כיכר השבת

תופעה מדאיגה ומסוכנת

ערבים מתעללים בחרדים ומעלים לרשת; המשטרה חוקרת

עשרות עדויות של חרדים שהותקפו בעיר העתיקה בירושלים, בידי צעירים ערבים, שמיהרו לתעד זאת ולפרסם ב'טיקטוק'; התופעה החמורה, כך נראה - צוברת תאוצה, והמשטרה חוקרת; סיקור (אקטואלי)

66
חיים גולדברג | כיכר השבת | ז' באייר | 19.04.21
חרדים שהותקפו
חרדים שהותקפו (צילום: מתוך 'טיקטוק')

בימים האחרונים נאספו עשרות עדויות של חרדים שהותקפו באזור העיר העתיקה בירושלים, בדרך כלל בידי צעירים ערבים, והתופעה החמורה, כך נראה - צוברת תאוצה.

מדובר בחרדים שעושים את דרכם ממרכז העיר אל הכותל המערבי או בדרך חזרה. קבוצה של צעירים ערבים מתנכלת אליהם, תוקפת אותם באלימות או סתם משפילה אותם, תוך שהם מצלמים את המעשים הקשים ומעלים זאת לרשת ה'טיקטוק', וכך התופעה הפכה לוויראלית.

תקיפת בחור הישיבה ברכבת הקלה

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן כינס בימים האחרונים ישיבה מיוחדת כדאי לדון ברצף האירועים הללו. במקביל, במשטרה פתחו בכמה חקירות של מקרים מהסוג הזה, ובמשטרה קוראים למי שהותקף להגיע ולהגיש תלונה בתחנות המשטרה, במטרה לסייע לחקירות להבשיל לכדי כתב אישום נגד המעורבים.

לא רק הולכי רגל הותקפו, גם כלי רכב ואוטובוסים שעשו את דרכם באזור העיר העתיקה בירושלים, נפגעו מהשלכת אבנים בימים האחרונים.

תקיפת חרדי בעיר העתיקה

במשטרה, מתגברים כוחות ומעלים את הכוננות באזור העיר העתיקה בירושלים ובכלל, בניסיון למנוע מקרים כאלה. גם בקרב הציבור הערבי בעיר העתיקה יש מי שמנסה להרגיע את השטח, בניסיון להעביר את חודש הרמדאן בשקט.

ל'כיכר השבת' נודע כי התקיימו שיחות בין גורמים במשטרה לתושבים בולטים בקרב הציבור הערבי בעיר, במהלכם הם גינו את מקרי האלימות נגד החרדים.

כזכור, תופעת הסרטונים האלימים ברשת ה'טיקטוק' לא חדשה, כבר לפני מספר חודשים התרחש מקרה מזעזע של כמה צעירים ערבים שכלאו צעיר בעל מוגבלות ברשת שופרסל והתעללו בו תוך שהם מתעדים את זה ומעלים לרשת.

בימים האחרונים, כאמור, התופעה הזו גדלה להיקף של עשרות מקרים, כאשר אותם צעירים ערבים גם מצלמים שוטרים ומנסים לבזות אותם.

תקיפת לוחם מג"ב

כזכור, מה שהוביל לסערה הוא סרטון בו נראה ערבי סותר לבחור ישיבה חרדי ברכבת הקלה. המשטרה פתחה בחקירה ומפעילה אמצעים בנסיון לאתר את החשוד, במקביל עצרה את הצעיר שהעלה את הסרטון לרשת ומעצרו הוארך בארבעה ימים. הבוקר יתקיים דיון נוסף בעינינו בבית משפט השלום בירושלים.

אמש (ראשון) הגיעו חברי הכנסת של 'הציונות הדתית', בהם בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר ואורית סטרוק לסיור בשער שכם, בעקבות גל התקיפות.

המהומות בשער שכם, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הח"כים שוחחו עם מפקד מחוז קדם במשטרה ודרשו את הגברת האכיפה. "לא ניתן לקבל את האלימות הערבית שמרימה את ראשה בערים המרכזיות במדינת ישראל", אמר סמוטריץ', "הגענו הערב לשער שכם לעמוד על ההיערכות המשטרתית להגנה על היהודים בדרכם לכותל ולעיר העתיקה. אנחנו מחזקים את ידי משטרת ישראל אבל לא מסתפקים במה שנעשה. נדרשים אפס סובלנות, אגרוף ברזל ומיצוי דין מלא עם המפגעים".

"אנחנו מחזקים את השוטרים והחיילים שנמצאים כאן, אבל זה לא מוריד כהוא זה מהדרישה החד משמעית שלנו. אפשר לפעול בנחישות, וכשהמשטרה רוצה היא יודעת לעשות זאת", אמר בן גביר. "גם הפרקליטות ומערכת המשפט יודעות לפעול ולהתגייס כשהן רוצות, וזה ממחיש את הצורך למה צריך להקים ממשלה ימין מלא מלא, כדי לשמור על ירושלים ועל בטחון התושבים בה".

הסיור של אנשי 'הציונות הדתית' והתדרוך מהמשטרה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה ציינו כי אמש נערכה המשטרה בכוחות רבים לקראת תפילת הערב של חודש הרמאדן, תפילת התראוויח, בה נטלו חלק אלפי מתפללים. לאחר שהתפילה הסתיימה ללא חריג והמתפללים התפזרו לביתם לסעודת שבירת הצום, החלו מאות צעירים להפר את הסדר סמוך לשער שכם ומערת צדקיהו תוך תקיפת שוטרים, יידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר השוטרים.

בעקבות הפרת הסדר והאלימות מצד אותם צעירים נאלצו כוחות המשטרה לפעול תוך שימוש באמצעים לפיזורם של הפורעים ונעצרו 5 חשודים שהועברו לחקירה בגין הפרת סדר- יידוי אבנים, תקיפת שוטרים ועוד.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
סליחה...התקיפות הללו הם הרבה פחות חמורות מטרור האפליות שעושים מנהלי ומנהלות המוסדות האשכנזיים לספרדים.....הרבה פחות חמור......
אבי20.04.21
ואיי מתי תרגיע יגזען מסריח
מני20.04.21
45
אין לנו להלין על הערבים כי הם אויבים , אבל האויבים מבית הם אותם שופטים שונאי יהודים שנותנים הכשר ורוח גבית לרוצחי היהודים
יצחק19.04.21
44
בוידאו של תקיפת הבחור בעיר העתיקה לא רואים כלום , מסך שחור
משה19.04.21
יותר טוב לך הם חיות הערבים האלה
א20.04.21

הצגת כל התגובות

43
וואייי חנקו אותי הדתיים לאומים שם עם השירים והריקודים!! עם ישראל לא מפחד!!! שיהיו בריאים תמיד אמןןן!!! שום ערבי לא מזיז להם שום דבר! כל הכבוד להם!!
גפן21.04.21
42
הגדייל הגאונים לנו עדיין חושבים שערבים עדיפים על פני השמאל?
ליטאי19.04.21
41
אם מבזים שוטרים ומחלישים את המשטרים בציבור היהודי (והרבי) שלא יתפלאו אח"כ שהפשע גובר. יש גם ציבור יהודי שכל הזמן מחליש ומבזה את המשטרה. משטרה חלשה מוביל לפשע. גם גזעני גם לאומני וגם נגד יהודים. ככה זה.
החלשת משטרה=פשע20.04.21
40
רק יוחנן דוודא יעצור את האלימות
יוחנן דוודא לשס19.04.21
39
איך כל הגזענים קופצים פה. על פי גדיילים ומורונים שלנו ערבים הם בני ברית הכי טובים של חרדים
ליטאי19.04.21
38
חשוב לגבות את המשטרה כל השנה כדי שיהיו חזקים וימנעו תופעות כאלה. חשוב מאוד שהציבור היהודי יגבה ויתמוך במשטרה כל השנה, במקום להוקיע אותה, כדי לחזק אותה. מטרה חזקה תוכל להתדבר על תופעות כאלה.
גיבוי למשטרה20.04.21
37
רק יוחנן יעצור את האלימות
יוחנן דוודא לשס19.04.21
36
לפי מה שנראה .. אין כוח (מלבד הקב״ה) שיכול לעצור את המגמה שאנחנו צועדים עליה, דברים שלפני 20 שנה ואפילו 10 שנה לא היו נתפסים על הדעת, דברים ככ נבזים אפלים ומפחידים פתאום הפכו להיות חלק מהשגרה שלנו, אנטישמיות כלפי יהודים חרדים במדינת היהודים ״להיות עם חופשי בארצנו״ ממש. (המשך בתגובות).
טל19.04.21
35
אני לא מתיימר להיות הנציג של אלוקים, אבל אולי בגלל שבשנים האחרונות יש מגמה אצל החרדשים להתחבר ליום העצמאות הציוני, ובכך לתחבר לאיסור 3 השבועות (שתקפה לפי כל הפוסקים החרדים עד ביאת המשיח, ואפילו הרב עובדיה יוסף כתב זאת בתשובה שכתב בעניין סמירת שטחים, אות ז') ובשנים האחרונות יש אצל כמה מפתאי החרדים,
אהרון19.04.21
לך תתאסלם בהמה וכך הערבים לא יתקפו אותך.
מיכל19.04.21
כמה עדינות ניבטות ממילותיו של אהרון: לא מתיימר, ואולי, ה' ירחם.. אמן!! למה לא לכנות בשמות, מיכל?? האם המילה "בהמה" הייתה כ"כ נדרשת בשביל להביע את הסלידה שלך מדעתו?? השינאה בינינו היא זו שמלבה את האש וההרס שהערבים זורעים בארצנו הקטנה... פשוט חבל!!!
כמה צניעות...19.04.21
34
Yakov
הדרך היחידה להפסיק את הטרנד החדש של הערב20.04.21
אהבתי!!!!!!!!!!!!!
תמר20.04.21
👍👍
אברומלה20.04.21
33
והיא תמשיך לחקור עד שחמודי ימות בשיבה רעה ואז הם יזכרו שחמודי רק צבט בלחי של הבחור ונתן לו סטירה בגלל שהוא אוהב אותו לא בגלל רוע או משהו
נחמיי19.04.21
32
ב"ה איפה החכי"ם החרדים????? חרדים מותקפים על רגע לאומני יוום יום ועכשיו שומעים תת ניצב במשטרה במחוז ירושלים שזה רק מעשי קונדס וכמובן שזו האבחנה האנטישמית המצב זה רק יחמיר (כמובן אם היה הפוך התקשורת והמשטרה היו זועקים עד לשמים על הפשע הנורא, הצביעות במיטבה) ולהזכיר שבית המשפט קבע שחרדים אין להם זכיו
מאיר19.04.21
31
והח"כים החרדיים יושבים רגל על רגל ונהנים מהג'ובים...
איש יהודי19.04.21
30
לא להאמין
מוטי19.04.21
29
כשקומץ חרדים המיט חרפה על הציבור ותקף ניידת בב"ב, גדודי מג"ב רצו באמצע הלילה סתם ככה ברחבי העיר, רמסו נערים, זרקו רימונים והעירו תינוקות משנתם בשביל החזרת השליטה. המשטרה מתנכלת לציבור החרדי
שלום20.04.21
28
השם יטפל בכול אלו הערבים שעושים נזק השם יחזיר להם כפל כפלים אמן
דוד19.04.21
27
לכל הפחות אנחנו יודעים איפה עומדים איתם... אבל אם החופשיים יש סכנה יותר גדול... למשוך אחריהם.
עדיין יותר טוב מלפיד...19.04.21
26
משיב רעה תחת טובה, לא תמוש רעה מביתו. רוב הערבים מתפרנסים מהחרדים. כל הגויים של שבת הם הערבים. בכנסת החרדים עומדים תמיד לצידם של הערבים נגד הציונים. והם מתנכלים לחרדים. אולי החרדים אינם מתייחסים אליהם כראוי, משפילים אותם. לכן הם שונאים את היד שמאכילה אותם.
שיכור19.04.21
25
כאשר אריה דרעי רץ אחרי עבאס....יהודים תמימים( שחלקם עוד מצביעים עבור הנוכל הזה)חוטפים.
ללא שם19.04.21
24
צריך לחזק המשטרה כל השנה במקום להשפיל ולבזות אותה כדי שתוכל לשמור על ישראל. יש ציבור יהודי שמחלש ומבזה את המשטרה במשך שנים. אנשים צועקים לשוטרים נאצים וכו' אז נוצרת משטרה חלשה. למשטרה חלשה קשה לטפל בהכל. גם בפשע גם באלימות גזענית ואלימות לאומית.
לחזק המשטרה20.04.21
הלו הצבא והכיבוש הציוני זה מה שבכלל הצית את האש שערבים יהיו נגד יהודים בכל עת, מצווה להחליש יותר את המשטרה האנטישיימית
כ20.04.21
לפני "הכיבוש הציוני" לא היו פרעות נגד יהודים? תבדוק, פרעות 1939 1921 ועוד ועוד
תלמד היסטוריה20.04.21
23
ערבים שונאים יהודים??? ויהודים לא שונאים יהודים??? זה נורמטיבי היום לשנוא יהודים.....אשכנזים שונאים ספרדים...ספרדים שונאים אשכנזים...בתוך האשכנזים חסידים שונאים ליטאים וההיפך....בתוך הליטאים עצמם הפלג שונאים את השאר וההיפך....בתוך הספרדים יש עדות שלא סובלות עדות אחרות....וההיפך....אפליו במוסדות חי
דודו20.04.21
22
הערבים האלה פשוט מסכנים שהם חושבים שהם יצליחו עלינו אין דבר כזה ה' איתנו ....................... עוד מלבדו ה' הוא האלוקים
מסכניםםםםםםםםםם19.04.21
21
האמת שגם ככה אין להם חיים נורמליים הם חיים ככה באלימות תמידית ואין להם מה להפסיד עדיף להם להיות בכלא 30שנה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
הם ירקבו בכלאאא19.04.21
20
יש כאן כל כך הרבה אנשים בלי דעת שפשוט נסחפים אחרי העולם החומרי והפרוץ, מה שנותן את הכוח לתקשורת להשפיע ולהסית ולרמוס את כל מה שקשור בהיבטי האמונה והדת, מתוך הצגה שהאדם המאמין והדתי הוא סוג של פרימיטיבי חשוך ואילו אלו שדוגלים בחומריות רדודה פריצות והנהגה בהמית הם ה״נהורים״ שהולכים אחרי החלומות (המעוו
טל19.04.21
19
חייבים לשים סוף לכל המקרים המזעזעים הללו!!!! ובפרט שמעלים סירטונים ומתעדים בהפגנתיות את כוחי ועוצם ידי את אוזלת שירותי החוק!!!! חייבים לעצור!! כאן!! ועכשיו!!
חני19.04.21
18
אבל גפני אמר שהערבים טובים....
גפני אמר19.04.21
17
לפחות הטרוריסטים הערבים מעלים לרשת......אבל הטרוריסטים האשכנזים המפעילים טרור אפליות לא מעלים לרשת.....הכל בשקט במחשכים....למה בהם לא מטפלים??? למה עליהם לא אומרים- "תופעה מדאיגה" ?????
דודו20.04.21
16
שאפילו להחזיר לעצמו את הכבוד העצמי בגץ לא מרשה לו איזה שיפלות
מסכן החייל 19.04.21
15
לא צריך חקירות. צריך לפרק את העצמות של הערבי הבא שמנסה להצר לישראל!
ל19.04.21
"לישראל" ואם זה ערבי ישראלי?
אברומלה20.04.21
שחכת את הבגץ "אוהב" החרדים, ו"שונא" ערבים...
א 19.04.21
14
וכמו תמיד... מי שניצב לצד החרדים סמוטריץ ובן גביר.. בנתיים החכי"ם החרדים לא שמענו אותם בנידון.. אם זו היתה תקיפה של חילונים על חרדים אולי הם היו מדברים וכמובן אומרים שזה פרי ההסתה של ליברמן.. אבל לא.. פה ערבים תוקפים יהודים.. בעברית פשוטה תקיפה אנטישמית. אם זה היה באירופה ככה היו קוראים לזה. אבל זה
צ19.04.21
13
אמונה תפילה התקרבות לצדיק האמת. זה הגאולה הפרטית והכללית שאנחנו מצפים וצריכים כול כך. אין יאוש בעולם כלל. הקב"ה איתנו לנצח.
ללא שם20.04.21
12
יואו איזה מפחיד
מימי19.04.21
11
לקסח להם את הצורה דבר ראשון . כל מי שמנסה לפגוע ביהודי ויש שם חייל או שוטר להרוג את התוקף. זה הסיפתח.ו20 שנה בית סוהר מינימום.ואת המשפחות שלהם אבא אמא אחים אחיות גיסים ואחיינים להעיף לעזה. תוך שעה כולם עפים לעזאזאל.
ללא שם19.04.21
בדיוק ככה אך ורק כך!!!!!!!!!!!!!!
נועה 20.04.21
אם ככה יהיה בעז"ה בעזה לא יהיה מקום אבל מה עם כל הפלג הירושלמי?
אברומלה20.04.21
10
ישמעאל ועשיו מרגישים שקיצם קרב
הסתכלות תורנית19.04.21
אבל מה יהיה אתנו, הרי אנו צריכים להגאל, ומי שלא עשה תשובה אז... נניח שקיצם של הגויים קרב, אבל עיקר הדאגה זה לתקן את נפשותנו, לפני שיהיה הסדר עולמי חדש של ימות המשיח, שאז כתוב בחז"ל שזה ימים שאין בהם חפץ, אין בהן זכות וחובה, ואולי כל אחד על מדרגתו יעמוד,
119.04.21
ואולי כל אחד על מדרגתו יעמוד אם איזה ערבי מאחורה לא יפיל מישהו!
אברומלה20.04.21
9
היכן הם נבחרי הציבור שראינו ושמענו הרבה לפני הבחירות????היכן משטרת ישראל שתחסל את הנבלות?היכן עצמאות המדינה? היכן להיות עם חופשי בארצינו?
יוסי19.04.21
הציונות הדתית עושים הרבה יותר מ- שס ו- ג ..
אין כמו הציונות19.04.21
8
בפעם הבאה, להתנפל על הערבי ולהכות אותו עד שימות.
שי19.04.21
יאלל'ה תתכונן מחר בשער שכם או שוק?
אברומלה20.04.21
7
ואח"כ החרדים בוכים למה מצביעים לציונות הדתית היחידים שירדו לשטח להגן על יהודים
ללא שם19.04.21
6
בס"ד, כידוע המשטרה תפסה את הערבי שתקף וסטר לבחור ישיבה ברכבת, למעצר. אלא... שבית המשפט המהולל הורה לשחררו מהמעצר, כי אין עילה להשאירו במעצר. אם בית המשפט שחרר את הערבי שתקף ברכבת הקלה את הבחור ישיבה, כי "אין עילה" להשאירו במעצר. אזי הם הערבים מקבלים רוח גבית מבית המשפט, מעניין אם היה הפוך, דהיינ
bgh19.04.21
חרדים אמיתים וצדיקים כמו הבחור לא יחזירו לערבים כי גם זה לא לרמה וגם הם לא שווים את זה החיות טרף האלה איככככככככככככ
א20.04.21
5
החרדים אשמים הם מפרסמים אותם מנשקים עושים להם עבודות בית שהאישה לבד בבית נו מה אתם מתלוננים המשטרה לא תעזור לכם הם גם לא עם החרדים
חיים קש19.04.21
4
אלה השותפים של גפני שמעדיף אותם על פני בן גביר. הלך הזרזיר אצל העורב.
יוסף המספר19.04.21
בן גביר מעדיף ממשלת סמאל מאשר ממשלת ימין גפני... [הגבתי בשפה שלך]
א 19.04.21
השפה שלי היא עברית ובעברית כותבים שמאל ולא סמאל! די לשגיעות הכתיב
יוסף המספר20.04.21
3
איפה החברי כנסת החרדיים כשתוקפים אותנו ואנחנו מפחדים להסתובב בירושלים???????????????? גפני דרעי!!!!!!!!! אנחנו מרגישים מאוימים!!!!!!!!!!!!!! ת לשטח כמו בן גביר וסמוטריץ
דוד19.04.21
דרעי יורד לשטח שיש בו משהו עבורו בעיקר כסף,טיפשים תמשיכו להצביע למי שמרן אמר שהוא רשע...
דרעי19.04.21
2
תאמינו לי שאני כותב את התגובה הזו וכל מילה שאני כותב כאן כואבת לי בלב כשאני רואה מול איזה רשעים אנחנו מתמודדים בתקשורת, בשלטון, ולא פחות ולא יותר החיות אדם האלימים האלה. כמה עצוב שהדור הקטן שגדל כאן גדל לתוך מציאות כזאת, לפעמים תוהה למה הוא יכול להתגעגע ועל ידי כך לשאוף להשיג שיתקיים, כשזה השגרה הפר
טל19.04.21
1
אין להם זמן לחקור יש דברים שצריך לטפל כל משטרת ימר כל לילה אצל חרדי אחר במאש אין להם מה לעשות שיטפלו קודם בערבים
חרדים19.04.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24