הרב לאו נגד השר שמיר: "פוגע בשמיטה"

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו פנה במכתב לשר החקלאות יצחק שמיר והאשים כי מכתב שהוציא משרדו פוגע בשומרי השביעית: "לא נאפשר פגיעה שכזו בחקלאים" (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד לאו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מתקפה: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שגר מכתב חריף של החקלאות יצחק שמיר בו האשים אותו כי מכתב ששיגר משרד לאחרונה לחקלאים פוגע במשביתי השדות - כפי שדורשת ההלכה היהודית.

"במכתבכם למשביתים נכתב כי אי זמירה איננה מומלצת על ידי שירות ההדרכה והמקצוע. כיצד יעלה על דעתכם שבמכתב שנשלח לציבור המשביתים, ייאמר דבר הנוגד את עיקרון ההשבתה, זמירה הינה איסור מן התורה, והוראת הרבנות הראשית לישראל - היא להימנע מהזמירה בשנת השמיטה" כותב הגר"ד לאו לשר החקלאות.

לדברי הרב הראשי "יותר מכך, כל מטרת התורה בהשבתת הארץ בשנה השביעית, יש בה בהכרח התנגשות בין תכניות ההדרכה של משרד החקלאות לבין הוראות התורה הקד', ומן הראוי שמכתב שנשלח אל ציבור המשביתים - יעבור קודם לאישור ועדת השמיטה, כדי שציבור המשביתים יידע שההוראות שהם מקבלים ממשרד החקלאות - הן הוראות התואמות את ההלכה".

גורמים ברבנות הראשית אומרים הערב כי "הוראה זו שניתנה לציבור המשביתים לפעול כרגיל בנושא הזמירה בשנת השמיטה נועדה ליטול את כבשת הרש הזעומה הקיימת בתקציב משרד החקלאות המיועד לציבור החקלאים המשביתים, וכי מעתה גם הכסף הזה ככל הנראה לא יינתן לחקלאים גיבורי הכוח המשביתים שדותיהם. כתוב בתורה במפורש "כרמך לא תזמור" ומשרד החקלאות מנסה לקבוע כללים חדשים בניגוד לתורה ולמצוותיה, ולא נאפשר פגיעה שכזו בציבור המשביתים".

מלשכת הרב לאו נמסר כי "הרב הראשי ישוחח בעניין עם שר החקלאות ושר הדתות על מנת שהכללים שנשלחו לציבור המשביתים, ישונה לאלתר באופן שיאפשר למשביתים לפעול כהלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר