תיעוד בלעדי

"לבקש סליחה מהיהודים": צפו בטקס החריג

באירוע שנערך בירושלים, הגיעו אנשי דת ותושבים מוונצואלה לרב דניאל ביטון כדי לבקש סליחה מהיהודים, בבקשה להסיר את הקללה שחלה עליהם מאז קילל נשיאה את ישראל (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תיעוד בלעדי: בטקס מיוחד שנערך היום (חמישי) בירושלים, הגיעה משלחת אנשי עסקים ובכירים מוונצואלה בראשות אחד הכמרים הבכירים במדינה לפגוש את הרב דניאל ביטון כדי לבקש סליחה מהעם היהודי על התנהגותו ודבריו של הנשיא הקודם הוגו צ'אבס שלדבריהם הביאו לקללה על המדינה. בפגישה השתתף גם חבר מועצת עיריית ירושלים, חיים כהן, זאת במסגרת הקשרים והיחסים שיש לו בשנים האחרונות בדרום אמריקה.

כזכור, בחודש יוני 2010, סמוך לאירועי ספינת המרמרה, קילל נשיאה העריץ של וונצואלה, הוגו צ'אבס את ישראל בנאום שנשא בארצו עת שהואשם במתן חסות למחבלים בדרום אמריקה.

"שופכים את האשמה עלינו, על זה שאנחנו נותנים חסות למחבלים. הם המחבלים, הם שנותנים חסות למחבלים. מנצלים את ההזדמנות הזו בשביל להאשים עוד פעם. מעומק נשמתי, מעומק הקרביים שלי אני אומר למדינת ישראל, ישראל המקוללת ישראל הארורה", זעק צ'אבס.

באופן מעניין, שנה לאחר מכן הודיע צ'אבס על מחלת הסרטן שתקפה אותו במעיו, מחלה שהביאה בסופו של דבר למותו בשנת 2013.

צ'אבס תקף רבות את ישראל והאמר שהיא מדינה "משמידת עם" המשמשת כמתנקש עבור ארצות הברית בפגישה עם אסאד שביקר בדרום אמריקה, צ'אבס מתח ביקורת חריפה על התנהלותה של ישראל והביע תקווה ש"יום אחד המדינה משמידת העם הזו תועמד במקומה, ובואו נקווה שדמוקרטיה אמיתית תקום שם, כזו איתה ניתן יהיה לחלוק דרך ורעיון".

קטע נוסף מתוך הטקס שנערך בירושלים

המשלחת פגשה כאמור, את הרב דניאל ביטון, היה האיש שהיה מקושר לצ'אבס לפני שהפך את עורו כנגד היהודים והוא אף הזהיר אותו לשמור על העם היהודי כדי שיצליח. חברי המשלחת הביאו איתם את דגל וונצואלה בבקשה מהרב שיסיר את הקללה שלדעת רבים בעם הוונצואלי חלה על המדינה מאז קילל צ'אבס את היהודים.

כבר בחייו של צ'אבס, וחמור יותר לאחר מותו עת ירש את מקומו הנשיא ניקולס מדורו, נמצאת וונצואלה הסוציאליסטית במסלול התרסקות כלכלית. למרות כמויות הנפט הגדולות שיש למדינה הדרום אמריקאית ואוצרות טבע רבים, שהיו אמורות להפוך אותה למדינה עשירה ויציבה, הכלכלה בוונצואלה בקריסה גמורה והמדינה סובלת ממחסור קשה במזון ותרופות.

מדורו, המשיך במדיניות הסוציאליסטית של קודמו ובהלאמת נכסי מתנגדי המשטר אך בשונה מצ'אבס המטורף שהיה יחסית נשיא חזק, הנשיא החדש לא הצליח לממן את הסובסידיות על מוצרי המזון והתרופות, ובמקביל קנה את קולו של הצבא בהשתלטות על השוק המקומי של מוצרי היסוד.

הוגו צ'אבס. נחשב לנשיא חזק יחסית לנשיא הנוכחי (צילום: shutterstock)

בחודשים האחרונים נגררה ונצואלה לכאוס של ממש. המחסור במזון בולט לעיני כל, והשוק השחור רק הולך ומשגשג. ואם לא די בבעיות הכלכליות של ונצואלה, היא שרויה בניסיונות הפיכה של מתנגדי שלטון מדורו כשרק בחודש האחרון ניסו להתנקש בחייו באמצעות רחפנים.

על פי ההערכות, בוונצואלה חיים אלפי יהודים, מרביתם בבירה קראקס. הם חוששים לדבר עם התקשורת ולספר על מצבם בצל המצב המורכב בשלטון והקושי הכלכלי. יהודים שהצליחו לעזוב ולעלות ארצה ודואגים לשלום משפחותיהם ומכריהם שנותרו בוונצואלה, מביעים תקווה כי קרוביהם יוכלו לעזוב את המקום במהרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר