כיכר השבת

צפו בדיון המרתק

הדיין, ל'מתנגד החיסונים': "לאנשים כאלו נדרש פסיכיאטר"

בדיון מרתק שנערך ב'שערי צדק', הציגו הרבנים את השאלות הנפוצות באשר לחיסונים לקורונה, ונענו בהרחבה ע"י המומחים. כשאחד הנוכחים, 'מתנגד חיסונים', התפרץ, השיב לו אחד הדיינים. צפו (ארץ)

105
משה מנס | כיכר השבת | ו' באייר | 18.04.21
(צילומים: נתי אלבר)

בדיון סוער במיוחד שהתקיים לאחרונה בבית החולים שערי צדק, בשיתוף 'מאוחדת' ובנוכחות רבנים ורופאים בכירים, נידונו מגוון שאלות מעמיקות באשר לחיסוני הקורונה. בשיאו של הדיון, הוטחה ביקורת קשה בפני המתנגדים לחיסון.

במפגש המרתק השתתפו אב"ד בני ברק הגרא"י לנדא, אב"ד ביתר עילית הגר"צ ברוורמן, בעל ה'פסקי תשובות' הגר"ש רבינוביץ, הגר"מ ברנדסדורפר, ראשי מערכת הכשרות של בד"ץ 'העדה החרדית' המורגלים בחקר ייצור ותעשיית התרופות מזה שנים ושורת רבנים נוספים.

בפתח הכינוס, אותו יזם והנחה איצ'ה דז'אלובסקי, הובאו דבריו של אב"ד 'דרכי הוראה' הגר"א וייס, 'הרב הפוסק' של שערי צדק, שאמר: "גיליתי דעתי בהזדמנויות רבות שחובה להתחסן, כדי למנוע התפשטות המגיפה, וזה בכלל ההלכה הפשוטה שפיקוח נפש דוחה את הכל".

מנכ"ל בית החולים פרופ' עופר מרין, הזכיר את ההשפעה החיובית של החיסונים, כפי שמשתקף מכל זירות התחלואה והמחלקות, ואמר: "ירדנו מכ-130 מאושפזים במצב קשה בבית החולים, לכ-25 מאושפזים בלבד. בזכות החיסונים, בתי החולים במדינת ישראל ניצלו ממצב של אי ספיקה וקריסה חלילה, אליו היו קרובים".

ד"ר מנחם ביתן, הרופא של מחוז ירושלים ב'מאוחדת', הפריך טענות באשר לתופעות הלוואי שכביכול גורם החיסון, בהן שיתוק פנים, שיתוק פלג גוף תחתון ועוד. "באופן מערכתי, כל זה היה אמור להתנקז לשירותי הבריאות, אך לא ידוע לנו אף לא על מקרה אחד שנמשך מעבר למספר ימים בכל אזור ירושלים, למרות שחוסנו בו יותר ממיליון אזרחים".

על ה-ADE - תופעת התפרצות עתידית במערכת החיסונית, שתוארה בדו"ח ה-FDA כ"סיכון אפשרי" וזכתה לתשומת לב רבה בקרב מתנגדי החיסונים, וכן על חששות עתידיים נוספים, עליהם שאלו הרבנים, השיב מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן פרופ' סיריל כהן, החבר בוועדה המייעצת לניסויים הקליניים בישראל.

המומחה הסביר, כי כדי שהתופעות תתרחשנה, דרושים מספר תנאים - שלמעשה אינם קיימים בחיסון זה, וכי הוכח מעבר לכל ספק שהסיכון לא קיים, מאחר וחלפו חודשים רבים מאז שרבבות נטלו את החיסון במסגרת הניסוי הקליני בחיסונים, ואף לא אחד מהם פיתח את תגובת ה-ADE או תופעות מסוכנות אחרות.

בשלב זה שלח אחד מגדולי ה'פוסקים', שנעדר מהדיון, שאלה המופנית אליו רבות: "הסיכון בקרב צעירים נדיר ביותר, ו-99.9% מחלימים ב"ה, אז מדוע להכניס את עצמו למקום ספק?".

לשאלה זו השיב המומחה למחלות זיהומיות בשערי צדק ומנהל בית החולים 'וילף' לילדים, פרופ' יחיאל שלזינגר, כי אכן במהלך המחלה, היא קלה כמעט תמיד, אך נזקי "פוסט קורונה" מצויים ביותר ומשפיעים רבות על המשך חיי המחלימים, כולל דלקות שריר הלב שמדרדרות לא אחת לסכנה של ממש, תקופה לאחר החלמה. "ברגעים אלה מטופלים אצלנו במחלקות שלושה ילדים 'מחלימים' שעברו את הקורונה בקלות...", אמר.

רב העיר בני ברק, הגאון יצחק אייזיק לנדא, הציג את השאלה הבאה: "ההכרעה בעניין הרפואי מתחלקת לשניים; האחד, ההסתכלות הממסדית שמיועדת למגר מגפה באופן כללי, וכאן אין שום שאלה, וחייבים לחסן. שאלות הרבנים הן דווקא מצד הפרט, ששואלים האם גם באופן אישי חשוב להתחסן. דעתי שגם הפרט חייב להתחסן, אך זאת השאלה".

פרופ' שלזינגר ענה לכך, בעזרת דוגמה ממחלות שהיו בעבר. "גם אז, כמו היום, היו שלא התחסנו. המחלה, שהייתה דומיננטית מאוד, כמעט ונעלמה בזכות החיסון, אך עד היום היא פוגעת בילדים מידי פעם - ורק בכאלה שלא חוסנו. כך גם כיום: לפני זמן קצר נפטר פה בן 59 שלא חוסן, ונפטר מהנגיף, ועל כן קבעו הרופאים, גם לגבי שאלת הפרט, שהחיסון מציל חיים".

בהמשך, מנהל מכון הריאות בשערי צדק, פרופ' גבריאל איזביצקי, הציג מחקר אותו הוביל עם קרוב למאה מחלימי קורונה שטופלו במחלקה, כאשר ממחקר זה עולה ש"החלמה" ברוב המקרים מלווה במחלה ממושכת בקרב אחוז גבוה מהם, כולל אצל צעירים.

"מדובר ב-94% של מחלימים שסובלים מתסמינים במשך כחצי שנה; אנשים מתקשים לעבוד, לטפל בילדים ולבצע פעולות שהיו מורגלים, למרות שכל הבדיקות שלהם תקינות. אנשים ישנים 10 שעות בלילה, ושוב צריכים לישון עוד 3 שעות ביום ומתקשים בתפקוד ובחזרה לשגרה שהיו מורגלים בה", תיאר.

השאלות הנוגעות לפריון וגינקולוגיה נענו ע"י יו"ר 'איילה' ומנהל יחידת IVF בבית החולים אסותא, פרופ' אדריאן שולמן, ורופא הנשים הבכיר ד"ר חן סלע, מנהל מחלקת יולדות בשערי צדק. שולמן טען, כי לחששות אלו המיוחסים לחיסון אין כל היתכנות מעשית, וכי ההפך הוא הנכון: דווקא מהנגיף ישנה היתכנות ממשית שנזקים שכאלו יופיעו, אם כי עדיין מוקדם לדעת באיזה היקף.

"התרחשות נזק רפואי שכזזה בסמיכות למועד החיסון, הוא מקרי בלבד", הוסיף הפרופסור. "בכל מקרה כזה, מקיימים בדיקות לאיתור סיבת הפגיעה, ובדרך כלל מגלים במהירות סיבה ברורה שעשויה להוביל אליה. אותו היקף מקרים היה לפני עידן החיסונים, אז היו קושרים אותם לירח המלא - אם זה קרה באמצע החודש...".

גם ד"ר חן סלע נשאל אודות סיפורים על נשים שניזוקו במצבים רגישים ועל פי הערכתן הם אירעו בעקבות החיסון, והשיב: מתוך כ-41 מטופלות בתקופה זו, אין ולו אחת שניתן לקשר תופעה בעייתית לחיסון. במחלקה שלי לא חלה כל עלייה בהיקף מקרי האשפוז בהשוואה לשנים קודמות".

"לעומת זאת, נשים צעירות שלא חוסנו, אושפזו במחלקה לאחר שנקלעו לסיטואציה רפואית מורכבת ביותר. אירוע מסוג המתרחש בארץ כשש פעמים בשנה בלבד, נקלע לידי שלוש פעמים בתוך תקופה קצרה, דווקא כתוצאה מהידבקות בקורונה. לכן, החשיבות להתחסן עולה מאות מונים על החששות, כדי שלא להיקלע לסכנת חיים כפולה".

לסיום, ביקשו הרבנים לברר: "האם בשכונות שבאופן מוצהר לא שמרו בהן על הנחיות הקורונה, נפטרו יותר מאשר בשכונות בהן השמירה בלטה יותר? ואולי ניתן להסיק מכך על רמת יעילות ההנחיות?".

על כך השיב פרויקטור הקורונה של עיריית ירושלים, שלום אייזנר, שהציג פערים משמעותיים בין השכונות: "רק ארבע שכונות חצו את ה-1% של נפטרים בין תושביהן שמעל גיל 60: מאה שערים, שמואל הנביא, רוממה ומקור ברוך. שכונות חרדיות נוספות חצו את 0.5% נפטרים באוכלוסייה זו, וכך גם שכונות במזרח העיר. לעומתן, באזורים בהם אין משפחות ברוכות ילדים - אפיון המוביל להתפשטות הנגיף - אחוז התמותה היה נמוך משמעותית".

התיעוד המלא מהכינוס המיוחד

כאמור, במהלך הדיון התפרץ אדם בשם ר' ציון טייב, המוכר כמתנגד לחיסונים, לתוך דבריו של פרופ' שלזינגר, וזעק: "שקר! החיסון לא אושר מעולם!", ונענה בסבלנות על ידי פרופ' סיריל כהן מאוניברסיטת בר אילן.

גם הגאון רבי צבי ברוורמן השיב לו, בתקיפות: "מדוע מארגני הכנס הביאו לכאן רופאים? צריך להושיב פה פסיכיאטרים לטפל באנשים כאלו, שקרובים להיות שופכי דמים".

"מעולם לא שמענו שמטופל מגיע לבית חולים עם קלסר הסברים מאנציקלופדיה וחוברות תעמולה לשם מתן הנחיות לרופאים!", הוסיף הרב והלם. "מבקרי החיסון לא יודעים דבר ברפואה, ולא יודעים כיצד להתייחס לכל נתון הסתייגות רפואית. אפילו לסנדלר לא יעלה על דעתם לתת הדרכה כיצד לתקן נעלים, למרות שמדובר במשהו טכני. כאן מדובר ברפואה, שכל אדם נורמלי עם בעיה רפואית הולך לרופא ומקבל ממנו את ההנחיות ואת הטיפול, לפי שיקול דעת הרופאים".

הגר"צ ברוורמן סיים בכעס: "מדוע במקרה זה פתאום אנשים מרשים לעצמם לבקר את הרופאים ולהבין יותר טוב? פתאום כולם מבינים ברפואה? על כן, זירת ההתמודדות עמם אינה רלוונטית מול רופאים, אלא צריכה להיות מול מטפל נפשי או פסיכולוגי בלבד. רב שאינו מצוי בזירה הרפואית, אין בידיו כלים לחלוק על רופא בנימוקי רפואה".

צפו בווידאו

תוכן שאסור לפספס
105 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
75
למצקצקים האחרונים... מי שרואה את הסרט המלא רואה דיון של כמעט שעתיים, מצחיק שלוקחים 4 דק' מהאירוע הזה ושמים אותו בפרונט הרב ברוורמן הגיב אחרי שהפרופ' הנכבד הבהיר את העניין. מספיק עם הדמגוגיה של סתימת פיות.
אמת..20.04.21
74
זה רב עם אחריות אמיתית. נראה לכם שהוא לא ידע שיהיה מי שיצקצק? הוא *לא* מפחד מהצבועים
אחריות!18.04.21
73
הרב צודק!, רק לראות את כל מתנגדי החיסונים ולהבין לאיזה מחלקה הם ששייכים בבית החולים!. פשוט מדהים לראות בכל פעם מחדש בכל פרשייה במגזר החרדי מי ומי ההולכים. כאן בחיסונים אפילו הרבנים של העצניקים מורים להתחסן.. תבינו באיזה קצה ממוקמים אותם מתנגדי חיסונים.
אי"ש גוטליב18.04.21

הצגת כל התגובות

72
לא הבנתי כבר אסור לבנדם לחשוב אחרת מהאנשים סביבו? אסור לבנדם להחליט על גופו? כל מי שחושב אחרת ממך צריך פסכיאטר?? כבר ניהיה הזיה
.18.04.21
אנשים שמביעים עמדה בתחום שאין להם בו שום הבנה מול מומחים - זה לא נקרא "לחושב" זה נקרא "לא לחשוב". ועוד, מילא הם מחליטים על גופם - הבעיה היא שהם מסכנים אחרים ואנשים כבר מתו בגללם! הם הם לא מחתסנים ושמים עצמם במעצר בית מרצון - מילא! אבל כאשר הם גורמים לשכנע אחרים לא להתחסן ובכך לסכן את עצמם ואחרים וכב
זו לא הבעיה18.04.21
אין שום בעיה שאדם יחליט שלא להתחסן הבעיה שהוא ממציא שטויות ע"מ לשכנע אחרים שלא לקבל חיסון.
יוסי18.04.21
זה לא העניין של להחליט על הגוף של עצמך. דבר אחד זה לא ללכת להתחסן ודבר אחר זה להתנגד ולומר לאנשים אחרים שזה הורג ולהמציא פייק ניוז שהחיסון עושה אסון!...
מישי18.04.21
אסור לבן אדם לקשקש בחיי אדדם , ולבלבל את המויחבדברים שאינו מבין בהם כלום..
לא אסור18.04.21
71
לא מתחסן, רופאים עושים הרבה נזק בכל תחומי הרפואה, הרבי צחק על אנשים שמתחילים להתעניין ולהקשות קושיות על הרופאים, לשאול שאלות זה מה שצריך לעשות על כל רופא
חיסון18.04.21
70
התגובות כאן רק מוסיפים עד כמה הוא צודר כל אחד נהיה כאן מומחה ברפואה מעניין שבמיון לא שואלים ולא מגיעים עם כל הדפים הם הנוזלים כן תקין או לא ולך תדע מה מכניסים לנו😂😂😂
אליהו קוגן18.04.21
כן????אז למה מדינה דמוקרטית לא מקיימת ועדה ממלאכתית על החיסונים? בואו ונשמע את שני הצדדים של הפרופסורים ויש מתנגדים.
רם18.04.21
עשו דיונים, שומעו אתהמתנגדים (אותם אלה שלא מפסיקים לשמוע אותם על עד כמה ש"משתיקים" אותם...). שמעו את הדיון והגיעו למסקנה. רוב מניין ורוב בניין של הרלוונטים קבעו חד משמעית שצריך להתחסן. ומי הם הצדדים השונים של הפרופסרים? זה שמישהו פרופסור לא אומר שהוא לרוונטי לדיון. אז ננניח שפרופסור לספרות אנגלית או
עשו זאת18.04.21
התגובות מוסיפות*
י19.04.21
:) :) :) אחד הטובים
דוידי18.04.21
69
אם הם כל כך בטוחים בחיסונים אז למה המחוסנים עדיין צריכים לעטות מסכה?? ולמה מצנזרים רופאים בעלי שם שאומרים שמסוכן להיתחסן?? שיציגו גם את הצד השני
ללא שם18.04.21
גם אם לא בטוחים בחיסונים רק בה' צריך עדיין לעטות מסכה בשביל מוטציות או/ו הדבקות האחר שעדיין לא הוכיחו יעילותם ע"י החיסונים זה שהחיסון יכול להציל חיים אולי המסכות בטוח מצילה חיים אם זה בצורה תקנית כל הזמן הדרוש בלי משחקים ופטנטים וחוטים עליונים (כדוג' המכחיש קורונה שמכחיש גם את האישור FDA) או רק על ה
shmoyger18.04.21
68
אכן הדברים ברורים מאוד! הרב דיבר דברי טעם וחוכמה בצניעות ובגובה העיניים, לשמוע אדם מדבר בשכל ישר ובהיגיון הפך להיות דבר מרגש בעיתות כאלו, פשוט הזוי..קצת צניעות לא תזיק לאף אחד מאיתנו ובמיוחד בעיניינים כאלו..ועשית כל אשר יורוך בנוסף לכל דעת הרופאים! באמת שאני לא מבין איזה שאלה יש פה בכלל? אנשים עם די
יהודי מאמין18.04.21
67
דברים כדרבונות מהראש בי"ד השאלה איפה הוא היה כשהרופאים אמרו שחייבים ללכת עם מסכות ולשמור על כללי הזהירות ועדיין אומרים את זה איך נותנים לבנאדם ללא מסיכה תקנית בכלל לדבר כן אישור FDA לא אישור חירום במיוחד אם הוא חושב שהחיסון לא בטוח חייבים לשמור כפול על דברי הרופאים שאומרים לשמור על כללי הזהירות !!
שמויגר18.04.21
66
זו לא דרכה של תורה. דיינים מחויבים לחקור ולדרוש לברר את האמת ולא לבזות אדם במילים כל כך פוגעות...... אין על מי לסמוך....
המלבין פני חברו ברבים אין לא חלק...... 20.04.21
65
שקרנים אין שום קורונה עבדו עליכם
ללא שם18.04.21
נכון!
N19.04.21
64
הרב ברוורמן, תודה
בשם הציבור השפוי שקולות אינו נשמע18.04.21
63
מה אומר הרבי מבעלזא
בהנ18.04.21
62
אני לא מתחסן גם אם יצמידו לי אקדח לרקה מי שרוצה במתנה אני נותן לו את החיסון שלי י עדר "כה אמר ה הגבר אשר יבטח באדם ושם בשר זרעו" " הטוב שברופאים לגהנם" אנחנו לא שפני ניסיון מי שרוצה שיבושם לו ! "ראו עתה כי אני אני הוא ואין אלהים עמדי אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא ואין מידי מציל"
מה נהיה18.04.21
בוקר טוב.. לא חושב שהגזמת קצת?
אני18.04.21
רוצה המלצה לפסיכיאטר?
יהודי19.04.21
61
יפה מאוד דברים כדורבנות
יפה18.04.21
60
מלוא ההערכה להגאון הרב צבי ברוורמן! כך מתנהג רב פוסק על פי תורתנו הקדושה.!
יהודה שלומוביץ18.04.21
הוא לא פוסק לפי תורתנו הקדושה. אלא על פי הלך הרוח. אין שום אישור של FDA אלא אישור חירום!
רם18.04.21
כל מי שבוטח בה' גם בלי החיסון הוא מחוסן באמונה המחוסנים שבוטחים ברופאים נראה בעתיד גם את ההשפעה של החיסון ועל מי אז יזעקו בצר להם
מי הוא שנקרא רב18.04.21
59
סוף סוף דברים כדורבנות
יעקב18.04.21
58
הבן אדם שאל שאלה פשוטה והרב התקיף אותו כאילו היה פושע מטורף. תגובה קצת מוגזמת לטעמי. למה אי אפשר לענות לטענות באופן ענייני בלי לפגוע אישית ולעשות פרובוקציה מכל שטות? אולי יש כאן מטרה של סתימת פיות??
חסוי20.04.21
57
שלא חושש לומר את האמת הנעדרת בציבור החרדי בתקופות האחרונות כל זב חוטם מפרסם את דעתו המלומדת וגורם לאנשים למות רוצחים
רב מרשים ביותר18.04.21
56
ל-11 מה הקשר למסכות שאת זה קשה לשמור לאורך זמן אבל החיסון ברור שמציל חיים
יוסף18.04.21
55
מיירדיק!
חן18.04.21
54
כבוד הדיין גם רבנים לא יודעים ברפואה רק רופאים. גדולי ישראל יפנו בעניין רפואה לרופאים.
יצחק18.04.21
53
כדאי לראות בתיעוד המלא. הרב ברוורמן לא מתנפל על אותו רב מכחיש קורונה ואנטי חיסונים, ולא מבקש את זכות הדיבור מיד לאחריו, אלא בהגיע תורו לדבר מציג את עמדתו שהייתה ברורה חדה וחריפה, ובלי לפגוע כפי שמתקבל הרושם בטעות מהתיעוד המקוצץ.
ירושלמי19.04.21
52
שקרנים בני שקרנים
לכו לעזאזל19.04.21
51
אשריך הרב ברוורמן כל המציל נפש אחת מישראל וכו' אין הגדרה מדויקת יותר לקרוא למה שקורה חוץ מליקוי מאורות.
שרגא18.04.21
50
זה רב אמיתי! שמעיז להניח על השולחן את העובדה המצחיקה שכל אברך שאין לו טעם בלימוד הופך לפרופסור. בזמן שכל הרבנים אומרים להתחסן, וכלל היועצים הרפואיים, נייסני המקוואות חכמים יותר טוב מכולם!!
ירושלים18.04.21
49
יוסי
כמה חיכיתי לשמוע רב שמדבר בצורה ברורה כל18.04.21
48
אינכם מבינים שאם זו הסיבה האפשרית למתן החיסון שיהיה מצב חירום , הרי שמצב חירום לא יגמר לעולם ללא קשר מה קורה בשטח ? הרי איך יתנו חיסון שלישי ? צריך להמשיך ולאשר מצב חירום
מצב חירום 18.04.21
47
יש אנשים שמבינים ברפואה שבמקרה הם רופאים ומשתיקים אותם, מנכ"ל פייזר אמר שישראל המעבדה של העולם, החיסונים זה ניסוי וזכותו של מי שלא רוצה להיתחסן לחשוש ולהיות זהיר ולראות אם יהיו תופעות שליליות בחודשים הקרובים, זה לא יפה להגיד שצריך ללכת לפסיכיאטר
ללא שם18.04.21
מי מחליט מי הם :אנשים שמבינים ברפואה"? מוזר שאת אלא שטוענים שמשתיקים אותם, שומעים ללא הרף... הבעיה הפסיכיאטרית היא שאנשים מביעים עמדה בתחום שאינו מומחיות שלהם. מי שיש לו בעיה בלב, ילףך לקרדיולוג (רופא לב) ולא יתחשב שדעתו של אורתופד (רופא לגפיים). מי שיש לו שבר, יתחשב באורתופד ולא בקרדיולוג. נניח שיש
זה לא העניין18.04.21
46
עוד איזה צ'אלמער שמקבל כסף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בראוורמן מי זה18.04.21
45
מיהו הברוורמן הזה ובאיזה כל הוא יכול להעליב כך בימי ספירת העומר תתבייש לך בגללך ושכמותך נחרב בית המקדש ולא נבנה מחדש
בושה וחרפה מי18.04.21
אדון 'בושה וחרפה', עדיף להעליב אדם אחד ולא להמית מאות ואלפים שלא יילכו להתחסן בגלל כמה מטורפים. תראה מה בחסד ה' קורה בארץ ישראל מול כל העולם.
צדוק18.04.21
מי הוא הברוורמן? מדובר באחד מגדולי הדיינים בארץ. חכם מופלג, פיקח, מוכשר ובר דעת.
יהודי18.04.21
44
צודק בהחלט!!
...18.04.21
43
חולי נפש!!!!!!!!!!!!!! לכו להתחסן!!!!!!!!!!!!!!!
אני18.04.21
42
לא כול רופא מבין בכל דבר אפילו רופאים בכירים במחלקות פנימיות לא מדבר ספציפי על הקרונה אבל לא להגיד שכל דבר הרופא מבין אז אני החדש לרב שהיה יהודי שהתלוננן על כאבי בטן ורופא בכיר אמר לא שזה גזים מהחמין של שבת וזלזל והתוצה איתה בסופו של יום למחרת שאותו רופא ברך לחופש כי ליהודי הזה התגלה גידול ממאיר של
יהודי 21.04.21
41
הרעבנים של היום
מכירים18.04.21
40
בונה מה נסגר??? מה זה הדבר הזה?? לא חושב כמוך אז לך לפסיכיאטר אנשים איבדו את זה... כאילו מה קרה אז בנאדם לא מתחסן מה הלחץ הזה שאתם מפעילים מה כ'פת לכם??? תרגעו ומהר!!!!!!!!!
ללא שם18.04.21
יש הבדל תהומי בין מי שאינו הולך להתחסן, לבין מי שמפחיד ומשכנע אנשים אחרים שלא להתחסן, נגד עמדתם של רוב מוחלט של רופאים ורבנים גדולים!!!
יעקב19.04.21
זה לא מוגדר "לא חושב כמוך", מדובר בנפשות !!!
מחילה מכבודו19.04.21
39
"הגרינמנים" לא מתחסנים
ללא שם18.04.21
38
הרב ברוורמן יישר כח!!!!!!!
מתנגדי החיסונים רוצחים טוב שיש רבנים כאל18.04.21
37
חסידים שוטים שומעים בקול רבניהם, שהם בורים ועמי ארצות, ומנותקים לגמרי מן המציאות, כעדר פרות ההולכים אחרי זקן העדר המוביל אותם לתהום. כך היה בשואה, וכך קורה עכשיו.
שיכור18.04.21
36
הדיין ראש בית הדין הזה צריך ליבדוק בציציות שלו ובכיסיו. וד"ל
משהה18.04.21
35
אנשים ללא השכלה מינמלית נעשו מומחים גם לאימונולוגיה וגם לפסיכיאטריה. אשרינו שזכינו
ליטאי18.04.21
34
אחוזי התמותה קשור לגיל התושבים בשכונות ולא רואים שום קשר לשמירת ההנחיות
אמת לאמתה19.04.21
33
כאן רואים מה זה אב בית דין - כמו שכתוב בגמרא מי יודע כמה חיים ניצלים בזכות רבנים כמו הרב ברוורמן.. ומי יודע כמה להיפך ל"ע רח"ל
אחריות!18.04.21
32
אשרינו ביתר - שאלה מנהיגנו!!
שטיבלאך קארו18.04.21
31
ביתרניק
נוק אאוט.18.04.21
30
אנשים פה מעניינים לקרוא גמרא הם בקושי מצליחים נרדמים באמצע שיעור, אבל להתקיף רבנים יודעים.. חברה תלכו לגן, ותפסיקו עם הגאווה המסריחה.
א 18.04.21
29
מעולם ברוורמן לא הקפיד על ההנחיות בלי מסיכה בלי שמירה פתאום הוא נזכר לצעוק .. הלו אתה וחבריך בזתם לרופאים בגלל הנוחיות שלכם . אל תעיז להטיף !
תשאלו את הדיין 18.04.21
הם צריכים כסף, יש סכנה שלפיד יהיה רה"מ...הוא חייב למגן את עצמו מכל הכיוונים.
רם18.04.21
28
חזק! ואני לא חסיד גדול של הרב ברוורמן, אבל הפעם אני חייב להסכים איתו
איש יהודי18.04.21
שמעתי שבביתר יש עליו ביקורת קשה. מעניין למה.
יהודי פשוט18.04.21
27
אל תזלזלו בבני עניים שמהם תצא תורה!
משה רבינו02.05.21
26
זה לא רצח. ברוורמן אתה שופך דמים לא בספק (של אלו שחוששים מחיסון) אלא בוודאי... לפי חזל
-18.04.21
על זה ועל כיוצא בזה, נאמר אין עצה ואין תבונה נגד ה', אם היה אדם רודף עם סכין להרוג מישהו אחר והיה מישהו צועק, עצור רוצח, היית אומר אותו דבר ואפילו, אם היה אדם עובר עבירה בפרהסיה ומישהו אומר לו עצור זה עבירה , זה הלבנת פנים? או זה להציל ישראל מאיסור תפתח ספר ותספיק להסתובב באנטרנט
אתה עם הארץ גמו19.04.21
25
הייתי מעדן את התוכן והצורה במיוחד בימי הספירה, מצד שני מדובר בדיני נפשות והדיבור יצא מכאב ואכפתיות
הפעם דיבר לענין18.04.21
בדיני נפשות הניסוח חייב להיות חד וחלק וברור. כך מפורש בהלכות שבת, שלגבי פיקוח נפש כל השואל הרי זה שופך דמים וכל הנשאל הרי זה מגונה. דיני פיקוח נפש צריכים להיות כל כך ברורים, שעד שאפילו עצם השאלה בנידון הופכת את הנשאל למגונה - כי מסתבר שלא היה מספיק ברור לפני כן! וכאן, כשיש אנשים שגורמים בדבריהם למוו
אין מקום לעידון18.04.21
ואתה מדבר על לעדן את התוכן והצורה בימי הספירה. לאן הגענו.
פיקוח נפש18.04.21
24
כל הכבוד לרב ברוורמן ולרב לנדא שליט"א שני רבנים אמיתיים שלא חתים מאיש
כל הכבוד לרב18.04.21
23
ברוך שחלק מחכמתו ליראיו דברים כדורבנות מנה אחת אפיים לכל אותם חכמולוגים בעיני עצמם. לפי העניין זה נראה שכבר עברו כמה שבועות/חודשים מאז הפאנל עד עכשיו, שהתיעוד יצא. וחבל שכך, כי זה היה יכול להציל חיים של עוד כמה יהודים
אני18.04.21
22
מפורש באתר שזה מאושר רק לשעת חירום
יהודי שאכפת לו!18.04.21
21
בית דין חייב לחקור היטב כל טענה לכל צדדיה ולהגיע לתשובה שמספקת את כל הצדדים. מדוע אדם שאומר דבר שמציק לו , מקבל תשובה כל כך משפילה מבלי להתייחס לשאלה שלו??? זו לא דרך התורה!!! אם עמרם היה מתייחס באופן כזה למרים אז משה רבינו לא היה נולד...
זו לא דרכה של תורה להשפיל אדם בצורה כה נ20.04.21
20
צודק לגמרי מתנגדי החיסונים הם חולי נפש שמחפשים תשומת לב על חשבון חייהם של אנשים וזו לא רק דעתו הרב מוצפי קורא להם רוצחים הרב קנייבסקי ושאר גדולי הדור קבעו שיש להתחסן ובאים כל מיני עשבים שוטים ויש להם השגות
יהודה19.04.21
19
מילים כדורבנות.
ללא שם18.04.21
18
אחד אפס מכחישי הקורונה משחקים משחקים בחיי אדם. כל הכבוד לרב ברוומן. תגובה נחרצת של רב ופוסק בישראל !!!!!!!!!!
יוסי18.04.21
17
דוריה
הרב ברוורמן גדול....18.04.21
16
נקודה למחשבה: יש שורה ארוכה של מדינות שבהן חלה שיפור לא פחות מרשים מאשר השיפור שיש בארץ, אך במדינות אלו אחוז האוכלוסיה המחוסנת הרבה, הרבה יותר נמוך מאשר אצלנו. רק כמה דוגמאות - דרום אפריקה, פורטוגל, מרוקו, ירדן, אירלנד, צ'כיה, וכו'.
צחי18.04.21
15
מצוין זה הגישה לכל הרבנים שחושבים שמבינים.
יוסי18.04.21
14
חזק
א18.04.21
13
אולי לפסיכיאטק זקוקים דווקא אנשים שמנסים לאבחן מחלות נפש על פי רוח הקודש ולא על פי השכלה מקצועית?
אברך18.04.21
12
יש לנו גדולי הדור והם רק הם מורים לנו מה לעשות, וכמו שהרב הנ"ל דיבר על רופאים זוטרים כאלה ואחרים אני לא מזלזל חלילה ברב אבל לשאלות הרות גורל יש כתובת אחת= "מנהיגי ומאורי הדור"= ששם ורק שם דעת התורה אשרי מי שהולך לפי עצת זקני הדור ומובטח לו שלא ינזק לעולם!!!!!!!!!
י20.04.21
11
אלוף
רפאל19.04.21
10
ממה שאני שמעתי, הו לא אמר "קרוב לשופכי דמים" אלא שבחינה הלכתית דינם כרוצחים ויש להם דין רודף והוא אומר זאת כראש בית דין של עיר גדולה. זה מרחק שנות אור מהניסוח החצי מסתייג של "קרוב שלופכי דמים". לא! הם ר-ו-צ-ח-י-ם!
נא לדייק!18.04.21
9
20 אחוז ויותר מצבתי הרפואה לא מתחסנים
ללא שם18.04.21
על סמך מה??? אם יש לך שגיאות כתיב, כנראה גם התוכן שגוי וד"ל
.19.04.21
8
גם בנושא פגעי הטכנולוגיה צריך לתת חיסון שגם הצעירים בעתיד לא מכל מראה יפגעו היצר הרע של היום היה גם בעבר כמו כל התאוות צריך לתת להכין חיסונים גם בנושא הטכנולוגי שלא נוכל בעתיד לגמרי להתנזר ממנו כמו המתנגדים לרכבת הכלה בסוף תהיה ולזה צריכים גם חיסון שמירת העניים ולא יעזור לשום מתנגד או מסית העתיד כבר
דעת תורה שצריך18.04.21
7
האם אדון ברוורמן ועירו שומרים על חובת עטיית מסכה ומגבלת ההרחקות של הרופאים כשהם לא מול המצלמה????????? "בית דין" של ביתר אחראים לזלזול ההנחיות הכי גדול במדינה, רוב העיר ביתר ומוסדותיה זלזלו זלזול מוחלט בכל שלבי המגפה באישור גמור של ה"בית דין" ובעזרתם ברדיפת כל מי שניסה ל"הפריע" למזמזלים הרודפים והר
מו18.04.21
באמת כאן בביתר זילזלו יותר מק"ס.. אבל מה זה קשור לרבנים??? הם פרסמו 10 מודעות חריפות שאסור לפתוח את השטיבלאך וכדו'
ביתריסט18.04.21
6
האם הוא הקפיד על השמירה ועל ההנחיות ?
תשאלו את הדיין 18.04.21
לא קשור בכלל כאן ז עניין רפואי נטו
הי18.04.21
5
כל הכבוד להרב ברוורמן שלא חושש מהמטורפים האלו..שירבו כמותו בישראל
עדו19.04.21
4
בביתר מפירים הנחיות של קורונה ברגל גסה! רוב מוסדות חינוך היו פתוחים גם בסגר! ואיפה היה ברוורמן הזה?
אברהם18.04.21
הרב ברוורמן לא עובד אצלך.
יוסי18.04.21
בושה כך לא מדברים וכותבים על אב"ד "....הזה"
פלוני18.04.21
3
כבודו יגיד לנו כמה קיבל במעטפה?
יהודי18.04.21
מה עישנת?
ליהודי (האומנם?19.04.21
2
דברי חכמים בשפה יפה נשמעים , ולא באיבחונים רפואיים... בושה
scrh jfnho18.04.21
1
ולמה כשהרופאים אמרו לעטות מסכות ולא להתקהל אדון ברוורמן ו"בית דינו" צפצפו צפצוף מוחלט???????????????
מו18.04.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24