כיכר השבת

לשנות את הגזירה

קריאת חירום לנציגים החרדים // שלמה בניזרי

השלמנו עם הרבה דברים אך ההחלטות האחרונות של קבינט הקורונה כבר עברו כל גבול, ואני מזהה בהם סימנים חמורים של רדיפת הדת והציבור הדתי והחרדי, וזלזול בכל היקר לנו ולאמונתנו (טור דעה)

50
הרב שלמה בניזרי | כיכר השבת | כ"ד באלול | 13.09.20
שלמה בניזרי
שלמה בניזרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מזה כשבעה חודשים, חייהם של אזרחי העולם ומדינת ישראל השתנו ללא היכר. וירוס קטן וממזרי שיבש את הסדר העולמי, אך חושבני שעל הדרך הוא שיבש גם את החלטותיהם של מנהיגי המדינה ומערכת הבריאות.

מהיום הראשון, החלטותיהם מבולבלות וסותרות אחת את השנייה, אין יד ימין יודעת מיד שמאל, יום אחד מתירים וביום השני אוסרים, וכעין הנאמר בווידוי יום הכיפורים: "את אשר התרתי אסרתם, ואת אשר אסרתי התרתם".

עם מערכת מבולבלת כזו אנו נאלצים לחיות, שחלקם אף הזויים, אך כאזרחים נאמנים של המדינה הבלגנו וקיימנו. אך ההחלטות האחרונות של קבינט הקורונה כבר עברו כל גבול, ואני מזהה בהם סימנים חמורים של רדיפת הדת והציבור הדתי והחרדי, וזלזול בכל היקר לנו ולאמונתנו.

לכאורה, יטען הטוען, מה אתה רוצה, הם רואים שיש כאן התפרצות של המגיפה, והם עושים כל שביכולתם למנוע את המגיפה, וההחלטות האחרונות הם חלק מהמלחמה הבלתי נמנעת. טענה זו הייתי מקבלה, לו באמת ההחלטות הללו היו נעשות לפני חודש, כשבפועל המספרים של אלפיים חולים ביום כבר היו אז, ואני אישית ואחרים זעקנו מעל כל במה, שאם יש מחשבה בשלב מסוים להטיל סגר על אזרחי המדינה שיעשו זאת עכשיו, בקיץ, בזמן החופש הגדול ושלא ימתינו עד לחגים.

התרעתי מתוך תחושת בטן, אך גם ראיתי ידיעה ב'דה מרקר' מתאריך 15/8/20 שכותרתה: "הערכות – פרופסור גמזו יטיל סגר בחגים בשל החשש מהתקהלויות", כלומר, גמזו וחבר מרעיו ואולי אף ראש הממשלה, ידעו מראש שהולכים על סגר ואין מנוס, רק שהם יחליטו מתי זה מתאים לכלכלה ולנופשים החילונים. בינתיים, עד לתזמון הנח מבחינתם, הם התירו את פתיחת חופי הים, תיאטרונים, בתי מלון, הפגנות המוניות ובעצם מה לא, ובפועל זה מה שגרם להתפשטות הרוחבית של המחלה בכל מדינת ישראל.

וראו זה פלא, פתאום, בשבוע שלפני החגים נכנסו קברניטי המדינה לפאניקה, והכריזו שהמצב חמור ואנו צועדים לקראת קטסטרופה, ואין מנוס מסגר כללי.

אם אמת הדבר והמצב הוא כה קטסטרופאלי, אז למה דחיתם את הסגר עד לערב ראש השנה ממש, הרי בכל יום נדבקים כארבעת אלפים חדשים, ודחייה כזו של עשרה ימים משמעותה - הכפלת החולים הפעילים לכשמונים אלף!! א"כ היכן החירום שבדבר? אם ניתן היה לדחות מלפני חודש, וכן אם ניתן לדחות בעשרה ימים כשכעת אנו נמצאים בשיא חדש של נדבקים, אז למה אי אפשר לדחות את הסגר עד לאחר החגים למשל? למה לפגוע לנו בחגים?

אם באמת חפצי בריאות אתם ורצונכם שנאמין לכם, למה לא לפני חודש? או אפילו שבועיים, למה דווקא עכשיו? למה בשבת הקודמת ובשבת הזו יכולנו לארח את ילדינו ואת נכדינו ללא כל הפרעה, ואילו בחגים לא נוכל לארחם? האם השבת הזו הגעתם להסדר עם מיסטר קורונה שלא יתקוף?

האם לא התעמרתם בנו די? מהיום הראשון הסתתם והנכם מסיתים שהציבור החרדי הוא מפיץ הקורונה, והוא הכי בעייתי, כאשר בפועל אכן כעשרים אחוז לערך מהנדבקים הם חרדים, אך להזכירכם שמונים אחוז! האחרים גרים כאן במדינת ישראל, והם אינם חרדים.

מספרי הנדבקים בערים כמו ת"א הגיע לכשמונה מאות, בחיפה ובב"ש לחמש מאות ועוד, אבל עיניכם צרה רק בחרדים. ואם במספרים עסקינן, אז רוב הנפטרים אינם חרדים, וכן החולים הקשים המאושפזים בבתי חולים הם מיעוט קטן ביחס למספר המאומתים. למשל מתוך כאלף מאושפזי קורונה, רק 26 מאושפזים מבני ברק.

הדבר הכי קל והכי פשוט מבחינתם לפגוע בו הוא, הימים הנוראים, להם זה לא אומר הרבה, אלה חגים דיכאוניים כאלה, שלא יקרה כלום אם יישארו בבתים. מה זה לעומת החופש הגדול! אך באמת משמעות הסגר היא, שמיליוני יהודים הנוהגים להתפלל את תפילות הימים הנוראים, יאלצו לעשות זאת ברחובות ובתנאי מזג אויר נוראיים, או בביתם.

ולא די בכך, אלא שגם מתפללי הרחוב לא יוכלו להתקהל על נפשם עם יותר מעשרים אנשים, ובבתי הכנסת עשרה אנשים. מידת סדום ממש! בבלפור, בקיסריה ובת"א בחסות בית המשפט הפגנות של עשרות אלפים ביחד נגד ראה"מ, זה נקרא שמירה על הדמוקרטיה, אך הפגנת עם ישראל בתפילות לבורא העולם, זו התגודדות אסורה ופלילית.

יצא לי לדבר הערב עם אנשים מסורתיים, שמקפידים מאוד להתפלל בימים הנוראים בבתי כנסת, אך לצערם, הם אמרו לי שהשנה לא יעשו זאת עקב האיסור להתפלל בבתי כנסת, מזג האויר הקשה, ובכלל, בסביבתם אין מנייני רחוב. אוי נא לנו! על זה היה דווה ליבנו!

אינני מצליח להבין, כיצד נציגינו בקבינט הקורונה נתנו לדבר כזה לעבור בקלות. זה מסוג הדברים שצריך להילחם עליהם ולנסות למונעם בכל מחיר. זו ממש העברה על דת. היד הקלה על ההדק של ראש הממשלה ופרובוקטור הקורונה לכפות עלינו סגרים מרושעים, זועקת עד השמים.

זה התחיל בסגר של פסח, המשיך בסגר המיותר, האוילי והמרושע בשבוע שעבר שהיה רק על חרדים וערבים (סגר שלא היו מעיזים לעשות בשכונות חילוניות, וזה כי אנחנו ציבור מוחלש המהווה שק החבטות של החברה הישראלית, ושעל גבו ניתן לעשות קופה פוליטית, ולסירוגין אפשר גם לרחוץ ידיים עקב כישלונות!), וכעת ממשיך בסגר כללי לכל תקופת החגים.

על פסח עוד החרשנו ודנו לכף זכות, כי זה היה בהתחלה ולא הכירו מספיק את דרכי הפעולה, וגם יכולנו לחוג את החג בבית. אך כעת, בימים הנוראים, שכל מהותם זה תפילה, ותפילה במניין בבית הכנסת, שזה הדבר הכי חסר והכי חשוב היום לעם ישראל, בא מעשה שטן או השטן בעצמו, ומונע את תפילת עם ישראל.

אני קורא לנציגנו בממשלה להפוך עולמות, ולנסות לשנות את הגזירה ולצמצמה עד למינימום פגיעה בתפילות ובשמחת החג. הממשלה מאלצת את הציבור לעבור על החוק, וזה בגדר של גזירה על הציבור שאינו יכול לעמוד מה. החלטות אלו הם בגדר נבואת הנביא עמוס (פרק ח', י'): "וְהָפַכְתִּי חַגֵּיכֶם לְאֵבֶל וְכָל שִׁירֵיכֶם לְקִינָה".

נ.ב.

א. לא דיברתי עדיין על הקניות לחגים וקניית ארבעת המינים, שעיקר הפעילות היא בעשרת ימי תשובה.

ב. שלא תהיה טעות, אינני מאלה שטוענים שהקורונה זוהי קונספירציה ואין לעשות דבר ולא להישמע להוראות, חלילה! ודאי שהקורונה היא מגיפה עולמית שעד היום נדבקו בה עשרות מיליונים ונפטרו למעלה ממיליון וחצי, ולכן צריך להילחם בה בכל דרך ולהישמע להוראות משרד הבריאות, אך מלחמה זו חייבת להיות הוגנת ושיוויונית. לא ייתכן שחלק יקבלו הוראות מחמירות, ולחלק יינתנו הנחות מפליגות. לא ייתכן שההחלטות תהיינה מוטות ומותאמות לציבורים מסוימים ולשיקולים כלכליים ופוליטיים, תוך התעלמות מצרכים של ציבורים אחרים, ובפרט שאינן מותאמות לשיקולים הבריאותיים.

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
אם יש את כל התירוצים שאין פגם וצורך להתנצלות על שותפות בממשלת אוסלו בדם קר כשאוטובוסים מתפוצצים גם גמזו וקודמיו בסדר
זונדל אבוקסיס22.09.20
44
חארטה
יצחק13.09.20
43
צודק מאה אחוז, סוף סוף היהדות החרדית מתעוררת, והכי כואב שיהודי עם כיפה על הראש, מנדלבליט הרשע, ניצב בראש רודפי הדת, אצלו ההפגנות נגד ביבי יותר קדושות מתפילה בציבור, בושה וחרפה צריכים להוקיע אותו ולהעיף אותו מכל בית כנסת
צבי13.09.20

הצגת כל התגובות

42
נו זה נורא עצוב שקיפחו לנו תצורה, אבל עכשיו צריך להיות בסגר אין מה לעשות, מה אתם רוצים, להישאר עד אחרי החגים אבל עם 6000 חולים ביום או 7000? או אולי חפצים בעוד נסיונות כושלים בטיפולים שיטתיים, שהוכחו ככישלונות שנפלו אחד אחרי השני כמו דומינו, החל מסגר שיטתי שלא עצג כלום, להנחיות מחמירות שאחרי יום בוט
ינון 13.09.20
41
הרב בניזרי אתה גדוללל. צודק 100% רק מי ישמע לך? שלטון הרשע
אביגיל13.09.20
40
אני מתפלא איך אדם שהחזקתי ממנו חכם מדבר כך
משה13.09.20
39
צודק! איפה החכי"ם שבחרנו בהם????
יוסף13.09.20
38
רק עכשיו שמת לב שיש רדיפת דת? נתניהו זה ראש הממשלה הכי שונא דת שהיה. כבר בתחילת דרכו חתך את קצבאות הילדים באכזריות. הרב עובדיה ראה שהוא נחש!
בוקר טוב אליהו13.09.20
37
כן, הכלכלה חשובה מאוד, בלי הכלכלה לא יהיה כלום. הגבלות מיוחדות בחגים צריך בכל מקרה בגלל ההתקהלויות שיש בהם. מר בניזרי, זה יפה "להגן" עלינו אך "ההגנות" הללו פגעו בציבור החרדי בארץ ובעולם יותר מאשר כל מגזר אחר. אז די ל"הגנות" האלו. תודה. לא צריך.
אפי13.09.20
36
פיקוח נפש דוחה שבת זה מעיקרי הדת. חבל שאדון בניזרי עושה עצמו כמתעלם בעיקר זה.
רפאל13.09.20
35
תל אביב גדולה מבני ברק פי ארבעה - 200 אלף תושבים מול 800 אלף תושבים - ועדיין מספר המתים מקורונה בתל אביב (68) קטן מכמות הנפטרים מקורונה בבני ברק (73) אז די עם השקר שיש מלא חולי קורונה בתל אביב.
עוואד13.09.20
34
כל מילה נכונה גמזו המושחת שונא חרדים ואת הבנים של ה' שיחכה מה מגיע לו בשנה החדשה קודם כל מדבר על רבנים אחכ סוגר אותנו מי אתה בכלל וגם ביבי לא חסר לו שכח ממני לא מצביע לשום מפלגה וודאי לא בך תחזור בתשובה יאשכנזי
ה' ילחם לכם13.09.20
33
רק על העניין של אומן ר"ה לא עשיתה מחאה (צער של 60000 יהודים זה לא מקומם)
ברסלב ש"ס14.09.20
32
תשובות: לאור שיתוף הפעולה הירוד של כלל אזרחי ישראל אין אפשרות לנהל הגבלות נקודתיות על מקומות הדבקה ואין מנוס במוקדם או במאוחר מסגר השאלה היא רק הטיימינג
משה13.09.20
31
איש אמת - כל הדברים נכונים ללא שום פקפוק. גם אני חשבתי כך כבר מתחילת הקורונה. רק חבל שיש בקרבינו עדיין כאלו שמאמינים לביבי, כנראה זה בא מתמימות ו/או מחוסר הבנה של המניעים שלו....
אריה13.09.20
30
כואב הלב לא נמאס לך לבכות כמה עשקו ודפקו אותך .... במקום להתעסק עם זה תתעסק בחוסר אחריות של הציבור הספרדי ומנהיגיהם .... שלא עוצרים את התת רמה של הזילזול בבריאות בחולים ובמתים......
בניזרי 13.09.20
29
אני מזדהה מכל מילה ויכולתי לכתוב אותו מאמר בדיוק!!!! אבל בסוף עובדים עלינו וצריך לעשות מעשה להתיר מנינים בפנים עם מרחק 4 מטר בין כל אחד. שיפתחו כל הכיתות בתי ספר כל אולמי ספורט כל המתנסים ולפצל הכי הרבה 15 בכל מנין. כי אי אפשר להתפלל תפלות של ימים נוראים בחוץ (כ6 שעות בבוקר של ראש השנה וכל היום כולו
רב יוסף13.09.20
28
שפתיים יישק! נהניתי מכל מילה!
גם זו13.09.20
27
נכון שהממשלה אינה שמה בראש העדיפויות את החיים הרוחניים (אלא שמה את הדמוקרטיה ואת הזכות להפגין נגד נתניהו בראש סדר העדיפויות). אבל גם נכון שהציבור החרדי אינו לוקח ברצינות את העניין ואינו מקפיד על הוראות פשוטות: סה"כ שמירת מרחק ומסכות. לי אין נפק"מ כי אני מקיים כפשוטו את הוראות גדולי הרבנים שאין להתפל
שמעון13.09.20
26
אמיתי .חד. ונוקב! חומר מעולה למחשבה
שם13.09.20
25
תדבר עם חבר שלך אריה דרעי שחושב שאיןרדיפת הדת אולי יש רדיפת הכסא של שר הפנים
סוף סוף 14.09.20
24
כי בתי הכנסת הם סכנה ! זה למה עכשיו. האם משרד הבריאות גם הוא שונה חרדים ? אמ"ן שונאים חרדים ? הערכות מומחים היו רק ע"י שונאי חרדים ? אם אתה חושב ששונאים אתכם כ'כ אולי יש לזה סיבה ??
צבי13.09.20
23
כותרת בישראל היום: חשש ממרד בתי כנסת. זה לא חשש, אנחנו מורדים
הקורא13.09.20
22
בניזרי, פיקוח נפש דוחה הכל! גם את תפילות ראש השנה. אם ההנחה היא שתפילות בבתי הכנסת יגרמו אפילו למוות של יהודי אחד ההנחיה צריכה להיות חדה וברורה! להתפלל רק במנייני חצר או בבית הכנסת על פי נהלים מחמירים ביותר על פי הנחיות משרד הבריאות. אדם שלא מבין שפיקוח נפש חשוב יותר מאומן או מתפילות בבתי כנסת בראש
שי13.09.20
21
ומה עם פיקוח נפש?? ונשמרתם מאוד לנפשותיכם?? מאוד מאוד מקווה שמי שקורא את דבריך זה לא יגרום לו לזלזל בהנחיות..
אחת13.09.20
20
יש סימנים של טיפשות, תתפלל בחוץ אולי ישמעו
דוד13.09.20
19
בסך הכל גם אם הם לא צודקים זה יצא לטובה שיהיה סגר בחגים כך אנשים יעשו פחות עבירות בחודש תשרי שהוא קריטי לעוונות - ופחות יכעיסו את השמיים שזה רוחנית משתלם לנו יותר מהחופש הגדול - אז זה לטובה כמובן יחד עם זאת צריך לעמוד על כך שבתי הכנסת יהיו פתוחים ככל שניתן ונגישים ללא מורא ופחד וללא הגבלות קשות ככל
מיכאל13.09.20
מה ה הגזענות הזאת לקרוא לספרדים המסורתיים פראנקים בלי להתבייש גועל נפש אתם השונאים הכ גדולים בושה
לילי בת מלך13.09.20
18
שלמה בניזרי, תת רמה
בחור הזוי15.09.20
17
בעיקרון כל מה שאתה אומר נכון ואני מסכים רק לגבי העניין אני לא יודע אם זו שנאה לציבור החרדי זה פשוט לא לגרוס אותם ממטר וכאן אני נאלץ קצת להתגזען כי זה ההבדל בין המאפאיניקים של פעם שהם שנאו את החרדים אבל אמרו את האמת וניתן היה להתווכח איתם ולהתמודד מולם ביושר ולנסות להשיג ככל הניתן בטיעונים ושכנועים כ
חנטריש13.09.20
16
את העיקר לא דרשת. שזה האסון שהקב"ה הביא עלינו בגלל חילול השם שעושה אנשי מפלגת ש"ס וכמובן מדגל התורה.
יוני13.09.20
15
עד מתי!!! די ללשון הרע ולשנאת חינם גם אני חרדי אבל למה לשקר ולשנוא יהודי כמו גמזו שבסהכ רוצה להציל נפשות
אבי13.09.20
14
כבוד הרב תענוג לקרוא כל מילה ומילה בדברייך בבחינת "והוי שותה בצמא את דבריהם"
ינון13.09.20
13
בערך הפעם הראשונה בחיים שאני ובניזרי רואים עין בעין באיזה שהוא עניין. קבל האמת ממי שאמרה. וניכרין דברי אמת.
אשכנזי לא חרדי14.09.20
12
שפתיים ישק! כל מילה בסלע! הרב בניזרי, מתי נזכה לראותך שוב מייצג אותנו נאמנה?
עידו13.09.20
11
יישר כח! לצערינו יש לנו נציגים פרווה ומטה. חסרים אנשים כמו הרב בניזרי.
אלי13.09.20
10
בניזרי התותח!! אוי כמה שאתה צודק!!! ידם קלה על ההדק שמדובר בחרדים שחורים..צריכים לעשות לזה סוף אחת הוא לתמיד!!!!
בשארי13.09.20
9
הרב בניזרי מתפלא עליך. תעשה סיבוב בבתי חולים ותראה המציאות. כן הסגר דווקא בחגים כי כלכלה קודמת לקשקושי החרדים הסתומים שלא רוצים להבין שיש מגפה עולמית קטלנית. כן מסוכנת וקשה ואכזרית מאוד. בגלל שיש חגים גזרו סגר. כן הכלכלה מחייבת. חוץ מזה לא יקרה כלום יתפללו עם פחות רעש וקהל. עד יעבור זעם. זהו לא מוכנ
בניזרי אתה חכם יותר מר.ע איגר?14.09.20
אתה צודק 100!!! סוף סוף תגובות נורמליות
אפי15.09.20
אני מסכים שב 100% צריך לצמצם את התפילות בימים נוראים עד ל 10 ממש. ואם אפשר, (בריכוזים חרדיים/ לטובת אוכלוסיות הסיכון) גם לעשות מנין מתחת למרפסות בהסכמת השכנים. אבל, מה שבניזרי זועק- זה על האפליה!! אם מגבילים את המניינים- צריך להגביל הכל!! אז אתה אומר שיש את הבעיה הכלכלית. אפשר לדאוג לקפסולות בגנים ו
יוסי15.09.20
וכי אתה חכם יותר? תלמד לקרוא! הרב לא אמר שאין קורונה ולא צריך להיזהר להיפך. שהיו עושים את הסגר לפני חודש אבל אז אי אפשר היה להתנחל בכנרת כל עם ישראל באין מפריע
חמור נושא ספרים15.09.20
8
צודק 1000אחוז
דוד13.09.20
7
מה צצת פתאום כול אחד פתאום מתחיל לקשקש קיש קיש קיש קיש קריא נראה אותך יום אחד עובד באיכילוב במחלקה כמו שאשתי אחות שם ועל סף התמוטטות.בוא נראה אותך מדבר ככה אחרי יום אחד שמה אתה תחזור בלי גבות .טיפש מטופש .ואני יתן לך עצה ולדומך .סייג לחכמה שתיקה בוא נראה את כול אלה שמדברים גבוהה גבוהה יעבדו שעה שם י
אני13.09.20
מי שטיפש וחמור קופץ בראש זה אתה. במקרה אני מכיר את אשתו של בניזרי וגם היא אחות במקצועה ומנהלת מחלקה בבית אבות בירושלים, והיא מה שנקראת אחות רחמניה ומסורה ולא מתלוננת כמוך.
עידו13.09.20
6
מחילה עדין לא הגיעו למליון נפטרים
יוסי14.09.20
5
בניזרי משקף בדיוק את התחושות שלי. הלוואי שחבריך מש"ס יקבלו שכל. בינתיים הם מתנהגים בתמימות ספרדית אופיינית
מלכה13.09.20
4
צודק בכל מילה. מה גם, שמסורתי שלא יבוא השנה לבית הכנסת לא בטוח שיחזור בשנה הבאה... המדינה מעבירה על דת בחסות הקורונה סוגרת ישיבות ובתי כנסיות והכל בשם הטיעון פיקוח נפש. אבל הכל נובע מזלזול בצרכים היהודיים שכן הם לא טענו פיקוח נפש בחופש הגדול או בבלפור. אם רק היו יודעים כמה עלולים להפסיד מהעדר תפילות
ש.13.09.20
3
בניזרי לא הבין שבקריסה כלכלית יש גם כן פיקוח נפש. חוץ מזה שלא תהחה פרנסה להרבה משפחןת, הכנבות המדינה ייקטנו ולא יהיה כסף לשלם לאברכים מחזיקי התורה. ענמ חשוב כמת בחגים הנזק הכלכלי מצומצם יותר וקטן יותר
אליהו15.09.20
2
כל העולם נגדנו ואנחנו פאר היצירה ונזר הבריאה. שמרנו על הוראות, כיבדנו את החוק, לא יצאנו להרפתקאות מטורפות בערבות רוסיה הלבנה, לא ניצלנו את המצב לקבלת תקציבים, לא הדבקנו במתכוון בישיבות, לא דרשנו דבר והיפוכו, לא איימנו באי ציות. לנו אין כל אשמה הם חטאו, הם פשעו ועשו עוונות. אנחנו טהורים ואין לנו שום
אנחנו שמן זך15.09.20
1
תצטרף למפלגה של יאיר גולן ותזהו תהליכים ביחד
עוד אחד שמזהה תהליכים13.09.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24