מאות שהו במז'יבוז' בחג השבועות

מאות יהודים מרחבי העולם שהו במהלך חג השבועות בעיירה מז'יבוז' שבאוקראינה בצילו של מייסד תנועת החסידות הבעל-שם-טוב זיע"א שנפטר בחג השבועות ונקבר סמוך לבתו (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ציון הבעל שם טוב (צילום: אהלי צדיקים)

מאות יהודים מרחבי העולם שהו במהלך חג השבועות בעיירה מז'יבוז' שבאוקראינה בצילו של מייסד תנועת החסידות הבעל-שם-טוב זיע"א שנפטר בחג השבועות ה'תק"ך ונקבר בסמוך לקברי בתו ונכדתו, וכן תלמידיו וגדולי החסידות.

ההמונים מגיעים מידי שנה אל קברו לשהות במקום במהלך חג השבועות, ישנם העולים לקברו ביום הראשון של החג וישנם העולם רק ביום השני לחג השבועות משום שיש מחלוקת סביב מועד פטירתו, אולם התאריך המקובל אצל רבים, הוא היום הראשון.

ההמונים עלו לציון בצל החשש כי המצב באוקראינה אינו טוב וכי בחודשים האחרונים התמעטו העולים אל הקבר בעקבות המהומות שגבו את חייהם של תושבי הארץ ולא מעט יהודים הותקפו בעיר הבירה קייב.

באוקראינה עדיין מקווים כי היציבות תשוב למדינה לאחר ניצחונו של "מלך השוקולד", הטייקון פטרו פורושנקו (48), שנבחר לתפקיד נשיא המדינה שניצח בפער גדול את מתחריו.

הרב פנחס וישצקי, רבה של דונייצק והמחוז ושליח חב"ד במקום, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" עם היוודע דבר ניצחונו, כי הוא "מקווה שיהיה טוב", וברך את בחירתו של הנשיא. "אני שמח שיש כתובת ומי שנושא באחריות ואנחנו מקווים שיהיה בסדר". לאזרחים הוא אומר "אין לנו ממה לחשוש כי יותר גרוע ממה שיש עכשיו לא יכול להיות".

רבה של המחוז, מהמסוכנים ברחבי אוקראינה, אומר כי הבחירות האחרונות שהתרחשו בעיצומה של הסערה במדינה כאשר חמושים פרו-רוסים השתלטו על ערים במזרח המדינה, לא התנהלו סביב הנושא היהודי וכי המועמדים כולם לא נחשדו בשנאת יהודים: "אני חושב שהשאלה היהודית בכלל לא הייתה על הפרק, כל המועמדים היו טובים ליהודים באותה מידה. אף אחד מהמועמדים המובילים לא נחשד אף פעם בגרימת בעיות ליהודים", אמר הרב והוסיף "אבל יש כוחות קיצוניים מכל הצדדים, ועכשיו יש מועמד שמייצג את הזרם המרכזי וקיבל תמיכה גדולה, אני מקווה שהוא יוכל לעבוד וברגע שיהיה סדר במדינה יהיה טוב ליהודים כמו לכל האזרחים במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר