כיכר השבת

טור אישי סוער

החרדים לטיס! / הרב מיכאל נכטיילר

אנחנו הרוב הדמוקרטי אבל אנחנו לא באמת שולטים | הרב מיכאל נכטיילר משרטט בטור סוער את הדרך שבה נוכל להציג את עמדתנו ולהגיע לעמדות השפעה על המדינה (טור אישי)

45
מיכאל נכטיילר | כיכר השבת | ה' בניסן | 27.03.23
החרדים לטיס! / הרב מיכאל נכטיילר
(צילום: Flash90)

אז אמרנו להם "תקפצו לנו!", והם קפצו.

קפצו על המדינה שלנו, על הכלכלה, על הצבא, על החוק, על הרחובות, ובעיקר על כל מוסכמה קדושה אפשרית. הם קפצו והוכיחו לנו שהרוב כאן לא קובע.

מיעוט ליברלי שהפסיד בבחירות בנוקאאוט, קבוצה שהולכת וקטנה דמוגרפית וזהותית, אבל שלטה כל העת, החזיקה בדגל הכחול לבן ולא הרפתה ממנו מעולם. היא היתה שם כל העת, נותנת לילדים לשחק בגבולות הריבוע, דואגת פה ושם ליישר את הסוררים, להבהיר להם שיש מעליהם אדון, מאפשר, אבל אדון.

והיא לא אשמה, ברובה הגדול היא לא מושחתת, היא פשוט הייתה שם לפנינו, בתודעה ובמעשה, נותנת לנערים לשחק לפניה כל עוד אינם משנים את כללי המשחק ובראשם - עצם שלטונה ושלטון ערכיה.

וכל עוד הם שם ולא אנחנו, כל עוד את חדרוני המשרדים במגדלי תל אביב ממלאים אנשים ליברלים על מלא, כל עוד את קוקפיטי הטייסות מאיישים בני ישראל הראשונה, כל עוד מול מקלדות לוחמי הסייבר יושבים צאצאי סביון, כל עוד עונדי הפלאפלים במשטרה ובצבא, לובשי הגלימות בהיכלי המשפט, ודוברי האנגלית הרהוטה במשרד החוץ, כל עוד אלו יהיו נציגיהם, זה לא ישתנה.

בשביל לשנות את המשחק למשחק דמוקרטי, בשביל לעבור לכיסא הנהג ולגעת בדוושות המדינה, בשביל שנוכל להתחיל להנחיל למדינה באופן שאינו קוסמטי את ערכינו, לא די בדמוגרפיה, נדרשת הקרבה. נדרשת אחריות.

אנחנו כחרדים חייבים להיות שם עם טובי בנינו, במשרדים ובטייסת, בסייבר ובמפקדות, בנקודות המשטרה בארץ ובנציגיות ישראל בחו"ל, אנחנו צריכים להיות אליטה.

עד שלא נהיה שם, המציאות הוכיחה שאין לנו שום יכולת להנחיל את תפיסת עולמנו. נמשיך לשחק בתוך הגבולות ההולכים ומצטמצמים של המשחק שיוגדר לנו, ולחכות שיאפשרו לנו, אולי עוד קצת אויר וזמן משחק.

הקריאה מהחודש האחרון אינה צריכה להיות לדמוקרטיה. זו אינה באמת קיימת כפי שהוכיחו נתיבי איילון. הקריאה היא לעלות אל ההר וליגוע בקצהו, הקריאה היא לכבוש את האליטה.

למרות הקושי, למרות המרחק האידיאולוגי, למרות הפער הסוציולוגי, ולמרות שמדובר בתהליכים של עשורים, אם באמת חפצי חופש אנחנו, אם באמת ערכינו חשובים לנו ואנו חושבים שהם קריטיים לעתידה של ישראל ולעתיד העם היהודי, הגיע הזמן לקרוא בקול גדול, בציבור שלנו, פנימה:

החרדים הטובים - לטיס!

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
קריאה אמיצה אבל לא ריאלית. עוד לא בשלתם לוותר על החומות. מקווה להתבדות.
אסף27.03.23
אבל הקריאה לא אמיצה, ובהחלט גם לא ריאלית, אף חרדי אמיתי, לעולם לא יאמין שלשלוט במוקדי הכח במדינה זה ערך עליון, וגם לא ערך תחתון. אצל חרדים אין כזה ערך!
תודה על המחמאות...28.03.23
28
טובי בנינו ישארו האהלה של תורה . יהיו תלמידי חכמים . תזכורת: ההשקפה החרדית הקלאסית ללא חולק, היא: המדינה לא שלנו,יש להתרחק מחילונים ולבנות חומות .
משה27.03.23
חזק. הנחה בסיסית בעם היהודי, שעצות הצלה לעם היהודי יכולות להיתן רק מאנשי התורה המובהקים ממשיכי המסורת של העם היהודי המיוחד הזה היודעים סגולותיו ודרכי הצלחתו האמיתיים.
משה ישראלי28.03.23
27
מאמר מדהים. נוגע בדיוק בנקודה
משה27.03.23
לחשוב שעוד קוראים לכותב 'הרב' שמציע גיוס טובי(!) החרדים לצה"ל, אפילו לפיד לא הלך כל כך רחוק, והסכים שהעילויים צריכים להישאר בישיבות!!!
באמת מדהים!28.03.23
עדיף לנו השעבוד במינון הנמוך של שעבוד זה מאשר שעבוד מלכויות קשה וזאת בתנאי שנדע לשמור על זהותנו האמיתי ונתרחק מכל המרחקים אותנו מדרכנו היהודית ולהיפך רק לבצר חומות ולהתגדל בתוך ערכינו האמיתיים.
מאיר יוספוביץ28.03.23

הצגת כל התגובות

26
כשל לוגי! אם בעד הציונות הדתית וכל ישראל השנייה שמזמן השתלבו בחברה הכללית נטרקה הדלת כשהיה מדובר בעמדות מפתח שלטוניות אז מה הסיכוי שלנו כחרדים ש''מאיימים'' עם ערכינו על הליברליות של ישראל הראשונה?!
ש.27.03.23
שתלטנים שם בעמדות המפתח. קיימת תקרת זכוכית.
גם נכון28.03.23
25
'הרב' איך שקוראים לו, 'החרדים הטובים לטיס'? אז במה אנחנו חרדים? וכי חפיצי שלטון אנו? מתה ההשקפה? מת ערך לימוד התורה? 'הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו', ואם זה שהם שולטים מפחיד אותך, ליל הסדר הקרוב יזכיר לך 'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה- ורק הקב"ה! לא 'כוחי ועצם ידי', מצילנו מידם.
השתגעת?27.03.23
24
כוונתך אינה רצויה, אבל מעשיך רצויים בהחלט. GO ON ובהצלחה.
חנן. ב.27.03.23
23
המציאות היא, שמי שנכנס למקומות האלו מאבד את זהותו ואת דתו. ראה ערך הציונות הדתית שהצליחה להשתלב כל כך טוב בישראליות, עד כדי שהיא כבר לא קיימת כמגזר. אז לא תודה. לא להשפיע ולא להיות מושפעים.
חרדי גאה27.03.23
אין בעיה, אז גם לא לקחת בכוח תקציבים שמגיעים ממי שכן משתלב טוב, מהיכן הדרישה לקצבאות? מהמיסים שלוקחים ממי שהשתלב בחברה, המימון הזה מגיע ממי שמקבל תלוש משכורת בסוף החודש על עמלו. דבריך אינם דרך ההלכה, אתה לא חרדי גאה אלא פרזיט גאה ולכן תמיד בגישה הזו תהיו מוקצים ומאוסים. כמה מצער
שירת הים28.03.23
החרדים משלמים מע"מ ומס רווחי הון
יאיר28.03.23
שכחת להזכיר, כל זה על פי דעת תורה. בלבד!!
נתן28.03.23
איך הציונות הדתית "לא קיימת כמגזר" בדיוק? היא חיה ובועטת היום יותר מאשר אי פעם בעמגות השפעה בשלטון ובהרבה מתחומי החיים. הבעיה היא שיש הרבה לייטים ומסורתיים שנמצאים על התפר בין דתיות וחילוניות שמשום מה מסווגים אותם בתור ציונות דתית אפילו שהדבר האחרון שמעניין אותם זה הערכים שלה.
מה?28.03.23
אי אי. קצת מחשבה ידידי. הוא מדבר על זה שאנחנו נתפוס את כל המקומות, כך שבעצם החילונים יתחילו לחשוש משליחת ילדיהם לצבא...
יהודי28.03.23
22
עכשיו כל מה שנשאר זה שיקבלו אותך למקומות האלה, את המרוקאים לא מקבלים כבר שנים, אז את החרדים יקבלו? ישלחו אותך לנח"ל.
טייס27.03.23
21
תאורטית זה נכון אבל תכלס זה לא ילך כי רוב הציבור החרדי הוא שמרן ואם תיקח רק מודרנים זה לא מספיק
קיליאן אמבפה27.03.23
20
הטובים לשטייגען ובכל מחיר אף שיכול ליהות שבתאוריה אתה צודק
אלעזר מנחם שוורצמן27.03.23
19
מסכים לחלוטין. כל עוד אנחנו לא תורמים למדינה ולכלכלה כמו המיעוט הליברלי, אך הגיוני שגם קולנו פחות ישמע. הגיע הזמן לקחת יותר חלק במדינה הזו ולכבוש את האליטות
יואל28.03.23
18
לא הטובים, כולם !!
נתן28.03.23
17
למה אין הרבה רופאים חרדים ? למה אין באותה כמות סטארט אפים חרדים ? חילונים אומרים : יש לנו כאן בן אדם גאון, וכל מה שהוא מקדם בחיים זה חוקי חמץ שגורמים דווקא לחילונים לעשות את ההיפך נגד כפיה במקום בצורה יפה ? חילונים רוצים שבמקום קיצבאות תקחו את הראש היהודי שלהם ותקימו סטארט אפ !
הרצוג28.03.23
חילןנים רוצים שניקח את הראש היהודי שלנו, ונקבור אותו באדמה! באדיבותם הם מוכנים לוותר למי שיתנדבו להיות עבורם חוטבי עצים ושואבי מים.
טעות קשה!28.03.23
16
חלקנו הגדול לא מספיק מצטיינים בלימודנו ומסתפקים בבינוניות ואז שיוצאים מעולם הישיבות החילונים רואים אותנו כרמה בינונית ומטה וכאן מתחילה הבעיה שלהם איתנו. כשמסתכלים עלינו בחוץ כנבערים מדעת זה המכשול הגדול שלנו. אמנם לא משרתים בצבא אבל כן עלינו להתנדב בארגוני החסד ובארגוני הקירוב ולא כל איש לביתו.
יוסי28.03.23
15
הליברל השמאלני אמור לסכן את חייו למען ערכים לא לו? האם זה באמת נראה לכם הגיוני?
ליברל חילוני שמאלני28.03.23
אף אחד לא ביקש ממך להסתכן, הנה, אני והחברים שלי כולנו ג'ובניקים במטכ"ל, בתקשוב, ועוד עשרות מקומות שלא אפרט כאן, שהסיכון היחיד בשירות זה להחליק על קליפת בננה במחנה!
ליברל תל אביבי28.03.23
14
כל עוד היינו מיעוט יכולנו להתחבא בירכתי הספינה ולהירדם. כעת הפכנו לרוב, והספינה כבר בידיים שלנו. והים סוער, ואנו מוקפים כרישים. החשש התמידי מפני הציונות אינו קיים כבעבר, ומאידך - חיינו כאן בסכנה וההשתדלות היא להתחיל להוביל את הספינה שלנו.
תכלס28.03.23
אנחנו רוב? ככה זה נראה שלא לומדים ליב"ה... אנחנו 15% מהציבור היהודי. ייקח עוד עשרות שנים לפני שנהיה רוב.
ציפי28.03.23
13
ד"ש מהציונות הדתית הם חשבו להשפיע על הצבא מבפנים אך נתקלו בתקרת זכוכית שמנעה מרובם המוחץ להגיע לתפקידים נחשקים. המעטים שכן הגיעו היוו מיעוט ולא סירבו פקודה מחשש לתפקידם. כור ההיתוך של צה"ל יודע לשמור על ההגמוניה.
יוסי28.03.23
12
אז במה בדיוק אתה חרדי? בזה שאתה טייס?
יצחק28.03.23
11
אם נתארגן נכון, אפשר להכנס בלי לאבד זהות
זאב28.03.23
10
נכטיילר, כמה שאתה תמים. אתה באמת חושב שהצבא ייתן לחרדים להגיע לעמדות האלה? בן דוד שלי, שהוא כיום אחד המפקדים הבכירים בצה"ל, עזב בצער קורס טיס כי הרגיש שהתנכלו לו והצרו את צעדיו בשל הכיפה (הסרוגה הגדולה) שעל ראשו. טייסים הם קליקה, והם ידאגו שחרדים לא יחליפו אותם.
ירושלמית28.03.23
זה מה שהוא סיפר? אולי הוא פשוט לא התאים? הסיכוי לסיים טייס די נמוך
מוש30.03.23
9
איך בדיוק אפשר להגיע לטייס בתור חרדי? זו בדיוק הבעיה שהם מערימים קשיים בלתי עבירים שכל מי שלא "מהם" לא יגיע לדרגות ההשפעה... זה בדיוק מה שהם רוצים, שנרצה להתקדם וכך יותר חרדים ירצו ללמוד ליבה ושאר שטויות וכך יותר יעזבו את דרך התורה וזה מה שיפורר אותנו מבפנים.. זו בדיוק המטרה שלהם.
התורה מעל הכל27.03.23
8
נכון הם שולטים עלינו, אנחנו בגלות בידי השמאל. אבל במבט המקיף של העם היהודי זה מקור הצלחתנו והפתח לקרב גאולתנו. וזו היתה הבחירה של אבינו הזקן אברהם ע"ה שבחר לטובת בניו שעבוד מלכויות עד הגאולה במקום גיהינום כמפורסם במדרשים ובספרי רבותינו וכמו שמתפרש במדרש רבה בראשית פרשה מד (אות כא).
משה פינקלשטיין28.03.23
7
הניצחון במגבלות הכח
זמן לחשבון נפש28.03.23
6
הלוואי שהציבור החרדי יהיה מוכן לכך!
אשריך!28.03.23
5
הליכוד והציונות הדתית עשו את זה ונשארו חוטבי עצים ושואבי מים, אתה נוכל שמסית את החרדים לאבד את שני העולמות גם להתבולל ולאבד את העולם הבא וגם לאבד את העולם הזה בהפיכתינו לעבדים של הפרוגרסיבים השמאלנים
קובי28.03.23
שואבי מים? הרמטכל ציוני דתי
מרב29.03.23
בחלום
איזה רמטכ"ל?!30.03.23
4
אם טובי בנינו ילכו לטיס- כבר לא יהיו לנו ערכים לשמור ולהנחיל סוד הצלחת הציבור הוא החומה והמרחק אצלינו, הטובים ללימוד
חרדי זועם28.03.23
3
הד"לים כבר 70 מנסים להיכנס למוקדי הכוח, בעיקר בצבא, וכל פעם שמישהו מהם מתקדם בדרגא מידי הרבה, האליטות מטיסים אותו הביתה, כדי שלא נהפוך לאירן
חי בסרט28.03.23
2
עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים אם השם הוא האלוקים לכו אחריו ואם המדינה היא האלוקים שלכם אז לכו אחריה, רק שיהיה ברור וידוע לכל ירא שמים שירדתם מהדרך לחלוטין ומיסיונריות היא מחמאה בשבילכם כדי להפוך את החרדי המצוי לישראלי חדש אבל נצח ישראל לא ישקר ואנחנו ננצח את החילונים גם את אלה שלבושים כחרדים
בן אליהו29.03.23
1
שוטה שבשוטים הוא לא מבין שהדרך להיכנס למפקדות הבכירות הוא רק דרך של להיות כמוהם למזרחיים אין טובים
מוטי ברקו30.03.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24