כיכר השבת

ימי הסתה

שר האוצר: "הפטור לחרדים מצה"ל - שגיאה היסטורית"

שוב הציבור החרדי על כוונת הפוליטיקאים: שר האוצר, יובל שטייניץ, נאם היום בשדרות ובחר לתקוף את החרדים. "זו שגיאה היסטורית שבן גוריון נתן פטור לחרדים מצה"ל", אמר והדגיש כי "חוק האברכים" יוגבל ובכך יעודד חרדים לצאת ולעבוד. סטודנטים צעקו לעברו "שפן" (בחדשות)

55
אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת | ב' בכסלו | 09.11.10
מצטרף למקהלת המסיתים
מצטרף למקהלת המסיתים (פלאש 90)

"מבחינתי זו שגיאה היסטורית שבן גוריון נתן פטור לחרדים מצה"ל" - כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, במהלך נאום שנשא בכנס שדרות לחברה.

שטייניץ התייחס לחוק האברכים ולסערה שמתחוללת בעקבותיו. בזמן שנאם, ניסתה קבוצת סטודנטים להפריע לו.

שטייניץ אמר בנאומו: "יש לי ביקורת על החרדים גם מבחינת הצבא וגם מבחינת העבודה".

לדברי שטייניץ, "אם החרדים לא ישרתו בצה"ל גם בעוד 20 שנה, לא מדובר בדבר חיובי אבל צה"ל יוכל להסתדר בלעדיהם.

"לעומת זאת, אם החרדים לא ישתתפו בעבודה, אז הצמיחה הכלכלית לא תוכל להמשך. לכן, הקריאה החשובה כרגע היא לאפשר ולעודד את הצטרפותם לשוק העבודה. וגם הם מבינים את זה היום".

באשר לחוק האברכים, שטייניץ הגן עליו והסביר כי הוא קיים כבר 30 שנה. עם זאת, בחוק הנוכחי יוכנסו שינויים שיהוו תמריץ לחרדים להשתלב במעגל התעסוקה.

בפתח הכנס הוצג מחקר מיוחד שנערך בנושא תמלוגי הגז. על פי המחקר, 51% מתושבי ישראל מאמינים כי יש לחלק את הכנסות הקידוחים בין בעלי ההון לציבור. מבין כל הנשאלים, רק 6% האמינו כי יש להשקיע את התמלוגים בהפחתת נטל המס - בעוד מרבית הנשאלים העריכו כי יש להשקיע בתחומים אסטרטגים ובראשם החינוך. עם זאת, כ-60% אינם סומכים על הממשלה כי תעשה את השימוש הנכון בכספי התמלוגים. רבים אחרים קראו להשקעה בנגב ובגליל.

שטייניץ, כמובן, התייחס לסוגייה הבוערת ואמר: "הנושא הזה הוזנח ב-60 השנים האחרונות. בתחילה חשבנו שאין לנו משאבי טבע, אח"כ חשבנו שיש לנו רק את ים המלח, אח"כ התחלנו להבין שאפילו תדרים לחברות סלולר הוא סוג של משאב טבע – והיום מסתבר שכנראה יש גם גילויי גז משמעותיים אולי בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים וייתכנו גם משאבים אחרים.

"לפתחנו עומדת השאלה: למי שייכים אוצרות הטבע של מדינת ישראל?", אמר שטייניץ, ודבריו הופרעו על ידי אדם מהקהל שזעק: "לאברכים", שטייניץ ענה לו: "מודה לך על תרומתך לדיון" והמשיך.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
אמת השיגאה ההיסטורית היא שנתנו לך לשרוד פוליטית, מדינת ישראל בוכה על היום המר הזה שבו אבימלך ופיכל שר צבאו הביאו אותך לרחוץ בירדן ולהסיר ממך את כל הזוהמה ומה לעשות גם ליבון אינו יכול להסיר את הלכלוך הפוליטי שבו הנך שייך
int709.11.10
16
בזה שהוא חולק על בן גוריון שהיה ראש הממשלה הראשון הוא חולק על הראשונים!!!!!!!!!!!!!!!!
אילן09.11.10
בזכות בן גוריון קיים עולם ה"תורה" כפי שאנו מכירים היום, אז תתנו לו כבוד, תורידו את כל תמונות אליליכם המזוקנים, ותשימו את תמונת הרב הגדול בן גוריון זצוקללה"ה.
emanon09.11.10
15
יש תורה בלי ארץ ישראל. העלייהום על עולם התורה הולך וגובר, ככל שצרכי לומדי התורה הולכים וגדלים. בקרוב הקומץ שהמדינה תתן לא ישביע את הארי הוא עולם התורה. עולם התורה יכול גם בלי ארץ ישראל. לכן זה הזמן שגדולי ישראל ימצאו תחליף לארץ ישראל, לשם יעברו החרדים לדבר ה'. וממרום שבתם באוהלי התורה בגלות, יראו כ
ינון09.11.10

הצגת כל התגובות

14
ב"סד הם החילים האמיתאים לומדי התורה שה' יתברך אמר שאם לא בריתי חוקת שמיים וארץ לא שמתי זה כמו שהגנן יכעס על בעל הבניין שהוא יושב ולא עושה כולם אם לא בעל הבנין לא צריך גנן מנקה חשמלאי וכו והמבין יבין
יוסי09.11.10
צעדו כמו 'חיילים אמיתיים' לתאי הגזים, במקום לעלות לארץ ישראל, כיוון שבחינת "מצוה בעידנא דעסיק בה", היא יותר גדולה, מבחינת "תורה שלא בעידנא דעסיק בה", ומי שבורח מעול המצוות ובתוכן מצוות ישוב א"י ששקולה כנגד כולן בתירוצים שונים כגון שדר בחו"ל הוא בחינת רשע, ששום תורה תיאורטית לא תעזור לו, 'חילוני
emanon09.11.10
שעושה השם בין הצדיקים לרשעים אין יותר אמצע כפה סרוגה מסורתי דתי לאומי ציוני וכל הססמאות השם בוחן כליות ולב
צ09.11.10
13
שאין קיום לעם ישראל בלעדיה!!!!!!! אך בעצם גם ללא בן גוריון לא ניתן לאלץ יהודי האמון על תורת ישראל לשרת בצבא שכוח-אל עמוס בניאוף!!! אין ליהודי אמיתי מה לחפש בצבא מ טונף שכזה לא מפקדים אלו יקבעו על חיים של יהודים חרדים
דני רובשקין09.11.10
ומי נפל לפח
שמואל09.11.10
12
יפה שיש לנו שר כל כך חשוב שיודע להודות בטעויות של מקימי המדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חימקו09.11.10
אני לא !!!!! אל תייצג את כולם!!! מי זה הכולם שמינה אותך כמייצג?? אתה מייצג את עצמך!!! ויותר לא.!!!!
אימבציל09.11.10
11
שגיאה הסטורית?? מממ מעניין....
חלי09.11.10
10
לפני זמן מסויים דיבר כביכול לטובת הדתיים, ופתאום שינתה הזיקית את עורה והחל לדבר כנגדם. אני לא סובל את הדו פרצופים האלו, שמדברים אחד בפה אחד בלב.
מהמרכז09.11.10
9
בכל שבר שיש אחרים שיעשו במקומם (צבא, כלכלת המדינה)הם אומרים: אנחנו עוזרים יותר מכם". אבל כשזה מגיע לתקציבים הם סוחטים את הכסף מהמדינה ולא מחכים שהוא ייפול מהשמים.
דתל"י.09.11.10
הדתיים לאומיים, אוי, כמה אתם מנסים כבר 60 שנה לרקוד מה יפית לחילונים, להראות להם שאתם שונאים את התורה יותר מהם, וזה עדיין לא עזר לכם וגם לא יעזור לכם החילונים ימשיכו לשנוא אתכם לא פחות ואף יותר ממה שהם שונאים אותנו.
שמש09.11.10
מה שהדתילונצ'יק שהבוא בעצם חילוני מצוי לכל דבר לא מבין, שחובה על כל יהודי ללמוד תורה!!!!!! אז זורקים כמה פרוטות ללומדי תורה מועטים בעם ישראל ולמי זה כואב??? לדתילונצ'יק כמובן!!! לא יכאב לו שהוא וחבריו חיים כאן כגויים בזכות היהודים האמיתיים לומדי התורה זה הדתילונצ'יק לא מסוגל להבין הוא ה
אנטיי דתילונציק09.11.10
זו המצאה של החרדים. לעומת זו חוק גיוס חובה קיים על כולם חוץ מעל החרדים תודות לנציגים הצוחניים בכנסת.
גרינבוים09.11.10
עיין ברמב'ם הל תלמוד תורה!!!!!! ולא!! אסו ליהודי לשרת בצבא מטונף בניאוף 'וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך' זה מקרא , זה לא חרדים כתבו. החרדים לעולם לא ישרתו וודאי לא לפי החלטות של חילונים מנוערים עם נציגים ובלי ..... ואם נאלץ , ניכלא בכייף!!!!!
בער נבער09.11.10
למה לאיזו מדינה אתה תורם בדיוק??? למדינה שמגרשת אותך מהבית??! מגרשת את עמ"י מא"י?! למדינה שהולכת על פי חוקי הגויים?? החרדים תורמים לעם ישראל לא למדינת "ישראל" חוצמזה שמנו לב איך החרדים ממש אחד אחד מליאנים מרוב הכסף שהם "סוחטים מהמדינה" לטענתך...
דתל"י ריאלי09.11.10
זה עדיין לא אומר שצריך להטביע את כלל הספינה כמו שהחרדים אוהבים. כל אזרח צריך לתרום להצלחת המדינה אחרת נחזור לתאי הגזים - החרדים פשוט חושבים שהם תיירים פה ואין להם שום אחריות.
גם דת"לי09.11.10
הפצצה גרעינית והמזל"טים מאירן והטילים שיאהב 3 וטילים עם ראש כימי ביולוגי כבר מכוונים למדינה וטילים של חיזבאללה וטורקיה וסוריה וחמאס ולבנון טילי קרקע קרקע וטילים נגד מטוסים וטנקים מה צה"ל יכול לעשות נגד כל זה???? רק בזכות התורה ולומדיה עם ישראל מנצח נקודה!!!
איפה אתה חי?09.11.10
הפצצה הגרעינית: על הפצצה אווירית שמעת? על זה שעל פי הערכות אנחנו מעצמה גרעינית שמעת? מזלטי"ם איראן: שלנו הרבה יותר משוכללים. טילים כימיים וביולוגיים: ע"פ פרסומים זרים גם לנו יש. מטוסים וטנקים: שלנו הכי טובים במזרח התיכון ב"ה. אז אל תזלזל בצה"ל.
דתל"י.09.11.10
ערבי אחד ושיהיה לנו כמה פצצות שאתה רוצה והוא יגמור אותנו הכל זה מה'..
קיקי09.11.10
גם החילוני מבין שפצצות אטום שבידיך לא יצילו את חייך מקסימום גם האוייב יושמד..... הדתילונצ'י מאמין ברכב ובסוסים החילוני רואה קצת רחוק יותר הוא מאמין שנצח ישראל הוא מעל הטבע וההיסטוריה היהודית לא מובנת וקיומה לא תלוי רק בצבא.
אנטי דתילונצ'י09.11.10
לא? אז למה אתה מחפש להיות אומלל בכח? יש לנו צבא חזק ב"ה שאין שום סיבה לזלזל בו. כמובן שגם בלי צבא נאחנו נשרוד אבל אוי לה להישרדות כזו...(ע"ע השואה).
דתל"י.09.11.10
לא עדיף לחיות בארה'ב שמה הסיכויים שנשרוד גדולים פי מאה?גם כסף וכייף יש שם יותר. המדינה האומללה הזאת מסכנת את היהודים בכל העולם שחיים עדיין באושר והשתקמו לאחר השואה בניגוד לישראל שבה ניצולי שואה משכלים את ילדיהם והעתיד כאן שחור משחור. כנראה שיהודון המשנורר מטוסים מארה'ב ובוכה לה על מצבו הבטחוני ו
אנטי דתינלנצ'יק09.11.10
לא צריך אותך. אני,בכל אופן, יהודי שגאה לחיות בארץ ישראל תחת שלטון יהודי. אם אתה עדיין זוכר את טעמם המופלא של נעלי הפריץ וחפץ להמשיך לקקם - לך לארה"ב. תהיה המושק'ה של אובמה, מי צריך אותך בכלל.
דתל"י.09.11.10
מה הגאווה? לשנוא תלמידי חכמים? לשנוא תורה? של נעליך מעל רגליך לפני שאתה פוער פה על מלכות החסד - ארה'ב לעומת מלכות הרשע כאן רק יהודון עלוב מסוגל לכך , זה הכובש עם כובע טמבל המשנורר ממנה מטוסים נשק וכסף ובועט בה מאחוריה לך תייצר מטוסים במפעל 'סוסיתא' שנורר
תפרן כחול לבן09.11.10
כמה יש ללמוד מהצניעות של אמריקאים שלמרות עוצמתם האדירה תמיד שם האלוקים על שפתם, לעומת היהודונים וחבריהם הדלי'ם הסומכים על שנור של כמה מטוסים מוקפים בעשרות מליוני אוייבים דל גאה!!!
חחחחחחח09.11.10
אמריקה לא סתם נותנת לנו מטוסים, אם לא היה לה אינטרס היא לא היתה עושה את זה. האמריקאים מעלים את ישו על שפתיהם, זה מה שאתה רוצה כאן? (הם גם מפרידים את הדת מהמדינה).
דתל"י.09.11.10
ברית המועצות המעצמה הגדולה והחזקה בעולם כבר נעלמה איננה כמו שהייתה
לדתילי09.11.10
הרי הסכנות האורבות על היהודים במדינה הזאת , שמים בצל את השואה ,בפצצות גרעין תאי הגז הופכים לבדיחה. והשנאה הבלתי מוסברת לכאורה של מליוני הערבים סביבנו ההולכים ומתחמשים והלבה רותחת.וכל נסיון לשלום מגחיך את האוייב, אז במקום לעצור ולחשוב שיש מי שמחזיק את המקל הזה..... הולכים ובועטים בתורת ישראל ש'כ
טורנהיים09.11.10
חוסר אחריות זה ארץ ישראל ללא תורה כמו שהדיתלונצ'יקים ורבותיהם המגוכחים מטיפים היו לא תהיה
אנטיי דתילונציק09.11.10
לדברים בטלים לא חבל??? מה שעדיף והכי טוב שהכסף ילך ללומדי תורה!!!
ל~210.11.10
8
כך שמי שמתגייס מקיים מיצוה גדולה מהתורה. ממילא לא מובנת ההשתמטות של החרדים. זה כמו להשתמט ממיצות תפילין.
בן תורה09.11.10
7
שיתגייסו לצבא ויצאו לעבוד אוכלי חינם
ש09.11.10
6
למה חוזרים על השקר שוב ושוב? וגם האתר לא צריך לצטט ככה אין שום "פטור" יש רק "דחיה" המתחדשת מדי שנה, וזה חייב להיות מאומת ע"י ועד הישיבות וגם ע"י הצבא
גבירצמן09.11.10
דוחים ודוחים עד שנעשים פטורים.. אז מה לא פטור פה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם09.11.10
5
כתוב בפירוש לא יבוא אתנן זונה ומחיר כלב בית ה כי תעבת ב שניהם. מה הדין מי שחורש בשור וחמור וזורע כלאיים ולובש שעטנז. שס ואגודת ישראל חיים על אתנן זונה ומחיר כלב פולטי.לוא הייתם יודעים תורה לא הייתם יושבים בממשלות זדון תמורת נזיד עדשים מכרתם את הבכורה תמורת נגיד עדשים .אי אפשר לעבור על התורה כדי לל
פראנק גאה לא שג09.11.10
4
מחנה הקדושה ומחנה הטומאה, עשו הסכם טמא ביניהם, "הניחו לנו לא לשאת בעול, ואנחנו נניח לכם לעשות את כל הפשעים שבעולם" ויוצא שאף אחד לא מורווח, התורה מאבדת מכוחה, ושם שמיים מתחלל, היהודים לא מגשימים את יעודם ותכליתם, תורה בשלווה ומנוחה לומדים רק בעולם הבא, ולזה התאוו חכמים, לא להפוך את העולם הזה
emanon09.11.10
כי בקושי נשארו לומדי תורה, וכמו שאמר בן גוריון ז"ל "אני לא רוצה להיות זה שיחריב את יבנה וחכמיה". היום המצב השתנה והפרזיטיות החרדית צריכה להיפסק.
דתל"י.09.11.10
חחחחחחחחחחחח, אין על הדתל'י
חחחחחחחחחח09.11.10
3
לא נמאס להם להתעסק בנו? האם אין עוד נושא במדינה חוץ מהחרדים?
אבי09.11.10
2
פרופסור יובל שטייניץ, יותר אהבנו אותך בימים שהיית מלמד פילוסופיה באוניברסיטה, וחיברת ספר שלם ("טיל מדעי לוגי לאלוקים ובחזרה")שמוכיח את מציאות הבורא הרוחני מבחינה לוגית ומדעית... חזור למקורות שלך, והנח לפוליטיקה בידי פוליטיקאים!!!
דוד09.11.10
1
כמה שטויות יכולים נבחרי ציבור להגיד, לא סתם אמרו חז"ל יהודי ללא תורה ומצוות נחשב לבור ועם הארץ ולמה? כי במילא במלחמה הבאה הצבא והשממשלה, ישבו במקלטים בעוד הציבור יחטוף את הטילים ואיך יודעים את זה? זה מה שהיה כשישראל הותפקה 8 שנים בטילים חופשי על אזרחים והצבא ישב במקלט עם חברי הכנסת והשרים ולא
א. לוי09.11.10
תשמרו שבת יהודים כהלכה, זה לבד ישבר את אויבנו מיד. לא צריך בכלל צבא, למה? סתם בזבזו כספי ציבור נוראי, שיעבירו את הכספים ללומדי התורה לפחות זה יציל אותנו מהר יותר מאויבנו ויקרב לנו את הגאולה.
אב"כ09.11.10
נגד האוייב מספיק ללמוד תורה אבל כדי לקבל כסף צריך את הציונים? לימוד תורה עוזר אבל אין לסמוך עליו במלחמה.
דתל"י.09.11.10
וכשתנסי לנצל את המלחמה הבאה(שבה, כנראה, צה"ל יילחם באוייב בשדה הקרב בעוד הפרזיטים שאת מעריצה ישבו בטוחים במקלטים) בשביל המסיונריות המטופשת שלך יהיה אפשר לשלוף את התגובה הזו
דתל"י.09.11.10
במלחמה האחרונה כולה היתה ניסים והיו עדויות בשטח על כך כמעט לא היו נפגעים לכוחותינו רק מירי כוחותינו על כוחותינו, וגם רחל אמנו ע"ה קמה וסייעה לכוחות, זר לא יבין זאת, אני אלחם לכם ואתם תחרישון. ידוע שנפטרים וצדיקים וגם מלאכים מעולם האמת יכולים להתגלם בגוף לזמן קצר לצורך שליחות (זוהר-הסולם) הדיחו א
א. לוי09.11.10
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 14:20

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 12:29

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 10:57

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 09:03

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 08:50
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 08:27

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 07:42

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24