כיכר השבת

טור אישי

לכלוא את החרדים - וגמרנו // מאיר ברגר

עם מעט רצון טוב והגדלת ראש ניתן היה להסדיר מתווה הגיוני לעריכת חתונות בשטחים פתוחים. רק שהיא לא מעוניינת בטבעת. היא מעוניינת בהטלת טבעת חנק על היהודי האמוני בישראל (חרדים)

41
מאיר ברגר | כיכר השבת | כ"ח בתשרי | 16.10.20
כותב השורות
כותב השורות (צילום: ללא קרדיט)

זר כי יקלע בצהרי היום לחופי הים לאורך רצועת החוף בתל אביב יחשוב לרגע שהקורונה נדחפה זה מזמן בין דפי ההיסטוריה. המוני בליינים שנקעה נפשם להתאוורר על גב הפגנות רחוב מזדמנות ינצלו את סיום הסגר ויעוטו על חופי הים, הפארקים, פיסות הארץ הנהדרות וייהנו.

הם יוכלו לעשות זאת ללא הגבלת מטרים בין מבלה למבלה; ללא הגבלת מבקרים; ללא הגבלת ציוד אישי: הם יוכלו להביא באמתחתם ביסלי, במבה, חביתה בפיתה, אפילו למנגל. יתאפשר להם אפילו להצטייד בדרבוקות, בגיטרה, בכל כלי שיר אפשרי ולחגוג כדבעי את סיום הסגר.

עד שתישלף טבעת מהכיס. באותו הרגע שהסצנה האמורה תתרחש מלאכי חבלה כחולים יעוטו על ראשם. החוגגים יאזקו; חלקם יוכו באכזריות; אבי החתן יישלף למעצר, אם הכלה תעוכב; החברים ייקנסו.

אבל למה, יתהה החתן ביום המאושר בחייו בעיניים קרועות. הרי סיפרתם לנו שהקורונה כבר לא מזיקה כל כך. לכן אתם, מקבלי ההחלטות, מאפשרים לעם ישראל הדווי להתקהל סוף סוף בחופי הים, ברחובות ישראל, בפארקים הירוקים, בהפגנות ההמוניות. ביום ראשון תפתח מדינת ישראל את גני הילדים בעריה כאשר מספר הנדבקים היומי גבוה פי 20 (!) ממספר הנדבקים שגרם להם לסגור אותם בגל הראשון. איך כל זה מתכנס עם שגרת קורונה.

ברור שהקורונה בועטת, משיבים בחדות מקבלי ההחלטות. אבל לפעמים אין ברירה. חייבים כלכלה, חייבים ים, חייבים פארקים, חייבים גם הפגנות. ההכרח לא יגונה. ברגע שמדובר בטבעת. בלימוד תורה. בתפילות. בהקמת בית בישראל. זו כבר פריבילגיה. הקורונה אינה סלחנית כשמדובר ב'פינוקי רוח'.

החוקרים מתחבטים מזה שנים בשאלת מאפייניה הדמוקרטיים של ישראל. יש הטוענים כי זו דמוקרטיה עם כתמים, בין היתר, בשל עובדת היותה יהודית. החוקרים המזוהים עם האגף השמאלי בישראל טוענים כי היא כלל אינה דמוקרטית. הלכות הקורונה היוצאים מבית מדרשם של מקבלי החלטות בישראל מלמדים שהיא אינה דמוקרטית ואינה יהודית.

כשאינך מאפשר לבני זוג להתחתן עד להודעה חדשה אתה פוגע בזכויות אדם; אתה פוגע בערך היהודי הראשון במעלה.

הסבא והסבתא של מקבלי ההחלטות בני ימינו הקימו בתים ולמדו תורה במסירות נפש בשואה, בסיביר, בגירושים התכופים, בכל סיטואציה נוראית ככל שהיתה. עבורם אורח החיים היהודי הבסיסי הוצב במקום הראשון. אין ברירה, הם אמרו. אחר כך הכלכלה.

עם קצת רגישות לערכים היהודיים, עם מעט רצון טוב והגדלת ראש, ניתן היה להסדיר מתווה הגיוני לעריכת חתונות בשטחים פתוחים. כשם שהמדינה יודעת להסדיר הפגנות המוניות בפיקוח למרות הדרבוקות, החגיגות והצלצולים, כך היא יכולה להסדיר חתונות המוניות מפוקחות בשטחים פתוחים. היא לא עושה זאת כי היא לא רוצה. היא לא מעוניינת בטבעת. היא מעוניינת בהטלת טבעת חנק על היהודי האמוני בישראל שייכלא במבצריו עד שיימצא החיסון או שישתחרר מאורח חייו. זו פרצופה של ישראל 2020.

  • הכותב הוא הפרשן הפוליטי של העיתון 'המבשר'
תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
דמגוגיה זולה ובוטה להחריד. אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל 1. אסור להתקהל בחוף הים. אין מצב שמישהו יעשה מנגל בים ותוך 2 דקות לא יקפוץ עליו פקח. לא ייתכן בכלל. 2. יש מקומות שהמשטרה אוכפת ויש מקומות שלא. גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי 3. אף אחד לא קבע את ההנחיות בכוונה בשביל להתנכל בכוונה לחרדים. 4.
משה18.10.20
32
לשאלתך אתה צודק אכן צריך לפתוח את כל המדינה . ולסגור רק 3 מקומות אולמות שמחה , בתי כנסת ומוסדות חינוך
רון16.10.20
31
הסיבה פשוטה שמעתי על כל כך הרבה אנשים שנדבקו בחתונות ולא על אדם אחד שנדבק בפארק או בים תפסיקו להתבכיין
יהודי 16.10.20
מה ההבדל בין חתונה בחוף לבים פארק?
אחד18.10.20

הצגת כל התגובות

30
צריך להטיל סגר חיצוני על הערים האדומות - אין יוצא ואין בא. בתוך הערים שיעשו מה שרוצים - חתונה עם 10,000 מוזמנים, טישים עם 20,000, תתי''ם, ישיבות, הלוויות הכל לבריאות. מתי שהוא נמצא חיסון או שכל תושבי הערים האדומות יחלו ויגיעו לחסינות עדר ואז אפשר לפתוח אותן שוב
סגר על הערים האדומות יעצור את הקורונה16.10.20
אפשר גם לעשות סלקציה, ולהרוג את כל החרדים שבקבוצת סיכון מראש. ככה נהיה משוחררים בתוך הערים האדומות. רק בפעם הבאה שפרימטיבים מסוגכם יפגשו שוטר. תזכרו שגם אתם 'נאצים', ואתם בעצם אמורים להיות חברים.
אפי18.10.20
29
בלי תורה אין קיום לעולם.ערך לימוד התורה,אינו בר השוואה לכל ערך אחר.יחד עם זאת,צריך להיות גדול בתורה אמיתי,שלא נרתע מהציבור,וממה יגידו,שיאמר לנו ,מהי דעת תורה,כשמגפת הקורונה משתוללת ומפילה חללים רבים.האם נגזר באמת על הציבור לסכן את חייו.מה אם ונשמרתם,פשוטו כמשמעו?דעת תורה אנו רוצים ולא דעת עסקנים!
אלי16.10.20
28
משהיא ספרה שהבת שלה עשתה הליכה ליד הים היה שם הרבה חברות חברים ישבו ליד החוף ברגע שהגיע משטרה כולם התחילו לעשות מתיחות קפיצות וריצה אז בטח שיש הרבה על חוף
טלי16.10.20
27
איפה השכל הישר? מה קשור סיביר? עוד פעם תדחפו את השואה? יש נגיף! הייתם מקשיבים יותר ופועלים לפי הכללים יכולנו כולם לחגוג
עם קצת שכל והרבה אחראיות וערבות בדדית הי16.10.20
26
אני זוכר כשהייתי ילד, היה קורא שאחד הילדים היה מנסה להסתתר אחרי הטענה "המורה, אבל מדוע הוא?". המורה היה עונה לו בפסקנות: "אם הוא היה קופץ מהגג גם היית קופץ אחריו?". עם הזמן הילדים הבינו שלא ראוי לשאול "אבל מדוע הוא?" אלא כל אחד אחראי למעשיו. עצוב לראות שהרבה מבוגרים עדיין לא הבינ זאת.
רפאל 16.10.20
25
אפשר לעשות חופה וקידושין במניין מצומצם ולדחות את מסיבת החתונה עם המשתתפים. עת צרה היא לישראל, בתי החולים מלאים בחרדים במצב קשה וחברה קדישא עורכים הרבה הלוויות עם מיגון מלא. תסתמו את הפה ותפתחו את העיניים והלב
האק נישט אין צ'ייניק18.10.20
24
דמגוג! אתם לא מסתפקים בטבעת (ו2 עדים ומניין). אתם דורשים חתונות המוניות וראוותניות שיובילו לתחלואה קשה בציבור החרדי שיתמרד כשתדרש החמרת ההגבלות כדי להפחית את רמת התחלואה. זה כדור שלג שדוהר לעבר מוות וחולי המוני. ה"אנטישמים" מנסים להציל אתכם מהטמטום שלכם. חבל שכל זב חוטם מקבל במה בתקשורת החרדית ומציג
תמר16.10.20
גם בהפגנות אין מנין, או חתימות, הם לא מסתפקים בפחות מאלפים ומתוך הבנה שזה הצורך שלהם (דמוקרטיה זה הצורך) מצאו מתווה שאומר להפגין בלי לשמור על כלום, אז מתוך הבנה שחתונות זה הצורך של הרבה אחרים אפשר למצוא מתווה שכולל הגבלות הגיוניות.
12318.10.20
23
עד שקם סוף סוף אדם שמבין נכוחה את המציאות האמיתית שדרך אגב זכיתי בסייעתא דשמיא להבין אותה כבר מהסגר הראשון אנשים עוד תוקפים אותו ומנסים להצדיק את הדיקטטורים הבריאותיים שכופים את ההגבלות רק על דברים רוחניים אם אותם אנשים לא יפנימו עמוק את השקר שכופים עלינו במסווה בריאותי שדרך אגב גם אנשים שאינם חרדים
ניסים 16.10.20
22
מישהו מפריע להתחתן? אין שום בעיה רק המגבלה של כמות האנשים.זהו ותפסיקו כבר לילל על הוצאה לשמד.שימו לב אחד מאמצים חרדים מבוגרים הלך לעולמו בגלל הקורונה וזה צריך להספיק
רפול16.10.20
21
תפנו את תלונותיכם לחסידי בעלזא שהמיטו עלינו אסון רוחני ואומונוטרי
ורנר116.10.20
20
מספיק כל הזמן לחזור על המנטרה שרוצים לסגור לנו כל מה שקשור ליהדות. אנחנו לא שם. חסרה להם הזדהות ערכית איתנו. ולנו חסרה ההסברה הנכונה והנראות כלפיהם. לא כל מי שלא מבין אותך, שונא אותך!!!!!
מה אתה אומר18.10.20
19
למה לא לרחם על יתומי הקורונה? למה לא לרחם על החולים קשה בבית החולים? מה יותר כואב? הלוויות שהיו ממתי הקורונה או חתונות שנדחו לזמן קצר?
לרחם על רוצחים?16.10.20
למה לא לרחם על ילדים שיסבלו מבעיות רגשיות? למה לא לרחם על משפחות שקרסו כלכלית ומי יודע איזה נזקים זה ישאיר? למה לא לרחם על בני נוער שמפתחים בעיות חברתיות ומצוקות שונות? למה לא לרחם על מבוגרים מפתחים חרדות ובעיות נפשיות?
ירושלמית18.10.20
18
קחו אחריות, תפסיקו להתבכיין!!
דנה16.10.20
17
לצערינו כמה נכון ואמיתי המאמר
חבצלת16.10.20
16
מתוך דבריו רואים שהוא פרשן של שיטת מאיר פרוש,!!!!! כמו בבחירות לעיריית ירושלים,צפת,!! שמים את החבר שלו!! ואחר כך צועקים גיוועלד מוכרחים לבחור בחרדי, וכמובן שהחרדי זה מעשה ידי פרוש!!!! שפרוש תמיד יהיה בפנים ובאמצע,, כך כאן לא שומרים כלום , וממילא התוצאה אדום!! אבל אז קופצים פרשני שיטת פרוש על ההסגר ו
יוסי18.10.20
15
אז מה אתה מציע? מה הפתרון שלך? לקטר לא יפתור את הבעיה
לא ברור16.10.20
למצוא מתווה לחתונות, כ"כ קשה? אני הייתי בחתונה בתמוז כשהיה מותר 200 איש ונשמרנו, אנשים היו עם מסכות, בסעודה פיזרו את האנשים על שטח גדול, ומינימום סועדים בכל שולחן, ריקודים עם אביזרים, לשמירת מרחק, אלכוג'ל בכל מקום, וב"ה אף נדבק לא היה בחתונה! אז אפשר, צריך רק לרצות... וכרגע אין אף אחד שזה חשוב לו אז
אני18.10.20
מתווה לחתונות שיכלול רק בני משפחה קרובה כלומר אחים/ות גיסים/ות אחיינים/אחייניות של החתן והכלה. גם הם כמובן לפי כללי ריחוק ומסכה, כל כך קשה לחשוב?
אאא18.10.20
14
תגובה ל1 ול4 הנתונים על התחלואה מאיפה אתם ניזונים . בדקתם? זה נתונים אינטרסנטיים ומכוונים לרעה ומפלים מלשון הפליה . מעניין שאיך שעברו החגים הנתונים ירדו.
שון16.10.20
13
הציונות בהגדרתה החילונית זה האנטישמיות הכי גדולה שקמה ליהודים אחרי השואה !!!! אין מדינה בעולם ששונאים בה יהודים כמו מגינת ישראל אפילו לא איראן וכן זה כולל גם את ביבי ואת הליכוד
קובי 16.10.20
12
כל הזמן אכלו לי שתו לי ,אני מסכן , רודפים אותנו. תסתכלו מסביב אין אצלנו רחוב ללא חולים או מתים. אין משפחה שלא נפגעה, מקפידים על המון החמרות ועל מצוות דאוריתא "ונשמרתם לנפשותכים " מקלים לאן הגענו? תתחילו להקפיד על הוראות משרד הבריאות - בלי להקל. הנזקים לטווח ארוך לחולים הם נזקים כרוניים- שימשיכו שני
רונית16.10.20
11
אולי תאמר את האמת. שאם כולנו היינו שומרים על ההנחיות, היו גם היו חתונות.. אבל הציבור שאתה נמנה עליו, ישיבות שלא שמרו על מתווה הקפסולות, וכל מיני "מייבינים" שעודדו את הציבור שלהם ללכת לחיסון עדר.. שלא עובד. גרמתם להדבקה חרדית המונית. והבאתם את המדינה לסגר המוני על כולם. זה לא סוד שרוב הנדבקים חרדים..
אפי18.10.20
10
אסור לזלזל בפיקוח נפש אבל ברור שההחלטות פה נגועות והאכיפה בררנית ואכזרית על חלשים
ללא שם16.10.20
9
בוא נניח שאתה צודק בכל מה שאמרת אבל אולי תתבונן בהשגחה שרוצה לשמור על כל לומדי התורה עד יעבור זעם מה באמת אכפת לנו מהפגנות וכו לנו חשוב קדושת החיים אף אחד לא אמר להפסיק ללמוד תורה להפסיק להתפלל אדרבא תוסיף
עמית 16.10.20
8
החטא ועונשו מי שהדביק את כולם וגאה בזה ישלם את המחיר
משה18.10.20
7
המשטרה פיזרה בכח התקהלות בחופים כולל לגרור בחורה באזיקים. מנגל בחוף? אתה מטורף לחלוטין וכן יש הפגנות בצמתים באוויר הפתוח --עם ריחוק--- אנשים לא אוכלים, מתחבקים ... ובמבחן המציאות התחלואה החרדית פי שמונה מהערים החילוניות ועדיין אתה דורש הקלות
שקרן מתועב ממציא דמון חילוני להתגולל עלי16.10.20
6
אוסף של שטויות. בסופו של דבר הקורונה מתפרצת אצל החרדים יותר מכל מגזר אחר. כתבה ברמה של עיתון המבשר.
יעקב16.10.20
5
למרבה הצער, זו בדיוק הרמה של העיתונות החרדית. כתבה כזו ממחישה לכולנו למה צריך את "כיכר השבת": כדי שתהיה במה לקולות יותר נורמליים בציבור החרדי. שימו לב: הכותב מתעלם מנתוני אמת בישראל - חרדים חולים הרבה הרבה יותר מאשר בציבור הכללי. למעלה מ-40% מהחולים שאובחנו לאחרונה הם חרדים, למרות שהחרדים הם רק 12%
חנן. ב.17.10.20
אתר זה ועוד כמה קיימים כדי למצוא חן בעיני הפריץ, אני לא מצדיקה הפרות סדר אבל אין הבדל בין הפגנות לבין חתונות, כאן צועקים וגם כאן, כאן מצטופפים וגם כאן, להפך בחתונות יש אפשרות ליצור קפסולות מסודרות. אבל מה כשפותחים פותחים לפי סדרי עדיפויות והם פותחים לפי סדרי העדיפויות שלהם מבלי להתחשב בנו אפילו מעט.
אאא18.10.20
בהנחה שהנך חרדי, אם יש מישהו שצריך לסלק מהדעות של הציבור החרדי זה אנשים מהסוג שלך, עליך נאמר: מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ. צריך ממש להיות עיוור כדי לא לראות את השנאה שיש במדינה לכל מה שקשור ליהדות ולתורה. מאחלת שיקפחו לך את העיניים כדי לראות את האמת ולהתעשת. הרבה רחמים...
ל- חנן.ב.18.10.20
4
אי אפשר להתבכיין כל היום על רמיסת זכויות האזרח החרדיים וההפלייה בים המגזרים השונים ותוך כדי זה לשבת בממשלה זה לא עובד ביחד וכן ישראל היא לא יהודית ולא דמקרטית זה עובדה
אתה צודק אבל 16.10.20
3
מזדהה עם כל מילה
אמת לאמיתה17.10.20
2
זה מה שקורה
משתמשים בסיפור הקורונה להשמיד את החרדים17.10.20
1
כל מילה בכתבה דבש אמת להאמיתה אנשים הולכים במדינת תל אביב ללא מסכות ואחרי זה צועקים שהחרדים מדבקים בושה וחרפה
אמונה 16.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24