כיכר השבת

"תקבל ראשות ועדה"

דיווח: נתן אשל מנסה להביא לעריקת עומר ינקלביץ' לליכוד

בימים האחרונים פועל נתן אשל, בכיר בצוות המו"מ של הליכוד ומקורבו של נתניהו, כדי לנסות להביא לעריקתם של ח"כים מסיעת "כחול לבן" ובעיקר לעריקת ח"כ עומר ינקלביץ' (בארץ)

82
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ו בניסן | 01.05.19
עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ' (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

עומר ינקלביץ', "הח"כית החרדית" של סיעת "כחול לבן" שהפכה אתמול (שלישי) לחברת כנסת מן המניין, היא חידה לא פתורה עבור רבים שתוהים כיצד תצביע כאשר יעלו נושאים החשובים למגזר החרדי, כמו שמירת השבת, הכותל המערבי, גיורים כהלכה וגיוס בני הישיבות.

לפי הפרסום הבוקר של יובל קרני ב'ידיעות אחרונות', בימים האחרונים פועל נתן אשל, בכיר בצוות המו"מ של הליכוד ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לנסות להביא לעריקתם של ח"כים מסיעת "כחול לבן" לשורות הליכוד והיעד החם היא הח"כית החרדית.

נתן אשל, כך לפי הדיווח, פנה לאחרונה לגורמים שונים בעולם החרדי, כדי לבדוק אפשרות להשפיע על ינקלביץ' במטרה להעבירה לליכוד, וגם ביקש לבדוק עבורו מיהי הדמות התורנית הקרובה לה שיכולה להשפיע על מהלך כזה.

אשל גם הבטיח תמורה מכובדת עבור העריקה - ראשות ועדה בכנסת, כשהמטרה בכך היא הקמת קואליציה צרה של 61 ח"כים לפחות, בלי אביגדור ליברמן ו"ישראל ביתנו".

נתן אשל (צילום: Noam Moskowitz/Flash90)

"אין לנו ממשלה בלי הקול שלה", מסביר אשל בשיחות שקיים על עריקת ינקלביץ'. "עם הקול הזה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר כבר דיברו איתה. אבל פה זה כבר לא יילך רק עם אנשי קשר. חברה שלה כבר דיברה איתה ועוד מישהו כבר דיבר איתה. זה לא רק אנשי קשר. אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד. היא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בנושא חרדים. היא לא תהיה סתם ח"כית בלי משמעות בכחול לבן".

לדברי אשל, ינקלביץ' גם "מצילה את היהדות החרדית. ברור שקרה משהו עם ליברמן והיא יכולה לעצור את זה. היא תהיה בליכוד". אשל התייחס לאופציה שינקלביץ' תישאר בכחול לבן אבל תצביע עם הקואליציה ואמר כי "היא יכולה לעשות את זה, אבל הם יזרקו אותה - אז שתבוא לליכוד".

בשיחה אחרת שמפרסם יובל קרני ב'ידיעות', מגלה אשל כי המטרה שלו היא להשפיע על החלטתה של ינקלביץ' ואפילו על בעלה - באמצעות רבנים ואדמו"רים. "אני לא יודע אם היא שייכת לליטאים או לחסידים", הוא מודה, "אני לא מכיר אותה. נגיד שהיא ליטאית ויבוא הרב חיים קנייבסקי ויגיד שאסור לפגוע ביהדות החרדית, וזה יהיה תלוי רק בה, היא לא תעמוד בזה. ואם יבוא אליה הרב מגור, אם בעלה חסיד גור - היא לא תעמוד בזה".

אשל מברר ומגלה כי ינקלביץ' היא חרדית מודרנית ממוצא אמריקאי - אך גם לזה יש לו פתרון. "אם הם אנגלו-סכסים אז מבחינתי שזה יהיה האדמו"ר מבוסטון", הוא אומר. "אני צריך לדעת מי הדמות התורנית המשפיעה עליה. האדם החרדי לא הולך נגד דעת תורה. גם אם יבואו אליי ויגידו לי זה דעת תורה - אני לא אלך נגד דעת תורה. ואני לא חרדי. הבעל שלה חי בקהילה חרדית. הוא מתפלל בבית כנסת עם חרדים והוא לא יילך נגד החרדים. צריך למצוא מי האוטוריטה הקרובה אליה. נגיד שלמדתי בישיבה כלשהי, אם היה קורא לי רב הישיבה ואומר: 'נתן, אסור לך להתנהג ככה. אתה צריך לעשות ככה וככה, כי זה חשוב לעולם התורה', אז הייתי אומר 'לא רוצה'? לא הייתי אומר לו דבר כזה".

במקביל, מפרסם "ידיעות אחרונות" כי גורמים בליכוד פנו גם אל העיתונאי ישראל כהן, במטרה שיעזור להם לרתום רבנים או אדמו"רים להשפיע על המהלך הזה.

עוד עולה כי ינקלביץ' עצמה השיבה בשלילה לכל ההצעות שקיבלה, ואמרה כי אין לה עניין להתעסק בנושא הזה.

אשל מסר בתגובה: "לי זה טוב כזה פרסום, אבל לא ביקשנו ולא נרצה לא אותה ולא אחרים. אנחנו שמחים עם ה-65 שיש לנו".

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אולי עומר עשתה טעות כשהיא נכנסה לכחול לבן, אך לעבור עכשיו לליכוד זה אולי לא כ"כ ישר?
מאיר01.05.19
שהוא יותר ימני מכחול לבן מה עקום פה עוד לא הבנתי להפך זה טוב בעבורנו וחוץ מזה זה בעיה שלה שהיא הכניסה את עצמה לבוץ הזה,תסבוכת שלה בלבד!!!!!!
רון15.05.19
28
הרבנים לא מגרדים לה את ציפורן הזרת היא יותר ציונית דתית סוג של
דוד01.05.19
רק 'ידיעות' חיים בסרט!
חוצניק01.05.19
27
למרות שאשמח אם כן תבחר לערוק
רבקה01.05.19

הצגת כל התגובות

26
אומרים שהוא הרב של בעלה
מפורסם01.05.19
25
בושה שאתר חרדי נותן לזה במה בכלל. לא צריך לאזכר אותה כאן. ובטח לא כ"חרדית". גם עם מרכאות כפולות זה נורא!
אור02.05.19
24
שעד סוף ספירת ה"עומר" תהיה קואליציה...
אחד שיודע01.05.19
23
שתזכה לכך...
אבא 01.05.19
22
האשה הזאת הלכה לכנסת אע״פ שרבנים חשובים מאד אסרו עליה אז למה שהיא תעבור לליכוד בגלל הרבנים???
גדי01.05.19
21
מעצבן ומכעיס לכמה חילול ה' האישה הזו גורמת, ועוד קוראים לה חרדית. פשוט בושה לה ולמשפחתה, אם היא הייתה חרדית היא מזמן הייתה עורקת מהמפלגה הזו.
מישהי02.05.19
כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה כולל להגדיר את עצמו איך שהוא רוצה
אאאאאאאא19.05.19
20
בושה וחרפה!!!!!! אשה שקוראת לעצמה חרדים יושבת מהצד ורואה אין ממשלת ימין חרדית לא מצליחה לקום. ואולי תקום אלטרנטיבה גרועה לחרדים ולעולם התורה והיא שותקת ולא עושה דבר... אני פונה אלייך ח"כ עומר ינקלביץ קומי ותעשי מעשה תצטרפי לימין ולחכים החרדים ותמנעי כאב גדול לעולם התורה. ובעיקר להכפשות על המגזר החרד
מאיר28.05.19
19
חסר קול אחד. אז לאיזה רבנים היא שומת להרב לפיד
ג 01.05.19
18
"ומי יודע אם לעת הזאת הגעת למלכות..."
יוסי01.05.19
רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר.
בן תורה01.05.19
זה מה שבאתי לכתוב... תודה!
בני02.05.19
17
הרב אייכנשטיין מיד אהרון הוא הרב של בעלה ושלה כך היא מנפנפת כל החיים אז עכשיו הזמן לפרוע את השטר
פיני 01.05.19
הוא התיר לה להיות ח"כית? היא מעולם לא אמרה שהיא שאלה רב בנושא
נח01.05.19
16
הלוואי ותעבור לליכוד
טל01.05.19
15
7 מנדטים של הימין והדתיים הלכו לפח בגלל בנט ופיגלין. ורצונו של העם לא מכובד בפועל.
ספרדי01.05.19
ביבי ידע טוב מאוד שהתוצאה דל הגיוועלד תהיה שהמפלגות הקטנות יפלו והוא בכל זאת עשה את זה אז הוא היחיד שאחראי לכך ... שעומר תשאר בכחול לבן ולא תשקר על הבוחרים שלה ושביבי יחשוב פעמיים ..
שי01.05.19
14
והוצע לה כזה מהלך והיא לא הסכימה אז היא מטופשת ביותר, כי עד הבחירות הבאות היא תימחק לגמרי מהמפה הפוליטית, לפיד את גנץ יעיפו את חרדיית המחמד הזו בהזדמנות הראשונה, בדיוק כמו שזרקו את דב ליפמן........
מישהי02.05.19
13
היא עדיפה פי אלף על שס דרעי ושאר ירקותתתתתת
אורי01.05.19
מגיע לעקבו
יורם02.05.19
12
לכל הקופצים והקוראים לה לערוק "מחל הקב"ה על ע"ז ג"ע וש"ד ולא מחל על עוון חילול השם" ולכן גם אם הקואליציה תלויה בה אסור לה לערוק (כמובן אלא אם כן דעת תורה תורה לה אחרת).
אבג01.05.19
11
אם היא תוכנס ליהדות התורה, אז היא הרוויחה משהו, אחרת זה סתם להיות צבוע ומסריח ולא קידמה כלום ממה שהיא באה לעשות
יוסף01.05.19
תגיד אתה דפוק?
אאאאאאאא19.05.19
10
כי היא שמאלנית ארורה
דגול01.05.19
אז קודם כל ארורה היא לא וגם אם היא שמאלנית היא אמורה לייצג את מי שהצביע לה ולא את כל מי שנותן פה תגובות
אאאאאאאא19.05.19
9
אני מכירה את הגב' עומר ינקלביץ היא אישה חרדית אומנם פתוחה יותר, אך לא זזה בלי דעת תורה, היא "ברת דעת" ויודעת בדיוק מה לעשות, עומר מספיק חכמה בכדי לקבל החלטה נבונה, ואם נתן אשל רוצה לדעת מי ה"דעת תורה" שלה שיפגש איתה וישמע מקרוב מה עמדתה בנושא, בע"ה עוד ניראה שהכניסה של הגב' עומר ינקלביץ לכנסת היתה
חוה01.05.19
גדולי ישראל התירו לה ללכת לכנסת???. איפה בדיוק היא שומעת לדעת תורה. ועוד קוראת לעצמה חרדית
נועה01.05.19
גם אני מכירה אותה וכנראה יותר טוב כי אני יודעת שהיא לא סופרת דעת תורה כלל היא סופרת רק את דעתה ....
ממש לא01.05.19
באתר חרדי... בושות!! אני במקומך הייתי מתבייש!!!
חיים02.05.19
8
אני הייתי אומר שיבטיחו לה שר במקום שר שמגיע לציבור החרדי ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות....
אבא 01.05.19
7
רק שלא יקח קולות מהחרדים כיוון שיש נציגות של תורה בהליכוד...
דוד לוי01.05.19
6
את אפילו לא צריכה לעשות את זה באמת מספיק שתעזרי לליכוד להפיץ שמועות שאת מסכימה, ואז ירד כל כח המיקוח של ליברמן, ותוכלי לעזור לעולם התורה ולהוריד את כל הדרישות שליברמן מבקש נגדנו
שמואל01.05.19
5
ברור שלא תוכל לסרב יש אדם שקונה עולמו ברגע והיא יכולה לקדש שם שמים ברגע
חזי01.05.19
4
שאדם יכול לעשות גרוע מרצח. ולא חשוב מאיזו מפלגה עורקים . כי הקולות שבחרו בה היו תמורת הבטחה שתייצג אותם ולא את היריבים.... אני מקווה שירדו ממנה ומהזוהמה שמציעים לה. יש לנו 22 מנדטים ולליברמן אין שום אפשרות אלא להיכנע כי בחירות חדשות ימחקו אותו. בואו ונישאר נקיים רק כך נצליח,ונמנע שינאה לחרדים.
mike01.05.19
לא הצביע בגלל ינקלביץ'-כך שאין כאן שום גזל ושם הפרת הבטחה ושום בגידה
יאיר01.05.19
שהשמאל לא יתמם ויתבכיין. הם המציאו את השיטה. ולא, הם לא העבירו חוקים שניתן לשנות. הם שינו סידרי עולם. והם שינו את זה בבוגדונות הרבה יותר גדולה. לקחו קולות מהימין........... לשמאל. עומר ינקלביץ הייתה חרדית גם כשהם לקחו אותה, והם ידעו שזה יהיה עבורה בעיה כל חוק בענייני דת.
דוד01.05.19
אם הם עשו אז גם אנו נעשה....אז תגנבו כי יש גנבים ...והלאה.....אני מתעב כל אדם שתומך בדרך לא מוסרית כי זה טוב לחרדים. איך אתם יכולים לעמוד לתפילה עם קו מחשבה מזוהמת. אנו צריכים תמיד להיות נקיים וטובים כי אחרת אנו כמו השאר .אם עומר חרדית אמיתית שתתפטר,ואל לה לגנוב קולות וכך יצביעו עלינו כגנבים ונו
mike01.05.19
יש עת לעשות לה' ולהציל את היהדות. אסור לאפשר להשאיר לליברמן להיות עצם בגרון של היהדות. אתה מזכיר לי בדיוק את "יפי הנפש" שלא יורים על מחבלים שעומדים מאחורי הילד שלהם. להיות חסיד שוטה זה קו המחשבה המזוהמת.
עם עיקש תתעקש..02.05.19
למה? יש להם בכלל איזה "אני מאמין"?? [ חוץ מלהלחם ביהדות] אין להם כלום ואין זה, לא עריקה ולא בגידה,אדרבה בכחול לבן בזים לה בלבם,ובטח תוהים, איזה אתנן היא קבלה כדי להצטרף לשורותיהם ולמשת"פ נגד שומרי תו"מ,עדיף שתברח משם מהר ויפה שעה קודם,זוהי הזדמנות.
זה חזרה בתשובה02.05.19
מותר פעם אחת, לא להיות פריארים
אבא 01.05.19
3
חייבים למצוא עריק/ים בכחול לבן. אפשר לשנות את החוק ואפילו לתת לעריק תפקיד של שר. לינקליץ צריך להגיד : אם החרש תחרישי... אפשר להקים ממשלת חלומות. היא יכולה להואיל ליהדות כמו שלאף עסקן חרדי לא היתה הזדמנות כזאת מעולם. בין כה וכה לא יקרה כלום בהקמת ממשלה בכיוון הרגיל ב-3 שבועות הבאים וחייבים בינתיים
הידיעה המרנינה01.05.19
2
ולתת לעוזרי התורה, כי עם נבל תתנבל, דהיינו כמו שכחול לבן שמטרתם לפנות יהודים מבתיהם כפי שאמרו, אבל כדי להטעות ולגנוב את את לב הציבור הם שמים שלש רמטכלי''ם בראשם כי הציבור הימני אוהב בטחון, כך ינקלביץ יכולה לגנוב את קולות השמאל ולהעביר לימין.
משה בן אברהם01.05.19
1
הרי כל הזרם של ינקלביץ ושות' וכל החילונים החדשים, בנוי על בעיטה בגדולי ישראל ועל חוסר משמעת להם. כמו שהם בעטו בגדולי ישראל בבית שמש. איך הוא חושב לפתות אותם עם רבנים ?
תושב בית שמש01.05.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

המו"מ לעסקה: חמאס הציב תנאי נגד שליטה ישראלית ברפיח

ישראל גראדווהל | 18:35

3 מיליארד שקל

סמוטריץ' נגד נתניהו: "מעכב מהלך להקלה על יוקר המחיה"

יוני גבאי | 09:08

המתיחות עם ארה"ב

בכיר בבית הלבן מאשר: "עיכבנו משלוח נשק לישראל"

יוני גבאי | 06:56

עוקץ את ראש הממשלה

גנץ: "חזרת תושבי הצפון לפני פתיחת שנה"ל - על השולחן"

יוני גבאי | 07.05.24

"צעד חשוב במלחמה"

נתניהו: "חמאס ניסה לטרפד את הכניסה לרפיח. זה לא קרה"

יוני גבאי | 07.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

בצל מבצע רפיח

סמוטריץ' במתקפה: "לדבר רק באש, המשלחת לקהיר טעות"

דוד הכהן | 07.05.24

לא הסכים לפגישה

סמוטריץ' באולטימטום: טיפול ביוקר המחיה? רק אחרי רפיח

יוני גבאי | 07.05.24

דיווח בארה"ב

גורמים בממשל האמריקני דחו את ה"הסכמה" של חמאס 

יוני גבאי | 07.05.24

"לעולם לא נרפה"

גנץ מגיב לסירוב בישראל: דואגים לחטופים. אין שיקול פוליטי

דודי בן חמו | 06.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

באופוזיציה תוקפים

אחרי הודעת חמאס | בישראל הבהירו: ההצעה לא מקובלת 

דודי בן חמו | 06.05.24

"אחראי על המינויים"

רה"מ נתניהו מנסה למנוע מינויי קבע של ראשי אגפים בשב"כ

יוני גבאי | 06.05.24

לקראת כניסת צה"ל

גלנט: סירוב חמאס לכל מתווה, מחייב להתחיל פעולה ברפיח

ישי כהן | 06.05.24

"הטרפוד של נתניהו"

משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: תגידו את האמת על המו"מ

ישי כהן | 06.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"המרצחים לא הבדילו בינינו"

ראש השב"כ: "החוסן שלנו נפגע - מקדשי המוות ימצאו מוות"

יוני גבאי | 06.05.24