כיכר השבת

חרדים מהצבא .עת לשינוי בגישה

העסקנים רועדים לעשות איזו טעות בפני חולי הנפש האלימים הפועלים נגד כל מוסר אנושי, מציאות המצביעה על ריקבון פנימי של חברה, שפשוט שותקת אל מול האלימות (דעות)

49
אריאלה פישר | כיכר השבת | י"א בשבט | 07.02.17
אריאלה פישר
אריאלה פישר (צילום: באדיבות המצלם)

אי"ה, ביום חמישי הקרוב במסגרת כנס חי"ש (תנועת חרדים ישראלים - לקיום אורח חיים חרדי תוך הכרה במציאות הישראלית) תוענק ליו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, תעודת הוקרה על היותו חבר הכנסת החרדי היחיד! היוצא נגד ההסתה האלימה הפוגעת בחיילים החרדיים. בהפגנה אישית של אנושיות והבעת תחושות אמת מצד אדם יקר, העומד יחידי מול בריונים אלימים הפועלים נגד כל מוסר אנושי ולא כל שכן תורני. מציאות זו מצביעה על ריקבון פנימי של חברה שפשוט שותקת בזמן שאותו חלק לא שפוי ולא גדול מהחברה החרדית הפך את חייהם של אותם קדושי ישראל לסיוט ופוגע בהם בברוטליות בלתי נסלחת כשונאי ישראל הגרועים ביותר.

אחד מהדברים הפחות מובנים בחברה שלנו היא ההתנגדות לצה"ל והסירוב המטופש לומר כל סוג של תפילה למען חיילי ישראל. בפרט שניתן כן להבחין בסוג של תמיכה ועידוד לחיילנו, הכנסו לכל ישיבה חרדית בעת מלחמה, או פעילות צבאית עם סיכון חיים ממשי ותראו את עומק ההתרגשות, הכוונה הדמעות והרצינות בעת אמירתם את פסוקי התהילים. דבר זה אך מחזק את התמיהה, הזמן היחיד שהם מתפללים לשלום חיילנו זה כשכלל ישראל נמצא בסכנה. כלל ישראל שכולל אותם בעצמם ומשפחתם.

כל עוד החרדי המצוי לא מושפע ישירות מאירוע בו הוא מאוים ביטחונית, ממשיך הוא בסדר יומו כרגיל. אין זאת אלא כפירה בטובו של הקב"ה, התעלמות בוטה מהעובדה שה' בחר בצה"ל כאמצעי להשראת תחושת ביטחון. בעת נפילת הטילים, על אף האמונה שלימוד תורה היא המגנה עלינו מכל, בכל זאת, ראשי הישיבות קראו אז לפינוי הישיבות עד יעבור זעם. ובינתיים, מי נשאר בזירה? מי ממשיך לסכן אקטיבית את חייו למען כלל ישראל ולימוד התורה? אלו הם חיילנו ובתוכם חיילים חרדים יקרים אשר עומדים יום יום בסכנה ממשית.

חיילים יקרים שלא פגעו באף אחד, לא רק שלא זוכים לתפילה מיוחדת או פרק תהילים מוקדש להם, אלא זקוקים הם להגנה מיוחדת לא מול אויבינו בחוץ אלא ובעיקר ממטר התקיפות האלימות בשכונות החרדיות בעצמם. אין גבול לצביעות הדוחה, האגואיזם וההתנשאות כלפי חיילנו בזמן ששוכחים עד כמה הם עצמם קטנים ופחדנים מוגי לב בזמן אמת.

החיילים החרדים נאלצים לשאת במלוא ההשלכות של השקפה ישנה אשר תלושה מכל מציאות שבה שרוי רוב המגזר החרדי. באופן אבסורדי, עדיין קשה לנו להשלים עם עצם קיומה של מדינה יהודית, שקמה לא עלינו תחת הנהגה חילונית סוציאליסטית אנטי יהודית, מדמים בנפשם כי הם עדיין במלחמה ששייכת למאה הקודמת, מלחמה הזויה, כשבגין קריאות אנטי ציוניות של המיינסטרים החרדי כבר ב 1937 נטבחו קהילות שלמות של חרדים בשואה, שיכלו להנצל ולעלות ארצה, ולחיות פה חיים יהודיים, לולא שיקול דעת מוטעה של עסקני התקופה. קשה עד מאוד לאותם חרדים להשתחרר משנאה תהומית אשר מבוססת על נתונים לא אקטואליים, והסתירה הברורה בין האמונה כי ה' מנהיג את העולם, ולבין ההתנהגות הזו המורה כביכול כי אין הנהגה כלל בעולם, מעידה על פגם חמור באמונה, עד כדי כפירה.

בינתיים אנחנו שרויים בהזיה והכחשה, פועל ממניעים שנולדו אי שם במזרח אירופה לפני כמעט 100 שנה וכבר אינם רלוונטיים. מדינת ישראל קיימת כעובדה ומשגשגת. עם כל השחיתויות, מדינת ישראל תומכת בעולם התורה ומקיימת שירותי דת שאינם קיימים בסדר גודל זהה באף מקום בעולם. ומשום מה ממאנים הם להתעורר וממשיכים להכות בשד הציוני, עוברים על לאווים חמורים בתורה ופוגעים ביהודים כשרים. כל זה מהסיבה היחידה, שהמדינה שבה אנו חיים לא קמה בדיוק איך שראו הם לנכון, האקלים ברחוב החרדי כלפי כל סממן ציוני מגלה עויינות, אלימות, פחד, אי הכרה במדינה ורצון לחסלה. קל לטעות ולהניח שהם אינם אלא בני בריתם של מוחמד עבאס, איראן ושאר שונאי ישראל. גם אלו במגזר ששותקים, שותפים לפשע. איפה הנאמנות לבני עמינו, לאחינו? כיצד קרה שחלק מעם ישראל הקיים בארצנו הקדושה מזדהה וקרוב לאויבינו הנמרצים ביותר?.

עם כל זאת יש לנו אחריות, דווקא כמאמינים וכאלו שהתפילה שגורה על שפתינו. עלינו להתפלל ביתר שאת לחיילנו, לביטחונם ולשלומם, ועבור הצלחת המדינה והממשלה. לא רק למען הערך הברור של שמירת חוק, סדר וחיים תקינים. אלא מהבחינה הנשגבה יותר שאנו מתפללים לסיוע אלוקי, להאיר וללוות את הממשלה בדרך הנכונה. אין ממשלה מושלמת ואין ממשלה בעולם שלא נגועה בשחיתות וכן אנו מייחלים למדינה שתתנהל בדרך התורה. ועל כן תפילתנו עבור מדינת ישראל נדרשת פי כמה וכמה ובפרט עבור חיילינו החרדים שעושים כמיטב יכולתם לשמור עלינו ויחד עם זאת לשמור על קלה כחמורה. אין קידוש ה' יותר גדול מלאשר לראות חייל חרדי עם ציציותיו ומדיו מייצג בגאווה את המגזר, לעמוד על כל משמר פיזי ורוחני. זאת אינה משימה פשוטה.

ח"כ יעקב מרגי מהווה קרן אור של תקווה והכרה בתפקידה החיוני של המדינה בחיינו והחשיבות שאנו ניקח חלק יותר פעיל בבנייה ולפחות בתמיכה בחרדים שכן השתלבו בחברה שיהיו לנו שליחים נאמנים. עלינו להתמקד בטוב של חלקנו וגורלנו. העיסוק בשלילי מדרדר אותנו כחברה, חוסן מגזרי הוא רק באמצעות אחדות העם, הארת פנים והכרה במדינה היהודית שלנו.

אריאלה פישר היא פעילה חברתית

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
מי שמרביץ הוא טיפש כולם מבינים זאת הרי לא מדובר באנשים נורמטיבים רק הטענה היא למה לא מגנים טענה נכונה בהחלט!!!!! יש עוולות יותר גדולות שנקבעו בציבור ההפליה במוסדות החינוך במוסדות החרדיים זה הפלייה שקימת בשני מגזרים בכל העולם אצל החרדים ואצל השמאלנים זה תופעה הרבה יותר רחבה והרבה יותר שרשית. המשיכי ב
חברונר07.02.17
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרין07.02.17
25
הצבור הספרדי הם מסכנים מצד אחד מרן זצל פסק שאסור להתגייס אפי' מי שלא לומד ומצד שני הם מתפללים על החיילים ורובם יש להם אהבה לצה"ל אז הם מבולבלים לא יודעים כן טוב או לא טוב? אם כשמדינת ישראל מחליטה להלחם אז זה גם מוסכם ע"פ ההלכה א"כ אז דוקא המתמידים הלומדים צריכים לצאת ולהלחם כמו שזה במלחמת מצוה ואם ז
;14.02.17
טמבלים ושחצניים
צ15.02.17

הצגת כל התגובות

24
כענ
זה מה יש.07.02.17
23
מהמם ענק כל מילה בסלע!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל לוי07.02.17
22
יש את כל הסממנים האנטישמיים, כגון הסתה, הכללה , טפילות וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.02.17
21
כולנו מבינים שהגענו לקצה..
האמת הכואבת.07.02.17
20
אם אף אחד לא יתגייס אף אחד לא יהיה עריק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי07.02.17
גם אוויל מחריש לחכם ייחשב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוחם07.02.17
במטרה לתקן עוול בקישור מחלות נפש לאלימות, אני מחכה
יעקב יוסף טייכמ07.02.17
19
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
...08.02.17
18
כל הכבוד קול אמיץ חד וברור
שמואל07.02.17
17
היא ממחזרת חומר הסתה שקרי של המזרחי לגבי התנגדות לעלייה לארץ, בפועל הסיפור מאוד שונה, רק לאחר מאבק מר נתנה הסוכנות לאגודת ישראל 6% מהסרטיפיקטים שעליהם התמודדו מאות אלפי חרדים שהמתינו לעלות לארץ.
חרדי07.02.17
לעלות לארץ שכחתם? ואת אלו שלא עלו כשעוד ניתן היה שכחתם?ובכלל קל מאד להתפס לדברים שמתאימים לאמונה הפוליטית שלך
רפול07.02.17
ויש אנשים החפצים גם לעסוק בישובו של עולם. המזרחי הבין זאת והקים מוסדות שבהם לומדים רק תורה, ובכל זאת נשארו מזרחי. אנחנו מסרבים להפנים זאת ומכלים את כוחנו במלחמות פנימייות.
רפאל07.02.17
16
עוד איכשהו. אך לא קשה להבין מבין השורות את האפיקורסיות המבחילה העולה מדבריה. כי אפיקורס הוא בדיוק אחד כמוך שאומר מה הועילו לנו החכמים. גברת נכבדה הזלזול שלך בבני התורה היקרים שכולנו חיים בגללם זועק לשמי השמים. לא יעזור לך כלום שיירת הנצח תעבור על אפך ועל חמתך. איך לא רעדה ידך כשהאשמת גדולי הרבנים בש
שושי07.02.17
ללא קשר לסיבת פעולתו של הקב"ה כאשר הביא את השואה. הרי ברור שבמבט לאחור הרבנים שאמרו לא לעלות לארץ טעו. גם אם זה היה מרחיק ביום אחד את הסכנה, האם זה לא היה שווה את זה? ? קל וחומר שבפועל מי שהיה בארץ ישראל ניצל. דרך אגב, אם אתה טוען שבגלל התפילות של אלו שבארץ ישראל השואה לא הגיע לכאן, אז ברור שהרבנ
מורפיום להמונים08.02.17
הגם שהוא ת"ח מכל מקום הוא אדם פראי ונמהר ופעמים רבות אף אלים ולכן אין צורך לכבד אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזי07.02.17
15
בחורה עם אומץ ושכל ישר.עם אנשים כמוך אפשר להשיג הרבה אחדות ישראל ואהבת חינם ולהצעיד את החברה קדימה מבחינה ערכית ויושר בעיקר.ירבו כמותך בישראל ואיני נמנה על הצבור החרדי אך אני בהחלט יכול לחיות באהבה ובשתוף פעולה עם אנשים כמוך.יישר כח!
רפול07.02.17
14
מקווה שהראיס לא ינקום בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה07.02.17
13
סוף סוף מישהו שאומר את האמת בפרצוף. ל הכבוד. המשיכי כך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טליה08.02.17
12
מסכים עם כל מילה כתובה. נהדר שעדיין יש בינינו שפויים כמוך. גם נראית טוב וגם חושבת טוב.
שייע07.02.17
11
שח׳כ מרגי פועל תחת הוראת מועצת חכמי התורה ובברכתם, שיו׳ר התנועה הרב אריה דרעי מגבה ותומך בכל המהלך. חשוב דת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן הגלילי07.02.17
10
למחוק ולהעלים החרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כהנמן 112 בני ברק08.02.17
9
רק מראות כמה החשיבה שלכם מצומצמת ומזויפת פשוט תת רמה הבעיה אצלכם שאתם לא מוכנים לשמוע את השני ולא לנסות להבין אותו אפילו לשניה ולא רק זה אפילו משמיצים ומבזים אותו אותו בלי לראות בעיניים! וגם על התגובה הזאת יהיה לכם מה להשיב בזילזול אני לא מצפה מכם לנסות להקשיב להבין כי הגבילו אתכם בחשיבה....... מסכ
כואב07.02.17
המאמר רצוף בהאשמות קשות ובעיקר מכלילות, לא מדובר בביקורת לגיטימית, אלא באנטישמיות , לכן כל תגובה היא לגיטימית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.02.17
8
מרגי מוערך אבל לצערי הוא בחר לא להשתתף בדיון של וועדת משנה חוץ וביטחון שקיימה דיון גדול בסוגיה של התנכלות לחיילים חרדים לפני פחות מחודש. יתכן שבשל פומביות הדיון הוא חשש. מכאן ועד פרס, קטונתי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י07.02.17
7
היא צודקת, נמאס מהמסחרה שעושים מהתורה. מפרסמים גינוים לכל שטות אבל לדברים כאלו כמעט לא מגיבים? אלא רבנים?! נמאס כבר שרבנים הופכים להיות, מיסטיקנים, נביאים, בעלי רוח הקודש ומה לא. בגלל שנשים נוהגות ועוברות על צניעות יש תאונות? ובגלל ביטול תורה יש פיגועים? צבא זה טרף? תמיד הוה מתפלל בשלומה של מלכ
מורפיום להמונים08.02.17
6
היא המיץ של הזבל !!! פח השפה !!!
אסתי07.02.17
ואת אפילו לא מגיעה לדרגת המיץ של הזבל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רות07.02.17
5
במה להאמין? צבא אצלנו זה טרף! נ ק ו ד ה!!!
נחמן07.02.17
4
מעולם לא קראתי דברים סטיגמטיות כאלה. בושה למייצגת חברה שאמורה לקבל את האחר והשונה כמו שהוא ומצווה ב"ואהבת" לדבר אפילו במונחים כאלה. אוי לעניים שרואות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היל07.02.17
3
אין וויכוח שבני הישיבות מעריצים את החיילים שמשרתים למען המדינה ואפילו חלקם רוצים להיות כמוהם... אך אבוי המשגיח יפגע לאחים בשידוך והראש ישיבה עם ההפחדות.. הם מפחדים אז הם חייבים להפחיד יותר.. אז איך מפחידים? מעודדים את הפלג שהצבא הוא שמד וכו וכו ואז נוצר דיסטנס שמייצר עבודה לישיבות ושוב כשיורד המתח
חרד לחרדים 12.02.17
2
אותם בחורים מדהימים שהמסגרת החרדית פלטה החוצה כי אין לה את הכלים, היכולת והרצון להתמודד עם האתגר הזה . אז לאחר שהשפילו אותם (תפוח רקוב), זילזלו בהם וביכולותיהם, וזרקו אותם מכל המדרגות הם מגיעים לצבא. אז במקום שהחברה החרדית תודה לצבא שקלט ונתן להם בית ,ביטחון ופיתוח יכולות (את מה שהם היו אמורים לעשות
מיכל07.02.17
כ
טוביה07.02.17
1
לא יעלה על הדעת, לכנות אנשים אלימים כחולי נפש, לא בגלל אנשים אלימים, אלא בגלל אנשים חולי נפש, במה הם חטאו?! שכל אדם אלימים מכנים אותו חולה? גם כך קשה להתמודד עם סטיגמה של מחלה. מרבית חולי הנפש אינם אלימים (זה מיעוט קטן מאוד שאלים) לא יעלה על הדעת כל אלים לכנות כחולה, מפתיע אותי האתר שמאפשר לעלות כת
רחל י07.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24