כיכר השבת

הפגישה, ההשמצה והפגיעה

"מרן בכה בכי מר וזעק" • דוד שפירא סגר חשבון עם 'הפלג'

בראיון הנרחב עם הרב דוד שפירא הוא סוגר חשבון עם 'הפלג', חושף את שהתרחש בפגישה בין הרב אוירבך למרן זצ"ל, השמועות שהופצו עליו כ"רפורמטור" ומסיבת העיתונאים של יוסף פטרוב (חרדים)

120
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ז בטבת | 14.01.18
הגר"ש אוירבך ונאמנו יוסף פטרוב
הגר"ש אוירבך ונאמנו יוסף פטרוב (באדיבות המצלם)

הראיון עם הרב דוד שפירא, נכדו ונאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, בסוף השבוע ב'יתד נאמן' ופרסומו ב'כיכר השבת, עורר הדים נרחבים בדשל הסוגיות הבוערות בהם נגע.

מלבד העמדת עמדתו של מרן הגראי"ל בנושא הגיוס והחינוך בצורה ברורה, דוד שפירא בא חשבון בצורה מרומזת עם ראשי 'הפלג הירושלמי', כך נודע ל"כיכר השבת".

הרב דוד שפירא עם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (צילום: שוקי לרר)

בקטע אחד, מתייחס שפירא לפגישה בין מנהיג 'הפלג' הגר"ש אוירבך למרן ראש הישיבה זצוק"ל, וכך הוא מספר: "לפני כמה שנים בא אליו למעונו רב מירושלים, וביקש לשמוע את דעתו בנושא ההתנהלות מול הצבא באותם ימים, ומרן סבר אז כי יתכן ותהיה תועלת להסביר את משנתו זו בבהירות, ואכן הוא פרס בפניו את דעתו, כשאותו אחד נענה למרן כי הדברים פשוטים מאוד...".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי מדובר בפגישה הידועה שהתקיימה ביניהם בימי החנוכה של שנת תשע"ג, לאחר ש'הפלג' פירסם טענות כביכול מרן זצ"ל לא מוכן להיפגש עם הגר"ש ולכן יש את כל הבעיות. הגר"ש אוירבך הגיע למעונו של מרן הגראי"ל ושוחח עמו באריכות כחצי שעה, כעת מספר הרב דוד שפירא כי בסיומה של אותה פגישה אמר הגר"ש אוירבך כי אכן הדברים פשוטים מאוד והוא מסכים איתם.

ביקור הגר"ש אוירבך אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל (צילוםף כיכר השבת)

יצויין כי באותם ימים הכריז 'הפלג' באופן רשמי על "איסור ההתייצבות" בלשכות הגיוס, מה שגרם לעשרות עריקים שנכלאו בבתי הכלא הצבאיים ועל הקמת מפלגת 'נצח'.

עוד מספר שפירא על הרגע בו הגיעה אל מרן הגראי"ל עדות ברורה כי אחד העיתונאים מעסקני 'הפלג' הוא זה שמתדרך עיתונאים חילוניים כנגדו ומספר להם על היותו "רפורמטור" שמוכן לשינויים כביכול בציבור החרדי.

"באותם ימים קשים, שבהם מרן זצוק"ל הקיז דמו וחלבו למען הצלת עולם התורה מידי מבקשי רעתה ולמנוע את גזירת גיוס בני הישיבות שריחפה באוויר, ובעוד מרן זצוק"ל היה עסוק בתכסיסי המלחמה ובהערמה על השלטונות והסחת דעתם מהחזית העיקרית על קיומו של עולם התורה, היו גורמים ידועים שמכוח אינטרסים שהיו להם יצאו בקול רעש גדול בעלילות שקר כאילו יש מי שמוכן להקל ראש בנושא. אדם מסוים אחד שהיה לו כוח רב בעיתונות החרדית, תידרך עיתונאים חילוניים וחרדיים, והסביר להם שמרן פתוח לשינויים, ואף הגדיר אותו רח"ל בתואר "רפורמטור" עפרא לפומיה.

"יום אחד הגיע אחד מאותם עיתונאים חילוניים ונכנס למרן זצוק"ל בזמן קבלת הקהל מבלי שזהותו הייתה ידועה, כפי שזכור שהדלת הייתה פתוחה לכל הרוצה לבוא, ושאל את מרן שאלה כלשהי. ובקבלו את התשובה, שאל בתמימות את מרן בצורה ישירה וגלויה, איך זה מסתדר עם זה שאומרים שאתה "רפורמטור"? מרן הזדעזע, ושאל אותו,' מי אומר?', וההוא ענה ממי שמע זאת.

"מרן עזב מידית את החדר והניח את השואל לנפשו ואת כל הציבור שחיכה שם, נכנס לחדרו וסגר את הדלת אחריו, והיינו רק אחדים מבני הבית שנכנסו עמו, והוא החל לבכות בכי מר כשדמעות זלגו מעיניו, וזעק מנהמת לבו: "לא מפריע לי מה שאומרים עלי, אבל כמה חילול ד' יש בזה שאומרים שיש מנהיג חרדי שהוא רפורמטור, ועוד כמה זה מזיק מול החילונים כשמישהו מסביר להם שזה שעומד מולם הוא רפורמטור, וממילא אפשר ללחוץ על החרדים וכביכול יש פתח לפשרה"... והמשיך עוד לדבר קשות על מי שעשה את החילול ד' הזה".

שפירא מתייחס גם ליוסף פטרוב, נאמנו של הגר"ש אוירבך, שבמסיבת עיתונאים מול עיתונאים חילונים, טען כי אין גיוס של חרדים מה שעלול היה לפגוע בהסדר של מעמד בני הישיבות.

הנאום של פטרוב במסיבת העיתונאים (באדיבות המצלם)

"הוא תמיד הביע את החשש מאנשים בלתי אחראים שבכדי להצדיק את דרכם השקרית עלולים ללכת ולהוכיח לגורמי השלטון ואנשי התקשורת צמאי דמו של עולם התורה, איך שעובדים עליהם", סיפר שפירא. "לימים הרי הוכח כך לעין כל, כשאחד מאותם גורמים בעלי אינטרסים, עמד במסיבת עיתונאים חילוניים, ואמר להם בצורה גלויה, שהוא מודיע להם שלא יהי' גיוס חרדים בשום צורה שהיא וכל הישיבות ימשיכו ועולם הישיבות ימשיך ויגדל.

"והבהיר להם בפה מלא: "עובדים עליכם", כשכוונתו על המפלגות החרדיות, והוא מודיע להם זאת, רק כי ברגע שהחילונים יבינו שהחרדים באמת לא מתגייסים אלא הערימו עליהם, הוא חושש שתפרוץ מלחמת אחים בין חרדים וחילונים, ולכן הוא וחבריו עושים את כל הרעש עכשיו, כדי למנוע את מלחמת האחים...".

תוכן שאסור לפספס
120 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
עיין רש"י במקום
משה רבינו15.01.18
38
הוא מאשים את הפלג בחוסר אחריות, אבל הפלג לא ששו לגשת לפילוג הזה וניסו לעכבו, הם הפיתחו אטימות קיצונית וזלזול כלפי הציבור של הפלג בנו את המחלוקת הזו מהיסוד! שני הפלגים שרדו תחת הנהגתו של מרן הגרי״ש זצ״ל ויכלו גם לשרוד תחת הנהגת מרן הגראי״ל, השנויים בעתון יתד היה מיותר כי לפני זה לא קרה כלום, לא היה צ
יהודי14.01.18
את ר' גרשון ור' ברל וכו' וכו' אז על מה אתה מדבר כבר רבכם הרב שך אמר בתשמ"ט בשעת המכנסים פזר. עשו אותו דבר רק מהצד השני. אהה. געוואלד איך שודדנו
.15.01.18
נראה לי שאתה כתבת גם את תגובה 24 אותו ראש עקום
אחד שיודע14.01.18
37
הרב אויירבך עדיף רק שיפסיק עם ההפגנות ואני שלו
למדן15.01.18

הצגת כל התגובות

36
קשה וכואב מאד לראות עד כמה רבינו זצ"ל בחיו שתק, ולא אמר את הדברים האלו בציבור, אלו דברים אמיתיים לאמיתה של תורה, מרגש עד כמה זכינו שהיה לנו כזה אבא. מי יתן לנו תמורתינו. יתומים היינו ואין אב.😓😓😓 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה זלמן14.01.18
עיין ערך שתיקה כהודאה
שפוי15.01.18
35
מעידים אלף עדויות אין להאמין לאף אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james14.01.18
34
למי שהוא יש אולי איזה שפכל חזק מאד מאד להסיר את ה'דבק' 'דיבוק' שנדבק בו ד.ש. לכסא? ואגב, מזל טוב על ה'נכד החדש' שנולד ל....., אבל מעניין הוא נולד כאשר הוא דבק לכסא...... אני חושב שבהיסטוריה לא היה כדבר הזה
אינסלטור14.01.18
באמת נראה לי שיש לך שכל של אינסטלטור בדומה לשם שלך. תחליטו אם הבעיה שלכם זה עם דוד שפירא או אם מרן זיע"א, אתם לא יכולים כל יום לצאת במתקפה על מישהו אחר.
דודו14.01.18
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי14.01.18
כולנו, וגם אתם העצניקים, חייבים הכרת הטוב אדירה לדוד שפירא. לא משנה אותי אם המניעים שלו היו לשם שמים או לא, תכלס' זכינו בזכותו שנ.ג. יעזוב את השליטה בגדולי ישראל ובראשי הישיבות.
דודו14.01.18
נ.ג. עדיין ממשיך באותה דרך רק בבמה אחרת אין מה לעשות מול אני ואפסי עוד
בני14.01.18
אין כאן שאלה של אמינות. יש מה שרואים מול העיניים, הפלג חבורה של נוכלים.
יוסי14.01.18
מפורסם האמינות שלו, הוא רק קצר ולא מתייחס לכל שטות, אנשים מחפשים שיחנפו להם ולא יגידו את האמת
שי דוד שפירא אמ14.01.18
על הכוללים של לבעלי בתים בשעות הערב. הרב אדלשטיין הסכים, ודוד שפירא התנגד. מה התוצאה? אתם יודעים לבד, עשו את מה שדוד שפירא אומר, ולא את מה שהרב אדלשטיין אמר בושה
שלומי14.01.18
32
את הפרשנות למה, אני משאיר לכל אדם עם שכל על כתפיו...
דני15.01.18
31
דהיינו מי העיתונאי החרדי שסיפר על ה"רפורמטור" והתגלה כ"קומבינטור", ומי העיתונאי החילוני ששמע זאת ממנו.
יישר כח14.01.18
הוא וגיסו .... מראשי הפלג של אותם זמנים באיזור מועצת בנימין
מגידו14.01.18
30
סגירת חשבון?, על כל יהודי שומר תו"מ להודות לד' יום יום ב"ה שהבדילנו מן התועים הכת צורר ומופקר משחית ומושחת באושים ומבאשים הפלג הערב רב, והבדילנו מהשקפפע הטירורה להחריב ולרמוס התורה והיהדות, למוטט ולסכן כל בני הישיבות,
יהודי14.01.18
29
אנשי הפלג הנבוכים מחשיפת פרצופם ושולחים את הצעירים לכתוב תגובות מרושעות, במקום לפקוח עינים, הם ממשיכים ברשעותם.
די15.01.18
28
לנו גדול כזה
נורבגי לשעבר15.01.18
למשל הרב דוב לנדו, הרב גרשון אדלשטיין ושאר שנואי נפשכם, שלא מתירים לכם להתהולל ולהשתולל במסווה של לימוד תורה.
אבי15.01.18
27
מרן הרב שטינמן היה איש קדוש וזה אף אחד לא מתווכח אבל מסכן שיש לו נכד שלפחות ריחם עליו וחיכה עד שהמצבה לפחות תוקם ו אומר שקרים כאילו בשמו הוא חתיכת שקרן מאז ומתמיד שהמציא דברים בשם סבו אפילו רואים כמה שהוא לבדו רוצה לשלוט ולא באמת לשמור את כבוד סבו הוא פשוט רוצה לשלוט ושלא ינסה לרמות אותנו עוד לא הי
נתן14.01.18
26
ירושלים אינה סולחת על הכינוי הבזוי הפלג הירושלמי. כאילו שכל בני ירושלים לא שפויים. לדבר עכשיו נגד הרב שטיינמן אין לזה שום הגדרה אחרת רק לא שפויים
שמעון נטע15.01.18
שטיינמן כל מה שמדברים הוא על הפרצות ביידישקייט שיצאו ממנו או מבאי כוחו או משלוחיו או ממפלגתו כמו שכולא עלמא מודה שהרב קוק היה גדול בתורה וביראה הרבה יותר מהרב שטיינמן הוא חי עוד לפני השואה אבל מתנגדים לפרצות והפשרות וההשקפות החדשות שיצא ממנו או משלוחיו
טוען ונטען15.01.18
מתגובתך משמע שאתה קצת קוקניק לא כדאי לך לכתוב ככה. תתעניין קצת בהסטוריה של משפחת אוירבך, אני ממש לא חושב שהלה"ר שהלכו פה לפני חמישים שנה היו אמיתיים כי הם היו שקריים. אבל בדבריך אתה מסבך אותם. וד"ל אם אתה לא מבין מה שכתבתי תשאל אחד שמתמצא במה שהיה לפני שתי דורות.
שמעון נטע16.01.18
25
אם זה כזה מסוכן שהחילונים ידעו על פרטי החוק איך ד"ש וידידיו מדגישים את זה כל פעם שהם מדברים נגד הפלג האם הם לא חוששים שזה "יודלף" לחילונים
רות14.01.18
24
באמריקה יש את גזירת המציצה, בארץ ישראל יש את מציצת הגזירה... המצוצה מן האצבע...
נזגי"ה14.01.18
עם המוצץ בפה... ומנסה לעשות ליצנות מפאקטים ועובדות זה שנשאר רק 5 חודשים עד לחיוב על כל החרדים להתגייס בכלל לא מדאיגה תינוקים כמוך שעוד מוצצים את המוצץ זה שהאייפונים משתלטים על הרחוב החרדי הוא לא גזירה? איך נגדל בנינו ליראת שמיים כשלאבא יש אייפון "מסונן" ?
קנדה14.01.18
23
העניין הזה יותר מתמוה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמיקם14.01.18
22
הוא מוכן לסכן את כל עולם התורה עם הציטטות שלו, העיקר להבליט את הפלג השולי והסהרורי שהוא עומד בראשו
חיים14.01.18
21
בין הגראי"ל שטינמן לבין להבחל"ח הגרב"ש דויטש, באדר תשע"ב, לפני ההשתלטות על יתד. או שאת זה הוא מפחד לחשוף? לא נורא. בסוף ימצאו אמיצים יותר.
חיים14.01.18
20
זה היה ברור מאז ומתמיד...
במחשבה תחילה14.02.18
19
את העצרות ענק שנערכות לענ הרב שטיימן בכל העולם כך נראה לפי התגובות פה
אברכית14.01.18
18
שכתב שהפלג הירושלמי לחוץ ( בגלל שהם כתבו תגובות חריפות שמעידות על חריפות השכל שלהם וגם על האמת שהם לא מחליפים אידאולוגיות כמו גרביים ויש להם קו ברור ואף אחד לא יכול לשכתב את ההסטוריה או לבלבל את השכל על כל מיני דברים, בקיצור ולכן הנורווגי הזה כתב שהם בלחץ כי כל התגובות העמידו אותו על מקומו) אבל מה ש
המבינים בעם...14.01.18
לא מעניין אותנו ("הנורבגים") אם הפלג המפולג בלחץ או לא בלחץ ומה ה"גזירה" הבאה שהם יבדו מליבם כדי להישאר בכותרות ולספק אקשן לקהל... מה שקורה בימים האחרונים זה שאחרי פטירתו של מרן רה"י הגראי"ל זצוק"ל החלו להתפרסם העובדות האמיתיות מביתו פנימה לגבי דעותיו והנהגותיו האמיתיות בכל הנושאים השנויים במחלוקת ל
קול האמת14.01.18
את הסיפורי לוקשים שלך תספר לילדים קטנים לא לבעלי אינטליגנציה את חתימתו של רבך נגד הפלס ראינו את בלוך ובר חיים ודובדבני ראינו מספידים בהתרגשות את רבך ומספרים על ההסכמה הנלהבת לנחל החרדי אפילו לסתם בחורים חלשים את ההוראה לפרק את ישיבת חדרה שמענו (אגב זה ישיבה באמת קדושה ורוחנית שלא מתערבת בפוליטיק ונו
ח14.01.18
את השטיפת מוח שעשה לכם הפסל ראינו והבנו, פעם גם כאבנו... היום כבר התרגלנו. אנחנו חיים בעולם השקר בו הדמגוג שולט, ובראש הפלג ישנם כמה וכמה כאלה שכריזמה והשפעה הם הצד החזק שלהם והם אלופים בלשכנע את ציבור שומעי לקחם בעובדות שלא היו ולא נבראו ואפילו לא משל היו. וכמו שכתבתי אין ולא יהי עם מי לדבר מהצד של
קול האמת כולה14.01.18
איך מסבירים לאדם רגיל שאינו 'משיחיסט' את הדבר הבא, את החילונים אוהבים ומחבקים ואת הבני תורה שונאים ומדחיקים?! תגיד לומדעס מכאן ועד להודעה חדשה, אבל איך מסבירים... וכלל ידוע יש: קשה בהסברה קשה בהבנה.... עכשיו נזכרתי, אומרים לו את 2 המילים הבאות: מרנן שמרנן
זעליג14.01.18
המזרחניקים עדיפים מהם, שכן לפחות מי הם אנו יודעים, הפלג מציג טלפיו כחזיר האומר "ראו שכשר אני" בה בשעה שהוא אבי אבות הטומאה.
אבי15.01.18
אתה ממש "מבין" גדול..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט14.01.18
לא יאומן איזה טירוף מערכות יש כאן, כי כמה שעות כתבה חדשה כנגד הפלס, ממה אתה מפחדים ? מה עומד להתגלות ? שהכל היה אפס אחד גדול?! אין לכם מנהיג... הכל תככים ומזימות, לעומת הפלג הירושלמי, שם הכל על מי מנוחות, יש מנהיג, יש תורה [לא חדשה], יש השקפה, יש מסורת, דואגים לכולם - אשכנזים וספרדיים, בנים ונכדים.
יהושע14.01.18
עם ליצנות
dvis14.01.18
17
את העיתון הגנוב מותר הכל !!! וכמו שאמרו חז"ל בתחבולות תעשה לך מלחמה !
הפלס14.01.18
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברל15.01.18
15
מאז שנפתח הנחל השלטון רק רודף ביתר שאת את עולם התורה, רבי שמואל אומר שרק עמידה חזקה ותקיפה ללא שום פשרה תגרום להם להפסיק לרדוף את עולם התורה, ברור שרבי שמואל הוא גדול הדור ורק ההנהגה שלו היא לפי מסורת רבותנו מרן הרב שך והחזון איש והבריסקר רב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק 14.01.18
14
נגמר השמד ? אין לכם מלא ספרדים בכלא ?
מוטיה 14.01.18
13
הפלג הירושלמי מתחזק מיום ליום, מדברים כעת לשנות את שמו ל'פלג הישראלי'... אשריכם תלמידי חכמים
יהושע14.01.18
האם באמת ליטאים נוהרים לשערי חסד אחרי פטירת הרב שטיינמן או שזה סתם בדיחה לא נראה לי שמשהו שהיה קשור לרגל התורה יפנה עכשיו לכיוון של הגר"ש
ג14.01.18
נעבאך
יוצמאך14.01.18
נראהכך... אלא להפך עכשיו רואים את השקר האמיתי שלהם
כח14.01.18
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק14.01.18
חס ושלום אני לא אומר שמרן זצל עושה דבר נגד ה', חס ושלום, רק על תנפנפו עם החכמה שלו, הרבה חכמים הרסו את עם ישראל, וזה הכל, בי בי
יענקל14.01.18
שב בשקט על סיר הבשר שלך
עזריאל15.01.18
11
היה נותן כזו סטירה מצלצלת לבן שלו שבמקום להתעסק בקירוב גורם לריחוק ושנאה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי14.02.18
10
דוד שפירא הוא אבי אבות הטומאה
יוסי14.01.18
9
פילגו את אגודת ישראל והקימו את דגל התורה - קיבלו את הפלג הירושלמי. פרשו מהמודיע והקימו את יתד נאמן - קיבלו את הפלס... נלחמו בחסידים - קיבלו מתנגדים מחבלים. נלחמו ברבה של בני ברק הגרמי"ל לנדא שליט"א גאב"ד בני ברק - קיבלו את המלחמה עם הרב אויערבאך. החרימו את חסידי חב"ד - קיבלו חרם מהפלג. מידה כנג
בני ברקי14.01.18
אוסף שקרים
אחד שיודע14.01.18
8
מיום ליום מתברר שמרן ראש הישיבה צודק והעסקונה הערמומית מתגלה רק אחרי הפטירה וכמו ששמעתי מהרבה ליטאים שהם נורבגים במוצהר והולכים בדרך מרן ראש הישיבה שליטא כי מציון תצא תורה ודבר ה מירושלים
רבי שמואל צודק14.01.18
7
בחיי מרן זה עוול מה שעשו לו בושה אנשים רדפו אותו סתם איך קוראים להם חרדים
יוסי 14.01.18
התשובה!
דני14.01.18
6
ולא נתן לצאת חוצץ כנגד כל מי שהמציא עליו שטויות והפלג חגג על זה יותר מידי.... שניצל את ההזדמנות שקדוש עליון כמו הרב שטיינמן מוחל ושותק! גורו לכם מיום הדין!! ובכל איך שהם עושים קרקס מרב שמואל שלהם נורא זה ביזוי ענק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל14.01.18
5
הגדול שחרדים לא מתגייסים כי הפלג השני רצה ורוצה להתפשר ולשלוח את החלשים כמו תורת הגזע של הנאצים לדאוג לחזקים ואת החלשים לשלוח למוות רוחני וכל זה הם עושים כדי לא לצאת חלילה למלחמה עם החילונים (מלחמה עם ישיבות ובני תורה ומחלוקת עליהם מתר רק לא חלילה עם זה מלחמה למען התורה למען עם ישראל שלא יילכו לצבא)
ג14.01.18
כל עולם התורה חושב אחרת איך הוא מעיז להסית נגד כל עולם התורה, הרי זה כמו שאמר הרב שך רודף! על בחור ישיבה שמקבל פטור בתור מי שלומד ובפועל הוא לומד.
שי 14.01.18
4
צועקים ותמהים למה ברחוב נהיה כאילו הקלה בעמים הגיוס. רשעות וטיפשות גם יחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה ד14.01.18
אני כבר כתבתי פה פעם שהם רוצים להרויח מכל החזיתות גם להציג את הרב שטיינמן כקנאי נגד הגיוס וגם להתיר בשמו גיוס לחלשים אפילו לא מחללי שבת וזה יכול להיות עוד יותר כפי שיש עדויות שהרב שטיינמן שלח סתם חלשים לנחל לאו דוקא מחללי שבת ומצד שני יש את המכתב שלו להגה"ק רבי דן סגל שהוא אף פעם לא תמך בנחל המסקנ
עא14.01.18
3
נמאס כבר כל הזמן להשמיץ את הפלג.. גם הרב אלישיב בכה שהלכו נגדו.. גם כשרבי גרשון הורה לא להצביע.. גם כשרבי דוב לחם ברב שך.. גם הילדים בכו ובוכים כשיצאו הוראות הזויות להתנכל להם.. מספיק נסו לאחד ולא לפלג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המבכה14.01.18
2
למה לא אמרת את כל זה לפני שהרב נפטר, אלא רק אחרי שהוא נפטר. זה אומר שהרב לא אחז כמוך בעניינים האלה. מה הוא אחז אני לא יודע, ולא מתיימר לדעת. אבל העיתוי מחשיד
לא יודע14.01.18
הכל היה ידוע ופורסם ב"מרכז החדשות" כולל הקלטה של פטרוף הרודף
שי 14.01.18
1
יש לצערי הרבה עצניקים שכותרת זו ממלאת אותם בעונג רב
מוטי14.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24