כיכר השבת

יוצאים לשטח

עיר הניסים: למה יש הרבה תאונות בביתר עילית?

התופעה הזאת עולה בחיי אדם: בעיר ביתר עילית רבו לאחרונה התאונות, וכמעט מדי יום שומעים על עוד ילד שנפגע • כתבי 'כיכר' יצאו לשטח לבדוק מה גורם לריבוי התאונות? - וחזרו עם מסמך מטריד (מגזין 'כיכר')

66
שימי שפר וארי טננבוים | כיכר השבת | י"ז בסיון | 16.06.22
ילדים משחקים בביתר עילית; אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
ילדים משחקים בביתר עילית; אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

יום רביעי, ב' בסיון, שעת אחר-הצהריים, רחוב קדושת לוי בביתר עילית, ילד שרכב על אופניים נפגע מרכב ופונה לטיפול רפואי בבית החולים.

למחרת, יום חמישי ג' בסיון, שוב תאונת דרכים. הפעם ברחוב מוצפי בביתר עילית. ילד בן 11 שנפגע מרכב, נפצע בינוני עד קשה ופונה לבית החולים עם פגיעה רב מערכתית.

יום שישי, ד' בסיון. ערב שבת וערב חג השבועות, שוב תאונה, ושוב בביתר עילית. הפעם ברחוב דרכי איש בעיר, שם נפצעה ילדה בת 10 מפגיעת רכב, בזמן שאביה שהה באותו זמן בתפילת שחרית. הילדה פונתה לבית החולים במצב קשה מאד.

כשבוע לאחר מכן, שוב תאונה. הפעם תאונה עצמית ברחוב אלעזר המודעי בביתר עילית, שגרמה לפציעה של שלוש נשים שפונו לבית החולים במצב בינוני, כאשר בין אירוע אחד לשני, ישנם עוד מקרים רבים שמוגדרים נס של ממש ואשר הפכו לחלק משגרת חייהם של עשרות אלפי תושבי ביתר עילית.

'כיכר השבת' יצא למסע ברחובות עיר התורה והחסידות ביתר עילית כדי להבין מה עומד מאחורי המצב הבלתי נסבל שמסכן את הילדים הרבים בדרך לבתי הספר, את הולכי הרגל בדרכם ברחובות העיר, וגם את הנהגים אשר לא פעם נאלצים להתמודד עם מצבי תנועה בעייתיים.

את המסע התחלנו ברחוב המגיד ממעזריטש - רחוב מרכזי וארוך, ואחד מצירי התנועה המרכזיים שבתחילתו תחנת אוטובוס, שם המתינו עשרות אנשים לקווי האוטובוסים השונים. עברו מספר דקות ואוטובוס שעשה דרכו מגבעה A לגבעה B עצר בתחנה, אך לא ברציף המיועד, ובכך הנהג גרם לשיירה של מכוניות שלא להמשיך בדרכם, ואף חמור מכך. נוסעים רבים, בהם אימהות וילדים קטנים שחצו את הכביש במעבר החציה הסמוך לתחנה, חצו את הדרך בין מכוניות שלא לפי כללי הזהירות.

רחוב ארוך ללא מעברי חציה. רח' קדושת לוי בביתר (צילום: כיכר השבת)

בהמשך הרחוב נתקלנו ברכבים שחונים על המדרכות, ובכך גורמים להולכי רגל לסטות לצידי הכביש, ואף ברכבים שנעים במהירות גבוהה, ומבצעים עקיפות של אוטובוסים, חלקם כלל לא מבחינים במעברי חציה ובהולכי רגל.

כאן המקום לציין כי בביתר עילית, בשונה ממרבית הערים החרדיות, ישנה תחנת משטרה אשר שוטריה מבצעים אכיפה משמעותית מאד במשך כל ימות השבוע, בין השאר באמצעות רחפנים ושוטרים גלויים וסמויים אשר מבצעים בדיקות תקינות של רכבים, רישיונות, ואף נותנים קנסות לרכבים שחונים בתחנות אוטובוס, אך כנראה שהאמצעי אינו מספק את המטרה העיקרית - מניעת נפגעים ותאונות.

התאונות, כך מתברר, נגרמות בשל לא מעט סיבות, אך אנו נביא את העיקריות שלדעת גורמי המקצוע, כדאי לשים עליהן דגש ובכך למנוע את האסון הבא.

חוסר במעברי חציה

סיבה מרכזית אשר גורמת להולכי רגל וילדים רבים להימצא על הכביש, הינה העובדה כי בביתר עילית ישנם מספר רחובות וצירי תנועה משמעותיים ללא מעברי חציה כלל. כך לדוגמא, רחוב אבא שאול שאוכלס אך לפני מספר חודשים, ואשר ציר התנועה בו משמש גם את תושבי העיר העושים דרכם מגבעה B לגבעה A - בנוי כולו ללא מעבר חציה אחד לאורך כל הרחוב.

רחוב אבא שאול (צילום: כיכר השבת)

כך גם חלק גדול מהרחובות קדושת לוי, פחד יצחק ועוד, רחובות בהם צועדים מידי יום מאות ואלפי ילדים, אברכים והורים, לצד אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים, וכמובן משאיות ורכבי פועלים שמתערבבים יחד, כל אחד בדרך אל היעד, אלא שלעיתים קרובות כל זה מסתיים באסון.

לא לומדים על זה

אנחנו מקפידים על "ונשמרתם" או משתדלים לפחות, אבל האמת היא שבתלמודי התורה ובתי הספר בעיר - כמעט ולא מלמדים על נושא בטיחות וזהירות בדרכים. הילד הממוצע לא ממש יודע מה עושים כאשר רכב מתקרב לכביש, איך עומדים בתחנת אוטובוס והיכן רוכבים על אופניים.

בדיקה קצרה מול מספר תלמודי תורה ובתי ספר בעיר, ולא רק, מעלה כי נושא זהירות בדרכים אינו חלק מהלמידה הכוללת של הבנים והבנות, כאשר מלבד הדגשים פה ושם, הנושא לא מושרש כלל אצל הילדים, אשר ההיכרות שלהם עם הכבישים ומעברי החציה מתבססת בעיקר על ההליכה עם ההורים או בלעדיהם בלבד.

משכך, אל לנו להתפלא כשאנו נתקלים שוב ושוב בסרטונים של ילדים שחוצים את הכביש, מבלי לבדוק טוב ימינה ושמאלה, ולא אחת ניצלים בנס של ממש מפגיעה קשה של רכב חולף.

יצוין כי בעיר ישנו תלמוד תורה של מוסדות חב"ד, שם לקחו את הנושא יותר ברצינות, בכך שהתלמידים עומדים בשעות הבוקר והצהריים במעברי החציה הסמוכים למוסד כדי לעשות משמרות זה"ב בליווי שוטר, וזאת כחלק מהלימודים בנושא.

מבוגרים מצפצפים

סיבה נוספת שגורמת לתאונות הינה העובדה שחלק מההורים המבוגרים אינם מצייתים לחוקי התנועה, ובכך הם גורמים לילדים להתנהג בהתאם.

אחד מתושבי העיר מסביר כי ילד שרואה את אבא שלו חוצה את הכביש שלא במעבר חציה או הולך לרוחב מעגל התנועה בצורה מסכנת חיים, אין שום סיבה שהוא ינהג אחרת בבואו לחצות את הכביש לבדו.

בסוף הילדים לומדים מהמבוגרים, וכשהם עצמם לא ממש מצייתים, הילדים רואים את המצב ולא ממש מבינים את הסכנה הברורה הנשקפת להם בדרך לתלמוד התורה, או בדרכם לפארק המשחקים.

תחנה מרכזית

לא שזו הסיבה העיקרית לתאונות, אך ישנה אפשרות שיכולה להוריד עומס בכבישים וממילא לגרום לכבישים רגועים יותר. לעשות תחנה מרכזית לאוטובוסים בין עירוניים. התושבים התרגלו שאוטובוס בין עירוני מגיע אליהם עד התחנה הסמוכה לביתם, אך האמת היא שחוץ מקווים מרכזיים (לירושלים ובני ברק) מדוע שאוטובוסים בין עירוניים יסתובבו בתוך העיר?!

אנו שומעים מהתושבים את ההסבר שאולי כדאי לבנות תחנה מרכזית בסמיכות לכניסה לעיר, שם יתרכזו כל האוטובוסים הנוסעים מחוץ לעיר - ומי שיחפוץ בהם, יגיע למקום בסיוע שאטלים. כך ביתר תהיה עיר רגועה יותר עם סיכוי נמוך יותר לתאונות.

נהגי אוטובוס קצרי רוח

כבר כעת נציין כי לאחרונה רבו נהגי אוטובוס מאנ"ש וזה מורגש בכביש הן בנסיעה הנעימה והן בשירות האדיב, אך ישנם נהגים, חלקם ערבים וחלקם יהודים, שנוסעים כמו מופרעים. הם חותכים במהירות רכבים, לא עוצרים במעברי חציה ואינם נותנים זכות קדימה.

צרה נוספת שהובאה לעיל הינה העבודה שנהגי האוטובוסים, ברובם, אינם נכנסים לתחנות – דבר שגורם לנהגים לבקש לעקוף אותם ובפעולה זו הם עלולים להוביל לתאונות קשות.

גם ציבור נהגי הרכב הפרטיים צריכים להקפיד שלא לחנות בתחנות האוטובוס. בראש ובראשונה העומדים בתחנה סובלים מזה וגם הנהגים בכביש משני הכיוונים. בנוסף: על הנהגים לדעת שאם הם מבקשים לעקוף אוטובוס עומד עליהם לעשות זאת בזהירות תוך התחשבות בילדים העלולים להופיע מקדמת האוטובוס ומבקשים לחצות את הכביש ורכבים חולפים מהנתיב השני.

"הכביש של אבא שלהם"

עוד תופעה שעלולה לגרום לתאונות אלו הנהגים שחשים שהכביש נועד רק בשבילם. אם הם צריכים להוריד רגע את הילדה לגן או לקנות 'משהו קטן' בחנות, הם ישאירו את הרכב עומד עם ווינקרים על הכביש ויצאו לסבב קניות. מה קורה בינתיים בכביש?! זה לא מעניין אותם.

דבר זה יוצר לעיתים עומסי תנועה, עקיפות מסוכנות וילדים שחוצים את הכביש במהירות בלי לשים לב שיש צורך להסתכל לשני הצדדים על מנת לחצות בבטחה.

מהירות מעל המותר

רחובות ביתר מתעתעים. לרוב מדובר ברחובות ארוכים כאשר משני הצדדים ישנם רכבים חונים. הכל נראה שקט ועלול להיווצר הרושם כי ניתן ל'טוס' במהירות נמוכה את הרחוב מקצה לקצה. גם ה"רמפות" שעל הכביש לא מונעות מציבור הנהגים לנסוע במהירות גבוהה מעל המותר.

ברגע אחד, פעוט או ילד קטן (ולעיתים אף מבוגרים שלא שמים לב) יכולים לקפוץ לכביש ובכך לגרום, חלילה, לתאונה בלתי נמנעת.

מראות לרחובות עגולים

מספר רחובות בעיר הינם כחצי עיגול ולעיתים אף בעליה / ירידה מסוכנת. על מנת למנוע תאונות ומצבים של חריקת בלמים, יש צורך לשים מראות ברחוב שהם 'חציי עיגול' ובכך לעזור לנהגים לראות האם ואיזה רכב מגיח מולם.

תוכן שאסור לפספס
66 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
צפיפות אוכלוסייה זו הסיבה!!!!!!!!!! כבישים צרים מאוד. אלפי יחידות דיור לא חוקיות העיר לא בנויה לכמות אנשים גדולה כמו שיש היום
בתיה17.06.22
46
רק תויירה!!!!
אחד שדורס17.06.22
45
כתבה מקיפה מאוד. יישר כח. בתור נהג אוטובוס לשעבר ונהג הסעות כיום אפשר לומר שהקפתם כמעט הכל, למעט שאין שום אכיפה של המשטרה בתוך העיר, המון פעמים דיברתי עם שוטרים שיעשו סדר בעיר, שהאוטובוסים ייכנסו לתחנות (כשלא חונים שם) . כל ההסעות של הפועלים שנכנסים לעיר בכל יום נוהגים בצורה פראית וחוסמים נתיבים כדי
בייתריסט17.06.22

הצגת כל התגובות

44
עיר הזויה לחלוטין שלקחה מקום ראשון בארץ בעבריינות בניה לא חוקית ואין בעיר הזאת מנהיג או רב אחד שיעצור את ההפקרות הזאת ולצערי זה עניין של זמן עד שכיכר השבת יתחיל לסקר תאונות עבודה שבה ילדים נפגעים ונפצעים מהבניה המופקרת בעיר הזאת צריך להגיד את האמת העיר הזאת איבדה את הסדר לחלוטין ולמעשה איש הישר בעינ
מציאות הזויה17.06.22
43
צריך להפיק גם את הלקחים לעיר אלעד
נקודה למחשבה17.06.22
42
בתור נהג הסעות בעיר..הפקרות שמה חוגגת פשוט שמים פס ילד בגיל 6 מוציא את אחיו הקטן בגיל שנתיים מהגן הפקרות כזו בחיים לא ראיתי...מצפים מילדים קטנים שיהיו אחראים על אחיהם הקטנים התינוקות
יעקב16.06.22
41
הבעיה העיקרית היא שאין חניות ליד מוסדות לימוד, כל החניות הפכו לבתי כנסת או מוסדות נוספים...איך ההורים אמורים להוריד או לאסוף ילד? הפינה של רחוב חבד ומזריטש כוללת 4 מוסדות על צומת אחת, בלי חניה ההורים נאלצים לעצור את התנועה והסכנה רבה חייבים להקפיד על תקן של מוסדות שמחייב חניה ולא להסב חניות למוסדות
ביתריסטית16.06.22
40
רוב מעברי חציה ללא תאורה וללא סימון של מעברי חציה.אנרכיה בנינים שהיו 6 8 דירות ניהיו 12 14 16 דירות אין חניה וכל א עושה מה בא לו.קחו צומת מסוכנת.רבי עקיבא פינת בעל התניא הגרא אלעזר המודעי מאות ילדים מדי יום יש שם עמודים עם עצמים לא מזוהים.אין שילוט על מעבר חציה בלאגן א גדול.לא יאומן איזה הזנחה
מנחם16.06.22
39
סוף סוף, כמה אנחנו סובלים מזה שחסר מעברי , במעזריטש יש קטע ארוך מאוד ללא מעברי חציה , ויש תחנות אוטובוס ובניינים,ואין איפה לעבור !!!וזה רק קטע של איזה קילומטר אחד מיסכן, אבל מי ילך כל כך הרבה בשביל להספיק לאוטובוס? ילדים שעוברים בלילה או בגשם ואז גם לא רואים אותם ? חייבים מאוד להוסיף מעברי חציה בהחל
אמא17.06.22
38
עיר של דינים קשים מאוד עיר שכל דאלים גבר עיר שבונים אחד על השני בלי התחשבות עיר שנוסעים בה בלי להתחשב בחוקים עיר בהתפרקות חברתית
מציאות קשה17.06.22
צודק, ועצוב להגיד - רק אסון ילמד אותם לקח כואב !
צצ17.06.22
עיר חרה
ביתר17.06.22
עיר הבנויה על יסוד של "אמונת חכמים".
רפאל 17.06.22
37
עיר פחחחח
סוכריה קופצת 17.06.22
36
בס''ד אני לומדת בירושלים במדרשה לבעלות תשובה באזור חרדי. אע''פ שלא צריך להסתובב ליד המדרשה כדי להבין מה קורה. גם בשכונה חרדית הסמוכה לשכנה שלי הכל ברור. יש הרבה חרדים שפשוט לא שומרים על חוקי התנועה, יש מדרכות אבל הם הולכים על המדרכה כולל עם העגלות של התינוקות שלהם. האמהות עומדים באמצע הכביש ומדברו
החרדים מאמינים 16.06.22
35
סוף סוף כתבה אמיתית ולא מגויסת, אתם מבטאים במדויק את תסכול התושבים, אין עיר בארץ עם כל כך הגבה אוטובוסים כמו הטירוף שאצלנו, אין דקה שלא עוברים 5-6 אוטובוסים ברחובות הראשיים!!! קולטים??? עשרות אוטובוסים בשעה!!! לפי הלו"ז פעם ב10דקות עובר אוטובוס מכל קו, השתגעתם?? ולכן נהגי הרכב מתוסכלים ומאבדים סבלנ
נתן16.06.22
להוריד אוטובוסים - השתגעת?? איך יגיעו ממקום למקום, ילכו חצי שעה-שעה בתוך העיר, כמה שעות לירושלים, בית שמש וכו'? חייבים להכניס לימודי זה"ב לכל מוסדות החינוך ב כ ל הגילאים וגם - להתחיל עם - ההורים והסבים. כתושב חו"ל בילדותי למדנו זה"ב בבית ספר, ההורים כבר ידעו וחינכו, אבל בארץ התחרפנתי כאשר ראיתי את ר
ונשמרתם17.06.22
34
הסיבה היא, בביתר כל החוקים הם להמלצה בלבד!
חיה17.06.22
33
ביתר אתם עיר הזויה מה קורה איתכם העדרויות ,התאבדויות ,
עזית17.06.22
32
יישר כוח למחנך הרב שלומי כ"ץ מנכ"ל ארגון חפצנו לחיים על שהרים את הכפפה והחלו בפרויקט הסברה נרחב לכל ילדי העיר בשיתוף של הארגון עם העיריה, פרויקט שנמשך כ3 חודשים ויסתיים בראש חודש אב. והלוואי ויוכלו למנוע את התאונות והאסונות בעיר
יישר כוח16.06.22
31
בעיה נוספת. בעיר יש הרבה מקומות חניה שהינם חניה אנוכית, ובפועל חונים בהם בניצב (רחוב מעזריטש ורחוב הר"ן כדוגמה). מה שגורם לכך שנתיב שלם יורד מהמשתמשים בכביש, אוטובוסים עוצרים רחוק מהתחנה כי קשה להם להכנס וילדים שרצים בין לבין. בעיית המעברי חציה אכן קשה, ברחוב קנייבסקי אין שום מעבר, והרוצה להגיע מבבא
דוד16.06.22
30
בתור נהג, אני חושב שאם יבנו לפני כל מעבר חציה שני פסי האטה גבוהים וצרים (משני הצדדים, או אחד אם מדובר ברחוב חד סטרי והתושבים מקפידים להשאיר אותו כך), קיים סיכוי גבוה שזה יאט את מהירות הרכבים לפני המעבר. זה לא יפתור כמובן את בעיית חוצי הכביש שלא במעבר חציה.
יעקב, בית שמש17.06.22
29
מה חשבתם יקרה שאין אפילו מודעות בסיסית בלימוד של זהירות בדרכים
זהירות בדרכים 17.06.22
28
אני משפטנית ותושבת העיר, לא מבינה ענקית בתחבורה וכבישים אך אלו הנקודות שעלו במוחי: ראשית, אין רמזורים בעיר. נכון שיכול להיות שמבנה העיר לא ממש מאפשר זאת, אך בשביל זה יש בוחני תנועה שיתנו חוו"ד בנושא. רמזורים יכולים לפתור המון. בעיר יש עומסי תנועה בעיקר ליד צירים מרכזיים שאינם מרומזרמים ונהגים נלח
תושבת ביתר 17.06.22
כל מילה אמת מסכימה איתך!!!!!!
יעל17.06.22
27
כשאנשים דורכים אחד על השני ולא סופרים אף אחד ממטר ובונים באופן מוגזם ובלי התחשבות כלל בשכנים זה יוצר דיני שמים קשים על ביתר. הגיע הזמן לחזור בתשובה וללמוד דבר ראשון הלכות בן אדם לחברו
תושב העיר16.06.22
צודק, והאבסורד שזה עיר של חרדים שלכאורה צריכים ללכת לפי התורה.......
צצ17.06.22
26
רק אם אין יראת א-לוקים והרגוני. איש הישר בעיניו יעשה. אף אחד לא סופר את השני, מתפרצים לכביש, עוקפים בלי חשבון, דוהרים כאילו הכביש שייך להם, חונים בצורה שמפריעה לתנועה. כשפרנסי הציבור מהרבנים ועד העסקנים הזוטרים ביותר שותקים. כשראש העיר חשוד ברצח וזימה, אז למה אתם מצפים?
180717.06.22
25
יופי של כתבה , מסכים לכל מילה , אלא שזה לא רק בביתר עילית אלא בכל ארץ
א17.06.22
24
אין עקיפה ראויה מהמשטרה על נהגי האוטובוסים בביתר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
המשטרה !!!!!!!!17.06.22
23
גם חניות אין כי כל חנייה שמים קרוון הרחובות צפופים וזה הולך ונהיה גרוע
שרוליק16.06.22
22
הכתובת האמיתית היא אצל המנהיגים. הם אלו שמכתיבים את הטון ואת המודעות בציבור החרדי, מי יותר ומי פחות, הכתובת היא אצלם. לאו דווקא אצל המנהיגים המקומיים אלא יותר אצל האדמו"רים ורבני הדור אשר גם רבני הקהילות כפופים אליהם. צריך לפנות אליהם ולעורר אותם על חומרת הבעיה
אאא16.06.22
21
ללמוד על זה זה ביטול תורה, והתורה היא המגינה ומצילה חיים. כנראה שלא לומדים שם תורה לשמה.
נביא אמת16.06.22
ענק. אחלה של תגובה.
חחחח17.06.22
20
יש רק דרך אחת להציל את הילדים... (מהמבוגרים התייאשתי...) צריך להכניס לתלמודי התורה את פעילותה המיוחדת של עמותת "חפצנו לחיים" שפועלת גדולות ונצורות בתחום הזה. להכניס אותה לבתי הספר והם כבר יכניסו לראשי ילדינו את כל מה שצריך. מניסיון אישי...
זאב זאב19.06.22
כל עוד יהיה החינוך "על טהרת ה...", ימשך הזלזול בחיי אדם.
רפאל 20.06.22
19
השבוע ירדתי מאוטובוס בכניסה לעיר. האוטובוס עצר לא בצמוד למדרכה. ירדתי בזהירות, וכמעט התנגשתי באופונוע שניסה להדחף. גם הילדים משחקים על הכביש רצים לאוטובוס כשעדיין נוסע. אבל מנגד, הנהגים לט כל פעם עוצרים. ואו הדוחס. שגם מזה נפגעים, שנתקעים בדלתות
שרה17.06.22
18
ערבי מחבל אני לא מבין לא בודקים את העבר שלו לפני שמכנסים לעבודה שואלים אם יש עבר פלילי או לא בודקים עם המשטרה אבל דבר אחד בטוח הקופה של שמואלנים אז הכל בסדר העיקר לא גזענות
שמשון הגיבור16.06.22
17
תוכן מקצועי מקיף ודויק מאוד- הלוואי ומקבלי ההחלטות יקראו את הכתבה!
מיכאל16.06.22
16
האמת היא שבתלמודי התורה ובתי הספר בעיר - כמעט ולא מלמדים על נושא בטיחות וזהירות בדרכים. ואידך זיל זמור !
צ16.06.22
שראש העיר ישקיע במעברי חציה,ןלא בכיכרות
בעילום שם16.06.22
15
יש רק דרך אחת לפתור את הבעיה,(למורת רוחי ) דרך שכולם מבינים אותה היטב ושתהפוך את העיר לעיר של צדיקי תנועה,לשים מצלמות בכל צומת ובמקומות מועדים לפורענות כמו שעשה יונה יהב בחיפה ולשלוח קנסות לעבריני תנועה וגם לגבות אותם. אפשר גם להיות יצירתי ולהאשים את הציויינים בזה כך אף אחד לא יפגע בבחירות חס ושלום.
נהג ותיק17.06.22
14
זה אותה תרבות נהיגה בכל עיר חרדית או ערבית
איציק 17.06.22
13
חניה לוקה חניות לוקות חניות עקומות, מדוע חונים עקום זה גוזל את הרחוב שגם כך הוא צר רוב החניות ברחובות הם עקומות באלכסון והמשטרה לא עושה דבר !
שמען17.06.22
בתור אחת שחונה תמיד עקום בהמגיד ממזריטש, כי פשוט אין מספיק חנייה אם לא.
אילה17.06.22
12
חוששני ששם הכתבה 'עיר של ניסים' עלול לתעתע, אמנם ב"ה יש הרבה ניסים, אבל אסור לנו לסמוך על זה. המצב בפועל שאנשים נפצעים, ילדים נהרגים, משפחות נהרסות, רח"ל! יחד עם זה, זה ממש התחמקות בואכה פשע לחכות ש'הרשויות' או ה'עירייה' וכו' יעשו משהו בנידון ( למרות שכמובן יש להם את התפקיד שלהם... ) אלא כל אחד צריך
משה16.06.22
11
בתור תושב העיר שמכיר אותה היטב הסיבה לתאונות זה בגלל הרכב האוכלוסייה של העיר המורכבת ברובה מחסידים שבנוי להם בתת מודע ששום מדינה או רשות תגיד להם מה לעשות ולכן הם מתירים לעצמם לנהוג איך שהם רוצים ולחצות את הכביש היכן שרוצים כי לא יגידו להם מה לעשות ולא זה מה שעומד לנגד עינהם כשהם מסתכנים אבל כיוון ש
רפאלי16.06.22
היטבת להגדיר
אני 17.06.22
ה"השקפה הטהורה" גובה מחיר דמים.
רפאל 17.06.22
האמת שאני מסכימה. זה בעיקר ציבור החסידים בעיר. (עמכם הסליחה). וגם עם נהגים שעוצרים באמצע הכביש וחוסמים נתיב במקום לעמוד במקום מסודר. כל אחד בעיר הזאת עושה מה בא לו, כולל בניות לא חוקיות שמסכנות חיים.
ביתריסטית16.06.22
למה לכלול ציבור שלם, מה עם לשון הרע והוצאת דיבה? אנחנו מתקרבים ל ט באב
בייתריסט ספרדי17.06.22
נכון לחלוטין. צפצוף ארוך על החוקים שפוגע באחרים
אסתר ביתר17.06.22
אני ממש לא מסכים,כתושב ביתר לשעבר שמגיע מדי פעם לעיר,אחד מתוך שלוש רכבים יעצרו לי במעבר חציה,(דוגמה)ואין קשר לאיך הוא נראה,תעשו חשבון נפש ארוך ,אין חוקים כל אחד עושה מה שבא לו.. אין כמעט אכיפה בביתר עילית,שזה לדעתי הבעיה העיקרית. אני גר בנהריה ,מי שיעשה טעות קטנה בכביש ישר יקבל דוח כי יש שוטרים בכל
מנדי17.06.22
10
כנוהג בכביש רציתי להוסיף מה עם "תאורה" בערבים הרחובות ממש חשוחים התאורה ישנה ישנם רחובות שהתאורה רק בצד אחד (לדוגמא ר עקיבה אלעזר המודעי) בגבעה c כמה שבועות שכחו להדליק את תאורת הרחוב ורק שהתקשרו לערייה זה סודר דבר שני זה ידוע שיש בעיות חניה קשות בביתר ולהרבה יש רכבים. כשבונים רחובותשכונה חדשה מה הר
שם טוב17.06.22
9
כל הכבוד על הכתבה !! חשוב ביותר
אדיר17.06.22
8
כל מילה בכתבה אמת. אין לימודים על זהירות בדרכים. לגבי מעברי חציה יש ברוב האזורים המון מעברים, וגם המון ילדים, וזה גורם לתנועה לעמוד ולנהגים להיות עצבניים. בצירים מרכזיים צריך פשוט רמזורים!!! יש מקומות שאין ברירה. יש כבישים שלא שמים בהם מעברי חצייה כי הם מאוד מעגליים ומסוכנים ולכבישים המעגלים חייבים
חנה מביתר17.06.22
7
אין אכיפה ואין דוחות על דברים חשובים, כמו עצירה של האוטובוסים בתוך התחנה ורכבים שחונים בתחנה יקבלו קנס על אוטומט, רכבים עוצרים באמצע בכביש וגורמים לעקיפות מסוכנות, וכו וכמות מטורפת של אוטובוסים בתוך העיר ונהגים אחרי נסיעה של שעתיים שרק רוצים לסיים את ההורדה של הנוסעים ולהרוויח עוד קצת הפסקה לסיכום:
תושב העיר16.06.22
צודק! מזכיר לי סיפור מצמרר שהיה לפני כמה שנים בירושלים של ילדה שחצתה את הכביש ונפגעה קשה מאודד מרכב חולף אחרי כמה ימים כשהתעוררה בבית חולים הדבר הראשון שהיא שאלה את הסובבים: אז למה האישה עברה גם באדום??? כל מילה נוספת מיותרת
ירושלמית17.06.22
6
עצוב לומר, אבל בכל מקום שתמצא יותר "השקפה טהורה" ו"אמונת חכמים", שם תמצא יותר אלימות ויותר זלזול בחיי אדם.
רפאל 16.06.22
כמו בתל אביב, או ברהט לדוגמה !
נטלי17.06.22
5
1. תודה שהעלתם נושא ככ חשוב! 2. במוסדות נוספים מלמדים את כללי הזהב וזה לימוד שהוא לא חד שנתי!!! צריך לשנן שוב ןשוב עם הילדים את כללי הזהב. 3. בסמוך לבית ספר חסידי אידיש לדוגמא יש בעיה רצינית עם מעבר חציה ולכן מנהלת בית ספר מעמידה בתחילת ובסיום הלימודים צוות שיעביר את הבנות את הכביש, זה הגיוני? 4.אני
תושבת ביתר16.06.22
4
אני לא מכירה בכלל את העירלא הייתי שם אין לי קרבי משפחה אך עצוב מאודשאת השם ביתר עילית אני מכירה מאסונות לא עלינו רק מכתבות בכיכר השבת, לצערי קראתי יותר מידי דברים מצערים דוקא על העיר הזו. צריך לשלוח לראש העיר את העמוד הזה את התגובות גם . שיקים וועדה דחוף !!!!!! ה' יעזרנו!
מירב17.06.22
3
נהגים בעיקר ערבים נוסעים בצורה אכזרית ביותר חייבים לעדות לזה סוף .
אי16.06.22
נהגים ערבים יש בכל מקום. תפסיק להתנער מאחריות.
רפאל 17.06.22
2
בביתר יש בעיה הזויה של חניות. איפה שיש קצת מקום לחנות תקעו קרוואן של בית כנסת וכך לנהגים אין איפה לחנות והם חונים בצידי הכביש ואז האוטובוסים לא יכולים להיכנס למפרצים והבלגן חוגג...
יהודי16.06.22
1
כן זה בעיקר נהגי האוטובוס הערבים ונהגי המכוניות שלא שמים לב למעברי חציה. גם לילדים לא חסר- קופצים לכביש בלי לשים לב.
ביתריסטית16.06.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

ברוך שאמר

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24