כיכר השבת

22 יום לבחירות

"יהודה בוטבול, ב'דגל' חושבים שאתה לא טוב ליידישקייט של אלעד; למה?" • ריאיון סוער

22 יום לבחירות לרשויות המקומיות, יהודה בוטבול, מועמדה של ש"ס לראשות העיר אלעד - בריאיון סוער כפי שלא שמעתם מעולם | הפרת ההסכם של 'דגל התורה' וטענותיה שאינו מתאים ליידישקייט | כמה ספרדים יצביעו לפרוש? | התמיכה של ויז'ניץ | בעיות החינוך של העיר | הנוער המתמודד | העקיצות לפרוש ועוד... | צפו בריאיון המלא לישי כהן (חדשות, חרדים)

103
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו בשבט | 05.02.24
"יהודה בוטבול, ב'דגל' חושבים שאתה לא טוב ליידישקייט של אלעד; למה?" • ריאיון סוער

הקרב על העיר אלעד, בין ש"ס לשלומי אמונים - שוב ייצרי, רווי מתח ומצליח להסעיר את כל הארץ, למרות שמדובר בעיר קטנה יחסית. על ראשות העיר ניטש הקרב בין שניים - יהודה בוטבול מועמדה של תנועת ש"ס וישראל פרוש מועמד 'שלומי אמונים'. בעוד הקרב על כל קול וקהילה, בעיצומו, תפסנו את יהודה בוטבול לריאיון סוער, כנראה הכי סוער שהיה לו עד היום, ובו הוא נשמע כפי שמעולם לא שמענו אותו.

במהלך הריאיון הוא מתייחס להפרת ההסכם של 'דגל התורה' עם ש"ס לתמוך במועמדותו וטענותיה שאינו מתאים ליידישקייט של העיר. דוחה את הטענה שאלעד הפכה לעיר שאוכלת את מנהיגיה, לא חושש שספרדים יצביעו לפרוש ומתייחס לתמיכה הצפויה של חסידות ויז'ניץ במועמדותו. וגם, מונה את בעיות החינוך של העיר, הנוער המתמודד, היעדר מקוואות ויש גם עקיצות לראש העיר המכהן.

יהודה בוטבול בריאיון (צילום והפקה: אשר רוט, עריכה: ידידה כהן )

כותרות הריאיון

תחילה מתייחס יהודה בוטבול לקרעים הפנימיים במגזר, על רקע המלחמה הקשה: "אין ספק שהאירוע של שמחת תורה נתן לכל עם ישראל פרופורציות אחרות לחיים, כל אחד קיבל את זה בצורה אחרת, אבל זה נתן לכולם לעצור ולחשוב מה קורה. אבל אל תחשוב שבן אדם משתנה מאירוע אחד.

"אני לא חושב שיש יהודי שלא כואב לו שהבחירות מתקיימות במצב הזה שעם ישראל נמצא, מה שאנחנו צריכים עכשיו, אנחנו זקוקים לאחדות, אולי זה הניסיון שהקב"ה נותן לנו".

למעלה מעשור שהעיר אלעד הפכה לסמל, סמל למאבק בין הסיעות החרדיות. עיר שכל עיני הנציגים החרדים נשואות אליה כשיש מי שאומר ש'אלעד הפכה לעיר אוכלת מנהיגיה'. "אני חולק על זה לגמרי", טוען בוטבול, "אלעד היא עיר מדהימה עם תושבים מוצלחים, יש בעיר שלנו דברים שאין בערים אחרות. בגלל שהיא כזו עיר שאין עוד עיר כזו נוספת, לכן היא מעסיקה את כולם".

כשאנחנו עוברים לדבר מה הוא מבקש לשנות באלעד, הוא ממהר לדבר על מערכת החינוך: "אלעד היא עיר צעירה ולצערנו כל נושא החינוך בעיר - מוזנח, אני לא מגזים. אם יש מוסדות בעיר שבמשך 20 שנה מתקיימים והם רק עכשיו יכולים להיכנס לבניין, יש תיכונים של בנות שקיימים 20 שנה ועדיין בקראוונים, זה א-ב, כשהחינוך לא טוב, מטבע הדברים יש לך יותר בעיות של נשירה".

בוטבול מדבר על סוגיית הנוער המתמודד בעיר אלעד, אחת הערים המתמודדת עם הנוער יותר מכל עיר אחרת: "המצב הזה שיש לנו בעיר, ילדים שאין להם שום יד מכוונת, תופעה שמתרחבת שכל תושבי העיר סובלים ממנה, כל התושבים. ואז כשרוצים פתרון חושבים שצריך להעניש את הילדים האלה, לתת להם דוחות, לתת להם מקום והעיקר שלא יסתובבו בעיר, זו הדרך של עיר חרדית? הזניחו פה את העיר.

"הדבר הראשון שצריך זה להשקיע בפרויקט של חונכים, לכיתות ז-ח וישיבה קטנה. ברגע שכל ילד שיש לו קצת קושי - מקבל חונך שיהיה צמוד אליו, יש לו אוזן קשבת, כך עצרת את הסחף". בוטבול מסביר כי במקביל צריך לתקצב מוסדות המטפלים בנוער המתמודד, מה שלדבריו לא קיים כיום.

בוטבול לא מסכים עם הקביעה שישראל פרוש נבחר גם בקולות הספרדים: "בוא נזכר חמש שנים אחורה, היה פה מועמד שהיה מוסכם - יצחק פינדרוס, מטבע הדברים הוא היה אמור להיבחר, כנראה שזה היה ברור גם לצד השני והבינו שהם לא יכולים לנצח, ומה שהם עשו זה שהם עתרו לבג"צ. אחרי שהוא נפסל, ברק צברי בתוך 48 שעות הוא הגיע ל-44%, זה הישג, כך שהטענה שפרוש נבחר בקולות הספרדים - היא לא נכונה".

בוטבול מאשים את ראש העיר המכהן כמי שבבחירות האחרונות פילג את הציבור הספרדי ופועל לעשות כך גם היום: "ישראל פרוש עשה מהלכים כדי לפלג קהילות מהציבור הספרדי, כל מי שמסתובב היום בעיר יודע שהמצב הוא בדיוק הפוך, רוב מוחלט של הציבור הספרדי - למעלה מ-95% מהציבור הספרדי בעיר - תומך בנו. יותר מזה, קהלים מחוץ לציבור הספרדים תומכים בי".

"הפעם זה לא מצליח לו לפלג את הציבור הספרדי, אני עוד בונה להחזיר אותם", הוא מוסיף.

יהודה בוטבול בריאיון לישי כהן

אנחנו חוזרים לרגע בו הבין ש'דגל התורה' מפרה את ההסכם שנחתם לפני חמש שנים ותומכת בישראל פרוש: "אני מרגיש כאב ברגע הזה, לא אומר פגיעה אבל כאב. אתה רואה שהגרמ"צ ברגמן כתב על זה מכתב חריף ביותר. אני לא מכיר עוד מכתב של גדול בישראל שכל כך מהר שולפים את המילים של 'חילול ה'', חילול ה' זו אחת העבירות הכי חמורות. כאב גדול".

בשלב הזה, שאלנו את בוטבול את השאלה באופן ישיר -- ב'דגל התורה' טוענים שאתה לא טוב ליידישקייט של העיר אלעד. בפעם הראשונה בריאיון, ואולי בכלל בשנים האחרונות, בוטבול לא מצליח לשמור על איפוק ועונה בחריפות ובזעם.

בקול זועם וכאוב הוא משיב: "תראה, כשאני אמרתי לך כאב - התכוונתי בדיוק לזה, לא חשבתי שתשאל את השאלה הזו בכזו ישירות, אבל אני יגיד לך: אם יש מישהו שיכול להגיד שאיכפת לו מהיידישקייט של העיר יותר ממני - שיבוא ויגיד את זה מולי.

"כשאני מסתובב בלילות שבת, מסתובב בשיעורים של הנוער הנושר כדי לגרום להם להתקרב, כשאני יושב פה עשר שנים שייבנו מקווה אחד באלעד, אתה מדבר איתי על יידישקייט? מי שאיכפת לו מיידישקייט - איך יכול להיות שעשר שנים לא נבנה מקווה טהרה אחד? אתה יודע כמה זוגות צעירים נכנסו בעשר שנים האלו, מקווה אחד לא נבנה? זה מישהו שאיכפת לו מיידישקייט? מערכת העירוב, העירייה מתקצבת אותה?

"אם יידישקייט זה רק להביא ישיבות שהם לא מהעיר - אז באמת אין לי מה לענות. אם אתה חושב שיידישקייט זה לעשות לונה פארק בחופש? אז לא! לונה פארק זה טוב לבין הזמנים, יידישקייט זה כל השנה, יידישקייט זה לא לחלק קמחא דפסחא ולצלם את זה מכל הכיוונים".

אז מה הם רוצים ממך? מה מצאו בך שפסול ליידישקייט של אלעד?

"אם אתה רואה בן אדם שהיה בהסכם ואתה רואה שהוא רוצה להיפרד, כנראה יש לו אינטרסים אישיים. אבל אי אפשר לצבוע את זה ככה, אז עוטפים את זה ב'לשם שמיים', ביידישקייט. תאמין לי, את היידישקייט שלי אני לא מציג לבחירה".

ייתכן שהבעיה שלהם היא לא יהודה בוטבול אלא המפלגה שאתה מייצג?

"אולי איכפת להם לא יהודה אלא בוטבול, לא יודע. זו לא הזעקה שלי, זו זעקה של כל הציבור שנמצא פה. אני שואל, האברכים ותלמידי הישיבות שהיה להם נציג שחמש שנים דאג להם, מה הם מרגישים שפתאום אומרים להם 'אתם לא יכולים להביא נציג שידאג ליידישקייט?', או 'היידישקייט שלכם לא מתאימה לנו'. מה הוא חושב? הם הרגישו שיש להם נציג בן תורה כמותם, מה הם מרגישים שפתאום אומרים להם 'לא, אתם ליידישקייט לא יכולים לדאוג', מה היית מרגיש במקומם?".

שאלנו את בוטבול על התמיכה הצפויה של חסידות ויז'ניץ: "יש להם אדמו"ר, האדמו"ר הוא זה שיגיד להם מה לעשות. זה לא סוד, המצב של היידישקייט בעיר מאוד כואב לאדמו"ר מויז'ניץ, שמעתי ממנו דברים ברורים, המצב של היידישקייט בעיר מאוד מפריע לאדמו"ר, לא רק לו אלא לכל גדול בישראל שיודע מה קורה בעיר".

בוטבול מצהיר שבעוד פחות מחודש הוא ייכנס ללשכת ראש עיריית אלעד: "תפגוש אותי בסוף המסדרון מצד ימין, בלשכת ראש העיר. אתה עוד תופתע, תקליט את זה, תופתע מהתמיכה חוצת המגזרים שתהיה לנו, לא ניצחון דחוק אלא ניצחון מובהק בפער דו ספרתי".

צפו בריאיון המלא

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
בעז"הי פרוש יהיה כאן ראש העיר לפחות לעוד 5 שנים
מיכאל06.02.24
באשדוד כל הספרדים מצביעים ללסרי כמו שאמרו הרבנים
מור וכרכום09.02.24
באשדוד השמועות אומרות שאמסלם מסיר מועמדות ושס תתמוך בלסרי זאת לאחר תמיכת כל הרבנים הספרדים בו כולל רבני משפחת אבוחצירא
שסניק11.02.24
67
מיוחד במינו, בן תורה בכל רמ"ח אבריו
אבי06.02.24
בני תורה!! סבלנו מספיק שהיה פה את עידן מספיק לבחור ראש עיר לפי איזה כולל הוא למד ולא לפי עשייה פורוש אומנם לא ספרדי אבל בהחלט בעשייה מטורפת
אוי לעיר שראשיה 11.02.24
66
כנראה הלייזר לא מתאים ליידישקייט
מנחם05.02.24

הצגת כל התגובות

65
בעוד 23 יום אריה דרעי ייצא מביתו אבל וחפוי ראש עומד להפסיד בכל החזיתות בית שמש אלעד אשדוד צפת ק"ו ביתר (שזה בכלל בדיחה .....) ועוד ועוד......
אליה השמאלני 05.02.24
אתה תיראה איך באלעד יהודה מנצח
לא משנה06.02.24
שס תנצח בכל החזיתות אתה עוד תראה צוחק מי שצוחק אחרון
יוסף המצחיק06.02.24
64
אלעד עיר הישיבות של הערים החרדיות
דוד05.02.24
63
יאללה בע"ה הוא לוקח אמן
חרדית05.02.24
אמן
אמן06.02.24
אמן
אמן10.02.24
62
חרטטן הבוטבול הזה אני תושב אלעד 20 שנה והתקופות הכי גרועות של הנוער היו שהעיר הייתה בהנהגת ש״ס ליל שבת היה פחד מוות לצאת החוצה שאיזה מישו לא ידקור אותך עם סכין ואגב נתון מעניין 80% מהנושרים באלעד הם לא תומכי פורוש סתם חומר למחשבה מה יקרה לעיר הזו שש״ס תחזור להנהיג אותה
אלעדי וותיק 05.02.24
יוואו החזרת אותי אחורה לימים ההם היה אזורים שהיית משקשק לעבור שם היה את הפרחחים שגזרו את הפאול לנער 'קוקו' היו ימים...
בני06.02.24
תקשיב אתה גאון... אם 80% מהנושרים הם לא תומכי פרוש זה אומר שפרוש לא דאג להם וזה אולי חלק מהסיבה שהם "נושרים"....(קצת)
אתה גאון06.02.24
חולה נפש כן בגלל שפרוש לא דואג לספרדים הם התקלקלו תירוץ מדהים ללא שום אחיזה במציאות
אתה טיפש06.02.24
61
אידישקיטט??? למה פורוש דואג לזה? בוטבול האדם הכי אישיותי שיש דוגמא לתפארת!!! מה פורש יותר טוב ממנו בזה שהוא חסיד?????
אפר05.02.24
60
יהודה בוטבול תלמיד חכם עצום ומשופשף היה במשך שנים בכולל של הרב משה מאיה שליטא זקן המועצת לומר שאין לו אידשקיט הצחקתם אותי
אריה05.02.24
59
אני בני ברקי אבל אני אני מכיר 2 חסידים מאלעד שתומכים נלהבים של בוטבול והם לא ויזניץ
יוני05.02.24
אני אלעדי ספרדי ולומד בכולל אחותי סיפרה לי שכל כיתתה והוריהם מצביעים פרוש
מייסעייס'06.02.24
או סלאנים או חוג
אתה לא מכיר את הפוליטקה האלעדית06.02.24
או שפר או זלפריינד
בני07.02.24
58
יהודה הצדיק דיברת מהלב
יוסי05.02.24
57
ולמה פורוש לא טוב לאיידישקייט של אלעד? די להיות אתר של שס ושל השמאל. כותרת מבישה
יעקב05.02.24
56
כשמדברים על מענטיישקט ויראת שמים, ברור שיהודה בוטבול לוקח בהליכה. השאלה היא מה יכולות הביצוע שלו מול בולדוזר כמו שרוליק פרוש. ברור שבוטבול הרבה יותר בן אדם, קשוב ואיש טוב. השאלה בתור ראש מערכת כל כך מסובכת. פרוש הוכיח את עצמו כביצועיסט מושלם
אפרתו05.02.24
55
אני דווקא סבור כי יתברר שאריה דרעי מנהיג בקנה מידה ומצדיק כל מה שפועל בבחירות האלה.
בני06.02.24
54
ניכרים דברי אמת איש יקר מאוד זכינו לכזה נציג ציבור בן תורה אמיתי ולא פוליטיקאי מפלג
איזה איש מתוק05.02.24
53
באשדוד אחרי הדיל של שס עם גור. לסרי לוקח בסיבוב ראשון בגדולל
נתי05.02.24
חד משמעית!!
שסניק06.02.24
52
לאורם נלך לאורם נצעד כבוד רבותינו הוא לעד באלעד רק יהודה בוטבול נציג שעבד 5 שנים וקרע את עצמו כזה ראה וקדש
יוסי05.02.24
שימתין עוד 5שנים
דוד10.02.24
51
בטובול מדבר שטויות נראה לי שאת חי באילת, המצב טוב פי 10 ממה שהיה אצל ראשי העיר הספרדים
חיים05.02.24
50
מי זה "הם" שיש להם אינטרסים המכתב של הגר"ד לנדו מפורש וזה לא חכמה לצעוק שהכל אינטרסים בלי להזכיר את ר' דב לנדו
קובי05.02.24
וכי יש לו ברירה, האשכנזים יוכלים לצאת על הרבנים שלנו אבל אנחנו לא יכולים על הרבנים שלהם.
אתה טמבל10.02.24
49
אנשים נלחמים ואתם מתעסקים עם ג'ובים בושה אתם בכלל לא מעניינים אף אחד.
שר05.02.24
48
ב-רור!
יהודה ראש העיר הבא!05.02.24
47
גדול הדור קדוש ישראל רבי דב לנדוי סבור שצריכים לבחור בפרוש. מי זה החצוף שמעיז לחלוק עליו?
בני05.02.24
יש עוד גדולי הדור שאמרו ליתמוך ביהודה 1 הרב מחודש 2 הרב מאיה 3 הרב יצחק יוסף הרשאון לציון ועוד
בעילום06.02.24
אם כל הכבוד אני לא מזלזל נכון גדול הדור אמר שצריך להצביע לפורוש אבל שכחתה אולי לספרדים גם יש גכולי הגור מי שלהם והם אמרו להצביע ליהודה בוטבול תודה רבה באמת אז מי אתה שתעז לכתוב מי מעז לחלוק בלי לזלזל לכולם יש גדולי דור אבל שכחתה שכחתה שגם לספרדים יש גדולי דור ורבנים משלהם והם אמרו להצביע אחרת
דוד 06.02.24
גדול פוסקי הדור ר' שלמה זלמן אמר שאם לא יכבדו הסכמים אז גם קידושין לא ייחשבו חלילה
סתם אחד 07.02.24
כל אחד יודע שכל רב חייב לפסוק על פי הבנתו, ולא על פי מה שקבע רב אחר שנפטר חשוב ככל שיהיה. ר' דב סבור שזו שאלה של 'הרבה גופי תורה', ור' דב פוסק לאור הבנתו ללא חשבונות רבים של הסכמי חלוקת שלל. מה פה לא ברור?
קלמן09.02.24
חולק עליו מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א וכ"ק האדמו"ר מויזניץ שליט"א והגר אשר דויטש שליט"א
משה14.02.24
46
אידישקייט אליבא של יוצאי ישיבת סלבודקה היא שתדאג שאפשר לקיים את פיסקי החזון איש . למשל גנרטור לרוצה ועוד , תצהיר על הסכמה עקרונית .
יצחק05.02.24
45
הרב יהודה אתה מלך
מוטי05.02.24
44
אני חייב להודות שלא הכרתי אותו אבל אחרי הראיון הזה גיליתי בן אדם לא פרייאר שנשמע בולדוזר..כל הכבוד ובהצלחה לו.
אבי05.02.24
אתה אכן צודק מדובר בבן אדם מסור ויראה שמים ואמן שינצח
תודה 06.02.24
הופתעתי מהעוצמה אבל רואים שזה רגשי הוא מיישר גוו כמו לביאה בקטע העדתי... נראה להוט לנקמה מלבד לויזניץ מה זה משנה. אם הוא נבחר, העיר מנוהלת מש"ס הארצית
אני חולק עליך19.02.24
43
רק פרוש!
אלעדי תימני 05.02.24
חס ושלום בוג
חס ושלום06.02.24
42
ראיון יפה מאוד
משה 05.02.24
41
ישי הייתי ממש ממליץ לך שבמקום ללכת ולראיין על הבחירות שרק גורמות לסכסוכים ושנאה ולפילוג בעם שלנו שכל מה שהוא צריך עכשיו זה אחדות רק תשמעו כמה לשון הרע ורכילות היה לכם בראיון השנאה הזאת לא חבל חיילים שלנו מוסרים את נפשם כל יום ובמה אתם עסוקים ברכילות לשון הרע ושנאת חינם קצת מאכזב לא?
תושב אלעד05.02.24
40
ציבור ציבור ציבור... אולי תפסיקו למתג אותנו כמקשה אחת אלא כיחידים, יש לנו דעה דעה עצמית ב''ה, אנחנו לא עדר אווזות. המעלה באלעד, שיש בה בחירות, והסיפור לא מכור כמו בכל הערים החרדיות, זו הסיבה שבאלעד מקבלים יותר, בב''ב וק''ס הכל מכור מראש והתוצאה בהתאם.
אלעדי05.02.24
39
הגיע הזמן. אלעד בוחרת נציג ספרדי. וגם אם אתה לא ספרדי.. אתה מצביע לבוטבול- אתה מראה שאכפת לך מעשיית עוול, שאתה לא עוד איזה דג שותק...
חגית05.02.24
וואלה את ממש צודקת מחמיאה לך.
טל06.02.24
איזה עוול? חיה בסרט הנחיתיות קחי טיפול אישי אף אחד לא שותף להרגשתך....
ספרדי06.02.24
38
יהודה ראוי משקיע בתושבים וכך יהיה בע"ה
שלמה06.02.24
37
יהודה זכינו שתהיה ראש עיר שבא עם כוונות טובות לשפר את העיר
יוסי06.02.24
36
הרב אבוטבול ידאג לאידישקייט לא פחות משרוליק פורוש, אבל הוא לא יכול לבוא בטענות שלא בנו מקווה בגלל שהוא היה סגנו, והוא לא פעל אצל חבריו במשר הדתות לתקציב למקווה. הוא שותף להצלחות של פורוש אם היו כאלה, אך גם לכישלונותיו כנ"ל גם בתקציבים לחינוך. מבנים וכו'
אברמלה מלמד06.02.24
זה לא שיהודה לא ירא שמים הנסיון בשטח הוכיח שכל השנים שש"ס היתה בהנהגת העיר אז הצביון היהודי לא היה בראש מעייניה בלשון המעטה ואגב, גם לא ניהוח העיר... שום דבר לא עבד! אז לכן באים ואומרים, כיון ששס הארצית היא סו שבפועל תנהל את העיר, אז שוב חזרנו לשררה ולאפס דאגה לעיר כולל אידישקייט
מתי תבינו19.02.24
אכן יש בעיה שאין מועצה דתית ולכן אין תקצוב נכון לשירותי דת. כולל כשרויות. עירובין. ומקוואות
הכישלון יתום19.02.24
35
יכול להיות שזה ראיון טוב. אבל לזלזל בתרומה של הבאת ישיבות לעיר ליידשקייט . מאכזב. כל הצביון של העיר השתנה לטובה מאד בגלל הישיבות
יהודי משלנו06.02.24
צודק 100%
שלומי10.02.24
34
לוקח את מצביעיו שמאלה ולא עושה מספיק למענם בבתי כנסת ועוד...
אריה דרעי "מתחנף" לשמאל..06.02.24
33
שגופי תורה תלויים בזה, וזה קידוש השם עצום להצביע למועמד שלנו. ומי שיצביע למועמד שכנגד הרי הוא בכלל מהרסי הדת ומחלל שם שמים השם ירחם. ואחרי זה הם יתפלאו שהנוער נושר
כל רב יוציא מכתב תמיכה במועמד שלו06.02.24
32
כל מילה בסלע צודק בהכל רק נוסיף שדבר ראשון ביידישקייט זה להכיר ברבני קהילות ולדאוג להם לפת לחם כדי שיהיה להם זמן לטפל בציבור ולא לממן בריכות בשקל. ולגבי המרא דאתרא ששאלת. התשובה צריכה לבא ממנו. ואכמ"ל
חיים כהן06.02.24
31
כי הוא שוורצע
אבא שמעון 06.02.24
30
איזה איש מיוחד, נעים הליכות וחד. אני חסיד ובעה אבחר בו אני וכל משפחתי. נמאס מהפטרונות של פרוש ומשפחתו באלעד, מלא משרות וקומבינות.
בנועם06.02.24
29
תארו לכם מקר דמיוני על מכירה שפורצת בכל הארץ וממשלה עם ש"ס וג מטילה מצור על ערים חרדיות האם לדעתכם ראש עיר שסניק היה מעז לצאת חוצץ נגד ההחלטה שדרעי חלק ממנה?
בני06.02.24
28
חוץ מלהגיד "פרענק לא יכול לדאוג ליידישקייט", הפרת ההסכם המגעילה אומרת הכל, הגזענות משפריצה מדגל מכל החורים! מנצלים את זה שמרן יצחק יוסף לא יכול להתערב, אחרת לא היו מעיזים ככה להשפיל ולהתעלל היהודי רק כי הוא אוכל קטניות.
יוסי06.02.24
דגל לא מכבדים הסכמים. וגם לא מכבדים החלטות של אחרים אף פעם לא רק בהקשר של ספרדים, כמו למשל העובדה שהתערבו את מי גור תשלח לכנסת הנשמע כדבר הזה? למה אגודה פעם אמרה לדגל תקשיבו פינדרוס הקיצוני יעשה בלאגן אנחנו שמים עליו וטו?? סתם ליטאים קאקערס
סתם אחד 07.02.24
27
בחור טוב מאוד היהודה הזה . באישי הייתי מצביע לו... גם אם יבחר, לא הוא יהיה ראש העיר .... אם בוטובול נבחר אריה דרעי יהיה ראש העיר וזה הסיפור של דגל. וזו גם הסיבה שגם מי שאוהב את יהודה בוטבול ישים בקלפי פרוש .
גם אם יבחר לא יהיה ראש העיר...06.02.24
רק ויזניץ אומרים לא קיבלנו כלום אין לנו מה להפסיד רק להרוויח סגן בשכר ואולי גם בעלות על כל תקציבי מגזר חסידי
נכון מאד19.02.24
26
אצביע בקלפי לישראל פרוש לראשות העיר ולאבי דיין למועצת העיר כהוראתו של מרן ראש הישיבה הרב מאיר מאזוז שליט"א
אלעדי ספרדי06.02.24
חד בדרא.
אתה פשוט06.02.24
25
מאות חסידי ויז'ניץ התכנסו אמש בבית מדרש דחסידי ויז'ניץ בעיר אלעד לפתיחה רשמית של מטה הבחירות עבור רשימת אגודת ישראל שסימנה ג' ולעומד בראשה הרב ישראל פרוש כמועמדה לראשות העיר. את הכינוס פתח ר' שלמה וייס ראש מטה הבחירות בעיר אלעד
לעשות רצון צדיק06.02.24
למי שלא הבין, הכוונה לויז'ניץ השוואנצונעס. כי ויזניץ הנורמלית הולכת עם בוטבול.
ליטאי14.02.24
24
כל מי שיש לו אולם שמחות מרעיש מול הבית שפורוש פתח לו, יצביע בוטבול
די לרעש הבלתי נסבל06.02.24
23
תתבישו לא רלוונטים. בלי טיפת אחריות לכלל ישראל ולבורא עולם!!!
יוסף06.02.24
22
בתור תושב אלעד במשפחה חד הורית היה לי ביקורת קשה כלפי הציבור הספרדי ממנו הגעתי על היחס אלינו בילדותי היה מחפיר נקודת אור הייתה לי כשהייתי בכיתה ז׳-ח׳ שהי חונך יקר שהצמידו לי ארגון 'יד אליעזר' ותמיד הייתי מזכיר את הנקודה הזאתי לטובת ה'ספרדים' עד שהסבירו לי ש'יד אליעזר' זה ארגון אשכנזי....
שמיל06.02.24
לחרטט סיפור שלם ועוד כזה סוף מאיפה האומץ????🤨🤨🤨
מישהי06.02.24
21
אין כמו יהודה. איש צנוע עם עצמה כבירה
יהודה בוטבול ראש העיר שלי06.02.24
20
אין לי שום דבר נגדו אבל בתור אחת שהצביע שס לכנסת לא בטוח שאני יצביע לראשות העיר גם שס לצערי כשש"ס היו הם זלזלו בציבור המון בטוחים שאנחנו בכיס הקטן שלהם פורוש בעשיה מטורפת שאף אחד לא עשה למה לא לתת לו להמשיך
אלעדית06.02.24
19
רק הרב יהודה בוטבול לראשות העיר איש אמיתי שדואג בלי אינטרסים
אורי ציון06.02.24
18
עם ישראל היקר, חשבתם מה השם רוצה מאתנו.... מספיק עם הלשון הרע... מה זה , ספרדים אשכנזים, אנחנו לא הבנו מה רצון השם- א ח ד ו ת ! הפתרון והנצחון רק "ויחן שם" רק באחדות. אחיזה בעדות, מסמל את הגלות ואנו רוצים גאולה. הגיע הזמן לשינוי אמיתי מבפנים, בניינו. גאולה ברחמים. ומשיח ובית מקדש. תגיבו בבקשה
אמיר06.02.24
17
גועל נפש. חיילים מתבוססים בדמם, ולנו יש זמן לריב על ג'ובים ואינטרסים. כי מה אכפת לנו. כי אנחנו לא נבהלים מלשמוע דפיקות בדלת, ולא מחסירים פעימה מרכב צבאי שעוצר ליד הבית...
ניתוק שיעלה במחיר יקר מאוד07.02.24
16
'מלך'... אין מילה אחרת... חבל שרק אלעד תרויח אותו, צריך כמו יהודה בטובול בכל עיר חרדית...
שמוליק07.02.24
15
כתושב אלעד שהצבעתי לפרוש הפעם אני יצביע בעזרת ה' ליהודה
מוטי 08.02.24
14
רק פורש האיש הנכון אומנם אני לא חסיד הבחור תותח עוזר לכולם אגב אני איש שס ומצביע לפורש אז כולם מצבעים לפורש
משה 07.02.24
13
הם לא מתגייסים אבל יש להם זמן לעסוק בשטויות. מביך.
חילוני08.02.24
12
יהודה ורק יהודה דואג לבחורי הישיבות לא אבי דיין ולא פורוש הכי קל זה ליחצן ולהצטלם בישיבות
בחור ישיבה מאלעד 08.02.24
11
זה לא היידישקייט זה היידיש
חיים09.02.24
10
רק פורוש
אלי 09.02.24
9
שהיו מביאים מועמד יותר נורמלי אולי היינו תומכים בו פורשו עובד מצוין הספרדים מצביעם פורש לראשות ואבי דיין למועצה
מאיר10.02.24
8
סתם שאלה יהודה בתור סגן ר"ע איפה היית 5 שנים? לא יכולת לדאוג למקווה אחד? ואגב מה הזילזול בהבאת ישיבות מבחוץ שלפי כולם עזר מאוד לאידישקייט
שלומי10.02.24
7
כנראה ליטאים וספרדים לא מספיק "פרומרים"
sus10.02.24
6
למה תמיד הספרדים בוחרים באדם לא מהמגזר שלהם, והחסידים אף פעם לא יעשו זאת!!! יש להם את הכבוד שלהם, הספרדים לעומתם עם ראש כפוף והם עם ראש מורם וחבל!! רוב העיר אלעד הם ספרדים ולכן בוטבול חייב לעלות!
יהודיה11.02.24
5
חבל שאני לא גר באלעד מת להצביע לבוטבול אישיות מדהימה שמשפריץ ממנה טוב לב ועזרה לציבור,השם יעזור שיצליח
שלמה11.02.24
צודק ב-100%
תומך יהודה14.02.24
4
הימור שלי: פרוש ינצח בפחות מ-200 קולות!
האובייקטיבי14.02.24
3
פרוש סידר לנו כניסה נוספת לעיר, בריכת שחייה, מתנ"ס מכובד, בנייה חדשה, תחנת רכבת שאושרה על המסילה המזרחית ושביל אופניים שסובב את העיר. אינני חסיד ובפרט לא קשור לשלומי אמונים מאף כיוון ועדיין אצביע לו כי אחרי רצף ראשי עיר כושלים מש"ס, הגיע האיש הזה והפך עולמות ושיפר את רמת חיינו.
תושב אלעד14.02.24
2
פרוש פרוש..
מיקי19.02.24
1
כל הדיבורים לא משנים עוד שבוע וקצת יהודה בוטבול ראש העיר והוא ידאג לכל בחורי הישיבות גם גדולות וגם קטנות גם בעיר וגם מחוץ לעיר לתושבי אלעד גם ספרדים וגם ליטאים
שסניק ליטאי19.02.24
אולי גם יעניין אותך
הריאיונות

גדעון סער: "לא צריכים להיות פזיזים בתגובה למתקפה של איראן; לתת להם להתבשל"

ישי כהן | 15.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

ח"כ פינדרוס: "ה'פלג' חשבו שאני רוצה לסגור את הישיבות"

ישי כהן | 09.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

ח"כ רם בן ברק: "אני פחות מודאג מעימות עם איראן" | צפו בריאיון

ישי כהן | 08.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר שיקלי: השאיפה שלי שגם מי שלומד תורה יעשה שירות

ישי כהן | 02.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

אלקין: "התרעתי בפני ההנהגה החרדית שסוגיית הגיוס תגיע לנקודת שבר, הם התחמקו"

ישי כהן | 21.03.24
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתן כהנא בריאיון: "גדעון סער ילד גדול וקיבל החלטות" | צפו

ישי כהן | 19.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

חילי טרופר: גם גנץ רוצה לפעול ברפיח; אין פוליטיקה בקבינט

ישי כהן | 13.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר בן גביר: "גיליתי שהשימוש בבואש נעשה רק מול חרדים, שוקל להשבית את הכלי הזה"

ישי כהן | 03.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן • צפו 

רגע לפני פתיחת הקלפיות; אריה דרעי בראיון סוער | בלעדי

ישי כהן | 25.02.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בכיר ש"ס עולה להתקפה

חיים כהן: פרוש אחראי לפילוגים במגזר, לא יפלג את הספרדים

ישי כהן | 24.02.24

ריאיון באולפן

חבר מועצת העיר ירושלים: "יש ציבור שרוצה ממ"ח" | צפו

ישי כהן | 22.02.24

מדברת על הכל

עליזה בלוך: "אני לא סידור עבודה של אלעד או בני ברק; אין לי דיל חשאי עם ש"ס"

ישי כהן | 21.02.24

מדבר על הכל | צפו

הבחירות, הפילוג וחוק הגיוס | ח"כ יעקב אשר בריאיון סוער

ישי כהן | 20.02.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הבחירות לרשויות המקומיות

יזכה לתמיכה חרדית? מתן דיל בקרב על ראשות העיר רחובות | צפו בריאיון

ישי כהן | 19.02.24

הריאיון המלא, צפו

המלחמה, החטופים וחוק הגיוס | יאיר לפיד מדבר בריאיון לישי כהן

ישי כהן | 19.02.24

ריאיון מקיף באולפן | צפו

ישראל פרוש מדבר: "הציעו לי את בית שמש וירושלים, אבל אמרתי לא; אני לא כדורגל"

ישי כהן | 18.02.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר סמוטריץ' מתחייב: לא מדבר על גיוס בחורי ישיבות

ישי כהן | 15.02.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם