כיכר השבת

ואיך הגיב יאיר לפיד?

"למה אתה מסית נגד החרדים?" • צפו בתשובה של ליברמן

בישיבת הסיעה ניסה ליברמן להתבדח על עליית שכר המינימום: "למה אתם קמצנים, תבקשו 8,500"; איך הגיב כשנשאל על-ידי כתב 'כיכר' למה הוא מסית נגד חרדים • ומה ענה יאיר לפיד על כך? (פוליטי)

59
רפאל כהן | כיכר השבת | כ' באדר א' | 21.02.22
ליברמן ולפיד, היום
ליברמן ולפיד, היום (צילום: ערוץ כנסת)

ראשי הסיעות בכנסת, קיימו מדי שבוע ביום שני - ישיבות סיעה. מי שלא קיימו ישיבות סיעה עם נאום ראש הסיעה, הן מפלגות כחול לבן והליכוד. בכחול לבן, לא קיימו השבוע סיעת סיעה, ככל הנראה בשל העיכוב המשמעותי בחוק הפנסיות, במפלגת הליכוד לא נערכה היום ישיבת סיעה, בשל המתיחות הכבדה בין ראש המפלגה נתניהו לחבר הכנסת אמסלם.

שר האוצר ליברמן פתח את ישיבת הסיעה והתייחס לדרישת מרצ והעבודה לעלות את שכר המינימום: "שכר המינימום בישראל גבוה יותר משכר המינימום בארה"ב ומחלק ניכר ממדינות אירופה. לא מבין את הקמצנות של כמה אנשים בקואליציה שרוצים להעלות רק ל-6,500 ולא ל-8,500", עקץ ליברמן את חבריו לקואליציה.

דבריו של ליברמן (צילום: ערוץ כנסת)

"הסיבה", הסביר ליברמן, "שהעלאה כזו היא כיוון שבסוף זה מתגלגל לצרכן, רוב מי שיספוג את העלייה זה הצרכנים הפרטניים, ובסוף תהיה אינפלציה, עסקת החבילה הייתה חתימה של מגוון גופים כבר בסוף נובמבר. מוזר מאוד שעד לפני עשרה ימים לא שמענו רבע מילה בנושא הזה".

"אי אפשר לשנות הסכם באופן חד צדדי, לא מדובר פה במהלך פוליטי, אלא בהסכם רחב, מבחינת הצמיחה אנחנו במקום הכי גבוה בעולם המערבי, 94% מהמשק הישראלי עובד בתפוקה של 110-115%, 6% מהכלכלה הישראלית נמצאת בקשיים, חצי מהם לא קשורים לקורונה. בשנת 2019, טרום קורונה, נסגרו 76,000 עסקים".

'כיכר השבת' שאל את ליברמן - מדוע כל פעם שיש עליך ביקורת, אתה חוזר ומסית נגד הציבור החרדי?

יוליה מלינובסקי זעמה על השאלה: "אני לא מאמינה", וליברמן, לא הפתיע: "אני לא מסית נגד חרדים. אני רוצה לחלץ אותם מהשבי בו הם נמצאים. ראשי ש"ס ויהדות התורה שפועלים נגדם, והם מבחינתי הכת הכי קרובה ליהדות. כל מה שהם מטיפים זה פשוט שקר. לא כתוב במקורות, שאדם צריך רק לשבת וללמוד תורה ולא ללכת לעבוד, אם הרמב"ם ורש"י עסקו במלאכה, גם הם יכולים ותקרא גם אתה מה הרמב"ם אומר על אלו שחיים על הצדקה - זה חילול השם".

ליברמן במענה לשאלת 'כיכר' (צילום: שמואל קרמרסקי, שחרית)

עוד הוסיף ליברמן: "אני לא מבין למה אסור לשרת בצה"ל גם יהודה המכבי ודוד המלך היו חרדים והם שירתו בצה"ל. גם לגבי גיר, צריך לאהוב את הגר. כשאנשים תלויים בקצבאות - שמביאים להם עסקנים של ש"ס ויהדות התורה, אז יחד עם הקצבאות מביאים להם פתק הצבעה, ולכן הם גם אוסרים על לימוד ליבה".

על העלאת הריבית, אמר ליברמן, "בנק ישראל מוגדר בחוק כרשות עצמאית לחלוטין. אני ונגיד בנק ישראל בדיאלוג מתמיד. הוא לא זקוק לעצה שלי"

על פנסיות הרמטכ"ל והמתיחות עם כחול לבן, הסביר ליברמן: "צריך לקדם ולהשלים את הסאגה הזו. אני אישית תומך. בתנאי השוק זה אנשים שעובדים קשה ומסכנים עצמם, והשוק מציע יותר. אנחנו כסיעה נתמוך בהצעה הזו".

על המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, אמר ליברמן: "צריכים לתמוך במדינת ישראל. אני לא בעד רוסיה או אוקראינה. הדבר הכי חכם זה לשמור על פרופיל הכי נמוך". כשנשאל על מתווה הכותל אמר: "חבל אם ניכנע ללחץ חרדי באשר למתווה הכותל".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בדבריו למו"מ עם איראן, ולאחר מכן נשאל על-ידי כתב 'כיכר השבת': אמרת שאתה בעד שהחרדים ייכנסו לקואליציה, אבל ליברמן כל פעם תוקע מקלות בגלגלים עם ההסתה שלו, מתי תגבילו אותו?

לפיד השיב: "לממשלה יש עמדה משותפת בנושא. שאתה הופך להיות הורה אתה לוקח על עצמך אחריות וחלק מזה זה לדאוג לפרנס אותם, אני לא מכיר דרך אחרת להתפרנס מלבד עבודה".

לפיד במענה לשאלת 'כיכר' (צילום: שמואל קרמרסקי, שחרית)

על מה תהיו מוכנים לוותר?

"רוצה שאנהל איתך מו"מ קואליציוני?".

לגבי המבוכה שעורר אמש בריאיון לחדשות 12, כשדיבר על רוסיה-אוקראינה, אמר לפיד: "היה ציטוט לא נכון שלי בקשר לרוסיה-אוקראינה. אני צריך להיות זהיר מאוד בנושא הזה. יש לנו גבול עם רוסיה, בגבול עם סוריה. קורא לחבריי בממשלה: תהיו זהירים בדבריכם".

לגבי המשבר עם רע"מ, הסביר לפיד: "אנחנו בדיאלוג מתמיד עם רע"מ. נכון לעכשיו אני חושב שלא תהיה בעיה בהצבעות, שר הביטחון צודק במיליון אחוז בדרישתו. צריכים לוודא שאיכות הלוחמים והמפקדים לא תיפגע. להציע שינוי זה בסדר גמור, אבל הממשלה צריכה לעמוד בהחלטותיה".

על אי עליית שכר המינימום אמר לפיד: "התוכנית הכלכלית נחשפה בנובמבר. נמשיך ונקדם אותו, נותנים לך - תיקח. אני הראשון לחשוב ש-6,000 זה לא מספיק, אבל קחו - ואז תתחילו מלחמה חדשה".

לגבי מתווה הכותל, אמר שר החוץ: "אני לא ויתרתי על פשרת הכותל. המפלגות החרדיות יודעות שזה מתווה טוב".

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
לא ידעתי שיש כ"כ הרבה חרדים ששונאים את עצמם שכותבים בעד ליברמן או שהם לא חרדים!!!!
מלכה22.02.22
38
מזעזע!
מ21.02.22
37
על השטויות של ליברמן איכס נאמר; מוייחל טויבוית
ללא שם21.02.22

הצגת כל התגובות

36
כל שינוי שאתה רוצה לעשות, הוא לבלום ולהרוג את היהדות. למעלה יש בורא שרואה את מעשיך הרעים.
ראובן21.02.22
35
די כבר קצצתם, אתם מפלים חרדים בדירות, במשרות, בהקצבו ת, במעונות, רק בצבא אתם רוצים שויון, אנחנו לא מטומטמים, לא נשרת ואין לנו שום קשר למדינת הכפירה, תגייסו קודם את הערבים
יואל22.02.22
34
כמי ששירת בצ.ה.ל.28 שנה זה לא מקום לחרדי איך עוד אמר 'עזר' בזמנו על תל נוף רק חסר מנורה כחולה לבסיס שזה יהיה רשמי
לביא21.02.22
33
אפרופו "שינויים מהפכניים". איפה המריצות ? תקועות בנמל ?
יניב21.02.22
32
לצערינו יש גם קצת צדק בדבריו של השמאלני הזה
אחד שיודע22.02.22
שיתחיל ללמוד את הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה ואז יתחיל את הרמב"מים שלו...
תשובה!11.10.22
31
אחרי שהמנוול הסתובב אצל החרדים וגדולי התורה וניצל אותם לאינטרסים שלו הוא השתמש וזרק... הנוכל הזה הוא אנטישמי קטן וגס רוח ששונא יהדות ודתיים! ומנסה להתפתל ולהסביר שהוא רוצה לגאול אותנו מהפוליטיקאים החרדים ולקחת אפוטרופוסות עלינו...!
זקן אשמאי...22.02.22
30
יהודה המכבי ודוד המלך ממש לא היו חרדים!!!
אלעזר המכבי 21.02.22
חחח.. אבל הם היו קודם כל יראי שמים ושומרי תורה ומצוות ואח"כ כל השאר...
הדס22.02.22
29
אין דבר יותר גרוע מגוי שמצטט איזה מקור בלי להבין כלום ! לא רק אנטישמי אלא גם מפגר
א21.02.22
סליחה, מי שמפגר זה אתה לא הוא. הוא גוי בדיוק כמוך ומסתבר שהוא גם חכם ממך. מה שהוא אמר הוא צודק. אין שום הלכה ללמוד תורה במקום לעבוד. בשנות השישים והשבעים והחרדים עבדו. התענוג של לא לעבוד המציאו ראשי המפלגות החרדיות כדי לשלוט בציבור שלהם. לא חובה להביע דעה. מוטב היה לך לשתוק. כי הוכחת ש"הגוי" מבין ה
שאול א.21.02.22
אתה בור, אידיוט, נחיתי, רדוד ובעיקר ממש לא יודע על מה אתה מדבר, מי אתה בכלל שתקבע מה מותר ומה אסור לפי ההלכה?! מי אתה שתתעלם בבוטות מ"והגית בו יומם ולילה" ומ"כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה"?! בשנות השישים והשבעים גם לא היה הרבה דברים אחרים, ותמיד תמיד בני התורה שאפו ללמוד בכל רגע. א
826522.02.22
יש סיבה שחרדים לא ישרתו בצבא, כי הצבא הוא מלא פריצות מיסודו. המכבים ודוד המלך שירתו רק עם גברים שומרי מצוות. ולא כמו היום עם נשים וגברים שמגיעים מתרבות החילון והפריצות.
יצחק 22.02.22
אם היית לומד תורה לא היית עונה כך, אבל אתה כנראה סתם משתמט המשוטט באינטרנט
אתה אברך?21.02.22
שאול א תגיב בערוצים אחרים למה אתה נכנס לכאן?
שאול ב22.02.22
אין יותר גרוע מטוקבקיסט שבמקום להסביר למה הוא "לא יודע כלום" בוחר לגדף ולקרוא ליהודי גוי. אם יש לך הסבר מדוע ליברמן טועה, אתה מוזמן לכתוב את ההסבר. התשובה האמיתית שכולנו יודעים היא שאמנם היו כאלה שחלקו על דברי הרמב"ם, אך ליברמן אינו טועה בציטוט.
אדרבה21.02.22
28
גם לפיד ענה יפה ..... יש לחרדים בעיה קשה והם יצטרכו להדרש אליה .
james21.02.22
לך יש בעיה
........22.02.22
27
אפס ועוד אפס כמה זה ?
יעקב21.02.22
26
מגוחך שמי שמתפאר באכילת חזיר יגיד מיהו יהודי ליהדות יש גם מסורת דהיינו תורה שבע"פ
יהודי גאה22.02.22
25
ששניהם ילכו לישון על האף דפוקים
אוריתוש22.02.22
24
כל הכבוד לכתב כיכר השבת
דודי זלמנוביץ21.02.22
23
שני ערסים מנוולים
ללא שם21.02.22
22
אביגדור ליברמן, אני מחכה שתקבל דום לב ואז אני אומר , אני שלמה עם זה לגמרי יחנזיר
טל21.02.22
21
מספר 2 שריר דער משוגענער, לך לעזאזל יחד עם ליברמן
יואל22.02.22
20
הבעיה היא שהשכר היום איני מספיק בשביל לממן משפחה ברוכת ילדים, וכם לאנשים שאינם שומרי תורה ומצוות קשה להתקיים מהשכר הזעום. למשל הקשיים להשיג היום דרגה למעונות זאת אטימות נוראית, אנשים עובדים ולא נותנים להם אפשרות כלכלית להשאיר את הילדים במוסדות
שרה21.02.22
19
שס ואגודה רוצים שהציבור יהיה תלוי בהם
הפעם ליברמן צדק21.02.22
תמיד הוא צודק יטיפש כף להגיד הפוך מכולם?
מר22.02.22
18
הוא מסית כי המדובר בסוכן זר שהושתל כנראה עי הביון הסובייטי והיה רדום עד שמפעיליו הורו לו ליצור כאוס בישראל. בזכות הסוכן הזה רוסיה יודעת הכל על ישראל. המדובר גם באנטישמי ממולדובה ויכל להישאר אנטישמי במולדובה משם ולא היה צריך לבוא עד ישראל כדי להיות אנטישמי
נפתלי בנט21.02.22
17
החרדים יותר ממוזמנים לעזוב את המדינה הציונית ה"מרושעת" הזאת, לעבור לחו"ל ולדרוש בכל תוקף מהגויים לממן את האברכים, את הכויללים, את הישיבות והסמינרים, ולא לשכוח הנחות מפליגות בארנונה בתחבורה צבורי וכו', בדיוק כפי שקבלו אבותיכם בפולינה ואוקראינה הזכורים לטוב. למה באמת אתם לא בורחים לחו"ל אם כל כך נורא
החרדים מוזמנים22.02.22
לא יעזור לך כלום!!!! החרדיםצפה מלפניך וישארו הרבה אחריך!!!
הוועדי עובדים הגדולים לא מצצו תנאים לעוב23.02.22
תעזוב אתה גיזעני שכמוך!עןכר ישראל.
לימור23.02.22
טמבל....אסור לעזוב את ארץ ישראל. זו התשובה לבור כמוך אם אתה כל כך מתעניין. ציוני ארור
יהודה החסיד 22.02.22
16
יש עוד דרכים להתפרנס חוץ מעבודה, להיות פוליטיקאי
Marc21.02.22
15
ליברמן כנראה גילגול של אנטי-יוכוס אנטי יהודים. בקרוב תנחת עליו המכה כפי שנחתה על אנטיוכוס.
גלעד21.02.22
14
רמב"ם מהלכות שמיטה ויובלות שמשום מה נעלם מעיניו של ליברמן: "ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה' והלך ישר כמו שעשהו האלקים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה ה' חלקו ונ
יהודי פשוט22.02.22
13
תגובות חרדיות רגילות לחלוטין. אפס התיחסות ענינית לדבריו. לדבר לקיר ולדבר לחרדים זה בערך אותו דבר. "פשרה" לא נמצאת בעולם המושגים הדיכוטומי שלכם ולכן לא תהיה ברירה, אתם תלמדו בסוף מי בעל הבית פה.
תגובות חרדיות 21.02.22
12
הלמדן הגדול גדול הדור אביגדור ליברמן חולק על גדולי התורה עם מקורות בדיחה יפה לפורים.
משה בן אברהם21.02.22
כן "גדולי התורה"?! הפכתם את הרבנים שלכם "לגדולי תורה" או "לשר התורה" וכל זה כדי לחפות על העליבות שלהם. תנסו לבדוק מתי החלה המגמה של הימנעות מעבודה? ותגלו שזה משהו חדש לחלוטין [כמה עשרות שנים בסך הכל], מאז שלחרדים יש כוח פוליטי. תשאלו את עצמכם מדוע הציבור העני ביותר הוא הציבור החרדי? למה? למי זה ט
שאול א.21.02.22
יאלה לך תתנצר! מה היא יהדות בשבילך ומי קובע את זה?
נורמלי22.02.22
11
צודקים מישהו מכיר דרך אחרת להתפרנס שיספר לי
אליהו21.02.22
לא עוזרים בכח, תודה רבה על העזרה....
חרדית עובדת21.02.22
יש... לחטט-אף בהסתדרות ולשתות תה בהפסקה
חרטטוביץ21.02.22
10
הסיבה היא שבניגוד לבעבר, יש קושי גדול מאוד לשלב. ברגע שאדם יוצא לעבוד, הוא עושה קריירה והתורה תישאר בצד. בעבר אנשים עבדו למייחתם, וכשהרוויחו מספיק, ניצלו את הזמן ללמוד תורה. על הצבא אין מה לדבר. הצבא הוא לא מקום להיות בו, הוא פרוץ, אין בו טיפת צניעות. ובדיוק כמו שחרדי לא ילך לבית ספר חילוני, הוא גם
דוד 22.02.22
לא רוצה לעבוד? רועד מפחד מהעולם בחוץ? אז ברח למדבריות, תחיה במערות, מי התיר לך לסחוט את הצבור? לדרוש ממנו למות בשבילך, לעבוד בשבילך ולממן אותך?! אתה יודע להשתמש בכבישים, בקופת חולים, בחשמל, במים בברזים וכו' - לנצל לסחוט ולעשוק אתה יודע היטב, לתת בתמורה אתה לא מוכן. למה שהצבור שאתה סוחט אותו לא רשאי
אז לך למדבריות22.02.22
למה אתה מת בשבילי?? העולם מת בגללך טמבל.
יהודה החסיד 22.02.22
9
כְּרוֹת קוֹמַת בְּרוֹשׁ בִּקֵּשׁ אֲגָגִי בֶּן הַמְּדָתָא וְנִהְיָתָה לוֹ לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ וְגַאֲוָתוֹ נִשְׁבָּתָה רֹאשׁ יְמִינִי נִשֵּׂאתָ וְאוֹיֵב שְׁמוֹ מָחִיתָ רֹב בָּנָיו וְקִנְיָנָיו עַל הָעֵץ תָּלִיתָ:
ליברהמן21.02.22
8
דווקא ענה תשובה לענין
james21.02.22
7
מי זה ליבר - חמאר בכלל???????
אוראור זהבי25.02.22
6
למה הם כ"כ "דואגים" לחרדים אולי שפשוט לא ידאגו להם וככה כולם יהיו מרוצים יש מספיק שכבות חלשות ואנשים שבחרו בהם שזקוקים לדאגה שלהם שירדו מאיתנו תודה
רד21.02.22
5
מה חשבת שהוא יענה לך??? נראה לך שזו הפלטפורמה להביך אותו? הרמה להנחתה. ויכוחים כאלו תעשה במקום שאתה יכול לנהל דיאלוג
טמטום של שאלה21.02.22
4
ממשלה של נוכלים. עד פסח הבעלט את כל ''החמץ'' נעיף החוצה
ללא שם21.02.22
3
אתה אחראי לגסיסת הזהות היהודית ולנצח יזכרו אותך ככה
רזיאל21.02.22
2
אנחנו לא נשרת במדינה שנשלטת על ידי רעם, ואל תשוה את מדינת הכפירה לממשלת ישראל ששמרו על התורה, תחזור למולדובה ואל תחנך אותנו
צבי22.02.22
1
השנה במקום אוזני המן אוכלים אוזני ליברמן
דניאל21.02.22
איך תוכל עוגיות בגודל הזה??? 😂😂
.....22.02.22
אולי גם יעניין אותך
בארץ

"העסקה תסכן חים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 13:01

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 07:49

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24