שלימות הארץ

רבנים בחב"ד נגד עסקת המאה של טראמפ

פרסום הפרטים הנוספים מהעסקה שתביא בין היתר להחלת הריבונות הישראלית על יישובים ביו"ש, הביאה רבנים בחב"ד להודיע על התנגדות: "הרעל נדמה מבחוץ כסוכריה" (חדשות)

נתניהו בהתוועדות בחב"ד (צילום: Yehuda Haim/Flash90)

מספר רבנים בחב"ד יוצאים למאבק פומבי ומביעים את התנגדותם לתכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הכוללת החלת ריבונות על היישובים היהודים ביו"ש - לצד הקמת מדינה פלסטינית על שטחי ארץ ישראל.

הרבנים מתנגדים לעסקת המאה, למרות קרבתו של הנשיא לחב"ד והעובדה שחתנו היהודי ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר מתפלל בבית כנסת עם רב חב"די.

הגה"ח רבי טוביה בלוי, מזקני רבני חב"ד בישראל כתב במכתב שפרסם כי "תכנית ה"סיפוח", על בסיס תכנית טראמפ, היא, למעשה, ויתור מוצהר על רוב חלקי יהודה ושומרון ומהווה המשך ויתורי הימין ב"קעמפ דויד".

"העמידה על שלימות הארץ ושלימות העם היא המשך ישיר ותוצאה בלתי נמנעת של עמידה על שלימות התורה. מובן ופשוט ש"ימניות" שאינה מבוססת על נאמנות מוחלטת לשלמות התורה היא זו שמביאה לויתורים, בגלל "הישגים" כלשהם, ו"רע במיעוטו", ותכנית הסיפוח היא חלק מכך".

הרב בלוי הוסיף ותקף את התומכים בתכנית רק בשל תמיכתם בראש הממשלה בנימין נתניהו וכתב במרומז כי "השורות האמורות באות כדי להביא לבהירות בין אנ"ש, שיבחינו בין תכלת ל"קלא אילן", בין רעיון שלימות הארץ לבין סגידה אלילית לימין הפוליטי. אסתפק, לעת עתה, בשורות אלה".

הרב שלום דב בער וולפא, רב חב"די אף הוא, ארגן מכתב שנשלח לנשיא טראמפ בו כתב בין היתר בהתייחס למהומות הנוכחיות בארה"ב, כי מדובר ברמז משמיים: "אין לנו ספק, שיש כאן תזכורת מהקדוש ברוך הוא, המזהיר את ידידתנו הגדולה אמריקה, מאשליית הויתורים לטרוריסטים. וזאת, בין בארה"ב עצמה ובין בהסכמים שאמריקה מגבשת בארץ ישראל".

הבבא ברוך: 'תכנית המאה לא תצא לפועל, כי המשיח יבוא' (צילום: יוחנן בלייך, כיכר השבת)

"האם היית אתה מסכים, כבוד הנשיא, להקמת מדינת טרור בתוך ארצות הברית? האם תסכים שאלו הזורעים הרס וחורבן, השורפים בניני פאר והבוזזים חנויות, יהיו אחראים על צירים מרכזיים במדינה, ועל חייהם של רבבות תושבים אמריקאים תמימים?".

"הרעל אמנם נדמה מבחוץ כסוכריה, שכן במסגרת התכנית יש גם כוונה לספח את יהודה ושומרון למדינת ישראל, אבל כבר זעק הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם שניאורסהן, והתריע, כי מדינה פלסטינית היא פיקוח נפש ממש, למליוני יהודים. ולאידך, אין אנו זקוקים לשום הסכם כדי לקבוע שגבולות ארץ הקודש הם אלו שנקבעו בתורת אמת על ידי בורא העולם ומנהיגו".

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי והרב אברהם מיכאל הלפרין, מרבני בית הדין של חב"ד בארץ, ערכו בשבוע האחרון ביקור ביישוב היהודי בחברון ובמערת המכפלה, שם התפללו בנושא, והתבטאו בנושא החשיבות על שלמות הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר