הכנסת שוב משותקת

מפלגת רע"מ הודיעה לקואליציה: 'נמשיך בחרם ההצבעות'

ועדת הכנסת הכריעה כי חוק האזרחות יועבר לוועדת החוץ והביטחון, נגד רצונו של ח"כ וואליד טאהא, ומפלגת רע"מ הודיעה על המשך המשבר הקואליציוני וחרם ההצבעות - המעכב חוקים רבים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ וואליד טאהא (צילום: Hadas Parush/Flash90)

קואליציית בנט-לפיד צפויה להיות משותקת גם השבוע, מה שימשיך רצף שנמשך כמה שבועות, גם הפעם בגלל רע"מ: המפלגה הקטנה בקואליציה זועמת על מספר החלטות שקיבלו בממשלה, זאת מלבד הכעס על אי-קידום ממשי של התוכניות שהובטחו, והטילה עיצומים בשבועות עברו.

עד שחשבו בכירי הקואליציה שהשבוע הכל יפסק, ושפקק החקיקה ישתחרר עם לילות לבנים, רע"מ הודיעה היום (שני) שוב כי חרם ההצבעות יימשך.

בכיר בקואליציה אמר ל'כיכר השבת' כי טרם נתקבלה החלטה על משיכת כלל החוקים הקואליציוניים, אך ניתן להניח שזו ההחלטה שתתקבל תוך כדי ניהול המליאה, החל מ-16:00.

הרקע לכך היא החלטת ועדת הכנסת לדחות את דרישת יו"ר ועדת הפנים ויו"ר סיעת רע"מ, ח"כ וואליד טאהא, להעביר את חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד מימינה לידי הוועדה בראשותו - במקום ועדת החוץ והביטחון, שמטפלת בנושא בדרך כלל. החלטה זו, מבחינת טאהא, מונעת ממנו להכניס שינויים או לעכב את הטיפול בחוק, ובעצם גורמת לקידומו.

יו"ר ועדת הכנסת ויו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, הסביר מדוע מנע זאת: "מבחינתנו מדובר בחוק שמגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. הוא חוצה קואליציה אופוזיציה ומבחינתי צריך להעביר אותו כמו שהוא. ח"כ טאהא, כמי שיושבים יחד בקואליציה, אני לא יכול להתעלם ממה שקרה גם בנגב וגם בשומר החומות, שחלק גדול ממחוללי המהומות שם היו אנשים שהגיעו לכאן בעקבות איחוד משפחות.

"לכן מבחינתי יש משמעות מאוד גדולה לגדר הביטחונית שמציבים פה באמצעות החוק. אנחנו לא חיים בשוויץ, אנחנו חיים בתוך מורכבות, והחוק הזה הוא בליבת האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. ולכן גם בועדה הקודמת החליטה הועדה להעביר אותו לוועדת חוץ וביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר