כיכר השבת

הרבו בתפילות

החטופים: גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח

גובר החשש לחייהם של שלושת בני הישיבה שנעדרים מאז יום חמישי. שמותיהם: גיל-עד שאער, בן 16 מטלמון, נפתלי פרנקל, בן 16, מנוף איילון, ואייל יפרח תושב אלעד בן 19. לפי ההערכות, הם נחטפו לאחר שעלו על טרמפ בסמוך לישיבת "מקור חיים" בגוש עציון. גל מעצרים בחברון בשבת האחרונה, כ-2,000 לוחמי צה"ל הועברו לאזור בו מתמקדים החיפושים (חדשות, צבא וביטחון)

65
כיכר השבת | ט"ז בסיון | 14.06.14
החטופים: גיל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח
(צילומים: המשפחות)

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הצעירים הנעדרים מאז יום חמישי וקיים חשש כי נחטפו על ידי מחבלים פלסטינים לאחר שעלו לטרמפ בסמוך לישיבת "מקור חיים" בגוש עציון. הנערים הם: גיל-עד שאער, בן 16 מטלמון, תלמיד ישיבת "מקור חיים" בכפר עציון; נפתלי פרנקל, בן 16, מנוף איילון, גם הוא תלמיד ישיבת "מקור חיים"; ואייל יפרח תושב אלעד בן 19, תלמיד הישיבה הגבוהה "שבי חברון".

מוקדם יותר היום (שבת) שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי "כל עוד איננו יודעים אחרת, הנחת העבודה שלנו היא שהם בחיים". לדבריו, כל זרועות הביטחון עושות מאמץ משותף בניסיון להביא לחילוץ הנערים. השר ציין כי בשנת 2013 היו יותר מ-30 מזימות לחטוף ישראלים שלא צלחו, ומאז תחילת השנה הנוכחית, 14. "המקרה הזה כנראה עבר לנו מתחת לרדאר", אמר יעלון.

נפתלי וגיל-עד הלומדים יחד בישיבת "מקור חיים", שהו במקום שלשום עד שעה מאוחרת. מכיוון שנפתלי, השני מבין 7 אחים, אינו גר בבית, המשפחה לא ידעה על דבר על שאירע, עד שהגיעה השיחה מכוחות הביטחון. אייל יפרח הוא הבן הבכור מבין 6 אחים, תלמיד הישיבה הגבוהה "שבי חברון".

בליל חמישי, סמוך לשעה 22:00, יצאו השלושה ברגל מהישיבה שבכפר עציון לצומת אלון שבות, משם יידעו את משפחותיהם באמצעות הודעות טקסט כי הם בדרך. ככל הנראה, הם עלו למכונית מרצונם, אך ייתכן שהוכנסו בכוח לרכב שנמלט מהמקום.

עם היוודע על היעלמותם של שלושת הנערים, סיפר נער נוסף, חברם לישיבה של הנעדרים, כי נפרד מהם זמן קצר לפני שיצאו, לאחר שהתעכב בדרכו לביתו, וכך ניצל.

משעות הבוקר של יום שישי, נשלח מסרון לכל התושבים בטלמון, כדי לברר האם גיל-עד שאער ישן אצל אחת המשפחות. ההורים הסתגרו בביתם, ומתקיימות בו תפילות לאורך כל היום. אחד המבקרים אמר לכתב חדשות ערוץ 2: "הייתי בבית המשפחה, הם חזקים, יש לנו כוחות ביטחון חזקים מאוד שיודעים לעשות את העבודה בצורה הכי טובה. המשפחה עם הרבה מאוד אמונה, הרבנים והרווחה פה, הכל נמצא בשליטה".

אמר דודו של אחד הנעדרים אמר לחדשות 2 כי "שמענו על זה לפנות בוקר מהמשטרה, ומאז עוקבים אחרי כוחות הביטחון שפועלים בנושא ואנחנו במצב הקשבה". לדברי הדוד, "לא היה שום דבר מיוחד - הבחור נעלם ולא הגיע הביתה, ומשם והלאה זה בידיים של כוחות הביטחון". הדוד הוסיף כי "הוא בחור מאוד שקול ורציני, והוא תכנן להגיע הביתה בתקופת הבגרויות ולא הגיע".

הערב צפויים להגיע לישיבת "מקור חיים" בגוש עציון תלמידים רבים. "יצרנו קשר עם כולם, וידאנו שהם נמצאים במקום בטוח ורגוע. נתנו הנחיות להורים לגבי דיבור איתם במשך השבת. העיקר להיות איתם ולעודד אותם במצב הזה", אמר רב הישיבה. "במוצאי שבת בעזרת השם נתכנס בישיבה, יכול להיות שיהיו התפרצויות או בכי".

כ-2,000 לוחמי צה"ל הועברו לאזור החיפושים, חלקם מחטיבת הצנחנים, והם שוהים בבסיס הסמוך לגזרה. לפי החלטת צה"ל, לא הוצבו מחסומים סביב חברון ונשמרת תנועה תקינה של כלי רכב פלסטינים אל מחוץ לחברון ולתוכה כל העת.

גל מעצרים בחברון

בעקבות המבצע לאיתור תלמידי הישיבה הנעדרים, הנמשך משעות הלילה והבוקר, לכדו כוחות הביטחון 16 פעילים בחברון ובכפרים סביב, בעיקר בכפר דורה, בחשד למעורבות באירוע. בהם שני אסירים ביטחוניים ששוחררו באחת העסקאות האחרונות. כוחות צה"ל באזור מלקטים נתוני מודיעין, נכנסים לבתי פלסטינים בחברון ובכפרים באזור ומתשאלים תושבים.

על פי אחת ההערכות, החוטפים העלו באש את המכונית בה הובלו הנערים. ישנה נוכחות גבוהה של כוחות צבא ומשטרה בצירים המרכזיים בחברון וסביבותיה, הממשיכים במאמצי החיפושים, הנמשכים גם לאזורים נוספים ביהודה ושומרון.

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
ימ"ש של כל הערבים כולם כולל כולם שימותו וישרפו חיים!!! ישראל צריכה להיכנס בעזה באבי אביהם עד שהם יתחננו להחזיר לנו אותם על מגש כסף!!! זה מה שכל מדינה נורמלית הייתה עושה עם זה אמריקה ועם זה רוסיה או סוריה וכדו'
דניאל 4216.06.14
25
אין להאשים = ויש להאשים : אין להאשים = בני-העשרי ! יש! ויש להאשים : ->>> את האחריים במשטרא בכל חומרת הדין ! מקרה זה לא יסולח !!!! -> מה זה, משטרא ?! מקבלים טל' והולכים בשקט לישון ?!
ה16.06.14
24
גם שזה בדרך כלל לא קורה. מספיק פעם כזו ביובל וזה מוכיח שלא היה כדי..... לא לעלות על טרמפים ולא לחכות לבד בתחנות (ביהודה ושומרון). יש אפשרות פשוט לברר מי יוצא מהישוב ומראש לתזמן את עצמך אליו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עע15.06.14

הצגת כל התגובות

23
עוד נשמע בשורות טובות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונית14.06.14
22
לפיה יש טרוריסטים ויש חפים מפשע - לא יוכלו לעשות הרבה כדי לעצור את האירועם האלה. כל הפלסטינים - "טרוריסטים". לגרש את כולם.
מוטיז14.06.14
21
לקח בערך 7 שעות עד שמישהו הזיז משהו והתחיל לבדוק איפה הנערים. באותו שמן הם יכולים כבר להיות בסיני, בירדן, או ברחבי הפזורה הבדואית ולך תמצא אותם :(
אלעד15.06.14
20
רק על אבינו שבשמים נישען ונסמוך!!!!!!!
ביבי =ילד קטן!!15.06.14
19
א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי. ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ. ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ. ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל. ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ. ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹ
ללא שם15.06.14
18
יכול להיות שדבריך נכונים ובאים מהגיון..אך זה לא הזמן והמקום הנכון! זה חסר רגש להגיב ככה בבוטות. המצב גם ככה רגיש. אני ממליצה לך למצא את המילים הנכונות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סתם דוסית15.06.14
17
הם שוכחים כל הדרך אל היעד שהם אפילו לא זבוב ואי אפשר לנקוף אצבע רק בורא עולם לקח אותם בשבי והוא היחיד שיחזיר אותם, לא הממשלה ולא הצבא.הם רק השליחים לעשות השתדלות ונא להפסיק להתרברב. רק תפילות!
דבי15.06.14
16
הרי אין דבר שזז בעיר שאני לא שולט עליו. אני הראיס, אני השריף, איך יתכן שלקחו בחור מהעיר ולא עדכנו אותי. אני עוד יראה להם מה זה. שישאלו את גרוסברד ואת העוזר שלו אם כדאי להתחיל איתי.
ישראל14.06.14
-> משטרת ישראל -> היא אחרית לזה בלבד !!!!!!!!!!!!!! מקבלים טלפון על חטיפה והולכים בשקט לשון ?! אף אחד לא נותן את הדין על כך !
המשטרא אחרית!16.06.14
15
כתב השל"ה הקדוש לומר י' פרקי תהילים דלהלן וכתב שיועיל לעשות רושם גדול בשמים בקריאתם כסדר זה, מזמורים: עט, פ, קלז, כה, נא, צ, פט, צח, קז, צו. אנא יהודים רחמים תקראו י' מזמורים אלו בכוונה למען הצלת נערינו היקרים בבריאות ובמהרה אמן.
אהבת ישראל17.06.14
תודה לך על זיכוי הרבים אכן הל"ה הק' כך כותב במסכת תענית פרק נר מצוה, וידענו מהרבה שנושעו ע"י מזמורים אלו כפי שכותב השל''ה עצמו עיין שם.
אברהם הכהן17.06.14
14
פלא על מדינת ישראל שכל כך משקיעה בבטחון. יכולים להשתיל בגוף כל אדם חיישן, וברגע של חטיפה לאתר את האדם בשניות, הלואי ויעשו זאת ותם עידן החטיפות.
שניאור15.06.14
13
מה עובר עליכם בראש למען ה'!!! הנערים נחטפו ולא משנה מה הסיבה עכשיו! במקום לשער השערות מיותרות קח סידור ותתחיל לקרוא תהילים!!! הרגע הסתיימה עצרת תפילה באלעד, בואו נתאחד כולנו ונתפלל לשלומם. בשורות טובות, אמן!
אפי3015.06.14
12
לא ! - לאו עכברא גנב אלא חורא גנב ! -> משטרת ישראל -> היא אחרית לזה בלבד !!!!!!!!!!!!!! מקבלים טלפון על חטיפה והולכים בשקט לשון ?! אף אחד לא נותן את הדין על כך !
לא ! - לאו עכבר17.06.14
11
שהשם יציל אותם בעזרתו ויבטל את הגזרה אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כ15.06.14
10
אבל אנחנו אשמים... לצערינו הכל מגיע לנו מן השמים, משום שהחרדים שותקים על חפירת קברי יהודים בב"ש, רק בהתר "רב אחד המתיר" וכו'
אבל אנחנו אשמים14.06.14
הכל בגלל שההורים שלך בני דודים והתחתנו ויצא ילד מפגר כמוך
משה15.06.14
9
רק תפילה אמיתית מעומק הלב שכל אחד יחשוב שמדובר בבנו תפילה אמיתית מאד ובטחון בבורא עולם יביא ישועה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.06.14
8
ימ"ש של כל הערבים כולם כולל כולם שימותו וישרפו חיים!!! ישראל צריכה להיכנס בעזה באבי אביהם עד שהם יתחננו להחזיר לנו אותם על מגש כסף!!! זה מה שכל מדינה נורמלית הייתה עושה עם זה אמריקה ועם זה רוסיה או סוריה וכדו'
דניאל 4216.06.14
7
יש כאן מחדל של משטרת ישראל העלובה וזו לא פעם ראשונה חייבים לזעזע את המערכת הרקובה הזו החטיפה הזו זה מחדל של משטרה עלובה מרמת המוקד ועד למפכ''ל ולשר הכושל
אורי16.06.14
6
בנט לפיד וציפי אתה לא עוצרים טרמפים אבל .......... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב מהצפון15.06.14
5
אבינו שבשמים אנא ברחמיך הרבים בזכות תורתך הקדושה אשר כתבתה בה הפסוק "קדש לי כל בכור פטר רחם"(לחשוב במחשבה את שמו בלי להוציא בפה- שמו אותה גמטריא של הפסוק-יעקב נפתלי בן רחל דבורה) קדש לך בניך והבדל אותם מבין השונאים כי אנחנו בניך "בני בכורי ישראל" ושמור עלינו כאב לבנו ושבו בנים לגבולם. אבינו שבשמים
אהרון14.06.14
4
זו גם ההרגשה שלי. ואני מקווה שטעינו כמו הנביא צדקיהו (צדקיה) בן כנעניה ולא צודקים כמו הנביא מיכיהו בן ימלה. ( ספר מלכים א פרק כב החותם את הספר).
הרב אגמון14.06.14
3
מצטער לכתוב זאת אך רוב הסיכויים שהם נרצחו,משום שאין למחבלים אפשרות לנהל משא ומתן מתוך יהודה ושומרון תמורת מחבלים אסירים.אך אני רוצה להעלות כאן את הטיפשות של מנהלי הישיבה,והזילזול התלמידים בחייהם עצמם. לעלות לרכב זר באמצע הלילה ועוד באיזור מסוכן זאת התאבדות לשמה .אך הם נערים שפועלים לפעמים ללא הגיון
mike14.06.14
וחסר רגישות. לא בדקת את הפרטים, לא חקרת את המקרה לעומק, אין לך מושג מה באמת קרה שם, אתה יושב ממרום ישבנך, חורץ גורלות ומעביר ביקורת. ההורים האלה עוברים גיהנום עכשיו. הם ואנחנו יודעים את גודל הסיכון. באמת זה הזמן לנבא שחורות, לבקר ולהתריס?!
דוס אחד14.06.14
אך נהג הצהיר שנתן לשניים מהנערים טרמפ מוקדם יותר ביום חמישי וגער בהם על שהם עוצרים טרמפים באיזור כזה,והם ענו שהם לא מפחדים... המוסלמים הם חיות אדם שלא מהססים לרצוח את בני עמם,אז מה הם יעשו לנו....פשוט אני רוצה לעצור את הקורבן הבא שאפילו לא יחשוב על עצירת טרמפים
mike14.06.14
לכל דבר זמן ועת מתחת השמים כרגע מתעסקים בתפילה ובפעולות לשחרורם המהיר בריאים ושלמים ובעזרת ה' כשיחזרו לביתם נפיק לקחים אגב על הצומת יושבים חיילים 24/7
שלום זגורי14.06.14
שנתיים מהיום בדוק אף אחד לא מתקרב לטרמפים. מבין אותך, אבל אולי מתאים יותר להמתין שהפרשה תגמר (טוב), ואז לכתוב את הדברים.
דוס אחד14.06.14
נראה אותך גר ביש"ע ולא נוסע בטרמפים אולי גם לא תסע באוטובוסים כי היה פיגוע גם ב142 וניסיון ב240 ובעוד מלא אוטובוסים??? למה ההורים שלך מרשים לך בכלל לצאת מהבית?? הרי בחוץ יש מלא סכנות אתה יכול לעבור את הכביש וח"ו להידרס ואז נראה אותך כותב שנתיים מהיום בדוק אף אחד לא עובר כבישים... באמת זאת המציאות וע
רבקה22.06.14
אבל כל מה שהוא כתב נכון..לצערי...רק לא בזמן הנכון עכשיו צריך לעודד ולהתפלל ולמוך ולא לחפש אשמים...
ליבנת14.06.14
אבל הכל משום חפירת הקברים בב"ש
.14.06.14
להגיע הביתה. מהטרמפיאדה של אלון שבות (כניסה צפונית) היכן שהם נחטפו יש אוטובוס לירושלים פעם בשעה וחצי- שעתיים. ולחברון- פעם ביום. קצת, קצת לחוס על עם ישראל. זה שהם כיפה סרוגה לא אומר שאפשר להתנפל עליהם.
הילה14.06.14
למה אפשר להתנפל על מישהו בכלל?? קבלו קצת את האחר לא יזיק זה רק יועיל...
אנונימית דתיה22.06.14
אחד האדמורים אמר שהם בחיים אז איך אתה אומר שהם נרצחו????????
מירי18.06.14
אתה ממש חכם. יודע שהם נרצחו, ויודע לומר שזה בגלל שהם עצרו טרמפים. אין ספק שאתה עולה רק על אוטובוסים, ואם תתקע באף מקום בשום מקום שאין שם בשעות כאלו אוטובוסים בטח תישן ברחוב.... אולי למגיבים פה יה קצת טקט???
איש מודאג14.06.14
אין לנו תחבורה ציבורית. איך נגיע? במטוס? מסוק? אולי על חמור? כן כן חמור... איך בדיוק אמורים לנהל חיים בלי טרמפים??? גם ככה אין ביו"ש מספיק מקומות תעסוקה, אין מספיק מרכזי קניות, אין את כל שירותי הבריאות. נראה אותך גר שם ולא נוסע בטרמפים.
מבית אל14.06.14
אני בחיים לא יגור בעז"ה בכזה מקום.......
מירי18.06.14
הם עמדו בתחנה איפה שגם מחכים לאוטובוסים. ע"פ נסיונות חטיפה בעבר,המחבלים אוספים בכח מהרכב את מי שעומד בתחנה (גם אם הוא ממתין לאוטובוס).
אריה14.06.14
אבל אנחנו אשמים... לצערינו הכל מגיע לנו מן השמים, משום שאנחנו שותקים על חפירת קברי יהודים בב"ש, רק בהתר "רב אחד המתיר" וכו'
אבל אנחנו אשמים14.06.14
אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתיאש מן הרחמים
נוזף14.06.14
אתה לא מכיר את המציאות שם. כווולם תופסים מהצומת טרמפים.
יהודי14.06.14
שליטה על זה שהבחורים עוצרים טרמפים??? הרי הם מכריזים תמיד שהם אוסרים על הבחורים לעצור טרמפים אבל א"א למנוע את זה בייחוד שיש רק 2 אטובוסים במשך היום כולו באיזור שנחטפו
נמאס לי מהערבים14.06.14
2
אין להאשים = ויש להאשים : אין להאשים = בני-העשרי ! יש! ויש להאשים : ->>> את האחראיים במשטרה בכל חומרת הדין ! מקרה זה לא יסולח !!!! -> מה זה, משטרה ?! מקבלים טל' והולכים בשקט לישון
ה16.06.14
1
אין להאשים = ויש להאשים : אין להאשים = בני-העשרי ! יש! ויש להאשים : ->>> את האחריים במשטרא בכל חומרת הדין ! מקרה זה לא יסולח !!!! -> מה זה, משטרא ?! מקבלים טל' והולכים בשקט לישון ?!
ה16.06.14
אולי גם יעניין אותך
בארץ

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 13:29

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 11:07

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 09:16

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 08:36

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 08:27
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

209 ימים למלחמה

הקבינט יתכנס היום כדי לדון בעסקה וברפיח | עדכונים

כתבי כיכר השבת | 07:04

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 06:48

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

"העסקה - הסכם כניעה"

המשפחות השכולות יוצאות למאבק; זו הדרישה שלהן

דניאל הרץ | 01.05.24

"אין מילים להוסיף"

לראשונה במלחמה: זה המעבר שנפתח להכנסת סיוע לעזה

חזקי שטרן | 01.05.24

שוחררו בתנאי אחד

שני קרובי משפחה של חטופים נחקרו במשטרת תל אביב

דוד הכהן | 01.05.24

"האזרחים זכאים לתשובות"

המבקר לנתניהו והרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת ה-7.10"

בני סולומון | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

הייצוג בחוק הגיוס החדש

היועצת נגד הממשלה: "ממשיכים להחליש את מעמד היועץ"

קובי אטינגר | 01.05.24

הקטל בכבישים

תאונת דרכים קטלנית סמוך לעכו: רכב התנגש בגדר, הנהג נהרג

קובי רוזן | 01.05.24

מזג האוויר

התחזית: טמפרטורות רגילות לעונה; גשם מקומי בצפון

כיכר השבת | 01.05.24