זעם בביתר-עלית: וועדת האיכלוס שוב קמה

שנה לאחר פירוקה של וועדת האיכלוס בביתר, היא הוקמה השבוע מחדש. תושבים בעיר יקיימו הערב הפגנה סוערת. כל הפרטים (הבית החרדי)

דוד כהן, כיכר השבת | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שנה לאחר פירוקה של וועדת האכלוס בביתר ע"י ראש-העיר מאיר רובינשטיין והקמתה מחדש, הערב בשעה 19:30 יתקיים ברחוב "בעל התניא", הפגנת מחאה של תושבים בעיר כנגד וועדת האכלוס.

בביתר קיימת וועדת אכלוס מזה שנים רבות והיא הוקמה על-מנת לסנן את המשפחות שלפי דברי אנשי הוועדה השקפתם אינה תואמת את דרכם.

אנשי הוועדה הקשיחו את הקריטריונים המקובלים ברוב הערים החרדיות וסיננו לא-מעט תושבים, אשר שם משפחתם אינו קיים במדריך הטלפון הקהילתי.

לפני כשנה וחצי נפל דבר, לאחר הבחירות עם תבוסתו המוחצת של ראש-העיר לשעבר יצחק פינדרוס למאיר רובינשטין המזוהה עם ציבור החסידים בעיר - החליט ראש-העיר לפרק את ועדת האכלוס לאלתר.

לא עברו מספר ימים, ועיר התורה בערי יהודה הייתה כמרקחה. באין וועדת אכלוס, החלו לנהור אל העיר משפחות רבות, אשר בימים עברו, אנשי וועדת האכלוס היו מגרשים אותם עם בואם לשערי העיר.

לאחר לחץ מסיבי מצד העסקנים בעיר, הוחלט להקים וועדת אכלוס חדשה, אשר תנקוט בקו מתון יותר. בקרב התושבים הובעה שביעות רצון מההחלטה והרוחות הסוערות בעיר נרגעו.

לפני מספר חודשים, שוב החלו אנשי הוועדה לסנן לא-מעט משפחות אשר לטענתם השקפתם אינה עולה בקנה אחד עם הקריטריונים שגיבשו. כל בקשותיהם נדחו על הסף. לדבריהם, הועדה חזרה לימים השחורים של פינדרוס.

בצר להם, ולאחר שהוועדה השליכה אותם אחר כבוד מכל המדרגות, החליטו המשפחות להשיב אש ולקיים הפגנה כנגד אנשי הוועדה.

כאמור, הערב ברחוב "בעל התניא" בביתר צפויה הפגנה מחאה כנגד עסקני וועדת האכלוס, הם מבטיחים שבזאת לא תפוג מחאתם, עד לאשר יחזרו בהם אנשי הוועדה מהחלטתם.

מנגד את תגובת אנשי ועדת האכלוס לא ניתן היה לקבל, זאת מכיוון שזהותם של אנשי הועדה חסויה, ורק מעטים בעיר יודעים את פרטיהם.

אך מקורביהם סיפרו ל"כיכר השבת" כי הקשחת הקריטריונים נובעת מהעובדה שאחוז הפשיעה בעיר נמצאת בעלייה מתמדת ובשל כך, לא נותר להם כל ברירה אלא לנעול את הדלת בעבורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר