כיכר השבת

ליאון ובלוך סירבו לחתום | שערורייה

עשרות ראשי ערים, כולל רמי גרינברג ועינת קאליש לשר האוצר: "לא נממן גנים חרדיים"

מרד ראש הערים? במכתב ששלחו היום 170 ראשי ערים - כולל כאלו שנבחרו רק בזכות תמיכת הציבור החרדי, הם הודיע, כי הם לא מתכוונים לממן את הגנים החרדיים; "לא נסכים לפגיעה בסמכויות שלנו, ולא להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת", כתבו | ראש עיריית לוד הגיב: "הוציאו דברים מהקשרם" (חדשות חרדים)

76
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ט"ו בטבת | 08.01.23
גרינברג (מימין) וקליש-רותם
גרינברג (מימין) וקליש-רותם (צילום: פלאש 90, שידור חי של עיריית פ"ת)

170 ראשי עיר הוציאו היום (ראשון) מכתב הממוען לראש הממשלה נתניהו, לשר האוצר סמוטריץ' ולשר החינוך יואב קיש, בו הם הבהירו כי הם לא יממנו החלטת ממשלה שתטיב עם החינוך החרדי.

בפתח המכתב עליו כאמור חתומים עשרות ראשי ערים, ביניהם גם כאלו שנבחרו לתפקידם בזכות הציבור החרדי - כמו, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג וראש עיריית חיפה עינת קאליש רותם וגם אליהו זוהר ראש עיריית קרית מלאכי, איציק דנינו ראש עיריית אופקים, טל אוחנה ראש עיריית ירוחם ומשה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל, כותבים ראשי העיר: "כידוע לכם, החינוך עומד בראש מעייניו של השלטון המקומי והוא בראש סדר העדיפויות של כלל ראשי הרשויות".

"עקבנו בדאגה אחר ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו זה לא מכבר, כחלק מגיבוש קווי היסוד של המשלה ה-37 ,בכל הנוגע לנושאי החינוך. בהסכמים אלו ישנן דרישות הנוגעות לשלטון המקומי – חובות המימון המוטלות על הרשויות המקומיות ופגיעה באוטונומיה הניהולית שלהן – באופן אשר יביא לפגיעה בניהול, בפיקוח ובתקצוב שירותי חינוך לתושבינו באשר הם, דבר לו איננו יכולים להסכים".

המכתב שנכתב, היום
המכתב שנכתב, היום

"הרשויות המקומיות הן "רשויות החינוך המקומיות", שתפקידן לקיים, במשותף עם המדינה, את מוסדות החינוך הרשמיים בתחומיהן, ולספק שירותי חינוך כאמור לתושביהם בגילאי 3 - 18".

לדברי ראשי הערים: "אנו מתנגדים נחרצות להרחבת "חוק נהרי", המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוסדות חינוך רשמיים בתחומיהן. חוק נהרי, מלכתחילה סותר את עקרון היסוד של אי מעורבות השלטון המקומי בנושא חינוך במערכת החינוך הלא רשמית. הכרה במוסדות החינוך שאינם רשמיים )לרבות רישוי מוסדות פטור( נעשית
על ידי המדינה, ועל כן המדינה, היא שצריכה לתקצב מוסדות אלו. לא נסכים להשתת נטל מימוני עצום זה על הרשויות המקומיות, הנדרשות לממן מתקציביהן השוטפים את שירותי החינוך הרשמיים בתחומיהן".

"אנו מתנגדים נחרצות להעברת תקציבי גפ"ן הרשותיים (תקציב "הסל הרשותי") לכל גורם שהוא, זולת הרשות המקומית. תקציב זה מיועד לאפשר לרשות המקומית ליישם את מדיניות החינוך העירונית לכלל תלמידי הרשות, מגיל 3 ועד גיל 18, בפעילויות פורמליות ובלתי פורמליות. לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת, תוך עקיפת שיקולי הרשות המקומית וראש רשות החינוך המקומית מתוקף חוק, ביצירת המענים המותאמים לתושבי הרשות".

"אנו מתנגדים", הוסיפו ראשי הערים במכתבם וכתבו: "לקביעת חובות בינוי למוסדות חינוך שאינם רשמיים, ללא התניית
הבינוי באישור הרשות המקומית. כבר היום קיים חסר עצום בכיתות לימוד של מוסדות החינוך הרשמיים, והרשויות המקומיות נדרשות לפתרונות יצירתיים על מנת לספק מבנים בהם יוכלו ללמוד תלמידי החינוך הרשמי. כבר היום קיים חסר עצום בשטחים חומים לבינוי לצרכי ציבור, והרשויות המקומיות נאלצות לתעדף בינוי לפי הצרכים הדוחקים ביותר ברשות".

"לא נסכים ליצירת "מסלול ירוק" עוקף רשות מקומית, לטובת הקמת מוסדות חינוך שאינם רשמיים, על חשבון מוסדות החינוך הרשמיים. לא ניתן למדינה, באמצעות הסכמים, כאלו ואחרים, להפקיע את הסמכות והאחריות של השלטון המקומי כלפיי תושבנו".

יאיר רביבו, ראש העיר לוד הגיב למכתב: "מדובר בהוצאת דברים חמורה מהקשרם. ב-3 שנים האחרונות בנינו 50 גני ילדים ו-10 בתי ספר לציבור החרדי ורוב התקציב הגיע מקופת העירייה במקום שהמדינה תממן זאת באופן מלא. חתימתי על "מסמך ראשי הערים" המדובר שנשלח אל ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך מדבר על-כך, שצריך שהמדינה היא זו שתישא בעול התקציבי". יצויין כי רביבו הסיר את חתימתו מהמכתב.

"מאז ומתמיד אני תומך בהגדלת התקציבים והבינוי לאוכלוסייה החרדית, כפי שעשיתי זאת באופן מוצלח שנים רבות, אך הבקשה היא כאמור, שהמדינה תתקצב זאת ולא הרשויות. יודע כל תושב חרדי המתגורר בלוד - כי הציבור החרדי מקבל חינוך ומבני חינוך מהטובים בישראל, כמו בכל מגזר אחר בלוד. ואדרבא, אני מייחל ליום שדין בתי הספר של המוכש"ר יהיה כמו בתי הספר הממלכתיים. ילד חרדי לא שונה מילד חילוני שלא שונה מילד ערבי. המדינה חייבת לתקצב 100% את הבינוי, את התחזוקה ואת שכר המורים והצוות לכל מוסד במדינת ישראל . כשזה לא קורה הנטל או נופל על הרשויות המקומיות או על ההורים והרשתות שמפעילות. כל זה חייב להיפסק וחבל שמכתב שבא לסייע התפרש כבא להזיק".

מעיריית פתח תקווה נמסר: "עמדת עיריית פתח תקווה היא שבכדי לתת מענה לכלל האוכלוסיות צריך להוסיף מתקציב המדינה לטובת הנושא ולא להסתמך על התקציב הקיים שגם ככה הוא בחוסר משמעותי ולא מספיק לצרכים הקריטיים שכבר קיימים. ללא תוספת מתקציב המדינה לנושא לא ניתן יהיה לתת מענה לאף אוכלוסיה. לא לממלכתי, לא לממלכתי דתי ולא למוכר שאינו רשמי והפטור".

החתימות של ראשי הערים

תוכן שאסור לפספס
76 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
לכן ילדים חרדים בבית שמש עדיין לומדים בקרוונים מתפרקים כי לילדים חרדים,ֶלא מגיע אוצו הדבר אלה מגיע להם פחות. אם זה היה ילדים חילונים או ילדי פליטים היה פה גיהנום.
גודי08.01.23
46
170 אוכלי חינם מבזבזי כספי ציבור
יונתן 08.01.23
45
זה יהיה אך ורק לטובת הגננות החרדיות והילדים החרדים. הגיע הזמן לעשות סדר עם כל העמותות
שירה08.01.23
השאלה אם השאיפה הזו (ושל רוב הציבור החרדי) עולה בקנה אחד עם המטרות של העסקנים מגור?? שאלה טובה מידי לצערי... עד מתי נלך בעיניים עצומות אחריהם ונסתום את אפנו?
מדויק10.01.23
ששששש אל תפריע לעסקנים להנדס אותנו...
שששש09.01.23

הצגת כל התגובות

44
עוד סיבה שחייבים רפורמה בבית משפט העליון. אם זה היה מגיע לבית משפט עכשיו זה היה קורה... הסיבה לרפורמה זה כדי למנוע מהגזענות נגד חרדים
chaya08.01.23
43
שנאת עמי הארצות לתלמידי חכמים זה לא חדש...הבעיה היא ההסתה וליבוי השנאה של כל שונאי היהדות אכולי הקנאה והתסכול מאבדן הדרך... נזדקק לרחמי שמים מרובים
מאז ומעולם...08.01.23
42
משעשע שראש מועצת ערערה ואבו גוש, לא יממנו גנים חרדים...
יוסי08.01.23
קרא שוב את המכתב, אולי אז תבין מה הקשר שלהם למכתב הזה. גילוי נאות: לא ציפית מחרדי קלאסי להבין מיד את הקשר של הרשויות הערביות למכתב הזה.
הבנת הנקרא (ליב"ה)09.01.23
41
נראה בעוד שנה את תסמונת האשה המוכה של החרדים שכולם יצביעו לנציגים האלה
פפוס בן יהודה 08.01.23
40
אז לא תקבלו תקציב
יואל08.01.23
אבל הממשלה החדשה אומרת שנבחרי הציבור יכולים לעשות מה שבא להם ושכולם "יקפצו להם" כי זה דמוקרטיה (אמיתי! יעקב אריה אלתר וגפני את אייכלר תומכים בדמוקרטיה!), אז למה הממשלה הזאת דורסת את נבחרי הציבור המקומיים שיותר מחוברים לשטח ויותר משקפים את דעתם האמיתית של האזרחים?
דמוקרטיה09.01.23
39
בעיר לוד מה זאת ההיתממות הזאת??? למה העירייה לא מוכנה לתקצב ילד חרדי ואומרת שהמדינה תתקצב אבל ילד חילוני או ערבי אין בעיה לתקציב, ועד שעושים צדק ומשווים את החרדים אז העירייה אומרת שלא יפילו את זה עליהם אלא על המדינה? ולמה זה בסדר שהתקציב של על השאר הוא על העירייה?
אא08.01.23
ספציפית לוד באמת משקיעה המון בבניית מוסדות חינוך מפוארים כולל לחרדים. בפרט עם האכלוס של אחיסמך.
ב.10.01.23
מניין לך שלעיריית לוד (לשם הדוגמא שאתה הבאת בלבד) אין בעיה לתקצב ילד ערבי או חילוני ממוסד לא רשמי? גילוי נאות: לא ציפיתי מחרדי קלאסי להבין מה בעצם כתוב במכתב הזה.
הבנת הנקרא (ליב"ה)09.01.23
צורת כתיבה מכלילה, פוגענית ומתלהמת. תוכן נבוב, לא מדויק שלא לוקח בחשבון את משמעות המכתב. גילוי נאות: אני מאמינה שיש מבין בוגרי החינוך הממלכתי כאלה שלמדו טוב יותר הבנת הנקרא.
ב.10.01.23
תודה ב. על הסיסמאות. בתגובה הבאה הוסיפי גם את התואר "חלול", בלי זה אפשר יהיה לטעות ולחשוב אולי את חילוניה.
הבנת הנקרא (ליב"ה)10.01.23
38
שונאי חרדיים טפסים.אוי אני מאחלת בע'ה שיחזרו בתשובה ויראו מה הם עשו.אבל קודם הם צריכים להתייסר
אורה08.01.23
37
צריך להעלות חוק שראש עיר שחתום על מכתב כזה להעביר את תגציב החינוך בעירו לגוף אחר ולא יהיה לראש העיר שום נגיעה בתקציב זה
מיכאל08.01.23
אבל האם נבחרי ציבור ישירים (במושגים דמוקרטיים זה נחשב שהם יותר נבחרי ציבור מאשר חברי כנסת שהם בסך הכל נבחרי מפלגות). הגועליציה החדשה הרי תומכת בשלטון של נבחרי ציבור, לא?
דמוקרטיה09.01.23
36
אכן הגיע הזמן לשיויון בנטל..
חיים08.01.23
35
צודקים לחלוטין !
חרדי עובד08.01.23
34
רוב הראשי ערים ערבים.......... והדומים להם....... מדבר בעד עצמו.
הדעתן08.01.23
33
ראש עיריית לוד פוחד על הכסא שלו. אם החרדים יעזבו ישארו רק הפושעים. לכו לעזעזאל
יויו08.01.23
32
בואו נזכור את כל אלו חכמי החלם בבחירות הקרובות לרשויו. המקומויות.. זה לא עוד הרבה זמן.... לא לאפשר לממן אותפ בעצם אומר שכל עוד לא לומדים ליבה, אנחנו לא מממנים, כי זה לא רישמי. בושה.
איילה08.01.23
31
יש לחוקק שראש ראשות שלא יישם את החלטות הממשלה,יוזמן לשימוע אצל שר הפנים לפני פיטורין והסגן יכנס במקומו
זאת משילות08.01.23
אפשר לעשות משהו הרבה יותר קל ופשוט, פשוט לכלוא אותו בכלא, על פי חוק כמובן, וכל יום להלקות אותו בשוט מספר הלקאות לפי הגימטריה של שמו.
דמוקרטיה09.01.23
30
בקרית אתא אולי לא חתמו נגד הגנים החרדים. אבל יותר גרוע. כמעט 70 בנות נוסעות כל יום לרכסים מרחק נסיעה של כמעט 50 דקות לכל צד. ואיפה דרעי? למה הוא שותק ולא מביע מחאה נגד ראש העיר? איפה אזולאי הצפוני? בושה. הבנות שלנו לא הפקר
מ' ס'08.01.23
אזולאי הצפוני נפטר
גי08.01.23
הבן שלו חי.
מירי09.01.23
ינון חי וקיים. למה לא פותר את מצוקת הקריות וחיפה?
שלום09.01.23
בפעם הבאה פשוט אל תבחרו בש"ס .. גם אני תמיד בחרתי בהם וכשראיתי והרגשתי על בשרי את העוולות הללו פשוט הפסקתי !
שושי08.01.23
מי שהצביע לשס בקרית אתא זה אוכלוסיות חלשות בכלל חילונים או גויים שרצו כרטיסי מזון. אחרי זה שדרעי לא עזר לקהילה הספרדית כל האברכים התאגדו נגד שס.
ע ע10.01.23
איזה שטויות לא יודע מה המקרא. אבל מקרית אתא לרכסים זה 10 דק'. נורמלי לחלוטין
תושב קרית אתא08.01.23
10 דקות? מעניין למה הנכדה שלי יוצאת מרכסים ב 20 ל-1 וחוזרת לבית רק ב-1:40? עזוב את ההפסד לימודים כל יום שהיא מפספסת את ההסעה. איפה דרעי?
מירי09.01.23
בדקת בוייז כמה זמן זה בשעת הצהריים?
שלום09.01.23
29
שס אוכלים אותה שהצביעו כמו טפשים לרמי גרינברג, רק יהדות התורה החכמים לא הצביעו לאדם הזה.
אני ואני08.01.23
עד לרגע זה יהדות התורה לא גמרים ללקק אותו תמורת טובות הנאה..
טיפש08.01.23
אחד רה"ע הטובים דואג נטו לתושבים ולא לעסקנים
בכל לבבך08.01.23
בדיוק בחיפה כך. שס תמכו ביונה יהב. ומיכי הלפר מלך בחיפה כי תמך בקליש בהוראת רבי חיים זצל. בקרית אתא הספרדים הצביעו ליעקב פרץ ונזרקו לרכסים עם מוסודתיהם.
ע ע10.01.23
28
אנטישמים מלוכלכים העיקר לכיס המטונף שלהם הם מכניסים כסף
ציון08.01.23
27
ויכוח כספי. הממשלה מטילה על העיריות הוצאות נוספות ללא מימון ממשלתי. השרים החליטו - שיביאו תקציב ממשלתי. מחר תחליט עם הילד לקנות לו אופנים - ואז תדרוש מהשכן לשלם על האופנים ...
שלא יסיתו אותכם08.01.23
יש לי חשד שאתה בוגר מוסד לימודים עם לימודי השכלה ברמה נאותה בניגוד לרוב מוסדות החרדים. אני עובר על כל התגובות ואתה הראשון שיודע לקרוא.
כל הכבוד09.01.23
26
גם ראשי עיר של ערבים חתומים?! את מי הם מממנים, מה להם ולחרדים? העיקר עשרות ראשי ערים חתמו כמו אום אלפחם,ביר אל מכסור ועוד. ימותו כל הקנאים. העם בחר וקדימה לפעול. כשהם היו בשלטון לא ספרו אותנו
תמהוני08.01.23
קרא שוב את המכתב, ואם עדיין לא תבין את הקשר של ראשי הרשויות הערביות למכתב הזה את תקרא שוב ושוב כיון שאינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה פרקו מאה ואחד. אולי יזכה ויבחין
הבנת הנקרא (ליב"ה)09.01.23
25
שיתביישו להם🤬🤬🤬🤬
אא08.01.23
24
גם המוסדות החרדיים חייבים פיקוח של המדינה . האוטונומיה שישנה שם היא בפירוש לרעת הילדים !
שושי08.01.23
ששששש אל תפריע לעסקנים להנדס אותנו
שששש09.01.23
23
שלא ידרשו גם ארנונה מהתושבים החרדים, פאשיסטיים.
שמעון08.01.23
הם דווקא כן דורשים, אבל הם גם נותנים הנחות. רוב החרדים יש להם הנחות בארנונה. אני ממש מתנצל אם מישהו מרגיש נעלבי
דמוקרטיה09.01.23
22
ראשי הערים צודקים!
יהודי פשוט08.01.23
21
מעניין היכן היו אותם 'צדיקים' כשהפלו קשות ועדיין מפלים את החינוך החרדי על כל שלוחותיו?
שמואל08.01.23
20
צודקים לגמרי. המוסדות החרדיים צריכים להיות כמו סאטמר. והקנאים. עצמאים בחינוך - עצמאים בכסף. כך זה באמריקה וכך זה בכל מקום. והלוואי זה היה פה ככה היה יותר טוב לחרדים, ואכמ"ל מדוע. ולהבדיל אין ספור הבדלות הערבים לא היו נהנים במיליונים של המדינה במערכת החינוך שלהם כסף שמופנה לטרור
אבי08.01.23
19
בגלל דגל חיפה סובלת והם יבחרו בה עוד
גי08.01.23
18
כל הצבועים האלה אחרי זה מחפשים קולות של החברה החרדית. לוקחים מילים מהתושבים החרדים גם מה זה החוצפנית הזאת. פתאום לא רוצים לסמוך על לימוד התורה של תינוקות בית רבן היהלום שבכתר?! בושה להם! ה' ירחם.
mexicano08.01.23
17
זאת מחיפה....זה גבר או אישה?? בכל מקרה- פרצוף טמא!
יהודה החסיד 08.01.23
16
לפטר כל מי שחתם,חוצפה ישראלית...היכן המשילות טפלו בהם
חוצפנים08.01.23
איך לפטר? הציבור בחר בהם! אני שומע כל הזמן שהגועליציה החדשה בממשלה תומכת במתן שלטון מוחלט לנבחרי ציבור.
דמוקרטיה09.01.23
15
זה ברור לגמרי מי מוביל מהלך כזה, ועוד מהלכים נגד ההמשלה הטובה שבאה עלינו בברכה. השמאל עדיין מקרקר, ולא מקבל ולא משלים עם הצבעת הבוחר, ולכן יש להיכנס בהם בכוח וכל מי שלא מתיישר עם התקנות, ישים את המפתחות ויחתים בלשכה....
משה 08.01.23
תעבור על שמות החותמים, ממש לא נראה שיש קשר בין ימין לשמאל. ושלא לדבר על כמה חתימות נוספות שהיו אמורות להופיע במכתב אילולא מוראה של בחירות קרבות.
הבנת הנקרא (ליב"ה)09.01.23
14
נבוא חשבון איתם ביום הבוחר.
זלמן08.01.23
13
באום אל פאחם יש ילדים חרדים?
אילה09.01.23
12
צריך להעביר את כל הגנים החרדיים לטיפול העירייה ובמקביל להוציא את הטיפול מידי הרשתות החרדיות ככה הרשתות לא יקחו לעצמם כספים, המי7עדים לכלל ציבור הילדים והגננות. אבל השאלה עם העסקונים הגוריים יסכימו לכך...או שכולם ימשיכו לסבול מהשתלטותם על המרחב ועל כספי הציבור החרדי בכללותו
צדק עד הסוף10.01.23
11
נכון רמי גרינברג דומה ליפה בן דוד?
רמי08.01.23
10
לרשויות יש רק כסף לבזבז על הופעות במשך כל השנה, לאומנים. באים נותנים שיר ודורשים מאתיים אלף שקל. איזה סדר עדיפויות שגוי!!!
אהרון 08.01.23
9
אולי נוציא מכתב לאותם ראשי עיר שאנחנו מסרבים לשלם ארנונה... איש הישר בעיניו יעשה...?!
שירה08.01.23
החרדים באמת לא משלמים ארנונה אלא אם כן כלו כל הקיצין והשטיקין
ארנונה09.01.23
8
ראשית צריך להעלות הצעה בכנסת ילד חרדי שמופלה בזכויות הילד ובזכאות לסבסוד יסוד קבלת חינוך חובה, הרשות לא תהה זכאית לתיקצוב ע"י המדינה. מעניין שהרשויות כן מכירות זכויות של ילדים זרים ודואגים לשלב אותם במערך החינוך ולתקצב וכו'... יהודי תושב המדינה משלם מיסים מובדל לרעה איפה נשמע דבר שכזה?
יורה דעה...08.01.23
7
פיירברג חתמה?
נתנייתי09.01.23
6
חצי מהערים אין שם גנים חרדיים!, העיקר לעשות רעש!
אנונימי09.01.23
5
גרינברג ורביבו ש-פ-נ-י-ם
יי09.01.23
4
נניח שההסכמים מאפשרים לתת יותר זה תיקון עוולות. הרי ידוע שהמבנים של המוסדות החרדים אינם נורמליים. על איזה שיווין הם מדברים? הילדים שלנו דחוסים בכיתות ישנות. אם יוציאו חוק שהארנונה מתבססת על כמות שירותים שתושב מקבל. אז החרדים ישלמו הרבה פחות בלי הנחות!
עיוורים09.01.23
3
כשהיה חוק משולם, יונה יהב מחיפה, אמר בחכמתו לחרדים, העיריה תממן לפי החוק ,אך אני אוסר לגבות תשלומי הורים, אין גם וגם. הרי ידוע מה יהיה. גם וגם אולי יופחתו תשלומי הורים
אלי 10.01.23
2
שימו לב...מי שחתום על המכתב זה ראש עיריית קרית גת, ראש עיריית קרית מלאכי וראש עיריית לוד..שכנראה נבהל וחיפש למשוך את חתימתו... שלושתם מאוד נתמכים בחרדים בבחירות. חכו.. עוד מעט בחירות ראשי עיר נבוא איתם חשבון
פשיייייאא09.01.23
1
אבל משום מה החכ"ים לא מדברים על כך שדווקא ברשויות החרדיות עד היום לא הביאו את חוק נהרי לעומת הרשויות החילוניות שכן נתנו מי שעד היום מנע ועדיין מונע זה הרשויות שלנו אבל לצעוק יצעקו על כולם קשוט עצמך תחילה
חרדי09.01.23
אכן, אתה צודק. אבל תפריע לעסקננו היקרים להנדס אותנו. אתה מפריע להם שששששש
כל הכבוד09.01.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם