כיכר השבת

הריאיון המלא, צפו

המלחמה, החטופים וחוק הגיוס | יאיר לפיד מדבר בריאיון לישי כהן

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בריאיון מיוחד לישי כהן על סערת חוק הגיוס והדיון שהתפתח בעקבות המלחמה; ההבנה שלגייס חרדים בכוח לא יילך לצד הדרישה שלו לסנקציות כלכליות | ניהול המלחמה ברצועת עזה; החטופים ברצועת עזה והטענות נגד הממשלה; היחסים עם איווט ליברמן; הביקורת על גנץ ואייזנקוט; הסקרים ומדוע הוא חושב שבמשמרת שלו חמאס לא היה פותח במתקפת הפתע על יישובי הדרום | צפו בריאיון (פוליטי)

111
ישי כהן | כיכר השבת | י' באדר א' | 19.02.24
יאיר לפיד בריאיון לישי כהן (צילום והפקה: אשר רוט | עריכה: ידידיה כהן)

יו"ר 'יש עתיד', ראש האופוזיציה יאיר לפיד, מתארח לריאיון מיוחד ב'כיכר השבת' ומדבר על סוגיית חוק הגיוס, המלחמה ברצועת עזה, סוגיית החטופים, התנהלות ראש הממשלה נתניהו, יציבות הקואליציה, המתיחות ביחסים שלו עם אביגדור ליברמן ומדוע הוא סבור שבקדנציה שלו חמאס לא היה פותח במתקפת פתע? צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

סערת הגיוס

בפתח הריאיון, לפיד מבקש דווקא הוא לפתוח בשאלה האם יש הבנה שהשיח על סוגיית הגיוס מגיע גם ממקום של כאב, ומהר מאוד הריאיון הופך לשיח על הסוגיה הבוערת ביותר בימים אלו בפוליטיקה הישראלית.

"שאלתי את עצמי מאתמול, אני רוצה לשאול אותך, האם אתה ישי מבין כמה כואב אצלנו נושא הגיוס? מבין את זה ככאב".

אני מבין שיש מי שמשתמש בזה לצרכים פוליטיים, ברור שבציבור יש כאב, אבל כואב לי שיש מי שלוקח את זה לצרכים פוליטיים ולפילוג בין חרדים לחילונים, אולי כדי לקבל עוד 2/3 מנדטים

"אני לא ארוויח על זה פוליטית, אלא קרה פה משהו, הדבר הזה שקרה לנו כחברה ב-7 לאוקטובר שינה הכל, היו תקופות שזה היה מתוך כעס".

ברור לך שהצופים החרדים שלנו, הפוליטיקאים החרדים, מדברים מתוך כאב על הנאום שלך, הצעת החוק, שמגיע ממקום של התרסה

"זה נורא קל. ה-7 באוקטובר שינה הכל בחיים שלנו. אני מכיר בערך לימוד התורה, הייתי הראשון שהכניס לחוק הישראלי את לימוד התורה".

אבל אתה מוכן להכיר בערך לימוד התורה אבל עם מכסות, מי שרוצה ללמוד תורה - צריך ללמוד, מי שלא לומד? שיתגייס כמו שאמר השר מרגי

"קבענו מספר שנחשב אז לנדיב, אני לא מקבל את זה שכל מי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד".

היית כאן ראש ממשלה, אם זה כל כך כואב לך, למה לא העברת חוק גיוס?

"עבר בקריאה ראשונה אבל אז נפלה הממשלה".

אם באמת איכפת לך משוויון בנטל, למה אתה לא מעלה את הסוגיה של המגזר הערבי, יש כאן עוד אזרחים שלא משרתים, לא בצה"ל ולא בשירות לאומי אזרחי, רק את החרדים אתה מדגיש.

"אתה אח שלי. מדינת ישראל קיבלה החלטה שלא רעיון טוב לגייס אלפי ערבים ולתת להם נשק, זה פשוט דברים מאוד שונים. זו מדינה יהודית, יש גם הבדל למשל בחוק השבות. הטענה שאזרח יהודי ולא יהודי הם אותו דבר היא טענה מופכרת. זה לא תירוץ בשביל צעירים יהודים לא ליטול חלק בהגנה על המולדת".

אתה כבר לא מדבר על סנקציות פליליות, רק תקציבים, אולי הפנמת שלגייס בכוח זה לא יילך

"אמרתי שלא ניכנס עם טנקים לבני ברק, אבל מי שישתמט לא יקבל תשלומים מהמדינה. הדרישה לסנקציות פליליות ב-2013 הייתה של היועמ"ש, אני תמיד חשבתי שהסנקציות הכלכליות הן הכלי היעיל".

מתווה מרגי מקובל עליך? מי שלומד לומד ומי שלא -יתגייס

"לא כל מי שאומר לך אני רוצה ללמוד בישיבה רשאי לא להתגייס. חייל עברי ששומר על המולדת התנכ"ית שלו עושה פעולה למען הזהות היהודית של המדינה לא פחות מתלמיד ישיבה".

יאיר לפיד בריאיון לישי כהן

מלחמת חרבות ברזל

אתה מסכים עם הדרישה לא לסיים את המלחמה עד לניצחון חמאס?

"יש מושג כזה כמובן לנצח את חמאס, להרוג את סינוואר ודף, וחמאס חו"ל, גדודים ברפיח ובמרכז, השמדה של התשתית הצבאית של חמאס. מלחמה בין מדינה לארגון טרור - בהיסטוריה זה לוקח זמן. מלחמות נגד ארגוני טרור יכולות לקחת שנים. אנחנו צריכים ויכולים לנצח את חמאס, זה יקרה כשתהיה תוכנית איך ייראה היום שאחרי ברצועת עזה".

אנחנו עוברים לדבר על סוגיית החטופים ולפיד תוקף: "אני בטוח שמדינת ישראל לא עושה מספיק, כי הם לא חזרו. אין דבר כזה ב'כל מחיר', אני לא רוצה לדבר על תנאים מול מצלמה, נצטרך לעשות עסקה כואבת כדי להחזיר אותם הבייתה, הם הופקרו על ידי מדינתם".

"יש פה ממשלה שלא יודעת לנהל כלום, ממשלה לא מנוהלת, לא מתפקדת, השיקולים שלהם פוליטיים, יש פה חטופים וצריכים להחזיר אותם הבייתה", הוסיף לפיד.

בימים האחרונים טען לפיד שמתקפת הפתע לא הייתה יוצאת לדרך בקדנציה שלו, שאלנו את לפיד מדוע הוא בטוח בזה: "חמאס לא רצה להרוג יהודים ב-7 באוקטובר 2023, הם רצו גם ב-2022 ולפני. מה שקרה זה שהוא אמר שעכשיו אפשר, תמיד הוא רצה, עכשיו הוא יכל. זה אומר שלא הייתה ממשלה בישראל שרואה בזה יעד ראשון.

"בסוף הממשלה היא זו שמפעילה את המערכות. יומיים לפני כיפור אמרתי במסיבת עיתונאים שנאחנו לפני התלקחות ביטחונית, ראיתי את החומר המודעיני, זו רמת הערנות שאתה דורש מדרג מדיני, הם לא היו בזה, הם היו בהפיכה השלטונית, התוצאה זה האסון שקרה לנו".

לפיד קורא בימים האחרונים לגנץ ואייזנקוט יפרשו מהממשלה: "אם הם משפיעים למה עבר התקציב כמו שעבר, למה עובר חוק הגיוס. לא צריך אותם כמג"דים, אני מעדיף ממשלה אחרת. עם הממשלה וראש הממשלה הזה - איתם אי אפשר לנצח במלחמה, צריך להחליף אותם, העובדה שגדי ובני בפנים - מחזיקה אותם בחיים".

צפו בריאיון המלא

תוכן שאסור לפספס
111 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
91
לא מבין איך עוד מדברים עם הליצן הזה ושומעים את דעתו של גולן אוויל.
law4u19.02.24
יעני נאורים...גם הכסיל מחברת אנג'ל חוזר..אלוף בצה"ל...חחח
חחח19.02.24
לא מסכים עם רוב דבריו של לפיד. אני כן מסכים שאנחנו צריכים לתרום לביטחון המדינה.
זה רעש רקע20.02.24
צודק
דר19.02.24
צודק
דוד20.02.24
90
לפיד 2024 : "אני לא ירוויח על זה פוליטית, יותר מנדטים פחות מנדטים מה זה משנה"
חחחחחח19.02.24
חחחחחח
ראובן20.02.24
89
למה לא שאלת אם ערבים גם לא יקבלו תקציבים מהמדינה?
חנן19.02.24
אתה רוצה אולי שערבי ישראל יעשו צבא? נראה לך זה משהו שיגן גם על המדינה? תראה אני לא מסכים עם דבריו.. אבל הנקודה בסוף שאנחנו צריכים להתגייס, קיומנו תלוי בזה.
רונן20.02.24
ואם חלילה נפסיד במלחמה נפסיד גם את עתיד עמנו יבנה וחכמיה, האם מותר לסכן את עתיד קיומנו, יבנה וחכמיה הם העיקר לא המדינה, מצידנו שיהיה ראש ממשלה ערבי, עבורנו זה בין כך לא משנה אם הבגץ שעומד לצד הערבים שולט או הערבים עצמם, תחשוב על זה
יוסף21.02.24

הצגת כל התגובות

88
כשהוקמה התנועה הציונית חל פיצול בציבור החרדי, חלק מהחרדים הקימו את תנועת המזרחי והצטרפו לתנועה הציונית החילונית. גדולי הדור פסלו את התנועה הציונית ואת המזרחי והחליטו שהציבור החרדי לא ישתתף בכיבוש ארץ ישראל.
האמת היא ש...19.02.24
87
שיבקש מחברו כסיף קודם לשרת מה הסיבה שלא תמך בהדחה
א 19.02.24
86
משועמם ומחרחר ריב הסתה ושנאה
חיים19.02.24
85
ויפתח ה' את פי האתון שהוא פי הטבעת
ביתריסט19.02.24
84
למה בכלל לדבר עם הזבל שהרב את המדינה הבעיר את תל-אביב עם הפגנות בגלל השינאת חינם שיצר קיבלנו מלחמות צורות אסור לדבר איתו
אתם מאכזבים19.02.24
83
משעשע לשמוע את הליצן הזה....
יהודי19.02.24
82
ישי תותח.
ביתר19.02.24
81
ישי, התענה הכי פשוטה, אם לדעתו של לפיד זה מדינה יהודית, לפיכך חייב להיתגייס, כך מאותה סיבה חייב ללמוד, אז גם לחילוניים המדינה חייבת לכוף אותם ללמוד כדי לקבל תקציב
חזן19.02.24
הטענה
יוסף21.02.24
80
אם יהיה תמריץ כלכלי יימצאו פתרונות טובים לאלו שלא לומדים בהתמדה או לגיוס בגיל מבוגר במסלולים ייעודיים. זה כבר התחיל. יש חסידי גור ובעלזא, בוגרי פונוביז׳ וחברון באמ״ן ללא נשים ומדים ועם שיעור יומי ואוכל מהדרין.
הוא צודק19.02.24
79
לפיד הציל את כסיף הרשע אסור לבחור בוא זה בגידה בעם ישראל
ניסים19.02.24
78
אדון לפיד מה עם הערבים הבדואים בוא תעשה להם סנקציות אם לא יתגייסו אתה צבוע
שמעון19.02.24
מי רוצה לגייס ערבים לצבא? זה צבא הגנה לישראל. אתה דיי הזוי. אתה חיי בשוויץ? אני לא מבין אנחנו צריכים להתגייס תפסיק להתבכיין או לתרץ כמו מרב הפוליטיקאים שסוחבים אותנו לאסון.
רונן20.02.24
77
צודק, לא אפשר לגייס בכפיה, הכסף הקטן לישיבות לא יגרום לגיוס
יאיר19.02.24
76
חתיכת שויטה בלי לימוד התורה אין לנו זכות קיום כפי שאמר מרן הגר''ד שליט''א הוא לא מגן הוא מוגן
אלמויני19.02.24
אם אפשר ללמוד רפואה המון שנים ולשרת בצבא אז אפשר ללמוד תורה ולשרת בצבא.
יורם01.03.24
75
חתן מחדרו וכלה מחופתה
אורכת בת עמי19.02.24
מצחיק שכל אחד מצטט איזה פסוק וחושב שהוא החכם מכל אדם. יש רבנים וגדולי תורה והם מומחים לתורה קצת יותר מאיתנו. ובכלל אתם שומרים על המאמרים בדר"כ אבל בתגובות אתם מאשרים כל השמצה וכפירה.
חיים29.02.24
74
אחלא נתניהו ושתוק יא לפיד הכול אתה עושה לעצמך ושום כלום לע- הכול כדי להדיח את נתניהו אתה שונא אותו שנאת מוות תפסיק להתפלסף ולהתחנחן במילים יפות
אפי19.02.24
73
מי אתה שתחליט ליהודים הנאמנים ליהדות הפחד הוא מהבורא ולא מאיש כמוך שעתיד להפסד מן העולם עם כל אנשי החמאס השונאים יהודים ודת משה
יעקב19.02.24
72
יאיר לפיד לך תעשה חמוצים עדיף מאשר להתראיין אולי יצא ממך משהו
ההה19.02.24
71
עלה לו הביידן.סנקציות.
יאיר19.02.24
70
אפילו לא קראתי את הכתבה , רק נכנסתי להגיב לך שפשוט תסתום כי אתה לא מבין שאתה מביא על עם ישראל צרות דיייי כבר, דייייי!!!!
חנית19.02.24
69
זה לא חוק הגיוס, זה פשוט החמור שהוא רוכב עליו הפעם כדי לחזור להיות ראש ממשלה.
הגיוס19.02.24
68
מישהו קלט? יאיר לפיד לא ידע את זה שמתקפת הפתע קרה בשמחת תורה. איזו בושה!! אני הפסקתי להקשיב לראיון אח"כ.....
זה מי שרוצה לנהל את הממשלה?19.02.24
הוא שיחק אותה כדי להראות שהוא ישראלי יותר מאשר יהודי אל תשכח שהוא פוליטיקאי
תחשוב20.02.24
67
יש עתיד (לחמאס)
די ללפיד19.02.24
66
ישי אתה ניצחת בראיון! כל הכבוד!!
רוצה לתת כבוד 19.02.24
65
פרצופו האמיתי - חבר של כסיף ודומיו
אמת19.02.24
64
לפיד לא הצביע בעד הדחת כסיף. כסיף רוצה להעמיד את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה. מי אתה שתטיף מוסר על הצבא? המינימום הנדרש כדי לתמוך בחיילים לא עשית היום? בוגד על מלא. מחפש עוד חיילים בשר תותחים. העיקר ששירת בצבא בעיתון במחנה. זה לא שרות.(וגם גלצ זה לא שרות)
יוסי19.02.24
63
על אף העובדה שלפיד שנוא על החרדים דבריו על ההשתמטות החרדית נכונים. כולנו נמצאים בסירה אחת ושונאינו לא יחוסו גם על בני הישיבות ואברכי הכוללים כשם שלא חסו על בחורי ישיבת סלובודקה בחברון בתרפ"ט ולא חסו על בחורי ישיבת חכמי לובלין .פונוביז ......באירופה.
בני19.02.24
חביבי לך תלמד קצת תורה לפני שאתה מדבר נגד כל גדולי ישראל שיודעים תורה קצת יותר ממך
נח אידלשטיין20.02.24
אז איך תהיה הגנה על כולנו עם כל העבירות? צה''ל הגיבור והמנהיגים הפוליטיים הדגולים שממש הגנו עלינו? זכות הקיום היא רק עוסקי התורה, מקיימי המצוות, הנשמרים מרע צבא (בלי כל התערובת והעבירות) זו השתדלות טובה אבל הסיפור האמיתי הוא בני התורה המסולאים בפז
חרדי עובד19.02.24
מאורעות חברון היו גם בגלל הציונים, תברר עובדות
צבי21.02.24
62
אהבתי אתה לא מקבל את זה שמי שרוצה לילמוד ילמד!!! ואני לא מקבל את זה שאתה חבר כנסת!!!!!!!!!!
גאון19.02.24
61
הוא דווקא מדבר מאוד יפה ולעניין.
גערער19.02.24
60
מר לפיד אתה כ"כ צודק במשמרת שלך איש לא היה תוקף אותנו כי אתה טיפש וכסיל ואין טעם לבזבז תחמושת על טיפשים.
איתן19.02.24
59
אני לא אוהב את יאיר לפיד, לא מסכים עם הגישה שלו, גם בסוגיית הגיוס. ועדיין טוב לשמוע אותו, לשמוע מה קורה בצד השני. ראיון מכובד מצד המראיין והמרואיין. תודה
יאיר19.02.24
58
ריאיון מכובד. עוד הוכחה שאפשר לדבר גם בלי להסכים. ותודה לישי כהן על ההגשה. ניהל וויכוח מתורבת עם בר פלוגתא אמיתי.
מאיר אסנבכר19.02.24
57
הסתפקתי אם לצפות בריאיון, האם בכלל ראוי לראיין את יאיר לפיד. אבל אחרי 25 דקות צפיה. היה חשוב. חייבים לנהל שיח עם המתנגדים שלנו. לשמוע, להקשיב. לא להסכים אבל להבין מה קורה בצד השני. התעלמות היא לא שיטה.
אברך מאלעד19.02.24
לפיד הוא בהמה אינו יריב הוא חמור
לשמוע חמור?21.02.24
56
נוכל בעל אלף הפרצופים, עריץ וגס רוח, בור נאלח ונבזה וכו' וכו', אבל תת אדם כמוהו מה יש ללמוד ממנו, לא רק שלא עשה משהו בלחימה הזו, לא שמעתי שביקר שום פצוע, ולא ניחם אף משפחה שכולה,רק טינף לכל הכוונים את מי שבא לו, בושה לראיין אותו
דוחה ובזוי...19.02.24
55
בקשר לגיוס שאל אותי חבר חלוני למה אני לא שולח את הבן שלי להתגייס לצבא שאלתי למה ? לשמור על מדינת ישראל ! מה מדינת ישראל אתם לא רוצים שילמדו תורה אתם לא רוצים שישמרו שבת אתם לא רוצים שישמרו פסח שלא ישאר שום זכר למסורת היודי תביא לפה מלך ירדן או נשיא מצרים או גוי אחר שישלוט פה
ישראל 19.02.24
54
לפיד הגיע הזמן לחלק את הלימוד תורה בין כל חלקי העם התורה קודמת לכל היא נתנה לנו לפני שהייתה חבר כנסת - לפיד גם אתה חייב בלימוד התורה אז שתהיה רגוע וכתוב והגית בו יומם ולילה זה נאמר על כל העם ולא נאמר רק לחרדים
רג'נה19.02.24
53
חבל שלא נשאל מה התכנון שלו לגבי אחוזי ההשתמטות בתל אביב.
יהיר לפיד19.02.24
תל אביב ללא יפו עברו את ה 80% גיוס. עם יפו הרבה פחות. ועדיף שערבים לא יהיו בצבא. החרדים הם חלק מהעם ולכן ראוי שיגנו על עם ישראל כמו הדתיים וחילונים.
אני20.02.24
52
יאיר איפה שירתת בצבא גם אני רוצה לשרת שם
חרדי 20.02.24
מעולה. תתגייס. כל שירות הוא טוב לפי צרכי המערכת. אגב, בתקופתו של לפיד לא היו מחשבים וטלפונים ניידים ולכן העיתונים היו חלק קריטי בהעברת מידע. מה שלא נכון בימינו. הבנים שלו שניהם קרביים.
אני20.02.24
ממש לא נכון, הבנים של לפיד לא משרתים בשירות קרבי.
מוישה21.02.24
51
לא קראתי את כל הכתבה אבל יש לי ספק אם לפיד מאמין לעצמו
חברים20.02.24
50
אם לפיד ומפלגתו הצביעו נגד הדחת כסיף שדיבר נגד חיילי צה״ל זאת אומרת שגיוס חרדים ללפיד זה לא מה שדואג אלא שנאת חרדים
לפיד 20.02.24
49
אני לא מבינה: שוויון בנטל ואחראיות לאומית לא כוללים מצוות? זה לא נטל? אומנם זה זכות, וכבוד גדול, אך ללא ספק זה גם נטל. משהו פה בגישה הבסיסית ממש לא מאוזן.
רחל20.02.24
48
כל מה אתם בכלל יושבים איתו רק היום לא הסכים להדיח אדם שמעוניין למסור את כל היהודים ואתם יושבים איתו, צריך גם גבולות
אליהו 20.02.24
47
טיפש
כינור20.02.24
46
גיוס שמגיוס... מי ישמע איזה שירות משמעותי הוא עשה שהוא מטיף לנו מוסר. גם אני מדברת מתוך כאב. כואב שככה משתלח בלומדי התורה שמוסרים נפש על עם ישראל בעוד שהוא את השירות הצבאי העלוב שלו העביר בכתיבת הגיגים חסרי כל ערך
לפידון20.02.24
את מבינה שהמצב השתנה מאז שהוא היה חייל? היום יש צורך קריטי בחיילים כדי שלא יהיה חלילה טבח נוסף.
אני20.02.24
45
תאמרו ללפיד שאם היה את האומץ לערבים לעשות את מה שעשו זה רק בגללו ובגלל חבריו שפירקו אותנו מבפנים וזה גם החמאס מעידים והוא עוד מעיז לפתוח את פיו החצוף הזה???
היהודי החושב 20.02.24
44
תנא דבי אליהו' (רבה פרק ד): "כָּל תַּלְמִיד חָכָם שֶׁעוֹסֵק בַּתּוֹרָה בְּכָל יוֹם תָּמִיד בִּשְׁבִיל לְהַרְבּוֹת כְּבוֹד שָׁמַיִם, אֵינוֹ צָרִיךְ לֹא חֶרֶב וְלֹא חֲנִית וְלֹא כָּל דָּבָר שֶׁיִּהְיֶה לוֹ שׁוֹמֵר, אֶלָּא הקב"ה מְשַׁמְּרוֹ בְּעַצְמוֹ".
אליהו הנביא בעצמו אומר את זה20.02.24
43
לא מקבל את זה שנבחר ציבור יש לו שעת סיפור משלו על שירות צבאי ועד היום הוא לא זוכר איפה הוא שירת. שיבוא ויטיף מוסר לאחרים
אזרח ששירת בצבא ומילואים20.02.24
42
לפיד הכול רק לעצמך
לפיד 20.02.24
41
עוכר ישראל. לא למד כלום מה7 באוקטובר ממשיך כרגיל
יחיאל20.02.24
40
טול קורה מבין עיניך, איזה שירות משמעותי אתה עשית? כתב בעיתון המחנה? נו באמת
משה20.02.24
39
לא קורא מה שיש בכתבה כאן. מה אתם בכלל מביאים אותו ממש בושה אסור להסתכל בפנים של רשעים. ממש איסור. . .
דוד כהן20.02.24
38
אין בנמצא יותר כסיל ממך
דודו20.02.24
37
בושה שנותנים במה לעוכר ישראל
לא שווה קריאה/צפייה20.02.24
36
כתב במחנה שמעולם לא היה חיל מטיף לכולם..... זה מגוחך. תאפשר פריימריס המפלגה שלך ותיווכח שאתה לא אופציה בעיני חברי המפלגה שלך. ברברן גדול ללא שום כיסוי
אלי20.02.24
35
מי שלא מוכן לקבל את הביקורת והאמת שהוא חי בטעות ומתנהג בטעות ומפרש את התורה בטעות. יקבל את האמת בפרצוף מעם הארץ. אמת מארץ תצמח!
דינה20.02.24
34
לפיד LOSER הכי גדול. הולך בדרך אבותיו טומי על חשבון החרדים והדתיים
משה הלוי 20.02.24
33
בפעם הבאה כדאי לראיין את חמינאי מטהרן...
אין עתיד20.02.24
32
המסית הגדול בכל הזמנים אחרי אביו שר"י קרא את המודיעין של השמאל ההזוי לחלוטין שאמר שלא יהיה יותר צבא כי הם יתנו לערבים לעשות בלגן כדי להפיל את הממשלה. אבל החמאס קיבל את זה בתור אור ירוק לרצוח בגדול את כל מי שרק אפשר והשאר זה היסטוריה !!! שם רשעים ירקב !!!!
סטיב 20.02.24
31
לשמור על המולדת התנ"כית זה גם לשמור על מצוות התורה ואת זה הוא לא עושה !!! כי העתיד נמצא אצל מי שבאמת שומר תורה ומצוות !!!
ירושלים20.02.24
30
אין מטומטם כמוך ויש לומר שזכתה לזה ביושר עוד לא היה כמוך בכנסת ישראל עד כדי כך שאתה צריך להישמר במוזאון
כסיף20.02.24
29
צפיתי בראיון הבוקר. לפיד מדבר לעניין, זה נכון שצריכים להיות חלק מהחברה בישראל ובעיקר להגן על המדינה ועלינו. כמובן שצריך לשמר את התורה. אבל אפשר לשלב ביניהם במסגרות מתאימות.
שימי כהן20.02.24
28
טפש שוטה וקטן ביחד יותר פקחים ממנו.......
אביב19.02.24
27
פוחד ממלחמת אחים , הפלג הירושלמי, הם רק דוגמית לעלול לבוא, הביקורת עליהם היתה כי לא הגיעה השעה לפעול כמותם.
יהודי19.02.24
26
לפיד: " כ"כ אכפת לי מבטחון ישראל ושכולם ישרתו בצבא בשביל העם שלנו." גם לפיד: בעד שתומך טרור ימשיך לדפוק את המדינה שלנו מבפנים. רואים לך. שקרן.
מימי19.02.24
25
לכל החכמים ןהצדיקים פה בתגובות: תענו לעניין יש מסר מאוד חזק שקשה לכם להודות , מה זה משנה מי אמר את זה...
שפוי19.02.24
24
זה מורכב . מה שנכון לעשות , זה שהחרדים יעשו מתקפת "די דוס" , ויתגייסו כולם ביחד , הצבא כבר ימציא סיבה למה לא צריך לגייס חרדים . אז בהתחלה החרדים יעצרו לבגץ שלא רוצים לגייס אותם . ואז בגץ ימציא כבר תירוץ למה לא נכון לגייס חצי מהחרדים .
רוןה20.02.24
23
אדון לפיד הנכבד, קודם תתגייס אתה לצבא ואח"כ תסביר מה אתה חושב. גם אתה מסכים שעיתונאי במחנה, לא פחות מבן ישיבה.
תומר20.02.24
22
החרדים לא מתגייסים לא רק בגלל ערך לימוד התורה והחשיבות של לימוד תורה. אלא גם בגלל החילוניות שהצבא מחדיר לחיילים. אם יקום גוף חרדי צבאי אם הקפדה על כללי צביון החרדיות. אז יהיה קצב יותרשל גיוס חרדים לצבא.
דניאל20.02.24
21
אוהב את הערבים ( עבעס) שונא ומשסע ומפלג את היהודים ותמיד יש הסברים אידיאולוגיים שזה לא הסתה אלא שיטה !!! הסתה נגד נתניהו הסתה נגד הימין הסתה נגד הבג״ץ תמיד מסית . לא יודע מי עדיין מצביע בשבילו ???
לפיד 20.02.24
20
בור/שקרן/ליצן/דיקטטור/מה עשה בצבא? היה "חייל עברי מגן"? חמס פחד ממנו ולא מביבי? בור-"מדינות מסיימות מלחמה בימים..."-מתי קרה/איפה? נזכר שהמדינה יהודית כשנוגע לגיוס חרדים!! סנקציות כלכליות? להרעיב ת'חרדים ולא ת'ערבים. אם היה רוה"מ הימין לא היה שורף ת'רחובות/לא היה פילוג שהביא לטבח-אופורטוניסט מסוכן
לך לכלא20.02.24
19
קצת ענוה לא תזיק לפרחח הזה, אני בכלל לא מבין למה מראיינים אותו, הוא האדם שתרם הכי פחות למדינה, בקושי מראיין בטלוויזיה, לא השכלה, לא שירות בצבא, לא תרומה לציבור, שום כלום, בור ריק ועם הארץ, חומץ בן חומץ, חוץ מהסתה לא עשה כלום בחייו,
דניאל20.02.24
18
תמיד התראת בקשר לחוק שיוויון בנטל - כעת הוכחה צידקתך. תם עידן הסחטנות והבטלה.
יחזקאל20.02.24
17
ראש ממשלת היהודים לשעבר, שלא יודע בכלל שהטבח היה בשמחת תורה.
מגלה עמוקות21.02.24
16
טמבל לפיד הזה!!!!!!!!!!!
חיים21.02.24
15
הדביל של המחנה מדבר מה אתה מבין בביטחון כלכלה אתה בדיחה
חיים21.02.24
14
למה צריך חיילי צה״ל ? להילחם עם הערבים שרוצים להרוג יהודים ! אז למה הוא הצביע נגד להדיח כסיף שאומר שחיילי צה״ל הם פושעי מלחמה ? אז לא גיוס מעניין אותו אלא שיסוי פילוג בעם ורווח פוליטי
לפיד 21.02.24
13
לצערינו סטן מהלך על 2
מוריס 21.02.24
12
למה אתם בכלל מראיינים את הבור הזה חומץ בן חומץ, שמשנה את דעותיו כזיקית, הוא בכלל לא מעניין, הוא סתם קרייריסט, לא מעניין אותו שום דבר מלבד הכסף ולטייל בעולם, הוא לא עשה כלום למען המדינה חוץ ממסירת הגז לחיזבולה להבטיח שקט...
משה חיים21.02.24
11
אני לא מבין, לפי הפרסומים חיזבולה יכולה להחריב את מדינת ישראל רח"ל, יש לה טילים מדויקים לכל נקודות החירום בארץ, אז מה יעזור גיוס החרדים, אדרבה, צריכים לשמור יבנה וחכמיה להבטיח את עתיד האומה כמו שעשה רבי יוחנן בן זכאי, והדברים פשוטים
חיים21.02.24
10
מי ששירת ככתב במחנה לא יכול לנפנף בנספים במלחמה
יוסי22.02.24
9
לא כל אחד שעושה רעש צריך לראיין. נקודה.
מה הסיפור 22.02.24
8
זאב בעור כבש
עמי22.02.24
7
אמר רבי עקיבא כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור (פסחים מט:)
חרדי ימני26.02.24
6
שקרן
לטאי נאמן וגאה 01.03.24
5
לפיד אתה אלוף שאתה יושב מחוץ לממשלה אולי עדיף שתישאר שם, במשמרת שלך רציתם לרפד את הערבים במיליונים....אתם לא מגיעים לאחוז אחד מבין שיודע לנהל את המלחמה והחטופים הכי טוב, שבו בשקט וזה יהיה הכי טוב לעם ישראל.
לולית03.03.24
4
לא מבין איך מראיינים אדם כזה ועוד בתמונה הרי אסור להסתכל בפני אדם רשע ועוד נותנים לו להשמיע דברי נאצה ואפיקורסות נגד גדולי ישראל האם יש איזה רב שמנחה את האתר הזה?
מרדכי29.02.24
3
אנשים ששירתו במילואים 3 חודשים קיבלו עכשיו צווי גיוס לתקופה נוספת. בעלי עסקים קורסים. אנשים מאבדים את עבודתם. סטודנטים נכשלים במבחנים ומאבדים שנת לימודים. בקרוב האנשים המסורים ביותר יסרבו לשרת וזה יהיה סופנו. לא יתכן שצעירים בני 18 לא נושאים בנטל בזמן שמבוגרים עושים 3 חודשי מילואים בשנה.
יורם29.02.24
2
עוד 5000 חיילים בפיקוד דרום היו מונעים את האסון. צריך אלפי חיילים ו משמר גבול בכל החזיתות כל השנה. זה גם עולה המון כסף. לא נעמוד בזה אם רק חלק מהעם ישא בנטל.
יורם29.02.24
1
אם רופאים לומדים ומתמחים 10 שנים לפחות ומשרתים בצבא אז גם לומדי תורה יכולים.
יורם29.02.24
אולי גם יעניין אותך
הריאיונות

איפה אלוקים היה בשמחת תורה? הרב מרדכי נויגרשל בריאיון

ישי כהן | 27.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתקפת הפתע, המחדל והחטופים | בכיר השב"כ לשעבר מנתח בריאיון מיוחד

ישי כהן | 25.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

המלחמה, הכישלון וסערת חוק הגיוס | יוסי כהן בריאיון מיוחד

ישי כהן | 24.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

גדעון סער: "לא צריכים להיות פזיזים בתגובה למתקפה של איראן; לתת להם להתבשל"

ישי כהן | 15.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

ח"כ פינדרוס: "ה'פלג' חשבו שאני רוצה לסגור את הישיבות"

ישי כהן | 09.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

ח"כ רם בן ברק: "אני פחות מודאג מעימות עם איראן" | צפו בריאיון

ישי כהן | 08.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר שיקלי: השאיפה שלי שגם מי שלומד תורה יעשה שירות

ישי כהן | 02.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

אלקין: "התרעתי בפני ההנהגה החרדית שסוגיית הגיוס תגיע לנקודת שבר, הם התחמקו"

ישי כהן | 21.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתן כהנא בריאיון: "גדעון סער ילד גדול וקיבל החלטות" | צפו

ישי כהן | 19.03.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

חילי טרופר: גם גנץ רוצה לפעול ברפיח; אין פוליטיקה בקבינט

ישי כהן | 13.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר בן גביר: "גיליתי שהשימוש בבואש נעשה רק מול חרדים, שוקל להשבית את הכלי הזה"

ישי כהן | 03.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן • צפו 

רגע לפני פתיחת הקלפיות; אריה דרעי בראיון סוער | בלעדי

ישי כהן | 25.02.24

בכיר ש"ס עולה להתקפה

חיים כהן: פרוש אחראי לפילוגים במגזר, לא יפלג את הספרדים

ישי כהן | 24.02.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

ריאיון באולפן

חבר מועצת העיר ירושלים: "יש ציבור שרוצה ממ"ח" | צפו

ישי כהן | 22.02.24

מדברת על הכל

עליזה בלוך: "אני לא סידור עבודה של אלעד או בני ברק; אין לי דיל חשאי עם ש"ס"

ישי כהן | 21.02.24

מדבר על הכל | צפו

הבחירות, הפילוג וחוק הגיוס | ח"כ יעקב אשר בריאיון סוער

ישי כהן | 20.02.24

הבחירות לרשויות המקומיות

יזכה לתמיכה חרדית? מתן דיל בקרב על ראשות העיר רחובות | צפו בריאיון

ישי כהן | 19.02.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

ריאיון מקיף באולפן | צפו

ישראל פרוש מדבר: "הציעו לי את בית שמש וירושלים, אבל אמרתי לא; אני לא כדורגל"

ישי כהן | 18.02.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר סמוטריץ' מתחייב: לא מדבר על גיוס בחורי ישיבות

ישי כהן | 15.02.24