כיכר השבת

כל האמת על החרדים בגדוד נצח יהודה

אדם שאינו יודע להכיר טובה לחיילי "נצח יהודה" המוסרים נפשם להצלתינו מיד הקמים עלינו לכלותינו, ספק אם ראוי הוא להקרא "אדם". וכעת לעובדות: משמיצי גדוד נצח יהודה טוענים א. שהוא גדוד קטן וכמעט שלא קיים. ב. רוב המתגייסים הם מהמגזר הדת"ל. ג. החיילים המשרתים שם אינם מקבלים תנאים, שיאפשרו להם לקיים אורח חיים חרדי למהדרין. ד. רוב החיילים ירדו בירא"ש במהלך השירות

170
הרב דוד בלוך | כיכר השבת | ו' באב | 25.07.12
כותב השורות
כותב השורות (צילום באדיבות הרב בלוך)

בעיתון "בקהילה" ובאתר כאן, פורסמה כתבה מאת שלומי גיל שכותרתה "נצח ישראל לא ישקר?" תכנו מכיל "תחקיר" הזוי, ברמה של "בן דוד שלי מכיר מישהו שאמר לו.." על הנח"ל החרדי, ובסופו המלצה גם לנערים שאינם לומדים בישיבה, שלא להתגייס לצה"ל.

אך לפני שאתייחס לכל ה"אי דיוקים" העובדתיים המופיעים שם, וכן לדון במסקנות השערוריתיות. הבהרה: מתגובות רבות למאמרי הקודם בטוקבקים, נוכחתי לדעת שרבים מהקוראים שהגיבו לדבריי, סובלים מלקות קשה ב"הבנת הנקרא". הם גידפו והשמיצו כאילו קראתי לגיוס "בני תורה" ועוד טעויות הבנה [חלקם הגדול אפילו לא הבינו שהמאמר נכתב בציניות] לכן אצהיר, ושוב אצהיר, הטור הזה עוסק במי שאינו "לומד בישיבה" וברור שאין הכוונה "לבני התורה" היקרים באמת, המקיימים את העולם בתורתם. לומר שוב? רק על חרדים שאינם לומדים בישיבות!! עכשיו זה ברור? עוד פעם? טוב! לא על בני תורה, בישיבות ובכוללים. לא! לא! לא! אפשר להמשיך?

אדוני הכתב /התחקירן/ . וכי לא היה ראוי גם במאמר ביקורת, להקדים משפט, ולו אחד, של "תודה" והכרת הטוב? הרי אתה משמיץ במאמרך נערים שמוסרים את נפשם [כפשוטו,ללא מליצות נבובות] להגן גם עליך, עליך ועל קרוביך, [בעזרת ה' כמובן], מפני אויבים החפצים להשמיד את כולנו יושבי הארץ.. לא מגיעה להם ולו מילת תודה ולו אחת ללא שום קשר לרמת שמירת המצוות שלהם? הם מגינים עלינו בפעולות עתירות סיכון, בשמש הקופחת, ובקור המקפיא, בסיורים בכפרים עוינים, במארבים, בשמירה במחסומים שעות רבות בשמש הלוהטת, תוך סיכון חיים של ממש.

רגע רגע, יום יום, במשך שנתיים מלאות. מסירות נפשם מאפשרת גם לך, לשבת בנחת ובנעימים ספון בביתך הממוזג, ולגדף אותם. לא למדת בישיבה בשיחות המוסר, שאפילו לעפר ולמים הרגיש משה רבינו, חובת הכרת הטוב? לאיזה שפל מוסרי צריך להגיע אדם מן היישוב שלא להוסיף לכתבה, ולו מילה אחת של הכרת הטוב?.

מאזניים של מעלה

אתה העיתונאי בעל המאמר טורח לתת ציונים לרמת קיום המצוות של חיילי הגדוד. וכי אתה יודע לשקול במאזניים של מעלה, כמה שווה מצוות הצלת נפשות רצופה מייגעת ומתישה, מתוך סיכון חיים? [טוב לו לאדם דבר אחד בצער ממאה שלא בצער" (אבות דרבי נתן ג, ו)] וכי תדע מהי חומרת התביעה מבחור, שלא זכה להיות מהתורמים בתורתם לעולם, ושאינו בהגדרת "תורתו אומנותו" מדוע לא התגייס ועבר בכך על "לא תעמוד על דם רעך" ? [ובוודאי אם היה יכול לשרת בחיל קרבי?] מי שאינו יודע להכיר טובה לחיילים שאוכלים "חורב ביום וקרח בלילה" ומוסרים נפשם להגן עלינו [בעז"ה] ספק אם יש לו את הזכות להקרא "אדם". שהרי הוא נטול רגש מוסרי אנושי, הבסיסי ביותר.

אסיים קטע זה בעובדה משובבת לב, כאשר המחזור הראשון של "נצח יהודה" התקבל בסבר פנים יפות בביתו של הרב ש. וולבה זצ"ל. פתח ואמר: עוד לפני שאומר בפניכם שיחת עידוד וחיזוק, קודם לכל אני רוצה לומר לכם פשוט תודה! כל טיפת זיעה שאתם מגירים, באימונים, ובפעילות הלוחמה, תישקל בבי"ד של מעלה ותעמוד לזכותכם לעתיד לבוא.

אתה קורא גם לנערים שרמת שמירת המצוות שלהם ירודה [זמנית אי"ה] שלא להתגייס. עוד לפני שאזים את הנתונים שכתבת במאמרך, מה אתה מציע להם כאלטרנטיבה. להמשיך ולחיות חיי ריק והוללות? להמשיך בשוטטות חסרת מעש בכיכרות העיר, ולבלות בבתי עינוגים נוטפי תאווה? וכי עדיף פרחח והולל, בכיפה שחורה ובחולצה לבנה בוהקת, על מוסר נפש במדים? הרי גם אם לא יתחזקו בירא"ש בצבא [שלא כרובם] יעברו תוך כדי השירות הצבאי הקשה והמייגע, תהליך נפשי חיובי ומרשים, יבנו את אישיותם מחדש, כאנשים מן היישוב האחראיים על עצמם ומשפחתם. מקיימים את חובתם הבסיסית לפרנס את משפחתם בכבוד, בכלים המקצועיים שרכשו בשנת השירות השלישית.

מה אתה מייעץ להם להמשיך לחיות חיי טפילות בזויה, כחבריהם שלא התגייסו? ואולי אתה מציע להם להצטרף לישיבות הקרויות "ישיבות לנושרים"? [ישיבות?] הרי בראיון עתיר מילים בעיתון "במשפחה" הצהירו שניים מראשי הישיבות הגדולות ביותר מסוג זה. שהמוסדות לנושרים כפי שהן קרויות בציבור, פשטו את הרגל מבחינה חינוכית. אמר לנו פעם אחד אחד מהאדמורי"ם המפורסמים, העוסק רבות בנערים שלא היו מסוגלים להמשיך ללמוד יום ולילה בישיבה, "בעיני עדיף נער מהמגזר החרדי שאמנם פחות מצוות הוא שומר כרגע, אבל הוא "אדם", מאשר הולל ובטלן שאולי כרגע שומר יותר מצוות, אבל אישיותו ריקה וחלולה".

הוסיף האדמו"ר ואמר: אנו אומרים כל יום "לעולם יהא אדם ירא שמיים" וכו' זהו הסדר הנכון, קודם "אדם" ורק לאחר מכן ירא"ש. אסיים פרק זה בבדיחה עצובה אך אופיינית. לפני כעשר שנים נשלח לאחד הרבנים המלווים את "חיילי נצח יהודה" בחור חסידי בעייתי, הוא נשלח ע"י עסקן מאותה חסידות כדי שישכנעו אותו להתגייס לנח"ח. הוא היה לבוש כבחור חסידי מן המניין. לאחר סיום השיחה, הפטיר הבחור, אני לא אתגייס משתי סיבות, האחת כי אני מעשן גם בשבת ושם בגדוד לא יתנו לי לעשן בשב . סיבה שניה אם יראו אותי בשכונה במדים, זה יזיק לי בשידוכים.

הערה נוספת לפני שאתייחס למה שאתה כותב המאמר קורא "עובדות". כל מי שעיניים לו וטיפת הגינות בליבו, מבין שעידוד נערים [חסידים, ספרדים, ליטאים, שאין "תורתם אומנותם" שלא להתגייס למסגרות צבאיות מתאימות למגזר מסכן באופן ישיר את המשך קיום הישיבות הקדושות. לא אאריך, אך ברור שעננת השחור המעיקה, התלויה כיום מעל הישיבות הקדושות, היא תוצר ישיר של אי כיבוד ההסכם בינינו לבין הציבוריות הכללית.

העובדות האמיתיות

הסכם זה כלל שתי סעיפים מרכזיים: סעיף א' - מי שלומד ו"תורתו אומנותו" לא ייתגייס. סעיף ב' - מי שלא לומד ייתגייס למסגרות המתאימות לאורח החיים החרדי. אי כיבוד חלק אחד של ההסכם [השתמטות פשוטה] הביאה במישרין לאי הרצון בציבור הכללי לקיים גם את חלקו השני של ההסכם. לא היינו אמורים להיות מופתעים מכך, שהרי הזהירו אותנו, וחזרו והזהירו כל ראשי הישיבות זצ"ל שכך חלילה יקרה, אם לא נדע להתנהל נכון והוגן. אתם שעזבתם את הישיבה ובכל זאת לא התגייסתם, אתם העסקנים ואנשי התקשורת שעודדתם אותם לנהוג כך כל השנים, סכנת הגיוס לבני התורה כיום, נגרמה בגינכם, ועל מצפונכם.

וכעת לעובדות: משמיצי גדוד נצח יהודה טוענים א. שהוא גדוד קטן וכמעט שלא קיים. ב. רוב המתגייסים הם מהמגזר הדת"ל. ג. החיילים המשרתים שם אינם מקבלים תנאים, שיאפשרו להם לקיים אורח חיים חרדי למהדרין. ד. רוב החיילים ירדו בירא"ש במהלך השירות.

הנה לפניכם העובדות לאשורן, [אגב שום עיתונאי או משמיץ אחר, לא טרח לבקר בעצמו בגדוד לראות מקרוב מה קורה שם באמת, שום רב מרבני הנח"ל החרדי לא התבקש ע"י שום גוף תקשורת חרדי כלשהו, להתראיין ולספר את אשר נעשה שם במציאות. אמת עיתונאית במיטבה,] לטענה א – הגדוד כיום מספרית, הוא אחד מהגדודים הגדולים ביותר בצה"ל. גדוד קרבי לכל דבר, שקיבל צלשי"ם רבים במשך השנים, על הצלחות בסיכול פיגועים, מקצועיות, ודבקות במטרה.

על טענה ב' – לפני כל גיוס בודקים בקפדנות במיט"ב [אכ"א] שלכל הפחות 70% מהמתגייסים יהיו בני המגזר החרדי. הגדרת "חרדי" לשיטתם, כל נער שבשלוש השנים האחרונות שלפני גיוסו, למד בישיבה חרדית . [יש להם רשימות מדוייקות להגדיר כל ישיבה לאיזה זרם חינוכי היא שייכת]. שאר ה30% באים מהמגזר החרד"לי. תרומתם של אלה לחיזוק החיילים בכל העניינים הרוחניים, אין ערוך לה. המתגייסים החרדים נחלקים לכמה קבוצות.

קבוצה ראשונה - של נערים נורמטיבים יראי שמיים, שמצד אחד אינם מסוגלים או רוצים לשאת בנטל הקשה של לימוד גמרא שעות רצופות יום יום בישיבה . אך מאידך מצפונם התורני היהודי הביא אותם להצטרף דווקא לגדוד קרבי המתאים לאורח חייהם החרדי , ולקיים בכך מצוות הצלת נפשות במסירות נפש.

הקבוצה השניה - נערים שעוד לפני הגיוס ירדו מאוד בירא"ש, אך מאסו להמשיך ולחיות חיי שקר ובטלה ללא תכלית. והתגייסו דווקא לגדוד "נצח יהודה" מסיבות שונות. או כי רבים מחבריהם משרתים שם. או כי חפצים הם לזכות בשנת השירות השלישית, בה הם רוכשים "כלי פרנסה" מגוונים, כל אחד לפי רמתו האישית. העובדה שרבים מקבוצה זו החליפו [עוד לפני הגיוס בדרך כלל] את כיפתם, מכיפה שחורה לכיפה סרוגה, [זו הסיבה שרבים חושבים שהמתגייסים באו מהמגזר הדת"ל] באה לאחר שסבל רב נגרם להם מהיחס המשפיל של תושבי השכונה בה הם גרים , ולצערנו כיפה זו מסייעת להם כאילו להכריז "איננו שייכים למגזר יותר".

ומילה לטוקבקים

למרות זאת, רבים מהם לאחר השחרור חוזרים ומזהים עצמם שוב כחלק מהחברה החרדית, ובצביון זה בונים הם את משפחתם ומחנכים את בניהם. זאת ועוד, גם מקבוצה זו רבים הם המתחזקים בירא"ש בצבא, ברמה זו או אחרת, ויעידו על כך מאות מאות הורים מאושרים. רק חלק קטן מחיילי קבוצה ספציפית זו, ממשיכים את תהליך ההתדרדרות שהחלו בו עוד לפני שהתגייסו, למגינת לב כולנו. [במבחן התוצאה! היחס בין המתחזקים למתדרדרים ב"נצח יהודה" הוא הרבה יותר מרשים, מאשר התוצאות החינוכיות המקבילות ברוב ה"ישיבות לנושרים" . אפשר לבדוק זאת!!]

באשר להשמצה ג' – מבחינת המסגרת הצבאית ונהלי הגדוד, אין, ולא תתכן, מסגרת מושלמת ממנה. שלטונות צה"ל עמדו עד לפרט האחרון בהתחייבויות שנתנו לרבנים שייסדו את מסגרת "נצח יהודה". הצניעות נשמרת בקפדנות יתרה!

במחנה זה לא נכנסת שום חיילת או קצינה ואפילו לא לצורך עבודה זמנית כל שהיא. [הסביבה צנועה יותר, מכל רחוב חרדי אחר ] האוכל, ברמת ההכשר המקובלת במגזר החרדי. שיעורי תורה ומוסר, מתקיימים שם יום יום, במיוחד בחדשי האימונים כאשר סדר היום קבוע ומתוכנן מראש.

הפרהסיה במחנה מוקפדת כך שתתאים לחיילים חרדים, וחייל שאינו מקפיד על כך [כיפה או שבת] לאחר שלא שעה לאזהרות המפקדים, עף בד"כ מהגדוד. רובם ככולם של המפקדים, מהמג"ד עד אחרון "מפקדי המחלקות " באים או מבוגרי הגדוד או מהמגזר הדתי לאומי, וככלל הם שומרים על שפה נקיה ומתאימה לשומרי מצוות. את הגדוד מלווים רבנים המבינים את נפש הנוער, לחיזוק ועידוד, רבנים אלו שומרים קשר עם רבים ממשפחות החיילים, ומשמשים כתובת, הן למצוקות החיילים והן למצוקות משפחותיהם.

הם מכירים כל חייל וחייל מאירים להם פנים, ומחזירים להם לאט לאט את הביטחון שהקב"ה שמח אתם, בקיימם מצוות פיקוח נפש והצלת נפשות . ואין צורך להכביר מילים מה הכרה זו תורמת לנפש היהודית השוכנת בנערים יקרים אלו. תקלות? תמיד יש, ותמיד יהיו! וכי קיים מוסד כלשהו, שאין בו תקלות? להתגולל על שלטונות צה"ל, שהשקיעו מאמצים אין קץ, שפכו כסף רב, כדי לאפשר תנאים מתאימים לכל חרדי החפץ בכך, ולהאשים אותם במצב רוחני כזה או אחר של חיילים, היא כפיות טובה מרושעת!

אלו העובדות!

בוודאי יעלו כאן מספר כותבי טוקבקים, יגדפו, ישמיצו, יעלילו עלילות ...[חבר שלי ששרת בנח"ל אמר לי.... אני מכיר בן דוד..... או אני עצמי שרתתי שם ויבושם להם. והבוחר יבחר!

תוכן שאסור לפספס
170 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
76
בס"ד ראשית.לפני שמישהו מגיב ,שיבדוק עובדות.רק בשביל הסיכוי הקלוש שאולי יש דברים שהוא לא יודע למרות שהוא קורא את כל הפשקווילים בגאולה. שנית.ברור שיש בחורים שיוצאים משם בלי כיפה..מישהו ציפה ממפקד בצבא (ציוני עם מדים)שיצליח במה שהמשגיח הדגול בישיבה לא הצליח?! המשגיח לא הצליח להחזיק אותו בן תורה.מסתב
חייל חרדי 20.08.12
75
כמצופה מעתונאי. בלי טיוחים.
אבי31.07.12
74
מחילה, כבודו שכח את זה???
מעורר31.07.12

הצגת כל התגובות

73
יש גם חילונים טובים ומוסריים, מה זה נוגע להבטחת ההמשך היהודי? הטענות כאן עקרוניות ואת נטפלת לכתבות בערוץ 10? אתם לא עורכים הפגנות שמביאות לחילול ה'? ראשית למדי מהו הגדר ההלכתי של חילול ה', אתם הפכתם כבר לחילונים בגלל החרדות שלכם ממה שיגידו החילונים, חוץ מזה שכמדומני רוצח ראש הממשלה יצא דווקא מהמחנ
מנחם30.07.12
לא אומר כלום
דניאל29.03.15
72
ושום פרחח כזה או אחר
באש ובמים30.07.12
71
אני מתפלא על רוב הטוקבקים. שמופיעים כאן. מצופה מבן-תורה שיכתוב לעניין. לא הגעתי אפילו לסוף ההודעות מרוב גועל, המון לשון-הרע, רכילות והוצעת שם רע. מצופה מבן תורה שיכתוב בצורה מכובדת ולא מזלזלת. ראיתי תגובה אחת שכתבה על כך שהרוב מתחזקים- וזה נכון. זה לא נכון, רק במקרים שהחייל מגיע כבר כל-כך רקוב
אלישיב30.07.12
ושונא מאוד את שונאי החרידים ואני כתבתי כאן כמה תגובות חריפות נגד רודפי החרידים !!! זה לא לא רק חרידים מגיבים הבנת אח שלי??. נמאס מזוללי חרידים !! די נמאסתם לכו לעזאזל !!
חילוני גאה30.07.12
70
עלוב הנחתום שמעיד על עיסתו (נצח יהודה). בכל אופן, שלמה גיל ענה על הכל. לא שכנעת אותי ואני לא חרדי.
מאיר30.07.12
69
בקהילה שוב נכשל בפרסום שקרים. נצח יהודה, על אף הבעיות החברתיות בהן הוא מתמודד, הוא גדוד חיובי מאוד, תפארת צה"ל ובית היוצר ליהודים חרדיים שפויים. החד צדדיות של בקהילה - מקוממת ומרגיזה.
אריה פרנקל30.07.12
68
וכל מה שהרב כתב כאן, נכון. כן, תמיד ימצאו איזה אחוזון 'לא בסדר'. גם בישיבה הכי חזקה יש שירותים. אבל הגדוד הזה הוא ה-מקום למי שלא נמצא בישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כ. ישי26.07.12
67
הרב בלוך מודה בעצמו שהמקום לא מתאים לתלמידי ישיבות אלא רק ל"נושרים" ברמה זו או אחרת. אני לא מזלזל בבחורים האלו ובהתמודדות שלהם, אבל זה עדיין לא פתרון כללי.
ברוך26.07.12
הוא אמר שהגדוד הוקם כדי שמי שלא לומד יוכל לשרת בצבא במסגרת חרדית. מי שכל לומד שימשיך ללמוד. למה להניח ישר שכל מי שלא לומד הוא רשע ופורק עול ? אולי הוא לא מספיק כשרוני, אולי אישתו לא יכולה לפרנס והוא צריך לצאת לרכוש מקצוע ולעבוד, אולי הוא כבר למד הרבה שנים ורוצה לנסות משהו אחר. זה כמו להגיד שלשכת ה
יעקב01.08.12
66
הם "אותה גברת בשינוי אדרת".
"היסתתר איש..."26.07.12
פעם אחת דרך אותו מחשב...
עמ"י חי26.07.12
שאתה יכול לכתוב אלף תגובות בשם בדוי.וככל שתלכלך יותר,כך יצגו אותך יותר.בדוק.ולכן השמאלנים פה יודעים זאת היטב ומנצלים את זה לרעה.וכך אתה עובר את "אחוז החסימה" ו"מהירות הקול"...רוצה דוגמא של שמאלני שמתחזה לכמה? בקשה. צפו: קצין צה"ל נוגח בנער פלסטיני.(מישהו ראה נגיחה?) "החייל השתמש בכח שלא היה צריך, ע
shlomi05227.07.12
65
על איזה חרדים מדברים? פעם שאלו את אחד מגדולי ישראל אם צריך נציגים משלנו בכנסת? הרב ענה: צריך. שאלו: אז למה הרב לא שולח נציגים משלנו לכנסת? הרב ענה: כי כשהם יהיו שם הם כבר לא יהיו משלנו! תגידו השתגעתם? מה הלגיטימציה הזאת שנהייתה בציבור החרדי לגיוס? האם יתכן שיבוא אדם וישתלט לכם על הבית שלכם בכח הזרוע
שפוי26.07.12
64
ה"פנים" שלו.הם מלאים טומאה.
גל-עד.26.07.12
63
אני יכול להעיד מבפנים, כמי שחווה את התהליך, שדברי הרב מדויקים. באופן אישי, נכנסתי לגדוד בשלבי הידרדרות מתקדמים ועזבתי אותו בתהליך התחזקות.
אבי25.07.12
62
א' אין שום דבר בזה שיכנסו דתיים לאומיים..גם לשם להכניס פוליטיקה גזענות ושינאה??? או שיעשו או "נצח" אחד לדתיים לאומים...מה גם שאלו דתיים לאומיים חזקים בדת מהרבה חרדים "בני תורה". ב' לגבי זה שבני תורה לא אמורים להתגייס,זה לא הכי פשוט אבל זה לא הנושא. אז יישר כח..בסה"כ.
גילוי-דעת25.07.12
61
זה מה שקורה שמצפים מכותב נכבד בעיתון מכובד. לכתוב כתבות אמינות ברמה גבוהה. והוא מגלה את אטימותו ומוסיפ עוד שמן לסבלם של אותם נערים. יישר כח לכותב המאמר הנכבד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי מבני ברק.19.08.12
60
בס"ד הרב בלוך אתה גדול דברי יושר ואמת כך אני טוען תמיד והתוכחתי עם רב מחנך לבחורים חלשים מבני ברק שהיה מוכן לשמוע שהעננה השחורה היא מהשתמטות הלא לומדים שמסתובים ברחובות במקרה הטוב ברוך שכיוונתי. אברהם
אברהם30.07.12
59
הרב בלוך אתה רב ליגה אנחנו מפרסמים אותך בפייסבוק ואתה צובר הרבה ״לייקים״ יישר כוח! - אוהב יריב אוסטשינסקי
יריב28.07.12
58
את העיתון של פי האתון?
האור המאיר26.07.12
57
הרב בלוך הינו אחד מרבני העמותה, אשר מלווה בשיעורים את החיילים (לפחות בפרק המשימה). כבוגר הגדוד אני רוצה רק לחזק שהפלוגה שלי גם זכתה במקום ראשון בזמנו בבא"ח (בסיס הכשרות ואימונים כלל החטיבה אשר כוללת את כל הגדודים של חטיבת כפיר). כמו כן באוזניי שמעתי את מפקד החטיבה הקודם משבח את הגדוד בטקס העשור, ואף
בוגר הגדוד25.07.12
56
יישר כח לרב. רק אנשים עלובי נפש יכולים לכתוב רע על לוחמי נצח יהודה. אבל זו הבעיה של עם ישראל. פוליטיקאים ועסקנים עלובים המנציחים את הפירוד בציבור שומרי התורה וגורמים לחולשה של הציבור בעם ישראל. כדאי לקרוא את הפלא יועץ - ערך אחדות כדי להבין מה הנזק הנגרם לעם ישראל ע"י אלו. גם ההמצאה של חרדי ולא חר
משה04.08.12
55
בוודאי יעלו כאן מספר כותבי טוקבקים, יגדפו, ישמיצו, יעלילו עלילות ...[חבר שלי ששרת בנח"ל אמר לי.... אני מכיר בן דוד..... או אני עצמי שרתתי שם ויבושם להם. והבוחר יבחר! עשית את זה הכי טוב שאפשר, השמצת את כל החרדים ולומדי התורה. אכן כמה אקטואלים דברי חז"ל על נבל כמוך, עפר לפיך.
יהודי פשוט30.07.12
54
כל הטיעונים יכולים להועיל ולעניין מישהו בכל ויכוח ענייני אחר אבל לא כשמדובר בצבא הציוני הטמא שהוקם במטרה להמריד במלכות שמים רבבות ילדי ישראל ובני העם היהודי !!!
זלמן לייב26.07.12
להלן הרשימה של כל המוסדות שהוקמו כדי לקלקל את החרדים: 1. פיצוציותקיוסקים - הוקמו לא כדי למכור מזון ושתיה אלא כדי למשוך שבבניקים (שרואים כדורגל) 2. ספסליםוגינות - גם הוקמו לא לנוי ולא לנוחות אלא רק כדי ששבבניקים ישבו שם ויתקלקלו 3. משטרה - לא הוקמה כדי לשמור על החוק והסדר (בשביל זה יש משמרת הצניעות)
מישהו31.07.12
53
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה כהן26.07.12
52
כעת אני יכול להעיד שהגדוד הנ"ל הוא צורך חיוני בציבור החרדי, בני שליט"א לא חשקה נפשו בתורה פתאום, בת"ת, בישיבה קטנה, ובישיבה גדולה הוא היה מהמצויינים, עד שפתאום הוא אמר לי בזה"ל, אבא, אין לי חשק ללמוד יותר, הוא היה מתעורר בחצות היום וכן הלאה, הוא התגייס מרצונו לנח"ל החרדי, כמובן שזה מאד כאב לי אבל לא
אב לבוגר הגדוד26.07.12
51
תרדו כבר ממסך המחשב שלי.
יוני.25.07.12
50
בסוף מה שיקבע זה רק מה שגדולי התורה יפסקו כל השאר דבורי סרק
גרוזיני25.07.12
49
כמקום בעייתי מבחינת ערכים . ואיך מסיימים שם את הזמן .האם החייל יוצא משם כמו שהוא נכנס ???????????
גולב25.07.12
כי אינו בישיבה אז מצבו הרוחני לא הכי..מה שהוא יכול לעשות שם זה לעלות בתורה וירא"ש.(ניראה לי שיש גם שיעורי תורה.)
גילוי-דעת25.07.12
חרדים בצה"ל: "אנו בערבוביה עם בנות". עדות החרדים בצה"ל: "כבר שנה וחצי שאין אוכל כשר, כבר שנה וחצי שאנחנו לא מתפללים שחרית, שנה וחצי שאנחנו בשואה רוחנית ובערבוביה נוראה עם בנות". דובר צה"ל מאשר !!!!!!!!!!!!!!!!!!: "החיילים יועברו לבסיס אחר" (חרדים) ומה נראה עכשיו?
shlomi05226.07.12
להיכנס ל"שדה מוקשים",מלאכי חבלה,זה המקצוע שלו...
s.o.s25.07.12
48
ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי שהיא מהבכירים ביותר בצבא נאמה בכנס של כלל חיילי שח"ר מכול היחידות ואילו בנח"ל החרדי לא הסכימו שהיא תיכנס ולאחר בלאגן התפשרו שהיא לא תסייר בבסיס אלא יקחו אתה ישירות מהשער לחדר הדיונים ויפגשו איתה אך ורק אנשי סגל שאינם דתיים!!!‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל דוס25.07.12
47
ניתן לראות זאת מסגנון הניסוח והרמה הירודה.
שרי03.08.12
46
אך זו לא סתירה, שיש מקומות ששומרים בצבא על צביון חרדי ויש מפקדים שלא שומרים, עם המציאות אי אפשר להתווכח...
אלי30.07.12
45
מה תגיד??? לא בן דוד ולא גיס של הגיס. חבר שלי מהכיתה.
מוטי29.07.12
יש לי חברה מסמינר שלי שהולכת בלי "כיסוי ראש" (למדתי בסמינר חסידי!)
דינה30.07.12
היא התחזקה מאוד אצלנו. היום היא הולכת עם כיסוי ראש מלא אם לא אכפת לך.... מה תגידי? אני מקירה עוד כמה בנות כאילו
שולמית30.07.12
44
כל כך הרבה בדיחות במאמר אחד, לאט לאט
מנדל26.07.12
43
מלמא הממימיתי שם ואני לא מכיר מישהו ששירת שם כך שאני לא יודע מה האמת, הרבה תלוי בהתנהגות החברה שם ובסך הכל זה לא הבחורים החזקים ביותר, אבל הנקודה החשובה היא שאפי' אם דברי הכותב הם אמת, בזמן כזה של הסתה ושנאה זה לא הכי חכם לכתוב על זה. לחילונים לא אכפת מלמוד התורה והם רוצים שכולם יגויסו לכן אני חושב
מוטי26.07.12
42
ושמח אני על כך שזכיתי להיות בגדוד זה
יהודי26.07.12
41
כאחד ששירת בפלוגת חיות הקודש מעיד ממקור ראשון כל מילה נכונה
שמואל כהן25.07.12
40
בדור הזה יש את המחופש והזוהמה אנושית, דוד בלוך שר"י.
זולל החרדים30.07.12
39
השבתם מנה אחת אפיים לר' דוד בלוף שליכט"א, פרכתם את שקריו והוצאתם אותו -0. יישר כח
מגיב וותיק29.07.12
38
הכל נכון והכל צודק אבל בשעת השמד כשרוצים להרוס את עולם התורה והדת חייבם למסור את הנפש אפילו על שרוך הנעל ולכן היום אסור ללכת בשום אופן לצבא אפילו אם הוא על טהרת הקודש
חיים26.07.12
יָמִים עוֹלָם וָעֶד". חיים,תזכה לחיים טובים וארוכים ,אמן. חזק וברוך.
האור המאיר26.07.12
37
הרב צודק בכל מילה. אשריך הרב בלוך. ירבו כמותך בישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל לשעבר26.07.12
36
"גדולי הדור" וזה יכול להיות שונה מ"ההגיון הצרוף" שלך ושלי. הם רואים את הדברים באופן מקיף ולטווח רחוק "עיני העדה". אתה שנמצא בפנים, יכול להתפאר בתוצאות, אך כפי שגדולי הדור לא מעודדים את "הישוב החדש" בת"א ולא את "מערבא" ודומותיה, למרות ששם לא מעט מתחזקים, היות וזה בהכרח גורר גם כאלו שיכלו ללכת לישיבו
חרדי מאז ולתמיד26.07.12
35
אתה היית צריך להיות גדול דור. אני נהנה לקרוא את דבריך הנכוחים. אמנם דע לך שיהיה קשה מאוד לשנות את מצב הדור הזה ואת הדעות המשובשות.
יעקב25.07.12
34
זה לא מקום לבחור ישיבה.
ברוך25.07.12
הוא כתב במפורש שבחור ישיבה ימשיך ללמוד אז מה אתה רוצה ?
אליעזר26.07.12
33
אני מכיר מקרוב את המצב בגדוד. ההשמצות בכתבה ב"קהילה" הם ללא קשר למציאות. שמירת מצוות בפקודה וכו'. צודק מאוד כותב שורות אלו.
אלי25.07.12
32
אני משרת בגדוד וכל מילה אמת ומי שלא מקפיד על ההלכה זה כאלה שגם בישיבה לא הקפידו ובמקום לעזור להם זרקו אותם את כל המדרגות. ואם כבר לפחות עושים מהם בני אדם
חייל חרדי06.08.12
בלה בלה בלה
חייל חילוני14.08.12
31
לקבל משכורת קבועה ממשרד הביטחון זה לא דבר של מה בכך
עידו27.07.12
אם אין להם הרבה תלמידים, אז לא צריך כל מיני אנשי הנהלה ורבנים. על כן, יש להם אינטרס ממוני בהשארת בחור בישיבה למרות שזה לא מתאים לא.
קולזון29.07.12
מיוחד בשבילך...
shlomi05229.07.12
30
לא מאמין למראה עיני. מי השקרן הזה?
אבי בן דוד26.07.12
29
כאמא לבוגר נחל חרדי ממליצה בחום ובאהבה להתגייס לשם יש לך בעיה יש שם עם מי לדבר כי הרבנים שם יראי שמיים אמיתיים.
רחלה 26.07.12
28
כבוגר הגדוד אני יכול להעיד שכבוד הרב פלוני שכתב את הכתבה לא יודע מהומה על הגדוד. בעיתון "בקהילה" ובאתר כאן, פורסמה כתבה מאת שלומי גיל שכותרתה "נצח ישראל לא ישקר?" תכנו מכיל "תחקיר" הזוי, ברמה של "בן דוד שלי מכיר מישהו שאמר לו.." על הנח"ל החרדי, ובסופו המלצה גם לנערים שאינם לומדים בישיבה, שלא להתגייס
בוגר הגדוד26.07.12
27
מהיכרות עם הנח"ל יש הרבה מאד צדק בדברי הרב בלוך. אשרי תלמידי החכמים שלא נושאים פנים ואומרים את האמת הישרה. נער המתבטל הן מתורה והן ממלאכה לא יראת שמים ולא תורה הוא בונה אלא מגדל דמיונות פורח באויר.
שלמה25.07.12
26
הרב בלוך, עם אמת גדולה, שם את הדברים בצורה פשוטה ואמיתית על השולחן. רמת הטוקבקים אינה שווה תגובה
גלעד03.08.12
25
רוצים דוגמא? שפכו כסף רב, כדי לאפשר תנאים מתאימים לכל חרדי החפץ בכך, ולהאשים אותם במצב רוחני כזה או אחר של חיילים, היא כפיות טובה מרושעת! כל מילה נוספת מיותרת.
יחיאל קויתי29.07.12
24
וכאחד שמכיר הנח"ל החרדי - יישר כח לרב בלוך. אדם [ורב] יר"ש וצדיק. בעז"ה שנזכה לגאולה שלימה!
יהודי פשוט27.07.12
23
האמת ידועה, המלך הוא עירום. גם אם הרב דוד בלוף ימשיך לצרוח ולהשמיץ את הרב שלומי גיל.
לוחם בגדוד26.07.12
22
כתבת דברי טעם, יש לי אחיין ששירת בנחל החרדי ההורים שלו היו מיואשים ממנו,הוא עף מישיבות שונות לראשי הישיבות לא היה איכפת ממנו לאחר השרות הוא התחזק מצא עבודה וכיום ההורים גאים בו כל הכבוד אל שימו לב לכתבות מגמתיות בעיתון בקהילה
יוסי26.07.12
21
יישר כוח הרב בלוך, אל תתיחס למשמיצים הם ורק הם הערב רב שבעם, אמר לי אדמו"ר ירושלמי מסויים, שהדבר הטוב ביותר שקם לקהילה החרדית בדורינו, הוא הנחל החרדי. שאלתי אותו, רבי, למה שלא תאמר גלויות את מה שאתה חושב בלב? ענה לי האדמו"ר "אני פוחד מהקנאים". וזו כל התורה כולה. אם כל ראשי הישיבות היו מעודדים את ה
זעליג26.07.12
20
במילה על כל הכתבה .
אמת25.07.12
19
טוב לראות שיש עוד אנשים שיודעים לדבר ולכתוב במגזר שלנו, כבר חשבתי שהדבר הזה נגמר. אני מסכים איתך כבד הרב בכל מילה! לאנשים נוח לשקר. כי מה לעשות יש להם אינטרסים בזוים!
בחור ישיבה.25.07.12
18
שהוא משרת עם עשרות בנות בבסיס ואוכל איתם באותו חדר אוכל ובכ"א כשהוא הולך ברחוב רבי עקיבא הנסיון של שמירת העיניים הרבה הרבה יותר גדול.,.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה כהן25.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
החכם.26.07.12
תגיד את זה לרב בלוך איך שבצבא כ"כ דואגים לרוחניות של החיילים...ושעל כל מבט והרהור,נבראים מזה מלאכי חבלה נוראים ואכזרים ביותר,שממתינים לו ב"באקו"ם" העליון.עם מדים,לא סתם.שחור ואדום.שחור לחיילי שח"ר.ואדום למפקדים והדוחפים לגיוס,שחצו כבר את כל הקוים האדומים. של יוצאי "אמא רוסיה" האדומה,סמל הפטיש והמגל.
אולטרא סאונד25.07.12
ממש מרשים הידע שלך מה קורה בשמים. אך מי התיר לך לכתוב באינטנט בארץ ?
בן 31.07.12
"בוודאי יעלו כאן מספר כותבי טוקבקים, יגדפו, ישמיצו, יעלילו עלילות ...[חבר שלי ששרת בנח"ל אמר לי.... אני מכיר בן דוד..... או אני עצמי שרתתי שם ויבושם להם. והבוחר יבחר!
david_nag26.07.12
17
שעצם העובדה שאתם יושבים כל היום מול האינטרנט ומטקבקים במקום לשבת וללמוד תורה מראה כמה שאתם בעצמכם ששבניקים והיה מועיל אם הייתם מתגייסים לנצח יהודה או עושים משהו עם עצמכם , ואף אחד לא מינה אותכם "להגן"על עולם התורה ,האמינו לי הישיבות ימשיכו גם ללא ההגנה שלכם וד"א אני לא ציוני אבל אם ציונות זו ע"ז
עמי02.08.12
16
והתייצב לטובה בנצח יהודה, מכל הבחינות
אבי27.07.12
15
אני לוחם בגדוד ואני מזדהה עם כל מילה ומילה של הכותב
דוד כהן26.07.12
חצוף אותו אחד שכותב בשמי כזה דבר
דוד כהן28.07.12
לפחות תחליף שמות בכל התגובות באתרים שלא יעלו עליך, אדיוט.
דובר צה"ל30.07.12
14
כמו שבקורס טייס יש ערסים
תעשו לי טובה26.07.12
13
זה זמן רב שלא נהניתי כ"כ למקרא מאמר מקוון. יעבדוך עמים!
תימני גנוב26.07.12
12
וסותר הכל. יש סגולה ידועה,שם קדוש לשמירה(שאסור להגות אותו כמובן)שמתלבשת עליך בדיוק.השם הזה יוצא כידוע מר"ת של י'חיד ו'רבים ה'לכה כ'רבים.ואותו שם,כנ"ל,היוצא מסופי תיבות של כי' מלאכיו' יצוה' לך'.שהוא גם ר"ת מיכל. ויש לשאול,מדוע דוקא מהפסוקים הללו,ומה הקשר בניהם? והתשובה היא פשוטה מאוד. כדי שהקב"ה ישלח
shlomi05225.07.12
11
תתפייסו עם הערבים ורק אח"כ תבוא אלי בטענות על חוסר הכרתי "בהגנה" שהם מגינים עלי משנאת הערבים למעללי הציונים, דבר שבשגרה. אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהנה?
מי ביקש זאת...01.08.12
10
אם בלוך היה עובד למשל באיזה מפעל, והיה מקבל אחוזים על כל חרדי שהוא מביא לשם, או אם היתה לו איזו מכסה שהוא צריך להשיג בעובדים חרדים, אז הייתם רואים כאן מאמר על חשיבות העבודה, ושמי שאינו לומד אז שיעבוד וכו'. אל תתנו לאף אחד להטעות אותכם, אין כאן שום אידאולוגיה, זה הכל אינטרס, כי אם נכנסים לאידאולוגיה
פפ26.07.12
את זוכה תמיד לכוין לאמת? יישר כח.
האור המאיר26.07.12
אני מקווה מאד שאינך מייצג בני תורה כי אם ירבו כמוך -בעלי רמה נמוכה כל כך- חזקה עלינו שהציבור החרדי ילך ויעלם
רפול29.07.12
אם אין להם הרבה תלמידים, אז לא צריך כל מיני אנשי הנהלה ורבנים. על כן, יש להם אינטרס ממוני בהשארת בחור בישיבה למרות שזה לא מתאים לא.
קולזון29.07.12
9
הרב נתן דרשה בירחי-כלה ובסיומה היה ניתן לשאול שאלות, שאלתי, אם יש בחור שצריך להיות בישיבה אבל באמת אינו לומד תורה כל היום ואולי אפילו לא חלק מהיום אלא משוטט, האם חייב להתגייס לצבא. אני זוכר בברור את תגובת הרב זצ״ל , והתחיל בזה שאמר מי שלא ילך לצבא ואינו לומד בגללו כל הישיבות ייסגרו וחובה עליו להתגיי
עמוס26.07.12
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש אחד25.07.12
7
אני קראתי את 3 המאמרים האחרונים שלך וסוף סוף אמרת קצת דברי טעם לגבי הנתונים צריך מישהוא קצת יותר אובקטיבי שיבדוק האם באמת בצבא יותר מתחזקים מאשר בישיבות לנושרים
ך25.07.12
6
וַיֵּצֵא מִבַּת-צִיּוֹן כָּל-הֲדָרָהּ(בחורי הישיבות) הָיוּ שָׂרֶיהָ כְּאַיָּלִים(מהממשלה הממהרים כאיל לגייס) לֹא-מָצְאוּ מִרְעֶה(תורה ותפלה) וַיֵּלְכוּ בְלֹא-כחַ לִפְנֵי רוֹדֵף:(יוחנן פאולוס השביעי ודוד בלוך). ו'ילכו ב'לא כ'ח ל'פני ר"ת בלוך. "ויצא מן בת ציון כל הדרה": אילו זכיתם,הייתם קוראים בתו
shlomi05229.07.12
5
לצערנו ההדרדרות של חלק מבחורי ישיבה קורה במסגרת הישיבה, האם צריך להפסיק לשלוח בחורים לישיבות? סוף סוף יש מישהו שמוכן לטפל בבחורים המסכנים האלה לאחר שהמסגרת הישיבתית לא הצליחה ואף בעטה אותם,גם אז אנחנו רוצים למנוע מהם טיפול שיחזיר אותם למסלול שפוי???
זקן26.07.12
4
בתור בחור שעומד לסיים ישיבה(קטנה) ויש לו אפשרות או ללכת לישיבה גדולה או ללכת לצה''ל במסגרת הגדוד הנ''ל. יותר יגרה אותי ללכת ל... וזה רק בגלל (ודגש על הרק) שכבוד הרב בנה מסגרת כזו עם אפשרות לשירות ברמה דתית טובה... אולי כבוד הרב לא חשב על זה...
תלמיד של הרב 26.07.12
לאהבת תורה! אם היית מחונך באמת בישיבה הקטנה ובבית הוריך לאהבת תורה אמיתית, לא היה לך שיקול בכלל, היית פשוט ממשיך לישיבה גדולה בלי התלבטות מתוך רצון אמיתי ללמוד וללמד. אלא אם קשה לך ללמוד באופן אובייקטיבי ואז באמת שלך הכי מתאים ללכת לתרום לעמ"י בצבא ואם יש לך כתוצאה מהפעילות של הרב בלוך מסגרת שתשמור
דתיה לאומית26.07.12
בחור שגולש באינטרנט אין לו מה לחפש בישיבה קדושה לך לצבא ושם יעשו ממך בן אדם
יצחק26.07.12
3
אני כבר שומע את הבס שנהיה לך בקול מהשירות ה"כוחי ועוצם ידי" שמקבלים שם הוא נורא בטח יש לך חולצת טי-שירט עם הלוגו של היחידה מאחורה וכמה רובים מצויירים מסכנים הבחורים שזה מה שממלא להם את האגו הגברי שלהם. לדעתי דוקא ה"חנון" שיושב מול הסטנדר הרבה יותר גבר כי הוא נלחם ביצר! נראה אותך או את בלוך עושים את
שפוי26.07.12
אתה פשוט לא יודע לקרוא. הוא דיבר על מי שאינו בישיבה. הרב בלוך עצמו ת"ח של ממש ומלמד גמרא ומפרשים במקומות רבים. דרך אגב מה עם הכרת הטוב לחיילים שדובר במאמר
גלעד אברהמי26.07.12
2
בגדר השתדלות,ספק אם ראוי לקרותו אפי' פרא אדם."לא הנחש ממית,אלא החטא ממית.והשאלות כאן,זה כמו,אם הקב"ה לא רצה שיהיו ממזרים בעולם,למה יצר אותם? באמת,הקב"ה נתן בחירה גמורה עד כדי כך,שיכולים לכפות כביכול על הקב"ה ליצור ממזר,מום-זר. גם בענין הזה, שיש פסוקים בתורה ומאמרי חז"ל שלא הנחש ממית אלא החטא ממית.ור
האור המאיר25.07.12
1
קראתי והתרשמתי מאוד חזק וברוך לרב בלוך, אני לא נוהג לרשום תגובה אבל הפעם התרשמתי מאוד מהכתבה תודה לכבוד הרב ושוב חזק וברוך!!!
צפת25.07.12
אולי גם יעניין אותך
צבא וביטחון

הלחימה בעזה נמשכת | מחבלים חוסלו, אתרי שיגור הותקפו

ב. ניסני | 27.04.24

צפו בתיעוד

מחבל חיזבאללה זוהה נכנס למבנה צבאי, מטוס קרב חיסל אותו

ב. ניסני | 27.04.24

תיעוד מהתקיפות

מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים בהם שהו מחבלי חיזבאללה

ב. ניסני | 26.04.24

מטיילים מצאו, צה"ל פינה

שרידי הטיל האיראני פונו במסוק מנחל יעלים | צפו בפינוי

ב. ניסני | 26.04.24

מבוקשים נעצרו

כוחות מיפו את בית המחבל שרצח את בנימין אחימאיר הי"ד

ב. ניסני | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הקרב בהר דב

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג במתקפה של חיזבאללה; כך תקף צה"ל מטרות טרור

ב. ניסני | 26.04.24

אחרי עימות

מחבלי הנוח'בה הרצחניים יזכו לביקורים בבתי הכלא

דוד הכהן | 25.04.24

"הארגונים הבינלאומיים החלו להיערך"

צה"ל מרענן את הכוחות | הרמטכ"ל: "מוכנים לפעולה ברפיח"

ב. ניסני | 25.04.24

וכמה מהם פעילי חמאס?

תוך יידוי אבנים והתפרעויות: נעצרו שמונה מבוקשים ביו"ש

ב. ניסני | 25.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גם "במקרים יחודיים"

חצי שנה אחרי | צה"ל: תוקם ועדה שתבחן ההכרה בחטופים 

קובי אטינגר | 25.04.24

מעל 30 מטרות הותקפו

מחבלים ניסו לשגר רקטות וחוסלו מהאוויר | תיעוד מהתקיפות

ב. ניסני | 25.04.24

טרור פסיכולוגי אכזרי

לאחר פרסום הסרטון של החטוף: כך דובר צה"ל הגיב • צפו

ב. ניסני | 25.04.24

תשתיות, תצפיות ומבנה

אלו יעדי החיזבאללה שהותקפו על-ידי מטוסי קרב | צפו

ב. ניסני | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

תיעודים מלחיצים

קלות בלתי נסבלת: כך הפך גבול הצפון לחשוף ופגיע/ צפו

ב. ניסני | 24.04.24