אינתיפאדת ההצתות

השריפות בישראל: בעולם המוסלמי שמחה לאיד והסתה לטרור

גל השריפות בימים האחרונים שכבר הוגדר כאינתיפאדת ההצתות גרם לקריאות צהלה בקרב רבים בעולם הערבי ולקריאות והתארגנות ברשתות החברתיות להצתות (בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
כרזה הקוראת להצתות (צילום מסך פייסבוק)

הרשתות החברתיות בוערות: במרחב הוירטואלי העולם הערבי מגיב לגל השריפות בתגובות שנעות בין שמחה לאיד ובין אפילו תפילות לשלום הארץ הקדושה וגינוי למעשים. דאחי חלפאן מפקד משטרת דובאי: השריפות הם עונש מאללה על חוק המואזין ויש גם תגובות לשר החינוך נפתלי בנט. מה שבטוח ההסתה לטרור שוברת שיאים ברחבי הרשת.

מאז החל גל השריפות/הצתות המרחב הוירטואלי כמרקחה והרשתות החברתיות מציגות רף חדש למושג "אש בשדה קוצים". ברחבי הרשת הופצו האשטגים לשרוף את ישראל וישראל בוערת (#اسرائيل #اسرائيل_بتولع_ #اسرائيل_تحترق) כאשר תחת ההאשטגים הועלו קריאות להצתה מכוונת של יערות הסמוכים למקומות ישוב.

ברשתות הטויטר והפייסבוק הופיעו ביממה האחרונה גם אנשי דת לצד פוליטיקאים מהעולם הערבי שטענו כי ההצתות הינן עונש ראוי על הנסיון להשתיק את המואזינים במסגרת חוק המואזין וכן כי הלהבות השורפות את ישראל הינן נקמה על הלהבות בהם שרף צה"ל את תושבי עזה.

אחת הדמויות המוכרות בעולם הערבי שצייץ בטויטר בנושא הוא דאחי חלפאן מפקד משטרת דובאי המחזיק חשבון טויטר מרובה עוקבים שם הוא כתב כי זהו עונש משמים על השתקת המואזין ואי היכולת הישראלית לחיות בדו קיום.

לצד התגובות ישנן התיחסויות רבות שגינו את אמירתו של השר בנט שמי שהארץ שייכת לו לא שורף אותה - אמירה שזכתה לשלל תגובות ברשת.

למול הקריאות ראוי לציין תגובות אחרות של ערבים ישראלים ומרחבי העולם שקוראים לא לשתף פעולה עם ההצתות וכי מלחמה לא מתירה לשרוף בתים ועצים.

לעת עתה לא ברור איך רשויות האכיפה מתייחסות להסתה לטרור החדש, אך כן ברור כי כתובות האש קיימות על קירות הרשת החברתית.

התארגנות להצתה
קריקטורה בנושא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר