדי, וזו לא הרגשה נעימה אני חושבת בכל אופן שכמו שלא
תלמידה-סטודנטית20.12.16
גם אני הסתרתי את לימודיי, יש הרבה כאלה במחתרת....
בוגר מכללה רח"ל21.12.16
הייתי שם וברחתי. צודקים בכל מילה!!! מי שהולך ללמוד במכללה, ולא משנה חרדית או לא--- הוא הולך לים סוער, שרק נס יוציא אותו משם יהודי כשר!!! רק נס!!!
רחל21.12.16
72
חחחחחח
חזיר בספודיק ?20.12.16
71
אני לא מסכימה עם התוכן, החרדים חיפשו פיתרון לבעית הפרנסה ומצאו, מיכללות ח-ר-ד-י-ו-ת עם תואר כדי שתהיה אפשרות לבעל לשבת וללמד ו/או לעזר בפרנסה, ועכשיו החרדים הולכים נגד הפתרון של עצמם, אבל 11 אלף בנות שיושבות בשקט ובכבוד עשו קידוש ה' מטורף!ושיעשו כזה קידוש ה' גם במיכללות, זה הכל
m20.12.16
70
????????
????20.12.16
ה
דרעק.20.12.16
69
נ
כפיות טובה איכס20.12.16
68
עולם רביעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי.י20.12.16
67
בימים עברו כשכל הבנות למדו הוראה הפרוטקציונריות ובנות הרבנים קיבלו מיד משרה והלכו בגו זקוף מלא שחץ וגאווה בת גדולים הנני הנה יש לי משרה, וחברתה בת היהודי הפשוט העמל למלאכתו לא מקבלת כלום למרות כישוריה עדינותה והיא רואה איך חברותיה ה"מסודרות"הולכות בכל בקר לבית הספר למשרתן המובטחת בשמטר לי ואשמור לך.
איפה זה מתחיל?20.12.16
כי בשביל לעבוד במשהו אחר לא חייבים ללכת לאקדמיה. אל תשכח שפרנסה זה מהשמים ולא צריך להתדרדר רוחנית בשביל לעזור להקב"ה להביא את הפרנסה.
תתבונן21.12.16
כל מילה בסלע. יישר כח. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה20.12.16
66
רק מזכירה שגם הבית יעקב היה בזמנו משהו חדש שהיה קשה לרבנים להתחבר לרעיון. בית יעקב, שהוקם בזמנו היה צורך השעה.שרה שנירר, שזיהתה את הצורך הרימה את הכפפה ועשתה מעשה שלא כל הרבנים הסכימו איתו, ורק היום, לאחר מעשה ושני שחלפו ניתן לראות את הצלחתו. ההבדל היחיד בין אז והיום הוא, שהיום מנהלי הסמינרים חוששי
מישהי20.12.16
65
היעקר זה מביא פרנסה לבנות חרדיות בניגוד לכל הבית יעקוב הזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קורא20.12.16
מלבד ה' יתברך. ואם אתה לא מאמין בו, זרוק את הכיפה.
מאמין21.12.16
64
הכנס היה מדהים ןמרגש, אבל, שאלתי היכן האמונה של מנהלי הסמינרים? שיקחו פחות שכ"ל ויאמינו שה' ישלח להם פרנסה. שיביאו מורות לא ממשפחתן ויאמינו שה' יפרנס את הכלות שלהן... שיאפשרו ללמוד לאקדמיה וישארו חרדיות, היכן האמונה של מנהלי הסמינרים? כנראה שלא היו בכנס... חבר'ה, טוב שהיה כנס בכדי שיהיה שיח ציבורי,
בני ברקית22.12.16
אמת ויציב כל מילה נכונה שיתחזקו באמונה ובטחון ממרן החזון איש זצ"ל
חזק מאד24.12.16
63
אני כשהייתי בסמינר, הייתי מהבנות הבודדות במסלול שלי שנלחמה נגד היציאה לאקדמיה, וברוך ה' עובדת ומתפרנסת יפה, מה קורה לאמונה של אנשים?? לאן היא נעלמה??? היציאה בכלל לעבודה ולידים היא נטו השתדלות, הפרנסה כבר קבועה מלמעלה, ואפשר לשנות אותה רק ע"י תפילות, א"א לומר שהלימודים במכללות לא משנים את רמת הי
תלמידת בית יעקב21.12.16
סוף סוף אחת שמדברת לעניין, כמו שבן אדם מאמין אמור לדבר. המשיכי נא לכתוב את תגובותייך כאן, כי רוב רובם של הכותבים פה מפיצים רעל של כפירה, וכידוע מעט מהאור דוחה הרבה מהחושך.
אשרייך21.12.16
62
כמובן בירך בקול רם שלא עשני אשה הרב הברכן
חעלעמער20.12.16
61
ה
כל תינוק.20.12.16
60
עבר זמנם של רבנים אלה. נשים חרדיות אינן עיוורות וחרשות והן רואות מה קורה סביבן. הן כבר לא מוכנות לקבל כמובן מאליו שהן חייבות להישמע לכל צו של בעל תואר רב. יש להן מוח שנועד שישתמשו בו. אדרבא, נשים צריכות להיות רופאות, מהנדסות, אחיות בתי"ח, משפטניות, עיתונאיות וכו' ולפתח את כל כישוריהן בלי שגבר כלשהו
שואלת20.12.16
את מודרנית מטופשת והשקפותייך הפך התורה הקדושה, לכי תלמדי משרה אמנו מזה אשה וכבודה של האשה, אין לך שכל. כל אשה חושבת שהיא למדה את כל התורה ומותר לה הכל. וזה הטעות שלכן, אשה ששומעת לבעלה ולדעת תורה מצליחה וזו מציאות היום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף20.12.16
59
אקדמיה יותר גרוע מחזיר
שפוי20.12.16
58
ברשת ובחינוך העצמי שנותנים משכורת רעב מה זה תבדקו אצל יוסף חירארי נותן לגננות שלו משכורת אני שואלת האם מי זה אפשר לפרנס בית . תפסקו על עבוד על ציבור די נמאסתם מושחתים . תתחילו לשלם לנשי האברכים משכורת המגיעה להם .אתם לחוצים על הכסף שלכם העם פתח את העניים
הנושרת מפתוחי ח20.12.16
57
כנס שכולו עבודה זרה אחת גדולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james20.12.16
56
רוב הבחורים בחברון מלפשים בחורה עם תואר עם מקצוע מכניס מי רוצה שם לשמוע על מורה אולי אחד בן 39 שעדיין מחפש את עצמו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חברונר20.12.16
זה נכון שרוצים את הנשים העסקניות עם התואר אבל יש את האלה שאומרים על הנשים הלא עסקניות שהם לא שוות...ואיך הם בכלל מתכננות לחיות עם בעלם שיושב ולומד אני חושב שזה זלזול וצריך לכבד את כל הסוגים...
משהו ל-א חברונר20.12.16
55
הכנס הזה זה יותר גרוע מעבודה זרה והרי חזל אמרו כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עוון העוון הוא שהם אחר כך הולכות ונהיות סטייליסטיות הייתי מציע לאותם בנות לכו תלמדו באקדמיה בשביל שיהיה לכם פרנסה בשפע כל המנהלים והרבנים כבר מסודרים 4 דורות קדימה ואל תתפתו לשטויות שלהם כל תואר מוסיף אלפי שקלים
חיים20.12.16
לא האקדמיה הארורה!
אל תתפתו21.12.16
54
הרב שטימן שליט"א רק ברך, מעולם לא אסר אקדמיה. למה לא מוסרט שהוא אמר שזה כמו חזיר עם שטרימל?
בני ברקית22.12.16
רק מנהלי הסמינרים הארורים ומקורביהם מוסיפים נו]פך ופרשנות לדבריו, כדי לגרום לבנות לא ללכת לאקדמיה ולהיעשק על ידם מסיבות ברורות.
אבי25.12.16
53
הרי הבנים שלהם מסודרים מאיפה אני יקנה דירה ?מה3000 אלף של מורה ??? זה אומר שהם מנותקים מהעם או שהעסקנים שולטים יותר מידי בחצרות הרבנים וד"ל
משה דוד25.12.16
52
תעשו סקר ותראו שרוב העשירים הגדולים בעולם בקושי סיימו 8 שנות לימוד, והסיבה פשוטה שפרנסה זה מהשמים, ולהיפך מי שלומד באקדמיה זה סוגר לו את הראש והוא משועבד כל חייו למה שהוא למד ולא מתפתח בכיוונים אחרים, וכל הזמן צריך להלחם על מקומו בתחום שבו הוא עוסק. אבל מי שלא לומד אקדמיה, הראש שלו יצירתי, הוא מחפש
אל תסתמו ת'ראש21.12.16
ב"דור הקודם" יכלו לקבל משרות בכירות בלי תואר, בדור הנוכחי אפילו מנהלת מעון חייבת תואר! שימי לב, הרב שטימן שליט"א לא אסר! רק בירך! הוא לא מפגר ויודע בדיוק מה זה אקדמיה! נתת דוגמאות מצוינות שלפעמים נכונות, אבל לכמה זה קורה? כתבת ש"המדינה תומכת בלימוד אקדמיה כי היא לא רוצה שתהיו יצירתיים"...מהיכן הפיגו
אקדמאית חרדית22.12.16
אם דורשים אמונה "קשוט עצמך תחילה"... שמנהלי הסמינרים יהיו הראשונים שדורשים מעצמם להאמין בה' שפרנסה משמים ויורידו מהשכ"ל..
סמינריסטית25.12.16
זה לא מדוייק - שכר לימוד הוא לא פשוט 50 אחוז זה מיסים ואחר כך משכורות מורים שכירות לא פשוט בכלל
אבנר25.12.16
זה נכון שעשירים הרבה מהם לא סיימו ללמוד אך הרוב לא עשירים אלא אנשים ממוצעים ועליהם הדיון
ראובן25.12.16
הרבה מאד נכשלו והרבה מאד לא מתאימים להיות עצמאיים או שמעניין אותם לעסוק במה שלומדים באקדמיה זה פשוט הכשרה מקצועית באקדמיה, זה הכל אף אחד לא הולך לאקדמיה במטרה להיות "משכיל"
ראש סתום21.12.16
51
פעם היו הגברים לומדים כי הרבה לא היה מה לעשות והאשה עקרת בית מגדלת ומטפחת את ילדיה היום הגברים עובדים ומחפשים מה יותר להתפרנס והנשים לומדות תורה ומוכיחות את הגברים על כל צעד ושעל ובמקרה שהאישה לא מסופקת מבעלה לא מביא פרנסה וגם כבוד הבעל לא מספק לא אז זורקים את הבעל ומקבלים מענקים של הם חד הורית וארג
נאור20.12.16
50
מצטט בלשון...
חזיר בספודיק ?20.12.16
49
רבי עזריה פיגו למד באוניברסיטה של ונציה. אי אפשר להחזיק את המקל בשתי קצותיו. או להוציא את ספריו מבית המדרש או להודות שאדם יכול גם ללמוד באוניברסיטה וגם להיות גדול בתורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל20.12.16
הכי מצחיק שהרבנים צטטו בכנס את דברי קדוש ישראל זה שהגר"א אמר שהיה רוצה ללכת רגלי מליטא לאיטליה כדי לפגוש בו!!!! עולם החסידות הקבלה ותנועת המוסר מבוססים על הרמח"ל! תלמיד הגר"ח מולוזי'ן אמר "המסילת ישרים הוא השולחן ערוך במדות". נו נו נו נו ... ואוניברסיטת פדובה לא היתה מסגרת חרדית כלל זו תקופת הרנס
משה גרוס17.01.17
48
למה בארה"ב יש בכותלי סמינר בית יעקב כיתות ה' ו' תואר אמיתי מאוניברסיטה גויית וכאן זה אסור? תורה אחרת? כאן זו פוליטיקה, העסקנים מקשקשים לרבנים בשכל! לא כל המכללות הן "אונו"... ישנן מכונים, סמינרים מעולים שלומדים בהם לתואר... הפאות צרת הדור יש להם "הכשר".. למה אין על מכללות? כי לא רוצים לשבור את הסמי
ירושלמית20.12.16
47
הרב שטיינמן נולד לפני 100 שנים בגיל 70 האדם מפסיק להתקיים. ובגיל 80 בטח אינו קיים. ובגיל 81 הרי הוא כמי שאינו מצוי בקיום.
אריאל טל- משפטן21.12.16
תגיד את רצינית איך אתי יכולה ככה לזלזל ברבנים אם את לא בדרגה אז לפחות אל תראי את הטיפשות את צריכה להיתביש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי שכועסת עכשיו21.12.16
46
שגם אם מישהי בטוחה שהיא לא תפול ותשאר חזקה במקום חיצוני לסמינרים. יש את העניין של קרירות לגבי התורה. וזה ממש נכון לפי דעתי!
שרה20.12.16
45
לא האמנתי כמה בנות בית יעקב יש היה ממש יפה לראות את זה
ירושלמית20.12.16
44
כי הוא שכח מה זה לפרנס משפחה, ולכן הוא אכזרי.
דן סגל20.12.16
43
למד באוניוורסיטה של פאדווה. אי אפשר לאחוז את שתי קצות המקל. גם לקרוא לאוניברסיטה בשם שאני לא רוצה לחזור עליו וגם ללמוד מוסר מספר שחיבר אחד מבוגריה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל20.12.16
הרמח"ל היה (רח"ל...) גם חבר באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה והשתתף בפעילויות חברתיות שארגנה. ובכלל, קשה לומר שהרמח"ל היה "חרדי", לפחות לא במובן של היום. נוסף ללימודיו האקדמיים הוא חיבר מחזות לתיאטרון ולא התפרנס מעבודת אשתו אלא מיגיע כפיו (כמדומני שהיה לוטש יהלומים).
עזרא20.12.16
נ
עזוזו20.12.16
42
יכולה להגיד שרק לראות את הכמות העצומה של הבנות ושכולם בנות שומרות תורה ומצוות היה מרגש מאד. היה כמות ענקית של בנות. אולם שלם מלאאא. והיה כבוד גדול לרבנים כולם עמדו כשהיה צריך והיה דממה מוחלטת. וזה מדהים לראות את זה כשיש מספר כזה גדול של בנות וזה היה נישמע כאילו זה אפילו לא כיתה אחת.( בזמן ההרצאה).
ש.20.12.16
בזה את מתגאה? את לא ילדה בת 6 את כבר בחורה גדולה לומדת בסמינר. באים רבנים גדולים לדבר איתכם אז ברור שאתן צריכות לשתוק לשבת בשקט ולשמוע לרבנים ולשתות בצמא את דבריהם.
האברך דוד20.12.16
ואני קובע שהתגובה שלך היא תגובה שתולה של המארגנים הצבועים של הכנס הזה
בן20.12.16
אתה יודע שאתה חצוףףףףף אתה שם לב איך את מדבר לבת ישראל שמחה לראות איך בנות ישראל מתנהגות כול כך בדרך ארץ תתביש לך
בת20.12.16
גם אני הייתי שם. הבאתי למישהי היום את המצלמה שלי אז חכו למחר לראות את התמונות. זה היה מטורף!!
שרה20.12.16
את צודקת ב 100 חחוז למה שאת אומרת ישר כוחך!!!!!!!
בת20.12.16
41
עם הנצח לעולם יכון
עבד ה׳20.12.16
40
אתם רוצים שהבחורים ישבו בכולל ולא יזוזו לפרנס למרות שהם אלה שהתחיבו בכתובה, ואז אתם אומרים לבנות לצאת לעבוד.. אבל במה? בגננות בהוראה? ולא במשרד החינוך כי במשרד החינוך רוצים תואר אקדמי אז לא,רק בבית יעקב ואז תצאי לחינוך העצמאי והוא יעשוק אותך שאחרי שש שנים עדיין תרוויחי שלוש אלף שלא יחסה לך טיטילים
שירת20.12.16
באמת מבלבלים את הבנות ללא סיבה וכל זה בשבלי מה? אינטרסים...
שרה20.12.16
39
מעשה שהיה כך היה נכנס ליצמן לבקש ממרן שיוריד את דגל מהעץ שאסור להפגין כדי שישתתפו בעצרת למען ביאלוסטוצקי כאשר הוא יצא נכנס שפירא ושמע שמרן אומר על ליצמן שהוא חזיר עם שטריימל, שפירא הבין שמדובר על האקדמיהומכאן נולד הסיפור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חעלעמער20.12.16
זה היה חזיר עם ספודיק !!! ומזה שהרב אמר שטרימל ניתן להסיק או שזה על האדמיה או שבא להרוויח 2 דברים גם הדימיון לחזיר וגם לגמד אותו שיש לו רק שטריימל...
תמר20.12.16
1. כותבים אם ולא עם 2. שטריימ לא מגמד כי הוא יקר בהרבה מספאדיק והסיבה פשוטה ספאדיק עשוי משוואנץ אחד גדול ואילו שטריימל עשוי מ15 שוואנצים קטנים שוואנצים אבל 15!
חעלמער20.12.16
שטריימל כותבים עם ל בסוף , וגם לא שמת לב ל- ק של האקדמיה שחסר
תמר21.12.16
38
כאן הבן שואל........ האם אתם רציניים????????? האם בניו של ר' משה מרדכי פרבשטיין שליט"א ראש ישיבת חברון צריכים לחשוב שאמם המלומדת. אסתר פרבשטיין אינה צדיקה דיה, בשל כך שהיא למדה ומלמדת באקדמיה? האם יש איזה שהוא פגם בדרך חינוכם של כבוד ראשי הישיבות הגאונים ר' משה שפירא, ר' יונתן דיוויד ור' יעקב פרידמן
חרדי בוגר אקדמי20.12.16
עזרת לי מאד עכשיו אני מרגיש פחות עבריין, ומניח שיש כאן הכוונה מהעסקנים ולא משהו אמיתי
עוד חרדי BA20.12.16
אלו היו הטיעונים של ההשכלה, ולא אני לא מזלזל בך , אך אולי כדאי לספור עד עשר , לפני שמגיבים.
צייד הרפורמים20.12.16
מסכימה עם כל מילה
חיה20.12.16
אמת! עסקנים שלנו זו מכה שלא כתובה בתורה!
אברהם20.12.16
שמטפטפים את הרעל שלהם בהרצאות. לא שווה כלום לקבל קירור ביראת שמיים! טומאה משפיעה ומשחיתה מעצם הנוכחות שלה בלי קשר למשקל טענותיה
לא שווה כלום20.12.16
(וכמו כן נקודת המוצא של המגיבים המוחאים לך כפיים בקול רעש גדול) נקודת המוצא שלנו היא שאת הפרנסה ה' נותן כפי שגזר, האדם בהשתדלותו בהבאת טרפו, אינו מוסיף במאומה ממה שנגזר עליו, כל ההשתדלות היא אך ורק כדי שהמזונות לא יגיעו בדרך נס ללא שהאדם פעל כלום. ולכן כאשר בת לומדת בסמינר, היא עושה את המינימום של ה
האמת לאמיתה21.12.16
כך מרן הגרי"ס. את החיזוק באמונה כל אחד צריך להשמיע לעצמו לא לנזקקים המבקשים לחם ואין!! זה עצוב ומגוחך עד כדי כאב מדהים ומטורף שפרנסי ועסקני הדור [שרובם מסודרים פיננסית] במקום להיענות למצוקה אמיתית של עניים בחברה החרדית מפנים אותם לחיזוק באמונה !! אם כך מתנהל החסד והצדקה שלנו? עני משווע לפרנסה ואתה א
אני מאמין17.01.17
ינרים בעשור הקרוב. זה לא יחזיק
חברונער20.12.16
כל מילה שאני אוסיף רק תגרע אמרת את זה בדיוק כמו שצריך אני אישית בחורה שעושה תואר אקדמאי עכשיו וברור שהייתי מעדיפה לעשות תעודה בשנתיים ולחסוך לעצמי שנות למידה אבל אין ברירה וצריך מקצוע שיכניס אח"כ כסף ויהיה אפשר לחיות ברמת חיים נורמלית
just me20.12.16
גם לגבר אסור לעבוד ובמובן שהאשה תעבוד בלי תארים אקדמאיים ועם משכורת רעב, עדיף לכם שנזדקק לקרנות וגמ"חים,אך מה יהיה עם הספרדים ? בגמ"חים אתם תמיד מעדיפים את המקורבים,שקרנים וצבועים.
חיים20.12.16
יהיה להם באקדמיה גם שם וצים רק את הטובים
אשכנזי20.12.16
37
תגידו אתם נורמאליות ,מה נסגר איתכם גם עם לא נהנתם לפחות תסתמו על תקררו, ועל תראו את הטיפשות שלכם אתם הורסות לעצמכם, גם אני הייתי שם והאמת צודקת אין מה לעשות תאכלו תלב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי שכועסת עכשיו22.12.16
36
חחחח
חזיר בספודיק ?20.12.16
35
אני באמת לא מבינה איך אמם מעזים לצאת ככה נגד גדולי ישראל. אני תלמידת י''ב שהיתה היום בכנס. הדברים שנאמרו היו חזקים ונוגעים לכל נערה. אני עצמי חושבת ללכת למכללה או משהו דומה. אבל זה לא סותר את הנאמר שם. אני מסכימה עם כל מילה ובאמת הפיתוי קשה מאוד. הרבנים צודקים לגמרי!!! האמת ידועה שמקומות אלו אנשים
שרה20.12.16
ואת בכל זאת רוצה ללכת למכללה אז מה הקטע לא הואיל לכלום כל מה ששמעת
אחת מאקדמיה21.12.16
34
אנשי יתד נאמן מפחדים שאנשים יגלשו ברשת ויקראו את כל החדשות ולא יצטרכו עיתון בכלל, והעיתון ישעמם אותם, ולכן הם גם מפחדים שאנשים ונשים ילמדו מקצוע באקדמיה ויהיו צריכים להתחבר לרשת, הכל אותו סיפור קטן של כסף.
חיים20.12.16
33
הגיע הזמן לכבד ולהוקיר את בנות ישראל הטורחות ללא ליאות ומתאמצות בלימודים קשים כדי לגדל בית של תורה. אנחנו צריכים לומר לאותן נשים מסורות, לאותן בנות הלוקחות על עצמן את ההשתתפות בעול הפרנסה, ישר כוחכן. בזכותכן עולם התורה גדל ומתפתח. הגיע הזמן לכבד ולהוקיר את הסטודנטים והסטודנטיות לרפואה, להנדסה, למ
בניברקית20.12.16
את חוצפנית ואל תלמדי את גדולי ישראל את הדרך, את בכלל לא יודעת מזה בית של תורה, ומזה בעל שלומד תורה, הגר''ח קנייבסקי שליט''א יודע היטב מה הוא אומר מה שאת לעולם לא תדעי ותביני, זה הבעיה אצלך שבגלל לימודייך יש לך דעות כוזבות מאד ושיבוש קשה בדעותייך!!! זה דרכן של המודרניות להטיף מוסר
יוסף20.12.16
גם רב עובדיה זצ"ל תמך במכללות חרדיות!
אברהם20.12.16
נכון מאד! הגיע הזמן שיגידו את זה. כל הכבוד לבנות שכן הולכות ללימודי אקדמיה וקורעות את עצמם בשביל התואר וכל זה בשביל לשמור על הצביון החרדי וכדי שהבעל יוכל לשבת בכולל ולא ירעבו ללחם.
שרה20.12.16
32
שמונה עשר אלף בנות הכריזו היום מול עם ועדה, כי: א. השם הוא האלקים ושום דבר לא מחייב רק התורה ונושאי דגלה האמתיים, שהמיתו עצמם באהלה של תורה. ב. שהשכינה שורה בישראל, ו"מה טובו אהליך יעקב". ג. שאנו לא בתרבות יוון האקדמית. נניח אותה ליוונים ולנושאי הדגל היווני. ד. שלמרות שיש בתים חרדיים שכרעו לבעל והשת
צבי20.12.16
שלהן! לבד היו באות לשם בודדות!
אברהם20.12.16
חחח
העסקנים עוזרים 20.12.16
לומדים דקדוק לשון הקודש. בלשון הקודש זה שמונה עשרה וכו'
דבש, ירושלים20.12.16
31
פעם התפקידים התחלקו בצורה כזו הבעל היה יושב ולומד ואם לא היתה לו עבודה קבועה אז מתי שהיה צורך היה יוצא להביא פרנסה בכל דרך אפשרית(אפי התירו לצאת מחוץ לארץ הקודש בשביל זה)והאישה היתה דואגת לילדים ולכל צרכי הבית 'אישה בונה ביתה'. בדרך כלשהי הגענו למצב היום שברוך השם יש המון אברכים רציניים אמ
שאול20.12.16
זה לא כמו שהיה בדורות קודמים, שנשים היו בבית. היום כמעט כל הנשים עובדות או רוצות לעבוד ומרוויחות טוב. אז אם הן כבר עובדות, לפחות שהבעל ילמד.
חנוך20.12.16
30
שמשלמים עליה אלפי שקלים ללא מלגות לא יצטרכו לראות בשדות זרים השינו צריך להיות בסמינרים כך גם בנות יתחתנו בגיל 20 אחרי לימודים ומקצוע עם תעודה מוכרת ביד
שרית20.12.16
הבעיה שבפרא רפואי זה לא ילך כי המל"ג לא יאשר את זה, אפשר להשתדל לפחות שבמקצועות כמו הנה"ח/ הנדסאים גרפיקה וכד' שתהיה תעודה שווה ולא משהו עלוב ולא מוכר....
נועה21.12.16
29
נ
עד דכה.20.12.16
28
ככה זה נראה נראה כשהמנהיג נולד בבריסק לפני יותר ממאה שנה, ומה שהעסקנים מספרים לו נהיה באזני ההמון כקול דברי אלוקים... מעניין אם כבוד הרב נועץ מדי פעם ברופא, ואם כן האם הוא בוגר אקדמיה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיוועלד20.12.16
אתה באמת מאמין שהמנהיג יודע בכלל על מה מדובר? מזמן שההכרעות עברו לביתו של הגרי"ג והרמ"ה הירש השאר זה רק פורמלין כדי להחזיק את החצר. וגם אלו שהזכרתי לא יודעים הרבה ממה שמסתתר מאחורי הברוש
חעלעמר20.12.16
ה
כרמל בשעת המנחה20.12.16
27
דבר שני, יש כן בנות שאח"כ ילכו לאקדמיה, זה נתן לנו הבנות את האפשרות לבדוק ולשאול, לדעת שזו לא הדרך, הדרך הנכונה היא להישאר ללמוד בסמינרים, דבר נוסף הקריאו הוראה לכל העובדים היראים לדבר ה' שמי שכן אם תואר ומי שבלי תואר יקבלו את אותה משכורת. ואגב מי היה שם כדי לכתוב זאת?
ללא שם20.12.16
26
הרב צודק רק שהליטאים החדירו חולה רעה בציבור החרדי שהגברים ישבו ללמוד כל היום ונטל הפרנסה על האישה ...משהונשלא היה בעם ישראל לעולם ...הגבר צריך להיות המפרנס וכך הוא חתם בכתובה .....והגברים מוסיפיםנחטא על פשע והם משתדלים מאוד במיצוות פרו ורבו וכל שנה ילד נוסף למעגל העוני .....אז מה אתם רוצים שהאישה תי
דובלה20.12.16
תגובה 11 של "דובלה" תוכיח.
השבת20.12.16
25
אישה יוצאת לפרנס והמציאות מוכיחה שתואר אקדמי זה לא רק תוספת למשכורת אלא כרטיס כניסה למרבית החברות במשק אז או שתמצאו פיתרון או שתכניסו לסמינרים לימודי תואר אחרת אתם פושעים ותתנו על כך את הדין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך20.12.16
בשביל שתהיה מקודשת לכל מי שיש לו חשק??? אתה רוצה לאבד את אשתך, תן לה ללכת ללמוד באקדמיה! אנחנו רוצים בית יהודי טהור, וכן אנחנו גם מאמינים שאת הכסף ה' נותן ולא התואר, וגם את הברכה בכסף ה' נותן, כי לפעמים האשה הולכת לאקדמיה, אבל אז גם הכסף הולך : 1.טיפול זוגי להשבת השלום בית. 2. תשלום לטוען רבני בשלבי
אברך לא מזוייף21.12.16
הבעיה שלא מסכימים להכניס לימודי תואר לסמינרים ובחורה שרותה ללמוד רפואה לא יכולה ללמוד בסמינרים כי זה בכלל לא קיים בסמינרים ועוד כל מיני מקצועות שונים
just me20.12.16
24
אני סטודנטית חרדית, לומדת בטוהר את הטוהר. מבטיחה לשם שרב אחד לא הגיע לראות "מכללה חרדית" כי אחרת היה שולח את הצוות הרוחני שלו ללמוד מצוות המכללות כיצד שומרים על בנות (אני לא מתכוונת לאונו..) לתשומת ליבכם רוב המכללות החרדיות מתנהלות בקדושה ובטהרה, יש צוות רוחני והכל בסדר, לבנות יש סיפוק מהלימודים ואי
סטודנטית חרדית 25.12.16
23
שקרן פתולוגי! הוא בעצמו אמר לי שעדיף לי ואף מגיע לי בחורה עם תואר!!!
חברונר22.12.16
גועל נפש איך שאתה מדבר על הרב שלך!!! אף אחת עם תואר לא תרצה אותך!!!!!!!!!!!!!!
אחת עם תואר23.12.16
כל אבל ממש כל כל גדולי ישראל ובכלל כל אדם חרדי היו והינו נגד האקדמיה הם ונשיהם בניהם ובנותיהם וכל אשר להם: הג"ר עובדיה יוסף [אבל בתו הרבנית עדינה פתחה מכללה אקדמית בברכתו] הג"ר אלעזר מנחם שך ראש שישיבת פוניבז' [אבל אשתו למדה באקדמיה לרפואה והיתה אחות] הג"ר יצחק הוטנר [למד באקדמיה בברלין ובתו עשתה ד
יוסף דב סולוביצ17.01.17
22
הייתי שם והוא ממששששש לא אמר את זה!!!!!!!!!!!! הוא בירך את אלה שלומדות בבית יעקב אבל לא אמר את המילה הזו
שירי20.12.16
21
אדם שקורה לדתיים "חצי חילונים" הוא לא גאון - הוא בור ועם הארץ! "זקני עמי הארץ כל זמן שמזקינים - דעתם מיטרפת עליהם" - במוחש! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
"חצי חילוני"20.12.16
20
השכלה איין, דירה מניין, שידוך עדיין!!!!
השדכנית20.12.16
ס
סוס.20.12.16
נ
צו'לנט20.12.16
להם הכל ולא אכפת להם מאיתנו!
אברהם20.12.16
19
שימו לב לכתבה של השופטת החרדית בארה"ב למרות שלמדה בן גויים כמה היא צנועה ועדינה, יותר ממורות הסמינר.. הלוואי עלינו!.. אין בעיה הלכתית ללנוד תואר וסתם בשביל בצע כסף של מנהלי הסמינרים אוסרים את המותר!.. בארה"ב לומדים לתואר בתוך מסגרת של בית יעקב, סימן נוסף שהבעיה כאן מנהלי הסמינרים ותו לא! הרב שטימן ל
סטודנטית חרדית 25.12.16
18
נ
יהויקים.20.12.16
17
לא די להם שהשתלטו על כל האוניברסיטאות עכשיו רוצים להשתלט על החרדים
דן סגל22.12.16
16
כל מי שהיה קורא את הדו"ח של המל"ג ואת התגובות החילוניות עליו, היה מזדעזע ורוצה לארגן כזה כנס. המל"ג (מי שמנהל את ההשכלה הגבוהה) רוצה להשתמש בהשכלה הגבוהה ככלי לגרום לסטודנטים החרדים (והחרדיות) להיות בעצם פחות חרדים. מה שנקרא אצלינו צניעות נקרא אצלם הדרת נשים וכו'. לכן יוצאים נגד זה. אף אחד לא רוצה ש
ר.23.12.16
15
פאות זו בעיה בהלכה רק לא מזיקה למנהלי הסמינרים ואילו אקדמיה אולי בעיה בהשקפה... הסיבה כאן היא אינטרסים כלכליים של מנהלי הסמינרים...כי אם היו רוצים באמת לתקן את הדור היו מכנסים את נשות (לא בנות, בנות צנועות ב"ה) עם ישראל לכנס ענק האוסר את הפאות, קצר וצר. חבל שבמקום לחזק את המסגרות השמורות אוסרים את
בני ברקית22.12.16
14
כסטודנטית חרדית לשעבר בעלת תואר נחשק אני יכולה להעיד שכמו שהרבנים אמרו- פרנסה היא מהשמים, והברכה בכסף תלויה בברכת שמים, אני מכניסה משכורת יפה ואנחנו בקושי גומרים חודש עם מינוסים בבנק.... התואר הוא ממש לא ערובה לפרנסה, מי שהולך בדרך שהתוו גדולי הדור זוכה לסייעתא דשמיא מעל לדרך הטבע, וזו כל האמת הפשוט
חרדית21.12.16
13
הרבנים ה"גדולים" מתים מפחד, משתמשים בברכות כבמטבע לשוחד.
שלוימע21.12.16
12
והלצחה)! זה ממש עוזר לפרנסה! כל מי שעובד או לומד פרייר! פשוט בקשו מהרב ברכה וחכו לניסים ונפלאות!
אברהם20.12.16
11
חחחחח
חזיר בספודיק ?20.12.16
10
מלחמה נגד רבנית עדינה בר שלום!
אברהם20.12.16
9
ההנהגה דוקה מעונינת שלא ירצו אותנו בשום מקום. כך נשאר מרוכזים בשכונות החרדייות וכך יוכלו לשלוט עלינו בקלות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל20.12.16
8
הדיקטטורים החרדים פוחדים פחד מוות מחרדים עצמאים כלכלתי שאינם תלויים בהם ובקצבאותיהם, ובפרט מחרדים משכילים שיודעים להעביר את הסיסמאות השדופות והריקות שלהם בשבט המחשבה הביקורתית. אבל הרכבת כבר יצאה לדרך והריאקציה תיכשל כישלון חרוץ. יותר ויותר חרדים מבינים שהטענה שהאידיאל התורני הוא עדרי בורים ונבערי
עזרא20.12.16
7
מנסים לעצור את הנהירה אל המכללות האקדמיות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה20.12.16
6
היה ממש מרגש
בת20.12.16
גם אני הייתי. היה מקסים,גם אם תכלס לדעתי כל הרבנים חזרו על אותם המילים פלוס מינוס,והרעיון בעיקרו קצת תלוש. בסמינר מחנכים אותי להקים בית של תורה,להיות אשת אברך שרק ישב וילמד ואני אפרנס אותו, איך זה מסתדר עם זה שמביאים לנו רק לימודי הוראה וגננות שכולם יודעים שאין בזה עבודה? אני הרי לא אפרנס את בעלי בכ
ריקי20.12.16
אפשר אולי להסביר את ההרצאות שהיו אבל אי אפשר לתאר את המראה.!!!!היה הזיו ומגניב לראות את כל הבנות מכ-ל הסמינרים בארץ נפגשות!!!!! חבל שאין תמונה כדי להבין את הגודל!
אחת שהייתה שם..20.12.16
5
עברתי את גיל 30 הילדים במוסדות חיידר ובית יעקב כבר 5 שנים שאין לי עבודה עברתי עשרות ראיונות וסורבתי כי 'אין בגריות' 'אין תואר' אבל יש נסיון!!! עם מכתבי המלצות מעולים. בכל כלל יש יוצא מן הכלל. חיבים למצוא פתרון להיות שנורר זה לא עבודה. מעובדת בחברות הייטק הפכתי לעובדת משק בית. לא
אור20.12.16
יהיו תארים גם יהיו כבר עכשיו יש בסמינרים בגרויות כולל בוואלף הידוע והפסוואדו פרומער. כל כולה של העצרת לא נועדה אלא להכשיר אקדמיה אבל שההכנסות יהיו קודש רק לאנ"ש ולא לכל מיני חאפרים שפותחים מכללות פרטיות. כן גם העצרת שהיתה כנגד האינטרנט נועדה להכשיר את זה החסום כביכול לבא בקהל לכתחילה ועמו סמארטפונים
חעלמער20.12.16
להיות נגד, לא חשוב מה. פעם זה היה נגד העברית, היום זה נגד אקדמיה, מקצוע, אינטרנט, נגד נגד ונגד הכל. אין להם מה להציע לנוער הנושר בכמויות, לאלפי האברכים שמספרים לעצמם ולנשותיהם שהם ממיתים את עצמם בכוילל, ולנשים הצעירות שמשום מה אמורות לפרנס את בעליהן, זה כן, אבל מה העיקר שלא ירכשו תואר. אין להם מה לה
גיוועלד20.12.16
4
עמו בשלום
עבד ה׳20.12.16
3
חזירה עם שטריימל, נו מה קרה זה בדיוק מתאים לדור של כאלו גדולים.
חזיר20.12.16
2
לוקשים. כיון שכבר ראיתי בנות בית יעקב שאינן הולמות את מה שהן אמורות לייצג ומאידך בוגרות אוניברסיטה/מכללה שמייצגות היטב גם את הפן החרדי המלא ללא ויתור על קוצו של יוד. בקיצור, מנהלי הסמינרים, התאבים לעשות קופות על חשבון ההורים הפראיירים, ולשם כך גובים שכ"ל גבוה משמעותית מזה של האוניברסיטאות (הכל כדי
אבי20.12.16
תמיד אתה מוחה כ"כ על כבודו של הרב שטיינמן, ופתאום אתה אומר שהוא מוכר לוקשים? פתאום מותר לבזות את גדולי ישראל כשזה לא מוצא חן בעיניך? התשובה פשוטה, הרב שטיינמן גדול הדור רק כשהוא משרת את גחמותיך הפשרניות, אבל כאשר הוא מחמיר במשהו, אז הוא נהפך למוכר לוקשים. עליך נאמר: פני הדור כפני הכלב!
תמה21.12.16
גם אם הכינוי זהה. ואגב לא אמרתי שהוא מוכר לוקשים, אלא שמנהלי הסמינרים הארורים מוכרים לו לוקשים, בדיוק כמו הח"כים של דגל שמוכרים לו מה שבא להם ומציגים לו לא פעם מחזי שוא.. ובמקרה של הפלג הירושלמי קורה אותו דבר לרב אוירבך.
אבי21.12.16
1
נכון. שהבנות לא ילמדו לימודים שיעזרו להן לפרנס את משפחותן. אולי בעליהן ילכו לעבוד. הם ככה נשבעים בכתובה ״ואנא איזון ואפרנס יתיכי ליכי וכו״״תלמדו נשים לבשל ולאפות תראו מה יקרה בדור הבא כשחס ושלום יברחו מעולם התורה בגלל שלא מכבדים אותן ורוצים שישארו עמי הארץ. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדליה20.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24