עו"ד השוטרים החשודים:

"חולי קורונה קיצונים שופכים על שוטרים שקיות עם נוזלים הנגועים בחיידקים"

עורכת הדין המייצגת את שני השוטרים הנחקרים בגין האלימות הקשה נגד עובר אורח חרדי, שתועדה בסרטון מקומם, מציגה את גרסתם - ואת חוויותיהם המזעזעות מכיוון הקיצונים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: פלאש 90)

פרקליטתם של שוטרים החשודים באלימות מוגזמת במהלך פעילות לאכיפת 'צו בריאות העם' בציבור החרדי, מגוללת ל'כיכר השבת' מסכת השפלות מזעזעת שהם ספגו מכיוון חוגי הקיצונים, ומנסה כך לדחות את הטענות נגדם.

עו"ד אורית חיון מייצגת בימים אלו את שני השוטרים שנחקרו במח"ש בשל מעורבותם לכאורה בתקיפה הקשה של דב פרנקל, חסיד תולדות אהרן העובד לפרנסתו כעורך דין במשרד בכיר.

כזכור, כפי שנראה בתיעוד הקשה לצפיה, פרנקל הושלך בידי שוטרים לכביש בברוטליות, בעת שצעד בליל שבת לפני כשלושה שבועות מביתו לבית הוריו שב'מאה שערים', ופגש בכוחות משטרה שפשטו על השכונה כדי לאכוף את איסור התפילה במנין כחלק מהמאבק בקורונה.

שוטרי מג"ב זרקו אותו לפתע על הכביש בעוצמה רבה, למרות שלא עשה דבר, והוא נפגע בעוצמה מהכביש אליו הוטח בסמטאות שכונת מאה שערים.

לאחר מספר ימים, כשהתאושש מהמכה העזה שספג, חשף החסיד בשיחה ל'כיכר השבת' כי בכוונתו להגיש תלונה מסודרת נגד תוקפיו במחלקה לחקירות שוטרים.

תלונה זו, אותה הוא אכן הגיש בהמשך, הובילה כזכור לחקירתם של שני השוטרים האלימים, ולאחר מכן לשחרורם לביתם בתנאים מגבילים, בעוד החקירה נגדם נמשכת.

השוטרים תוקפים באלימות (מתוך מצלמות אבטחה)

כעת, מציגה פרקליטתם, עו"ד אורית חיון, את הצד שלהם. את דבריה היא פותחת בהתייחסות כללית למצב: "השוטרים מוצבים בסיטואציה מאתגרת וקשה, בה הינם נדרשים לקיים את מדיניות הממשלה ביחס לאכיפה ושמירת שלום הציבור מפני נגיף הקורונה. מדובר בהנחיות קשות לציבור בכללתו. כאשר נדרשים השוטרים לאכוף הנחיות אלו בשכונות בהן מתגוררים פלגים חרדים קיצונים אשר אינם מכירים בריבונותה של מדינת ישראל הרי שהאכיפה קשה אלפי מונים, ולעתים מביאה לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות".

"הפלגים הקיצונים נוהגים כלפי השוטרים בבוז, שנאה ואלימות", מאשימה עורכת הדין, ומפרטת: "חולי קורונה שופכים עליהם שקיות עם נוזלים הנגועים בחיידקים, משתעלים ויורקים עליהם, מקללים אותם שימותו מהמחלה, מסרבים להתפנות לבתיהם ואף זורקים על השוטרים אבנים, מקלות, 'פלטות שבת', לבנים וכל הבא ליד".

לדברי חיון, "העבירות הקשות שהפלגים הקיצונים מבצעים, הכוללות ניסיון להדבקה במחלה קשה, עונשם 20 שנות מאסר ויותר, אולם נראה כי משיקולים פוליטיים לא ממצים את הדין עם פורעי החוק, אלא דווקא עם השוטרים".

ולמקרה עצמו, בו הותקף קשות, וללא כל סיבה נראית לעין, אזרח שאינו קיצוני: "הסרטון מהאירוע המדובר, בו נראה שוטר דוחף לכאורה אזרח, הוא סרטון ערוך וחלקי, שלא משקף את האירוע כולו ואת העבירות הקשות שבוצעו כלפי השוטרים אשר הגיעו לשמור על הסדר הציבורי ועל שלומם ובריאותם של אזרחי ישראל כולם, תוך סיכון ממשי של חייהם, גופם ובריאותם".

"אלימות שוטרים, לטעמי, יש למגר, ואין לה מקום אלא בהתאם לחוק ולהנחיות - כפי שהיה במקרה זה", מסיימת פרקליטת השוטרים החשודים את הצגת גרסתם, בשיחה ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר