כיכר השבת

הגראי"ל זעק

הרב שטיינמן תוקף מנהל תלמוד תורה: "יראת שמים? רק גאווה! מאה אחוז"

"הראש-ישיבה, אבל האמא ´אפעס´ לא ב´סגנון´ של החיידר", ניסה הרב סורוצקין לשכנע את הגראי"ל לענות תשובה שלילית ליתומים שביקשו להתקבל לחיידר, אלא שראש-הישיבה נותר איתן בדעתו, גם נוכח הדיווח על "התנגדות האברכים", וזעק: "לא תחשוב שזה מיראת שמים, רק גאווה! גאווה! גאווה!". צפו בוידאו מצמרר (חרדים)

98
יוסי וייס | כיכר השבת | ו' בניסן | 21.03.10
(צילום: מתוך הוידאו)

"תמיד יש אחד שרוצה גאווה, רק גאווה, שום דבר לא, הוא רוצה רק גאווה, גאווה גאווה, זה התחיל רק מגאווה. לא תחשוב שהוא ירא שמים, רק גאווה. מאה אחוז!!!" צעק ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א בהתרגשות ובכעס ניכר לאחר ששמע על אברך הטוען כי יכול למדוד מי לא ב'סגנון' של החיידר ולכן אין לקבל את בניה של אלמנה מסוימת.

"אפילו שהוא אברך חשוב, אחשובע'ר יונגערמאן?" ניסה השואל - הרב שלום בער סורוצקין - מנהל חיידר 'עטרת שלמה' שבבית שמש, להסביר לראש הישיבה.

"הגאווה – הגרויסע בעל גאווה!!!..." השיב לו הגראי"ל מיניה וביה...

הקטע המדהים והמצמרר הזה, שנתגלגל לידנו בימים האחרונים, לא בא אלינו סתם כך - ללא מטרה. הוא אירע לפני כמה שנים, ומן השמים זימנו לידנו כעת את הזכות, ואולי אף את החובה, להראות לציבור, מהי דעת תורה אמיתית.

רגע אחרי פרשת החתימות התמוהות לאליאור חן, ושנייה לפני שאיבדתם חלילה את האמון ב'דעת תורה' לאחר גל של פרשיות ציבוריות תמוהות, חובה עליכם לצפות בקטע הוידאו הבא. לצפות, להבין מהי דעת תורה אמיתית. לצפות, ולהתחזק באמונת חכמים.

דווקא כעת, בשיאו של משבר חמור, אחרי סדרת חתימות מוכחשות, שמועות מביכות, ודיווחים מדאיגים על מעלליהם של אנשי החצר בבתי גדולי ישראל, זה הזמן להוכיח, כי המושג 'דעת תורה' עומד מעל לכל עסקן וגבאי, בעל אינטרסים, השקוע בשוחד עד מעל לראשו.

הפרשה בה עוסק המקרה הנוכחי, מוכרת היטב בציבור, ומן הסתם גם באופן אישי (וכואב) לחלק מן הגולשים כאן: סוגיית הקבלה לתלמודי התורה, או בשם בו הם מוכרים בציבור החרדי: ה"חיידרים".

בשנים האחרונות, קמו במרכזי הציבור החרדי אברכים הדואגים לקבלת ילדים לחיידרים אך ורק מבתים ב'סגנון' שלהם. הוי אומר: זכאים ללמוד בחיידר אך ורק אברכים, רצוי שלמדו באותם ישיבות מסוימות, ועדיף גם כאלו שנראים בדיוק אותו הדבר.

ים של דמעות שפכו אמהות צדקניות ואבות ישרים והגונים בשנים האחרונות, כאשר 'זכו' לקבל את התשובה השלילית מהחיידר. "הוא לא בסגנון של החיידר" היה בדרך כלל ההסבר, בעיקר כאשר לא היה נימוק אמיתי כמו בעיית צניעות או יראת שמים, מאחורי השלילה.

'ועדות הקבלה' של החיידרים הללו, הפכו למוסד בפני עצמו. ברוב חשיבות היתה וועדת הקבלה (המורכבת בד"כ מכמה אברכים 'חשובים') מתכנסת, ומחליטה על גורל הנשמות. מי זכאי לקבל חינוך איכותי, ומי חלילה "אינו בסגנון".

כותב השורות חזה במקרה במו עיניו, בכינוס כזה של ועדת קבלה, כאשר האברכים חברי הוועדה הכינו לעצמם ערימת גרעינים שחורים לתעסוקה בזמן הדיון על נשמות ילדים... ועם התארכות הדיון, אף הורמו רגליהם על השולחן, כאשר הישיבה כולה הייתה רצופה בשחוק וקלות ראש. במקום לטבול קודם במקווה, הלכו הללו לקנות פיצוחים.

המקרה בו עוסק הדיון, נוגע אף הוא לפרשת קבלת ילדים לחיידר, כאשר אלמן מבית שמש, שילדיו כבר לומדים שם, ביקש לרשום גם את הילדים שעומדים להצטרף אליו, לאחר חתונתו עם אלמנה מבני ברק, אלא שכמה אברכים החליטו כי הוא "לא בסגנון".

הויכוח והלחצים היו קשים, והוחלט לפנות להגראי"ל שטינמן שיכריע בפרשה. וכפי הנראה, בקשו השואלים לשמוע את השלילה, בכל דרך: הילד חלש בלימודים, האמא קצת פתוחה, משוגנער, ובעיקר - שוב ושוב: "הם לא בסגנון".

והנה תמלול השיחה (מתורגם לטובת אלו שאינם דוברי אידיש):

הרב סורוצקין: "יש לנו כאן בבית שמש, זוג שהתחתן בזיווג שני, אלמן ואלמנה, ויש לאישה שבאה מבני 2 ילדים יתומים, והאבא (שיש לו כבר ילדים אצלנו בחיידר י.ו.)רוצה להכניס גם את הילדים שלה לחיידר כאן, יחד עם הילדים שלו"

הרב לוינשטיין (זצ"ל): אז למעשה הראש ישיבה אומר שהוא יקח את שני הילדים באותה כיתה?"

ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן: "יש להם ברירה אחרת?"

הרב סורוצקין: השאלה היא, האם זו אחריות של החיידר?"

הגראי"ל שטינמן: "אם זה החיידר היחיד מה תעשה? תגיד לו שיסע לאמריקה?"

הרב סורוצקין: "יש עוד כמה חיידרים בעיר"

הגראי"ל שטינמן: "זאת אומרת שאין עוד חיידר..."

הרב סורוצקין: "בגלל שהאבא מתעקש?"

הגראי"ל שטינמן: "אתה יכול להחליט שהוא כן והוא לא" (בין הילדים הכוונה י.ו.)

הרב סורוצקין: "זה בגלל שהאבא מתעקש..."

הגראי"ל שטינמן: "תשלח אותו לקומוניסטים (שם מחליטים מי כן ומי לא י.ו.), אבל הוא לא רוצה קומוניסטים"

הרב סורוצקין: "החיידרים האחרים הם חיידרים טובים, הם לא קומוניסטים"

הגראי"ל שטינמן: "זה קומוניסט. אצלו הוא קומוניסט"

הרב לווינשטיין: "הראש ישיבה חושב שבאמת צריכים להתחשב בזה? הוא משוגנער..."

הגראי"ל שטינמן: "הוא לא משוגע, הוא רוצה חיידר טוב. אתה לא רוצה חיידר טוב?! הוא יגיד שאתה משוגע. למה אתה לא משוגע והוא כן?!"

הרב סורוצקין: "אני יסביר לראש ישיבה, זו השאלה שלי: יש הורים שטוענים שהילד לא באותו הסגנון של החיידר, הוא בא מאמא שלו, והיא לא הסגנון של החיידר"

הגראי"ל שטינמן: "זה בעיה, המשפחה מסכנה, מה הם יעשו, שלא יתחתנו?!"

הרב סורוצקין: "אז מה זה נוגע לחיידר?"

הגראי"ל שטינמן: "הם יתחתנו, ויש להם ילדים, ורוצים ללכת לחיידר. מה זאת אומרת "לא האחריות של החיידר", אולי תשלח אותם לירח?!"

הרב לוינשטיין (צוחק): "הראש ישיבה, קונים כעת קרקעות על הירח..."

הרב סורוצקין: "אז מה הראש ישיבה אומר 'למעשה', אפילו שהילד יכול להזיק, שהוא לא בבדיוק הסגנון של החיידר, והילד הזה חלש בלימודים?"

הגראי"ל שטינמן: "הילד חלש בלימודים, אז למה זה לא הסגנון?"

הרב סורוצקין: "האמא הייתה כנראה מבית קצת יותר פתוח... זה מתאים לחיידר יותר פתוח. זה לא שזה לא 'פרומער', זה 'פרומער משפוחה', אבל קצת פתוח, לא ה'סגנון' של החיידר..."

הגראי"ל שטינמן: "אתה יכול למדוד כמה?"

הרב סורוצקין: "יש אחד מההורים שאומר שהוא כן יכול למדוד..."

הגראי"ל שטינמן (בהרמת קול ונפנוף יד): "תמיד יש אחד שרוצה גאווה, רק גאווה, שום דבר לא, הוא רוצה רק גאווה, גאווה גאווה, זה התחיל רק מגאווה. לא תחשוב שהוא ירא שמים, רק גאווה. מאה אחוז!!!".

הרב סורוצקין: "אפילו שהוא אברך חשוב, אחשובע'ר יונגערמאן?"

הגראי"ל שטינמן: "הגאווה – הגרויסע בעל גאווה!!!..."

הגראי"ל שטינמן: "הרב מבריסק היה בתלמוד תורה. מי למד בתלמוד תורה הזה? כל הפערכ'ס, כל הג'וליקס, כל הגורנישט. היה שם אחד שלמד בתרקומואי מזרחי. למה? כי אבא שלו היה יהודי בעל'בת, והוא ישלח לתלמוד תורה של הבריסקערס? זה 'פרוסט'... אני למדתי שם, הילדים של הרב מבריסק גם למדו שם, ר' דוד למד שם, ר' ברל לא, ככה שמעתי. אז לבריסקער כן היה מתאים לשלוח את הילדים לחיידר הזה, אבל לו – לא היה מתאים. מה לא מתאים?"

הרב סורוצקין: "הוא אמר שהחיידר ישפיע על הילד שלו"

הגראי"ל שטינמן: "לרב מבריסק מתאים, אני גם למדתי שם, ועוד כאלו ילדים למדו שם, אלא מה? זו גאווה!"

הגראי"ל שטינמן: "קורה מקרים שילדים מתקלקלים, מתקלקלים גם ילדים טובים. בכל החיידרים הטובים לא מתקלקלים ילדים? ילדים מתקלקלים".

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
58
חזק מאד . כל הכבוד לאתר כיכר השבת . תמשיכו להביא סקופים
יהודי פשוט 24.03.10
57
משפט המחץ כאן הוא: הרב סורוצקין: "יש אחד מההורים שאומר שהוא כן יכול למדוד..." הפסוק אומר "אדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב", ואילו כאן יש אנשים שיודעים לשקול פרומקייט! שלא לדבר על 'דיני נפשות' היכולות לצאת מכך. אני בוש ונכלם ולא מבין איך היהדות החרדית התדרדרה עד פי תהום. מחריד מחריד מחריד. תחז
שי22.03.10
הגדולים החרדים יודעים את האמת. הבעיה אלו הראשי ישיבות הצעירים האלה שקובעים מי כן ומי לא איזה רב כן איזה רב לא...
גילוי-דעת20.09.11
56
חובה להפיצו
צופה ומביט22.03.10

הצגת כל התגובות

55
אשרי הדור שזכה לגדול ענק כזה כמו הרב שטיינמן שליט''א
היימישע יוד21.03.10
54
הוא המלאך שמכה בראשם של הליטאים ואומר להם "גדל גדל". אחד הוא הגראי"ל שלא מפחד ואומר את האמת כמות שהיא...
עיתונאי21.03.10
53
ולכן יש לסגור את כל הת"תים שמחזיקים ילדים של "בני תיירא" בלבד, ולהפכם לחיידרים לכלל.למשל "חוות דעת" בירושלים. כמובן שאת מנהליהם אסור להעסיק כמנהלים שם כיון שהם הוכיחו שהם חבורת חלאות. אסור שיהיו חיידרים או ישיבות או סמינרים ל"בני תיירא" בלבד. הסטטיסטיקה מוכיחה שמשם יוצאים השבבניקים והכופרים הגדולי
אבי12.02.13
52
זקוקים ליחס של אהבה קירבה ועזרה אף רבה יותר!!! , כי הבית שלהם קשה.. וזה קורה בהרבה משפחות.. "גודל" צער גידול בנים בימינו..לאף אחד אין היום "תעודת ביטוח" לכלום!!!. צריך לעשות ת ש ו ב ה !!! ליחס לנשמות ישראל המתוקות והמסכנות! שכה קשה לגדלם היום, בקלקולים שאוייבי ישראל הגויים והערב רב גרמו לנו!
מרים23.03.10
51
הרב סורוצקין לא צריכים להיות כ"כ פרומער צריך להיות קודם כל אוהב ישראל והכי חשוב לדאוג לגשמיות של אחרים ולרוחניות של עצמך קשוט עצמך תחילה
יפה22.03.10
50
אשרי הדור שהצדיק שרוי בתוכו!!! אהבת ישראל בוערת! שנזכה להיות תלמידיו. אמן!
מתרגש01.07.13
49
וצניעות יתר הם לא בעד קיומה של מדינת ישראל!....בחשבון פשוט: הקצנה דתית= סלידה של החילונים מהדת + ריבוי מהיר של ישמעל = התבוללות. ההפך יגרום להתרחבות הדת היהודית וישמור על היהודים בארץ הקודש פי 5. כל זוג יביא 5 ילדים שומרי מצוות
הם נגד המדינה28.12.11
48
תראו איפה כבודה רב מונח ואיפה שומעי לקחו מונחים. צאו אל העם! תתחילו לעזור לעם ישראל במקום לדאוג לקישקע של עצמכם.
גובי מוצרי פרסום קידום מכירות15.10.11
47
סוף סוף נותנים לרב לדבר ולא לעסקנים.....אוח איזה עוצמה.....מיוחד!
חסיד22.03.10
46
השתלטה על הבית
מתגעגע21.03.10
45
אני בטוח שהיו לחצים רבים לא להעלות את זה.. תמשיכו אני שלכם מהיום
חיים21.03.10
44
ולכן יש לבגור את כל הת"תים שמחזיקים ילדים של "בני תיירא" בלבד, ולהפכם לחיידרים לכלל.למשל "חוות דעת" בירושלים. כמובן שאת מנהליהם אסור להעסיק
אבי12.02.13
43
למרות שאני לא קשור לכל העוול הזה וילדיי לא לומדים במוסדות חרדיים, התרגשתי מאוד מדברי הרב "גאווה גאווה גאווה". והכי חשוב: גם בחיידרים טובים מתקלקלים, אולי כעונש על הגאווה. יהי רצון שנזכה לילדים אמיתיים כמו הגדולים האלה.
חיום30.03.11
42
למה סורוצקין החליט לפרסם את זה עכשיו? הרי רואים שזה וידיאו שהוא בעצמו דואג שיסריטו אותו ולא שמישהו אחר "תפס אותו על חם" אז מה קרה שעכשיו החליטו להפיץ אותו?
שלוימי25.03.10
41
אני מתפלא באיזה קלות ראש הם מקבלים את דברי הגראי"ל: צוחקים, נכנסים לתוך דבריו ומנסים להתווכח איתו כאילו הם באותה רמה תורנית שלו שיש להם הזכות בכלל לערער אחר דבריו. הם מנהלים את החיידר? איך הם יכולים להוות דוגמא לקבלת דברי 'גדוילים' בתמימות? הם צוחקים...
נועם22.03.10
40
היא מנם חלקם של הצוות .ואת זה התלמדים סופגים .ולענין .את העיקר עזבו בכלל . ובחידרים ,לא לומדים שם כלום .רק בסוף כיתה ז' או ח' אז עושים הצגות של בחור רציני ע"מ ליצלוח את הדרך לישיבה קטנה .. כיום אין מה לחפש שם בחידרים . ריק ריק מתוכן ..
חיים 21.03.10
39
סוף סוף שומעים את האמת! גאווה, גאווה, גאווה!
שאול21.03.10
38
כולם להתפלל עליו שיהיה לו כח להנהיג את עם ישרראל עד משיח!
מנחם18.02.14
37
ולחלק דיסקים לכלל הציבור שאינם מחזיקים אינטרנט להגדיל דעת תורה אמיתית ולאדירה. ולא כל מיני אנשי דלא מעלי שאומרים דברים בשם הרבנים
אריה23.03.10
צריך להשים תרגום בתחתית הסרטון כי רוצים לראות ולהבין בו זמנית.
גילוי-דעת20.09.11
36
מהכורתי את הרב סורוצקין ואת המקרה שהיה שם האוירה הטובה והויכוח שלו שוב ושוב עם הראש ישיבה היה במטרה להוציא ממנו את מה שאמר - להראות להורים הפרומרעס מה דעתו של הראש ישיבה!!!
ישראל22.03.10
35
כך אמר הקב"ה לישראל : "כלום חיסרתי מכם דבר"? "ומה אני מבקש ממכם"? אלא שתיהיו אוהבים זה את זה! ותהיו יראים זה מזה! ותהיו מכבדים זה לזה!!!
אדם פשוט21.03.10
34
וידאו כזה טוב כבר לא היה שנים רבות. עוד וידאו או שתים ואני הופך את האתר לדף הבית שלי
מוטי21.03.10
33
יש עוד הרבה מקרים דומים פשוט חוצפה.... זמנו של הרב כל כך חשוב והם ממש עושים צחוק....
ים31.08.12
32
איך לאותם מנהלי ת"ת אין את הבושה לבוא לגדול הדור ולהגיד את מה שאמרו. ועוד לצחוק. בהמות! יש לכם חלק גדול בגהינום של מנהלי ת"ת וסמינרים. עליכם נאמר: " אם אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני"
רות29.08.12
31
אתם נגד האדם הלא נכון הבעיה הזאת נכונה וצודקת בענין האפליה אבל פשוט נפלתם נגד האדם הלא נכון הרב סורוצקין הוא האדם היחיד שדואג לשויוניות הוא היחיד שנותן מענה לכל בחור ספרדי שרוצה להכנס לישיבה אשכנזית, בלי קריעת ים סוף ובלי סוף כאבי ראש באו תראו מה הוא עושה במושב אחיעזר בישיבת "בית אליהו" 80 עד 90 אחו
ספרדי "פרענק"05.11.11
30
סכנה !
בנו של דובר האמ16.04.10
29
האמת היא שגם בשעת כעס צריך להתנסח בזהירות היות שגם אנשים הרחוקים מן הדת קוראים את התגובות החופשיות "למחצה" (בהתחשב בסינון שעוברים התגובות). אבל לא לתמיד אפשר לבלוע את הצפרדע, לפעמים יש מצב של "ובערת הרע מקרבך" ויש תחושה שהנה הדיעו מים עד נפש, צריך כבר להשתמש ב"הוכח תוכיח". בנימה אישית אומר -
נייעסמן22.03.10
28
החכמה הניכרת מדרכו והנהגתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מתבלטת פעם אחר פעם. אשרינו שיש לנו מנהיג אמיתי בשיעו קומה כראש הישיבה. נישא תפילה לבורא העולם שיאריך ימיו ושנותיו בבריאות איתנה, להנהיג את כלל ישראל עד ביאת גואל צדק במהרה וימינו, אמן.
שיקו22.03.10
27
עליונים למטה ותחתונים למטה !!!!
שכנה של סורוצקי04.09.11
26
ואיזו עוד מידע העסקנים מעלימים מהציבור. תמשיכו עם העתונות האמיצה שלכם רק בחשיפה יתחיל תהליך של תיקון
רז22.03.10
25
אבל הם צריכים להתאים את עצמם לחידר אתם גזענים פרענקים תפסיקו לעורר שנאה אם תתנהגו כמו אשכנזים אז יקבלו אותכם אבל כשמתנהגים כמו פרנקים כשהאמא הולכת לפי דעת .... הצורה פרוצה שרואים לה את השער וכשהילד מלכלך את הפה אז למה שיקבלו אותו שילך למוסדות של הרב שלו שזה מתאים לו
שאול22.03.10
לפי תגובתך נראה לי שאתה זה סורוצקין בעצמו
מיכל 23.03.10
בטח יקבלו אותך שם בזרועות פתוחות...
טל28.03.10
24
ולא מקבלים ילד בגלל סיבות כאלה ואחרים... מי ייתן את הדין על שהם עוסקים בדיני נפשות מבלי לחשוש וקובעים גורלות לעתיד משל היו אווזים לטבח... הם לא מוכנים לשאול גדולים כי בין כה וכה הם לא שומעים... חבל שלא כולם כמו הרב סורוצקין שהשכיל לשאול דעת תיירה.
מגיב22.03.10
23
אשרינו שיש לנו גדול דור כזה
נחמן21.03.10
22
פשוט מקדש שם שמיים
אדי14.10.12
21
אין עליכם!!! נלחמים בעוול והשחיתות בכל המגזרים ללא משוא פנים!
מצדיע לאתר24.06.10
20
שמראה את הפרצוף המסריח של מנהלי החיידרים ואפילו ראשי הישיבות. אין מילים למראה הוידאו ואוי לאוזניים שכך שומעות. מנהלים ללא יראת שמים ובלי פחד מיום הדין.!!!!
כל הכבודל לכיכר22.03.10
19
גאווה גאווה גאווה !!! ממש כך
שמוליק21.03.10
18
שמתם לב, לא בהברה אשכנזית אלא במבטא ספרדי!!! דרשני!!
מזרחניק21.03.10
כל ויכוח מקובל ויפה כל עוד הוא בתוך המסגרת אבל אם הוא יוצא ואפילו טיפה מחוץ למסגרת ומתחיל לזוז למניעים אישים זה אומר דרשני...
עכבר21.03.10
17
ברוך שלא עשני חרדי עד היכן תגיע הקיצוניות המטורפת החרדית דרכיה דרכי נועם...... זה אומר שזה לא נוגע לחרדים בכלל
יומי24.03.13
16
אחד בועט בשני רומס ת'שלישי ! אתה לא משלנו אתה כן אבל "פתוח" !! תראו מה זה ! אני כבר מזמן אמרתי להעלות אותם על קונטיינרים ולרוקן בבית שמש וקרית ספר את כלללללללללל האשכנזים הפריקים האלה "אברכים" "לומדים!" מה הם לומדים?...בטח שלא "ואהבת לרעך כמוך" לתת להם תעודות זהות שחורות ! ולעשות להם מדינה משלהם! וה
פרענק !21.09.11
את התגובה הזאת הייתי מעלה ככתבה ראשית באתרים החרדים.
רות29.08.12
15
אחרי דקה ושלושים וחמש שניות מפסיק הוידיאו
הוידיאו קטוע 22.03.10
14
כבוד הרב הצדיק הקדוש ,אין ספק שמדובר בצדיק אמת עניו וצנוע וישר דרך ומלא תורה כמים לים מכסים. אין ספק שהוא דובר אמת והלוואי ודבריו יפלו על אוזניים קשובות כי אוי לנו שאנו חוזים במצב בו לא מקבלים ילד לתלמוד תורה כי האמא לא ב"צבע" הנכון,והרוח לא בדיוק מתאימה וכו'. השם יעזור ויציל אותנו מן הגאווה כי מי
אחת העם22.03.10
13
מי מחליט מיהו "אברך חשוב" ומי פחות חשוב? הכל אינטרסים. היפך דעת תורה.
איציק21.03.10
12
אני מתרגש זה מזכיר את הרב ש"ך זצ"ל ממש קידוש ה מנהלי החיידר הזהרו מדמעת האלמנה והיתומים על זה אין מחילה
dulik21.03.10
11
בה בתור אחד שלא כ"כ נמצא בבחבשת שב"ב וי-מ ית,הנה לאחר ראית פני ענק ישראל והלימוד משיחתו הלא חולית הצריכה ודאי לימוד,ראיתי צורך לההתיחס לעניות דעתי ליחס להרב סורוצקין והסביבה שם בבית כפי שנראה כאן בתגובות. כי באמת לא הבנתי למה מלכלכים על ה סוצקין ועל הרב לויננשטיין{שאני מבין שהוא היה בן בית שם},הרי
שמואל רוזובסקי15.04.10
אנשים אלו מדברים עם הגרי"ל שטינמן שליט"א כמה וכמה פעמים ביום ומטבע הדברים דעתם יותר קרובה אליו, וכן מי שיצא לו לדבר או לראות את הגרי"ל שטינמן שליט"א מדבר עם מקורביו יותר מפעם אחת יודע שכך היא דרך שיחתו ודרכו היא לקרב מאוד מאוד עד כדי שהרגיל את מקורביו לדבר איתו כך, ואגב יש הרבה יראת כבוד בשיחה למ
ברור10.06.11
10
כדי לדעת אם השאלה נוסחה נכון ומה התשובה המדויקת של הרב כך לא יוכלו לשקר לציבור הרחב
חמי22.03.10
9
אם כל הכבוד לכל הרבנים החשובים עד היום ידעתי כשגדול הדור אומר דבר אין עוררין ולא מנסים להסביר לו כי אולי הוא לא הבין, למרות גילו המפליג יש לכבוד הרב חדות ובהירות מדהימה
יעקב21.03.10
8
ככה לשבת ולצחוק מול רבו המובהק טיפה כבוד ,אבל התשובה כבר ניתנה גאווה ,מחיידרים כאלו ילדים יראי שמיים לא יגדלו רק מבזי ת"ח בושה וחרפה אם היו לומדים קצת חסידות היו ניראים אחרת
יהודי21.03.10
לוטוואקעס נמאסתם לא העיקר הלימוד אלא המעשה תפסיקו לבטל את הרב שטיינמן מתלמודו בשביל שטויות כאלו דרך ארץ קדמה לתורה כל הכבוד להרב על תגובתו האמיתית כל מילה בסלא
נכון22.03.10
ככה זה נראה לפי צורת ההבעה
נ22.03.10
שוב העין הרעה והמתנשאת בשם החסידות איך שידוע לנו מרן האמיתי הגראיל שליטא המקסים שאני זוכה להתאהב בו מיום יום,לא למד אצל חסידים,ולא גדל על חסידות.חוץ מזה אני מכיר לא מעט כאלה שגדלו על חסידות והם רשעים ורקובים. כ"ק אדמור הזקן אמר שחב"ד זה לא מפלגה.חסידות היא אמת אבל הכל מתחיל בעבודה עצמית,וס"דש את זה
מרדכי רוזובסקי15.04.10
פשפש קצת בחצרות החסידים וגם בהיסטוריה שלהם ולמד מאבקים ביזוי ומחלוקות ושנאה מה הוא אין לחסידים מה למכור
דני גורי21.03.10
לא הוה אמינא!!! רק מאנ"ש! זהו!!! ראיתם פעם חיידר חסידי שמקבל ילד, לא ספרדי "חס ושולם" אפילו לא אשכנזי טהור, אלא חסיד מחסידות שונה??? לא!!! אין כל קשר ללימוד או לאי לימוד חסידות הדבר תלוי במידת האמונה בבורא עולם ובתורה מי שמאמין לא מעניין אותו ספרדי אשכנזי פורטוגזי או יווני. אם ההורים
יהודי22.03.10
כנראה שלא ראית אף פעם חיידר חסידי. תלך רק לחיידר בעלזא בירושלים ותראה שם הרבה ספרדים ורובם ברסלבר. בקיצור אל תדבר שטויות.
משקיף22.03.10
יש לבעלז ארגון צהר שמחזיר בתשובה אז הם פתחו ת"ת כניראה.
גילוי-דעת20.09.11
אינני מבין איך אתה חושב שאין קשר בין לימוד חסידות לאמונה ,וכמו שכתב המגיב הקודם אין לחסידות מה למכור ר"ל ,כנראה שאין לכם מושג מזה חסידות כל מטרתה היא חיזוק האמונה ויותר מכך לא רק אמונה אלא וידעת היום והשבות אל לבבך, החבורה דלעיל מוכרת את נשמות הילדים אך החסידות קונה את נשמות ישראל לאביהם שבשמים ,
יהודי22.03.10
הוא לא כתב שלחסידות אין קשר לאמונה הוא כתב שאי קבלת תלמידים קשור לאמונה... בין חסידים ובין לא חסידים. (וכמובן לחסידים הסגורים _רק_ לאנ'ש אין בעיות שיש לליטאים) די לנו עם נגיע לקרסולי אמונתו ואהבת ישראל של יהודי פשוט כהחפץ חיים הקדוש האמונה הקדושים והערכת הפשוטים אינה נחלת חוג מסויים
דני גורי22.03.10
כי אנחנו כולנו יהודים בסופו של דבר, אב אחד לכולנו חסידים וליטאים, סרוגים וגם כאלו שעדיין "לא דתיים" - בסופו של דבר כולנו יהודים. אז בואו ולא נשכח את העיקר - אהבת ישראל!
יהודי22.03.10
קטנה שצריך ללמוד חסידות
השטן הסטלן27.03.10
7
כל הכבוד לרב שירבו כמותך בישראל אמן
ה21.03.10
6
גועל נפש! ברוך ה' שיש מגדולי ישראל שיודעים לעמוד על שלהם!
אשר21.03.10
5
סוף סוף קם רב ליטאי שפוי שיודע לומר אמת. ובקול.
סטלא דקדושא21.03.10
4
תשאירו משו למתחרים...
פרנננדז21.03.10
3
לצערינו הרב אנשים מכובדים רבים ובכללם סורוצקין מנסים להכניס לפה של רבנים גאונים את ההחלטות שנראות להם אך הרב שטיינמן מספיק פיקח לדעת מי עומד מולו ולא ללכת שולל אחריו אלא לפסוק דעת תורה אמיתית אני מדבר מתוך ניסיון מר ולצערינו רבים מאיתנו . כל ועד ההורים הולכים לרבנים ומציגים נתונים מסויימים על מנת לש
יעקב21.03.10
2
כאילו אם הר"י היה אומר לא לקבל, הם היו מסבירים לו שוב, ושוב ושוב ושוב... הוא הבין את הסיפור ואמר לך לקבל. אז זהו תקבל.. מה אתם חופרים??? "..אני יסביר שוב.." והשני: "אז הר"י אומר שלקבל.." כן "לקבל" מה לא ברור הראש ישיבה אמר כן אז כן.
ישראל21.03.10
בדיוק כאן ניבדקת האמונה של הבן אדם !!! כל אחד יעשב דין לעצו לגבי מה שראו עיניו!
ל1421.03.10
1
כדאי שתתקנו בתמלול להרב לווינשטיין ז"ל הרב לווינשטיים משמשו של יבלט"א הרב שטיימן שליט"א נפטר לפני כחצי שנה. הקלטת כנראה בת שנה לפחות ישרכח גדול שהבאתם אותה
פיני21.03.10
ירא שמים בעל יסורים כולם חיבים לו המון אפילו לא יודעים כמה
צדק ואמת א27.12.11
אוי לנו שכך עלה בימינו
צדק ואמת א26.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24