הטבח בבית הכנסת

על פי פסקו של הרב עובדיה יוסף: ראוי לעשות השכבה לשוטר הדרוזי רס"מ זידאן סייף ז"ל

על פי פסק מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בספרו חזון עובדיה, ראוי לעשות השכבה לשוטר הדרוזי, זידאן סייף ז"ל, שנרצח בטבח בבית הכנסת 'קהילת בני תורה', "כנהוג על חסידי אומות העולם" (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חסיד אומות העולם - זידאן סייף לצד מרן הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום: פלאש 90, באדיבות המשפחה)

אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: רס"מ זידאן סייף ז"ל, שוטר תנועה דרוזי, שהגיע אתמול (שלישי) לזירת הטבח בית הכנסת 'קהילת בני תורה' ברחוב אגסי בירושלים הגיע בכדי לחסל את המחבלים ולעצור את הטבח, הוא פתח באומץ לב בקרב ירי מול אחד המחבלים, אך כדור שפגע בו פצע אותו אנושות ובערב הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם נאלצו לקבוע את מותו.

הרבה מבני הציבור החרדי עוסקים הבוקר בתפילות וקריאת תהילים לעילוי נשמת ארבעת הקדושים הרב משה טברסקי הי"ד, הרב אריה קופינסקי הי"ד, הרב קלמן זאב לוין הי"ד והרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד. אך מפסק של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל עולה כי דרוזי שנהרג על הגנת ישראל יש לומר עליו אשכבה בבית הכנסת.

בספר 'חזון עובדיה' - אבלות, כותב מרן הגר"ע יוסף: "חייל דרוזי שעמד על משמרתו להגן על ישראל מפני אוייב ומתנקם, ונהרג בידי הישמעאלים, על משמרת בטחון ישראל, נכון לומר עליו השכבה בבית הכנסת לעילוי נשמתו, כנהוג על חסידי אומות העולם".

לדברי מרן הגר"ע יוסף: "הדרוזים מאמינים באל אחד, ואינם עובדי עבודה זרה כלל. וגם מאמינים בהשארת הנפש, ולא עוד אלא שהם מתגייסים לצבא הגנה לישראל ומוסרים את נפשם על הגנת תושבי מדינת ישראל, ושומרים על שבע מצוות בני נח, ודינם כחסידי אומות העולם".

בתוך כך, קבוצת חרדים מתארגנים להגיע הצהריים להלוויית זידאן סייף ז"ל שיובא למנוחות בבית העלמין בכפר ג'ת יאנוח בשעה 14:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר