כיכר השבת

טור דעה

לרוץ במרתון - ולהיחשב כחרדית?

טיפוח הכישורים הגופניים של כל אדם - באשר הוא - מבורך, בהיותו תורם לבריאות. אך האם אישה חרדית יכולה לעשות את זה בריצת מרתון פומבית? הרב היילברון בטוח שלא (טור דעה)

114
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | כ"ד באדר | 11.03.18
בטי דויטש, מקבלת את זר הפרחים לאחר ניצחונה במרתון
בטי דויטש, מקבלת את זר הפרחים לאחר ניצחונה במרתון (צילום: מתוך פייסבוק)

"זו היתה סייעתא דשמיא; הכל משמים; זה רק מהקדוש ברוך הוא" - האישה החרדית שניצחה באחד המקצים במירוץ המרתון האחרון בעיר הקודש, ייחסה אמש שוב ושוב את כישוריה הגופניים לריבונו של עולם, ובצדק.

אכן, הוא "הנותן ליעף כח", כפי שהיא בוודאי מתפללת, ככל יהודי, בבוקרו של עוד יום בו גמל עמה הקב"ה את חסדו, והחזיר נשמתה לאחר שנת מנוחה וצבר כוחות חדש שנטע בה.

אך האם ריבון כל המעשים מרוצה מהשתתפותה של אישה במרתון ריצה ברחובה של עיר? המלים האחרונות מודגשות, כי פעילות ספורטיבית לסוגיה, כמובן מבורכת לכשעצמה ותורמת רבות לבריאות. אך טור זה עוסק רק בפומביות שניתנה לה, במקרה זה.

גם בהינתן פרשנות מצומצמת ביותר לפסוק "כל כבודה בת מלך פנימה" (תהלים מה, יד), ולאחר שנתרחק כראוי מהפשטנות המעוותת שמבקשת לכלוא כמעט את האישה בביתה, ברור שריצה מרתונית של אישה בלבוש חרדי זהו מראה מופרך, שלא עולה בקנה אחד עם פסוק זה והגישה היהודית המקובלת המקדשת את צניעות האישה.

אם נוסיף לכך את העובדה כי הדבר נעשה במרתון שעמוס ברצות אחרות, שעל "לבושן" מוטב שלא להכביר מלים, נקבל פה מחזה אבסורדי במיוחד.

(צילום: מתוך פייסבוק)

שכל אחד מביניכם, הקוראים (או הקוראות), יהיה לרגע ישר עם עצמו, ויסכים: מראה שכזה, בו אישה חרדית משתתפת בריצת מרתון, לא היה יכול להתרחש לפני שנים ספורות. מעבר לענין ההלכתי/יהודי הנ"ל, ל'חרדיות' ישנם קודים ברורים, ואין הכוונה לניואנסים טיפשיים שנוספו עם השנים. השתתפות באירוע שכזה, לא 'מתיישבת טוב' - ובצדק - עם חיים חרדיים.

יתכן ובקהילות אורתודוקסיות מסוימות בארצות הברית זהו מעשה שכן יתקבל באופן לגיטימי, אך לא בגלל 'פתיחות' מבורכת שלהן ביחס לציבור החרדי בישראל, אלא כחלק מחולייה של "תרבות" מערבית פסולה, שחודרת אט אט לצערנו גם לארץ הקודש.

גב' דויטש היקרה! אין להטיל ספק ביראת השמים שלך, וגם לא באורח חייך החרדי. דברי האמונה שהשמעת לאחר הגעתך אל המקום הראשון באחת הקטגוריות, כנים ויוצאים מן הלב מכדי שנפטור אותם כלאחר יד בזלזול.

אך מוטב ותפנימי, ויפנימו אחרות שחלילה יבקשו ללכת - לרוץ - בעקבותייך: ריצת מרתון היא ההיפך המוחלט מה"פנימה" שדוד המלך ע"ה קבע לנשות ישראל.

תוכן שאסור לפספס
114 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
לא מכל פסוק בתורה לומדים הלכות אז מפסוק אחד קטן מספר תהילים שכולו דרשות ומשלים דווקא ממנו למדו הלכה? זואי ראייה קטנונית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני14.03.18
69
טוב שיש מי שפוקח עיניים לכמה עוורים פה
פנדה12.03.18
68
מי שמכחיש מרמה את עצמו.
שיר12.03.18

הצגת כל התגובות

67
במיטבו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james11.03.18
אפשר להתעצבן אבל את המושג חרדי א"א לשנות והאשה שרצה לא קשורה למושג הזה
אלי11.03.18
66
להכין שקשוקה וצ'פס סימטרי וסלט חתוך דק דק מה זה השטויות האלה לרוץ ולעשות ספורט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אאא11.03.18
מקומה של האישה הוא להיות גם במטבח,גם עם הילדים,גם לצאת לעבוד לפרנס כדי שהבעל יוכל ללכת ללמוד וגם אסור לה מדי פעם לעסוק תחביבים שלה ??? לא שאני חושבת שזה נכון לרוץ במרתון אבל זה בגלל ההלכה לא בגלל שהאישה צריכה להיות במטבח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה20.03.18
65
ונשים חושבות שאם הלבוש שלהן הוא צנוע, אז אפשר לעשות הכל; אפשר ללעוס מסטיק, לדבר בפלאפון, לרוץ ברחובות, לעבוד עם גברים, הכל הולך... אבל הצניעות היא הפוכה לגמרי, קודם כל להצטנע כפשוטו, אחר כך הלבוש - בסוף!
גרין11.03.18
64
האוטובוס כשהיא יוצאת לפרנס את בעלה
חנל'ה11.03.18
אתה תלך לפרנס את אישתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ.י11.03.18
נהניתי
מירי14.03.18
כמה שהתגובה קולעת !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל11.03.18
63
בין האישה של הדורות של פעם לאישה של הדור הזה: אם כבר כל כבודה בת מלך פנימה אז למה כל הנשים החרדיות בעולם העבודה? העולם השתנה מה לעשות לאנשים קשה לעכל את זה שאישה היא לפני הכל גם בן אדם וגם לה יש תחביבים ודברים שהיא אוהבת חוץ מלהיות כל היום בתוך הבית. כל עוד היא שומרת על גדרי הצניעות מה הבעיה? קשה לר
א14.03.18
62
היא חרדית כמו שחיים ישראל הוא זמר חסידי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.03.18
61
אם רצה בלבוש צנוע ובצד אין בעיה. זה לא אסור. זה לא מקובל. וכמו שכתבו בקהילות מסוימות זה בסדר וקביל.כחוצניקית הניואנסים אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קוראת. 12.03.18
60
הרחיבו את המושג חרדי וכללו בו כל מיני טיפוסים שהקשר בינם לחרדי הוא כלום
אלי11.03.18
59
באמת קטונתי. אבל מילה אחת במאמר צרמה לי "שנפטור" כלומר מדובר בצוות רבנים, שקבע את הקביעה?? האם ייתכן שהגברת שאלה רב/רבנים אחרים, שבירכו אותה לריצת המרתון?
קטונתי11.03.18
58
ניתן לנצח מרתון בחצאית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מויש גיבענטש שטראוס קאהן11.03.18
57
כולם מתבלבלים וחושבים שהיא חרדית בגלל הכיסוי ראש? טיפשות שום רב ושום פוסק לא מתיר ולא יתיר לאשה לרוץ ברחובה של עיר בטח לא עם נשים חשופות מה קידוש ה' יש בזה ?שכל הנשים החרדיות תלכנה עכשיו בקומה זקופה ? אותן אלו שבאו מחוץ לארץ יש להן תרבות שונה ומשונה אין לנו אלא להתבייש "חגרה בעוז מתניה ותאמץ זרותיה
אבי11.03.18
56
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה11.03.18
ניתן לומר שמתגובתך שסוקרת בהרחבה את המאמר ויורדת בעמקות לגופו של הנושא (ולא ח"ו לגופו של כותבו) ניתן ללמוד עליך רבות. המשך בדרכך, כה לחי!
שליימל'ה11.03.18
55
לא הצלחתי להבין את פשר האיסור שאתה רוצה להטיל עליה. לפי דעתי אתה פשוט רב קטן שלא מצליח לתת אף סברה טובה. שב בשקט ותראה איך העולם משתנה ואתה נדחק לקרן זווית שלך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתה רב קטן15.03.18
54
האם יודע הכותב, שכל כבודה בת מלך פנימה, כוונת הפסוק למטלטלין שמביאה בת נכר, אשת יפת טוהר בבואה אל מלך ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נסים12.03.18
53
מצויין עשתה… אין איסור בזה… ותפסיקו להמציא שטויות ..אחרת גם אסור להם לעבוד ולדבר ברחוב לפי שיטתם… אלא שבזמנינו אין בעיה כי זו תרבות ומנהג אחר…ואין כאן חוסר צניעות… (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן12.03.18
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהוקמץ12.03.18
51
אני מכירה אנשים ש"נמכרו" לריצה ומרתונים. זה אובססיביות. חוץ מהחוסר צניעות יש גם את האלמנט הזה....כשכושר ברמה כזאת הופכת לסוג של ע"ז... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה11.03.18
50
אחרת איך אתה מסביר את הרצון העז שלך לדבר לשון הרע סתם? היא יודעת טוב מאוד מה אסור לה וכך גם רוב קוראי האתר הזה, יש דברים שעדיף לשתוק, סתם יצאת קטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאללה עוד אחד גם כן11.03.18
49
ודל ורחל אני באופן אישי גאה בכל אחד או אחת שרץ או רצה. וכן. אני חרדית מבטן ומלידה. ומי שמקנא שיעשה עבודת מידות אישית שלן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נעמי11.03.18
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציפורה 11.03.18
47
הרב היילברון צודק. אסור לנשים לרוץ. והבעיה היא לא רק במרתון. אתמול נסעתי באוטובוס קו 69 ברח' ז'בוטינסקי בבני ברק. בתחנה אחת הנהג יצא מהתחנה אחרי שאסף נוסעים ואז אישה אחת (חרדית, שרוולים ארוכים, חצאית ארוכה, שייטל) באה בריצה - הנהג עצר והעלה אותה. לא יפה - הייתי צריך לצרוח עליה. אבל שתקתי - אני
ג'וז'י21.03.18
והנשים צריכות להפסיד.... די!!! -ואיך אתה יודע מה היא לבשה? בטח הסתכלת. ואולי היא אמא שצריכה לקחת את הילדים שלה מהגן? לפחות עצרת את עצמך מלצעוק עליה.
דלורית20.05.19
46
רק מראות כמה התרחקנו מהמושג "צניעות". כמה אנחנו כבר לא נחשבים "חרדים לדבר ד'" אלא סתם "חרדים" כטייטל. "איפה כתוב בתורה שאסור לרוץ מרתון?" - עצם הירידה לפרטים קטנוניים מראה שרחקנו מההרגשות שאמוורים היו להיות כ"כ ברורים. זה בדיוק כמו לשאול "איפה כתוב שאסור ללבוש חולצה עם הדפס של ישו?" זה לא כתוב בשום
א12.03.18
45
אתה יכול להמשיך לברבר את עצמך לדעת והיא תמשיך לרוץ.
יהודה11.03.18
כל מה שהיא רצתה זה צומי בסגנון שלא מתאים למה שכל השנים היה המושג אשה חרדית אם היא מעונינת לרוץ היא יכולה להמשיך אבל שלא תסלף את המושג חרדי
שמולי11.03.18
בהר נוף 10קילומטר זה ברגיל שלה למה שתעצור?? ועוד יותר למה שלא תלך לתחרות השתתפו בה מאות חרדיות רצות.... אז שונה היא לאאאאאאא
רצה!12.03.18
44
שחורה. ואם בעלה יש לו כיפה שחורה אז היא חרדיית כמו בעלה
מאיר קליין11.03.18
רואים לבוש חרדי= חרדי
אדם12.03.18
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היראה11.03.18
42
מעוניינת בתואר חרדית שכתבלבים קטנים הכתירו אותה
טיפש קטן11.03.18
41
שכולם מסתכלים אם היא רוצה שתלך למכון כושר ותרוץ לא ככה
אחת11.03.18
40
היא אשה חרדית לכל דבר ואין כל איסור לעשות את מה שעשתה. לא חסרים פרסומים על "חרדיות" ואז אתה רואה תמונה ומבין מיד שהאשה לא חרדית ובקושי דתית. כאן מדובר באשה חרדית וייראת שמים שסה"כ פתוחה יותר בראש בגלל שהיא ילידת ארה"ב. ולא היה מזיק לכל הישראלים קצת פתיחות כזו משולבת בהשקפה חזקה וקידוש ה' עצום בכל רא
rivky21.05.19
39
כל מי ששם כיפה שחורה ושר איזה פסוק מתהילים הוא כבר נהפך ל'זמר חסידי'. מאיפה עיוות המושגים הנוראי הזה??? קודם כל ללא קשר לרמתו הרוחנית של זמר, אין דבר כזה "מוזיקה חסידית" אלא ניגונים חסידיים שמנגנים אותם ויש להם משמעות עמוקה ולא שרים אותם וזהו הבדל עצום ואני לא מדבר על כך שמי ששר כביכול את ה'שירים הח
משה12.03.18
38
בכיכר השבת, אבל בהחלט שאפו, על ההשקפה
צחי12.03.18
37
היית מעט עדיין זוהי פריצות לשמה ועוד העסק הגדול שהיא עשתה מילא היית רצה מרתון בקרן זווית בושה וכלימה
בצי11.03.18
36
אמנם אני לא הייתי קורא לה חרדית, אבל אם אפשר לגזול שטח וזמן מהרבים באופן קבוע ולהקרא חרדי, שלא לדבר על החילול השם, אז גם היא בטח ״חרדית״... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם11.03.18
לזה שבנוסף בשעת ריצת המרתון נסגרו כבישים ונגזל שטח וזמן מהרבים ועוד נעשה חילול השם... צודק בהחלט. בין אדם לחברו קודם לצניעות. מן הראוי לדון בזה קודם.
אבריימל12.03.18
35
לשרוף רכוש שלא שייך לך.לעכב נוסעים/עובדים/ לגרום לגזל וחילול השם.צודק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדי11.03.18
34
הגברת קידשה שם שמים בצניעות. אין מקום לאסור פעילות צנועה .בביגוד מלא. אנשים שונים צריכים להביע עצמם בצורות שונות. לא כל אחת בנויה לקדש שם שמים כמורה בישראל. היא עשתה שרות מעולה לציבור החרדי. אתם מחפשים מה לאסור..... וסופכם שתפסידו הכל.
חוה13.03.18
33
יש לך אומץ להגיד לה את זה בפניה? אם כן למה אתה צריך לפרסם את זה באינטרנט בפני כולם?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וו12.03.18
32
זוהי אשה שהיא מופת לנשות החרדיות בארץ הקודש.חזקי ואמצי גברת דויטש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף בן נתן11.03.18
ואל תשתמשי במושג הזה ותעשי דברים שמי שבאמת קוראים לו חרדי לא עושה אותם
אלי11.03.18
מעניין..
רצה!12.03.18
31
היום הרבה נשים ונערות חרדיות רצות גם המרתון וכבר מקובל לראות נשים עם חצאית או וכיסוי ראש רצות ולכן זה לא בעיה של צניעות כמו שהיה בעבר--דעה וגם קידוש ה על מטרת הריצה ומילים בסיום! כל הכבוד. תמשיכי! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה א11.03.18
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי11.03.18
29
כל דבר אסור ואסור... מי שאל אותך בכלל ?!?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד11.03.18
28
אשת חיל רבת משכלות טוב שלא שמתם את תמונתה ותמונת בעלה כדי לא להוציא את העיניים של צרי העיניים האומללים . קנאה זה דבר מכוער מאוד. תשמיכו להמציא הלכות. תמשיכו עם הגטו שלכם אתם כבר נחנקים ממנו מרוב החמרות משונות שקשרות למינות , ותנו לאשה הדתיה הזו והלא חרדתית, , לקדש שם שמים ברבים בדרכה. היא לא צריכ
בת ישראל 21.03.18
27
מיציאת מצרים מחכים בשמים לאישה זו שתבא ותקדש את שמו יתברך - עיוות. מרוב אטימות כנראה ישנם כאלו שיחשבו שאני מתכוון ברצינות, אז אני יסביר, על פי תורה א. "כל כבודה בת מלך פנימה" - עדינות ואצילות זה מה שאפיין את בנות ישראל הכשרות ולא רצון להחצין עצמם או להתרברב בחוץ. ב. כנראה נשכח ממנה ש"מרתון" זו תרבות
ישראלי12.03.18
26
אם בחור ישיבה שרץ מרתונים הוא "אסיר עולם התורה" בכשרות של רבנים לא על הרצים התלונות אלא על הנותנים כשרות
ריאלי12.03.18
25
"כל כבודה בת מלך פנימה" זה אינו חוק ולא הלכה ובכלל לא קשור לענין צניעות...זה אמנם נשמע מתאים אבל י שקצת לש תהילים יודע שזה לא קשור. עכ"פ הראי ההלכה וההשקפה צריך אדם לשאול את הרב שלו.. ואף" רב" לא יכפה דעתו וכמובן שלא בציבור על אנשים אחרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ11.03.18
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי11.03.18
היא רצה בשביל צומי שיראו אותה וידברו עליה וככה חרדית לא עושה
אלי11.03.18
אני מכיר המשפחה מחו׳׳ל – הם היו השכנים שלי ואני הייתי בבי׳׳ס יסודי עם בעלה. אתה טועה ומשמיץ משפחה שבנה הקהילה באטלנטה במו ידיהם עם הכולל שהרב הביא שם כדי לקרוב רחוקים.
צבי12.03.18
23
כשחרדים שורפים דגלים זה בסדר כשמרביצים גם מעולה כשמקללים עוד יותר טוב אבל לרוץ אסור מי אתה שתאמר אם היא חרדית. טובה יותר/פחות? רק על דברים כאלה לא בטוח שאתה עצמך תגחע לגן עדן. לא כל כך מהר פוסלים אנשים טובים. בסך הכול רצה ועוד בגדים צנועים. כמו שנאמר הפוסל במומו פוסל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
אחת שמבינה11.03.18
22
בטי עשתה קידוש שם שמים ואין שום בעיה הלכתית לרוץ עם בגדים צנועים
אברך11.03.18
21
היא לא חרדית, ל-מ-י א-י-כ-פ-ת??? לא תשב איתה בגן-עדן? אז תשב א ת ה ביציע, שם אין פרוטקציה.
מוישי11.03.18
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מלי11.03.18
19
מי אתה ומה אתה יודע איזה תעצומות נפש צריך כדי לרוץ מרתון. הלואי כל החרדיות היו רצות.. ואפילו מרתון. תראה איזה קידוש ה׳, איזו צניעות יש בה... ומה יש לך... ביקורת עלובה, מצטט פסוק כביכול הפסוק אומר שאשה צריכה להיות בבית. אז אם ככה אז אשה שמפרנסת אברך היא לא לקריה כי עבודה שהיא תהיה פנימה ולא שתלך לעבו
יואל 13.03.18
ובעצם זה שאתה מאשים את הרב כותב המאמר בכתיבה של חטא הלבנת פנים אתה זה שמלבין את פניו. טול קורה מבין עיניך! יש חשיבות להרחיק את בנות ישראל מללמוד לחטוא וללכת בטעותה של זאת ולא לעשות להפך מדעת תורה ומה שאין רוח חכמים נוחה ממנו לחלוטין. בנות ישראל הכשרות לא הולכות לרוץ ע"י גברים זרים. לחילול ה' הלכת לק
הכל אצלך הפוך13.03.18
18
הייתי מאמין לחרדים שהם מאמינים בזה לו נשותיהם היו ספונות בבית ועוסקות בעבודות המסורתיות ובעליהן הם אלו היוצאים החוצה לפרנס את הבית. מה לעשות שהיום בצבור החרדי רואים את ההפך הגמור, הגברים ספונים להם בכוללים, חרדים פחד מוות מהעולם שבחוץ. נשותיהם לעומת זאת נמצאות בחוץ ומביאות את הפרנסה הביתה. כשמדובר ב
עוד מקטלג מסכן12.03.18
17
ונפסיק את העיסוק הכפייתי ב"מה מתאים לאישה חרדית"? "יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת לאדם מה חובתו בעולם ..." תחת זאת אנחנו מתעסקים במה ראוי ובעיקר מה לא ראוי לזולת לעשות.
רפאל11.03.18
ישנן הגדרות סובייקטיביות שתלויות בכל אדם: "אני אדם טוב", לדוגמה. וישנן הגדרות אובייקטיביות התלויות בגורם כלשהו: "אני אדם נמוך", לדוגמה. אל לנו לחנך אנשים אחרים מה עליהם לעשות, בפרט לא ב'שטח האפור' של ההלכה; אבל גם אסור לנו להפוך את הכל לסובייקטיבי ונזיל. זה הרי הבעיה הגדולה של השמאל, ושל הגישה הפוס
חנן .ב.12.03.18
16
יהיה רצון שה' יחזיר אותנו ואותך בתשובה שלמה
משיח11.03.18
15
ראשית, אני חייב לציין את הכותב לשבח על כך שמתייחס עניינית ומכבד את האשה האמורה ולא ח"ו מחפש רק לכפות את דעתו בצורה שאינה מתחשבת בצד השני כמו כותבים אחרים באתר וד"ל... בנוסף, סבור אני שקל מאד בתור גבר חרדי לבוא ולפסול את זה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. אם הכותב היה אשה לצורך העניין יכול להיות מאד שה
משה11.03.18
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דזי11.03.18
13
ניראית יותר צנועה מהשופטת החרדית החדשה במדינתנו...כל הכבוד לה, למרות שלא קל לרוץ עם ביגוד צנוע, היא צנועה וניראיית בסדר גמור, זה היופי ביהדות, אפשר לחיות חיי תורה לייד תחביבים וכמובן שצריך לשמור על הלכות צניעות.
חרדית11.03.18
לאיך שהמושג צניעות התהפך בימינו למשהו אחר לגמרי. צניעות זה קודם כל להצטנע, להיות בבית ולא לבלוט ברחובות! איך ומה ללבוש (כשהכל כמובן מכוסה) זה דבר שולי לחלוטין! לא יאומן איך את מסוגלת לשבח ולהלל אחת כזאת ש"רצה מרתון" לעיני כל והפקירה את עצמה לחלוטין, על לבושה החיצוני!! פשוט הזוי!
גרין11.03.18
12
יש הלכה ברורה שכמו שאסור לרקוד ליד גברים כך גם אסור לרוץ ברחוב לעיני זרים,ורחמנות על כל המסכנות האלו שחושבות שאשה שרצה בריצת מרתון זה עושה לה טוב בנפש וככה היא לא מרגישה חנוקה!
מישהי19.03.18
11
בתלם מייד אומרים שהוא לא חרדי, וכך החברה החרדית נשארת כביכול עם 100% הצלחה בחינוך. הגיע הזמן שתפנימו ש'חרדי' זו הגדרה חברתית, ומי שלבושה כחרדית, שולחת את בניה למוסדות חרדיים, משתייכת לקהילה חרדית וכו' - היא חרדית, גם אם היא עושה דברים שלא כ"כ חרדיים, ואפילו אם היא עוברת על ההלכה. בסוף מגיעים לכותרות
דתי12.03.18
ואגב: יש 97% הצלחה בחינוך הרבה יותר מכל מגזר אחר. ואני לא צריך לספר לך כמה יורדים מהדת לגמרי במגזר הדתי לא חרדי...
כל השאר=שוליים13.03.18
10
כותב נכבד ,אתה טועה בכמה דברים. ראשית,הגברת שרצה לא טענה ולא שמענו אותה טוענת שהיא חרדית .הדיון אם היא חרדית או לא חרדית הוא דיון שנפתח פה באתר אז הפנייה אליה כחרדית -"עשי ואל תעשי " לא לעניין. שנית ולעצם העניין ,הגברת רצה בלבוש צנוע ונחשפה בפומבי בלבוש צנוע ,מה זה משנה אם זה במרתון או כשופטת בבית מ
יוסי12.03.18
9
גם אתה תפקדך ללמוד תורה ובודאי שלא להביע דעות על בנות.....
דניאלי11.03.18
דניאל זה אתה? אבא שלך זה רוני?
נמסטה 11.03.18
8
לציבור היקר, כמובן שיש כל מיני דרגות בעבודת השם, ויש כאלו שלרוץ ברחוב זה לא נראה להם פסול, אנו צריכים כן לפרגן למי שמצליח, אמנם בכותרת צריך לעשות שינוי, זה נראה כאילו היא מייצגת את הציבור החרדי, זה טעות היא מייצגת את עצמה וערכיה והמדרגה הרוחנית בה היא נמצאת אמנם זה לא קשור לציבור החרדי שלנו, זה לא ח
נו נו11.03.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
באמת שיהיה לה בהצלחה אבל כנראה היא דת''ל11.03.18
6
כל הכבוד לה!!!!!
דייייייייי19.05.19
לא צריך להתייחס למה שאומרים........
דוד20.05.19
5
מחשבתו מחשבתיי ואחר כך מתפלאים למה הילדים מבולבלים
תהילה12.03.18
4
גועל נפש לכתוב מאמר על אישה אחת מסוימת. אם זה היה ציבור שלם אז מילא אבל לדון לגבי אישה מסויימת זה גם לא צנוע ולא "חרדי". וגם לא אנושי קשוט עצמך תחילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איכס11.03.18
להפך מדעת תורה ומה שאין רוח חכמים נוחה ממנו לחלוטין. בנות ישראל הכשרות לא הולכות לרוץ ע"י גברים זרים
תגובה "ייצוגית"13.03.18
3
שכל אחד מביניכם, הקוראים (או הקוראות), יהיה לרגע ישר עם עצמו, ויסכים: מראה שכזה, בו גבר חרדי כותב באתר חרדי על אישה חרדית, לא היה יכול להתרחש לפני שנים ספורות. מעבר לענין ההלכתי/יהודי הנ"ל, ל'חרדיות' ישנם קודים ברורים, ואין הכוונה לניואנסים טיפשיים שנוספו עם השנים. השתתפות באירוע שכזה, לא 'מתיישבת ט
חרדי כמוך11.03.18
2
ולא לכתוב כתבות באינטרנט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה11.03.18
1
אינני יודע אם הוא טוב ממנה. ציבור שיש לו" דעה" בכל דבר, כמוהו כקרח ועדתו גם להם היתה "דעה" על משה רבינו. ומה עוד מי קובע מיהו חרדי? הלבוש? הרמה? היראת שמים? או שמא שריפת ספרים בבתי כנסיות!. לכן אני אומר כל אחד יכול להקראות חרדי, השאלה מי חפץ בתואר הזה.
אלישיב11.03.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24