כיכר השבת

בעקבות חברותו ב'מועצת הפלג'

קריאות בישיבת 'קול תורה': "הגרב"ש דויטש צריך לעזוב"

חברותו הרשמית של הגאון רבי שמואל דויטש ב"מועצת הפלג", מביאה רבנים וחברי הנהלה בישיבת "קול תורה", לבקש שיעזוב את תפקידו הישיבה המחנכת את תלמידיה לאורם של גדולי הדור (בארץ)

114
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' באדר | 07.03.18
הגרב"ש דויטש (במרכז) בישיבת 'מועצת הפלג'
הגרב"ש דויטש (במרכז) בישיבת 'מועצת הפלג' (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: השבוע התכנסה לראשונה "מועצת הפלג", המורכבת מרבני מפלגת 'בני תורה', כאשר אחד החברים הבכירים והדומיננטיים בה הוא הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מראשי ישיבת "קול תורה", הנחשב לתלמידו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים, בעקבות השתתפותו של הרב דויטש בכינוס "המועצת" החדשה, והעובדה שהוא והגר"צ פרידמן נחשבים לבכירים בה, הולכים וגוברים הקריאות בישיבת "קול תורה" המבקשים שיעזוב את הישיבה, שראשיה מזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי, ושראש הישיבה הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, אף מכהן כחבר מן המניין במועצת גדולי התורה של תנועת 'דגל התורה'.

ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מראשי הישיבה וכן גורמים בכירים בהנהלת הישיבה סבורים כי אין מקום למי שנחשב לחלק מהנהגת "הפלג הירושלמי", להמשיך ולמסור שיעורים כרגיל בישיבה ולחנך את התלמידים.

לדברי גורמים בישיבה, "הגרב"ש דויטש היה אמנם מזוהה במשך שנים עם הנהגת 'הפלג', אולם עשה זאת בחשאי הגם שנחשב היה לסמן מתון בקרב ציבור זה, אולם כעת, משהדברים הפכו להיות פומביים ורשמיים, אין ברירה אלא להיפרד כידידים".

לדבריהם, "לא ייתכן שבישיבה בה מחנכים לאורם של מנהיגי הדור תכהן דמות חינוכית שבאופן רשמי נמצאת בהנהגת המחנה שכופר בסמכותם. הישיבה שלנו נמנית על המיינסטרים הליטאי ולא ראוי שלבחורים תהיה דמות חינוכית שנמצאת רשמית בהנהגת 'הפלג'".

יצויין כי ישיבת קול תורה נמצאת בבעלות משותפת של הגרמ"י שלזינגר והגר"י קורן - קונשטט, כאשר הגר"י קורן קונשטט מתנגד בתוקף למהלך של פיטורי הגרב"ש דויטש ואמר זאת לעמיתו הגרמ"י שלזינגר.

גורם בכיר במפלגת "בני תורה" אומר ל'כיכר השבת' כי "המגמה של רדיפת גדולי ישראל ורבנים המחזיקים בדעת הרב שך, הרב אלישיב, ורבי שמואל זכר צדיקים לברכה נמשכת, מדובר בחוצפה ופגיעה בכבוד התורה שבכלל יש צד להכתיב לראשי הישיבות כיצד לנהוג בהשקפה".

מקורבי הגאון רבי ברוך שמואל דויטש הגיבו בזעם ואמרו כי "ישיבה שירדה כמה וכמה דרגות בשנים האחרונות, וכבר נמצאת יותר קרוב למערב של עולם הישיבות מאשר למזרח, וכל מה שיש לה להציע זה כמה ר"מים משרידי דור דעה כמו הגרב"ש - עושה טעות חמורה בניסיון שלה לאיים על גדול בישראל בגלל שדעותיו שונות בעניין זו או אחר".

לדבריהם, "טוב תעשה הישיבה אם תגיד למק"קים ולרשמים, שהבעיה של רישום זה בגלל בעיות אחרות - ולא בגלל שיש ר"מים עם דעה אחרת משלהם".

"יצויין", הם מוסיפים, "כי הרב שלמה שלזינגר למד במעלות התורה כמו אחיו אליעזר הי"ד ואנו בטוחים שגם רבו וגם אחיו כועסים עליו על הזזת תלמיד חכם שמרן רבי שלמה זלמן אוירבך זצוק"ל ששימש כראש הישיבה היה מתייעץ איתו בענייני הכלל והפרט".

תוכן שאסור לפספס
114 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
בשיחה אישית אמר לי פעם (לפני יותר מ15 שנה) שאינו רואה עצמו כבר פלוגתא של הגרח"ק....... (כמדומה שעל חברו וידידו ר' שמואל אוירבך הוא ודאי ראה עצמו בר פלוגתא)
תלמיד07.03.18
42
הוא פי מליון מהישיבה הזאת ולא חסר לו מעריצים [מה גם שכידוע חברון החדשה ביקשו ממנו לעמוד בראשות ישיבתם] זה מגוחך בכלל הנידון הזה שישיבה שאחד מגדולי התורה האמיתיים מלמד בה תדון בעזיבתו
אורי07.03.18
41
בררתי. שטויות. לאף אחד בישיבה אין אפילו בדל מחשבה לרמוז על עזיבתו של ראש הישיבה הגרבש. מדובר בגדול בתורה והציבור שאינו מקבוצת בני התורה המבינים בעם מכבד גדולי תורה. מי שמפיץ את המידע המכוער הזה אלו אנשי הפלג עצמם שזו דרכם כסל למו לצבור אהדה ותאוצה. כמו בכל מקום הציבור מכבד גדולי תורה ומאידך כשהוא מר
ישיבת קול תורה07.03.18

הצגת כל התגובות

40
ולא נברא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי07.03.18
39
בחדרה אין שונאים ובתפארתה אין מחבלים, וכך לא מדברים פוליטיקה אלא יושבים ולומדים. אותו דבר ראוי גם לקול תורה, שהגרב"ש ורב"צ בורודיאנסקי ואחיו יפתחו ישיבה לבד ושלום על ישראל.
גדול השלום07.03.18
38
מקוה שלא יהיה פילוג אלא שלום!
ימ07.03.18
37
הרי חלילה יכולים להשפיע עליהם בהשקפה מדוע הם לא עוזבים מה שונה דין קול תורה מדין חדרה הכי טוב שהנורבגים יעברו לתורה בתפארתה ויתנו לשאר התלמידים והרמים להמשיך ללמוד בשקט
פינקל רישום 07.03.18
לכן מי שצריך לעזוב אלו ה5 אחוז
בחור07.03.18
36
בחברה שבה לא התורה חשובה אלא הציות למנהיג? חברה הרומסת את כל מי שאינו מיישר קו עם ההנהגה גוזרת על עצמה כליה!
רפאל08.03.18
בע"ה יהיו הרבה בעלי ההשקפה, כל השאר מה זה משנה.
א 08.04.18
35
הרי זה השיטה של כל השנים האחרונות שכל מי שמעיז לומר את דעתו כ ר' שמואל זצ"ל מפוטר ממקומו, מפרנסתו, מגודלו, מכבודו, וכו' ולכן פשוט שאין ראיה בכלל שרוב ראשי ישיבות ומגידי שיעורים מזוהים עם הליטאי הבני ברקי כי מפחדים על המשרה
איש ירושלמי07.03.18
אף אחד לא מפחד ומי שיש לו דעות של עץ אז הוא אומר אותם בקול וזה שרוב הרבנים בציבור הליטאי נגד עץ זה בגלל השיטה ואף אחד לא מפחד
יהודי07.03.18
אני יכול לתת לך רשימה ארוכה. הם אנוסים, יעשו להם כמו שעשו לישיבת חדרה. אף בקרית מלך יש שנים שהם עצניקים בסתר
מציאותי07.03.18
שהם לא בדרגה של 'פלסאי' מגרודנא שיודע להשתולל ולא לפחד מאף אחד, וחבל שהם לא למדו שם.
א 08.04.18
34
הרב שלזינגר בתשע"ג נמנע מלתמוך בדגל בירושלים . זו הסיבה שהמועצג"ת של דגל הוציאה מכתבים נפרדים לירושלים ושאר הארץ. תמיד היה חסיד של מרן הגר"ש.
שמואל07.03.18
מתי המצאת את זה
שייע07.03.18
33
זוהי בושה וחרפה. אמנם אני לא מחזיק מהדעות של הפלג וזה זכותי המלאה וכך זכותו להחזיק בדעה שלו. אי אפשר לנפנף רב משל היה כאחד האדם ממשרתו הרי בסופו של דבר מטרת כולם לחנך ליראת שמיים ודרך התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני אלמוני07.03.18
32
דגל התורה במשבר עמוק, גאוני ישראל עומדים לצד הפלג, ואין להם מענה, הם ממציאים 'מרן' על ימין ועל שמאל, והציבור לא קונה, העם בורח מהספינה הטובעת!
חיים07.03.18
חנכו אותך, או שהבנת את זה ל= ב= ד
א 08.04.18
31
וודאי שיתנגד
ק08.03.18
30
לניהול הרוחני של העיתון והמפלגה, הרב שך העמיד אותו בראש וסמך עליו בכל דבר. וכן הרב אלישיב ורבי שמואל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב07.03.18
29
סתם ישיבה סתם צוות. סתם שבבניקים.
הצעה הכי טובה07.03.18
אמנם ישיבה לא משהו... אבל למה להכליל בכינוי שבאבניקים??? בפרט לאור הקונוטציה הבעייתית אחרי שיצאה כזו סידרה...........
מישהו07.03.18
שאתה לא מספיק 'מבין'.
א 08.04.18
28
הליטאים היו מטורפים תמיד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועם07.03.18
חוצפה של הפלג הורסי ומחריבי עולם התורה
במחשבה תחילה07.03.18
כדי לך מאוד לחשוש מיום הדין - איזה שנאה יש לך בלד אי אי אי במחשבה תחילה??? כדי שבאמת תחשוב טוב טוב לפני שאתה מדבר או כותב.
יהודי07.03.18
27
הגרב''ש מאד מעריך ויחסי ידידות עם הגרמ''י ואם יבקש ממנו מנהמת לבו פעם ועוד הפעם שיעזוב הוא בטוח יעשה את זה בהבנה
בוגר08.03.18
26
שלו נעליכם מעל רגליכם
חיים פרץ07.03.18
כת הפלג שמבוסס להלחם נגד חיילים צדיקים טהורים מקדשי ש"ש ולהביא להכחדת עם ותורת ישראל מארצו, דבוק באמת ומתרחק כמטחוי קשת מכת הפלג, ואינו מאמין בדיבורי סרק ורעשני הקפצונים של חמולת האילתים שכאילו הם שומרי התורה, ויודעים שפלג'ל שיימער תיירא
אין פרץ...07.03.18
הגאון בונים שרייבר שם אותו בכיס הקטן ועוד יישאר מקום
הגאון דב לנדא07.03.18
כנראה שאף פעם לא היה לך שיג ושיח עם הגרב"ש. ר' בונים ידען מופלג, אבל יקח לו שנים כדי להתקרב לגרב"ש ששידוע מלבד שהוא עילוי אדיר, הוא שקוע כל שניה בעומק עיון סוגיות הש"ס למיניהם. פעם הבאה - תבדוק לפני שאתה מגיב.
משה09.04.18
25
ישאר בקול תורה עד היום בו הוא יחליט לעזוב ומי שחושב שיהיה אחרת מדומיין
זאבי07.03.18
24
הוא כבר לא זכאי לתואר גדול הדור
Dude07.03.18
23
בהנהלה ובעמותה של הישיבה יש רוב להגרב"ש דויטש הגרב"ש דויטש הגר"ע אויערבאך הגר"ב ברודייאנסקי הגר"י קורן
קולתורניק07.03.18
מרן הגה"צ רי"י בורדיאנסקי מגדולי תלמידי ומקורבי מרן המשגיח ר"י לווינשטיין זצוק"ל
חיים07.03.18
תבדוק שוב מה כתבו עליו בפלס
א 08.04.18
22
אשרי ישיבת קול תורה שזכתה שאסיר עולם התורה הוא אחד מבניה ועוד שהוא נכדו של מרן המשגיח שליט״א. הגיע הזמן להבין שזה לא הפלג אלא ציבור שלם ענק חשוב ודומיננטי מכלל הציבור החרדי ליטאי ושמנה וסלתהשל עולם התורה והישיבות. מי שלא שם ,חבל.
מוטי08.03.18
יש שם עצניק.. נו..... מה יש לכם? אתם בהחלט 'סלתה ושמנה' כמו קורח ועדתו
א 08.04.18
21
לא היה ולא נברא לידיעתכם גם בהנהלה וגם בעמותה יש להם רוב מוחץ
בני07.03.18
20
המעט שנשאר שם בישיבה זה רבניה החשובים. לזרוק את גדול תלמידי הרב שך זצ״ל זה שפל שאין נמוך ממנו. הישיבה גזרה על עצמה גזר דין מוות ברגע שנושא חמור שכזה עלה בכלל לדיון. כנראה שהבחורים קצת יותר חכמים ממה שנראה לפעמים. ולא סתם מדירים את רגלם בשנים האחרונות מהישיבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון לייב. 07.03.18
בישיבה שאין שם ההשקפה כידוע המעשה...
שמואל אוערבך08.04.18
19
לאיזה אור הלך רב שלמה זלמן מי הם התלמידים המיסדים של קול תורה הם יוצאי עזרא ופועלי אגודה בישראל הרב כהנא מחפץ חיים הוא חתן הרב קונשטט אם קול תורה תלך בדרך בני ברק זה סוף דרכה
ברוך07.03.18
לקחו תלמידים מכל קצוי ההשקפה, לא כמו המחבלים הארורים ותלמידיהם שבסמינרים ובישיבות ובחיידרים מוכנים לקבל רק ילדים של "בני תיירא", היינו פרזיטים כמוהם שעסוקים כל היום בלהגיב באינטרנט במקום ללמוד.
אבי07.03.18
18
'התעוררנו מאוחר מידי' - כך חברי הכנסת של דגל על חוק הגיוס!!! מה חשבתם? שאתם בחוף הים? כשאין אמביציה להלחם על מה שחשוב, יש הרבה עודף לדברים אחרים...
הפוך על הפוך07.03.18
17
הרב ב"צ בורדיאנסקי חבר מועצג"ת עץ ג"כ ולוחם קיצוני נגד הגיוס. הרב י"י בורדיאנסקי מסכים בכל ליבו בדרך של הגר"ש ומתבטא בהתאם.
שמואל07.03.18
16
הרב שך התנגד להפגנות בכל מצב גם בחילולי שבת בבני ברק לא נתן להפגין מה הם מדברים ? הרמאים הללו.
עלבונה של תורה07.03.18
אם הוא נמצא בצד אחד, זה מראה בדיוק שהרב שך במצב כזה היה בצד השני ואם הרב אדלשטיין בצד אחד, זה מראה בדיוק שהרב אליישיב היה במצב כזה בצד השני.
שמעון07.03.18
הם עושים ואתה עושה הפוך, כל כך פשוט זה גאונות שלך או של רבותיך
א 08.04.18
ואינו מתגייס מעמיד בסכנה כל בני הישיבות, ואסור לו בשפו"א לרמות ולהצהיר כאילו תורתו אומנתו לקבלת דיחוי,
מגוחכים07.03.18
אל תנסה לנפנף ברב שך לרגע, כאשר פלא פלאות, איך שכל אלו התלמידי חכמים שהיו יד ימינו בעניני ציבור ברור מאד איפה הם נמצאים, ואילו העמי ארצות שלא היו יותר מפיליפינים, כולם בצד השני. אין אמירה יותר ברורה מזה!
אחד שאיכפת לו07.03.18
כנראה דרך העיתון? נו אז מה קרא לכם?
א 08.04.18
לשנות את המציאות זו עלבונה של תורה כמה פעמים נשלחנו על ידי הרב שך
לא נולד אתמול08.03.18
15
היזהרו בגחלתם.אתם אפילו לא זבובים לידו....
צבי08.03.18
14
אם הוא ירגיש שזה לא לענין הוא יעזוב בהסכמה ולא כמו האחרים שנשארים בכוח במקום שלא רוצים אותם (אחד מהם אף מקום לא יקח אותו גם בפלג) וד''ל כידוע ליודעי דבר בקול תורה זה מקום שתמיד התנהל בשלמות המדות וכך גם היום יש דברים שאין ברירה . וגם הגב''ש יבין מצוין גם מצד החכמה וגם מצד המדות .ואני מעריך שבאיזה של
בוגר07.03.18
13
לפני כמה שנים שם הגראי"ל אפילו לא השתתף והגר"ש התקבל למשא המרכזי כאשר בכל התמונות ובחוברות של הישיבה היא מתלהבת בכך שהוא מורה דרכה ושהוא כיהן בה בעבר כר"י
צבי07.03.18
12
נראה פוליטי מדי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאלה07.03.18
11
יתכן וזה יתן תנופת הצלחה לישיבה, כי רמתו של ר' שמואל דויטש שליט"א גאון הגאונים, לא מתאימה ל'דור חלש' כזה .... ויבואו הרבה בחורים חדשים שרמת לימודם שואפת לאפס 0 ! וימלאו את ספסלי הישיבה המדשדשת באהבה ובידידות, נישטע קיין ברירה!!!
יעקב07.03.18
שילך לשם.
א 08.04.18
10
לא מדובר בחילוקי דעות שזה לגיטמי בדרך כלל, הבעיה היא שהם יצאו בהתקפות מבזות במודעות ובעיתונים נגד הרב שטינמן והרב אידלשטיין ושאר גדולי הדור. זאת הבעיה אם מישהו רוצה להבין
די08.03.18
9
לעולם גדול הדור לא יהיה חסידי ספרדי ,כי התורה ניתנה לבעלי הזרוע ויחצניהם בתקשורת [החרדית]
הרוב הדומם07.03.18
להאמין שאתה חסיד או ספרדי כנראה 'כוי'.
א 08.04.18
8
הוא היה מקורב לגר"ש אויערבאך הרבה לבקרו ואף רוב בניו שליט"א והי"ד הם בוגרי מעלות ותלמידי הגר"ש, אפילו בנו ר' שלמה שנכנס לניהול הישיבה עשה שידוך לפני חצי שנה עם בחור מהפלג-נכדו של מרן הגר"צ פרידמן [וכידוע בתחילת הפילוג פעמים רבות הגרמ"י עמד לימין הגר"ש זיע"א כך גם ישיבת קול תורה מקורבת לפלג רוב רבני
אורי07.03.18
רוב הדברים שכתבת כאן הם שקר גמור לא היו ולא נבראו
מוטי07.03.18
7
שינסו למצוא מישהו, אפילו אחד! בכל המועצת של דגל שמתקרב לשולי גאונותו של הגרב"ש. אם תמצאו כזה, תתחילו לדון אם להוריד אותו ממשרתו, שבמיוחד במקרה זה אין המשרה מכבדת את האדם,אלא להפך.
איש יהודי07.03.18
6
הוא מזמן לא תמפקד ארבע בחורים נכנסים לשיעור שלו -בדוק -הוא צריך להבין שאין מקומו בישיבה
שלמה07.03.18
וגם הסיבה לזה ידועה מזמן: הרשמים המתחלפים שבאים לעשות מכה וללכת דרדרו את הישיבה הזאת משנה לשנה עד שהיום באמת שם מי שברמה לשמוע שיעור מהרב דויטש כבעבר. הרוב יושנים כל היום שם. ובלילה...
קולתוירניק07.03.18
5
חייבים שפיצר בישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחצה07.03.18
4
גם הרב שוב בדרך לסילוק מישיבת דברי אמת חבל עליהם אנשים טובים שטועים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים07.03.18
3
הגרב"ש דויטש שליט"א
לאו07.03.18
יש שם הרבה כלי מדידה?
אועירבך08.04.18
2
אז מה הבעיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים07.03.18
1
מה קורה לנו? השתגענו לגמרי? שנאת חינם בכזאת רמה לא היה אף פעם, חברים בואו נרגע קצת, מה קורה איתנו, כל כך הרבה אסונות יש ואנחנו מתעסקים בכאלה דברים.
שלמה חיים07.03.18
פני הדור כפני הכלב, נו מה מה לעשות! זה בדיוק מה ששווים הרבנים היום רק לריב ולהתקוטט הם יודעים. חבל מאוד.
יוספי07.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24