איש הטילים

זהו המדען הסורי שחוסל בפיצוץ המסתורי

בסוריה ממשיכים לשתוק בנוגע לחיסולו במוצ"ש של המדען הסורי הבכיר מי שנחשב לקרוב מאד לנשיא הסורי בשאר אסד. עד עתה אין מידע ישיר נוסף בנוגע לחיסולו (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

חיסול ישראלי? לא ברור עדיין, אך נראה כי ד"ר עזיז אסבר, שחוסל הלילה (מוצ"ש) בפיצוץ ברכבו בעיר חמה בסוריה, היה קשור בתוכניות פיתוח נשק ביטחוניות מהסוג שישראל לא שמחה מהן כלל.

מהמידע המועט שפורסם עליו בתקשורת הערבית, עולה כי מדובר במדען בכיר, שהיה מעורב בעבר בחלק מפיתוח הנשק הכימי של סוריה. לפי הדיווחים מסוריה, הפיצוץ המסתורי ברכב אירע דקות ספורות לאחר שאסבר יצא מביתו. גם נהגו האישי נהרג בפיצוץ.

המשטר בדמשק בחר להימנע עד כה מלמסור התייחסות ברורה לתקרית, שבה נהרג המדען הבכיר, גם כי ייתכן והם אינם יודעים מי עומד מאחורי החיסול וגם ככל הנראה בשל חוסר רצונם לאיים איומים מיותרים, שסוריה אינה באמת פנויה לבצעם בשל מלחמת האזרחים שעדיין נמשכת במדינה.

על פי הדיווחים, אסבר נהנה מקרבה מיוחדת לנשיא בשאר אסד, ועבד בכפיפות ישירה אליו ללא שום גורם מתווך. בנוסף הוא ניהל קשרים עם מדענים מצפון קוריאה וגם מאיראן, שממשיכה לנסות להתבסס עם כוח צבאי על אדמת סוריה למרות ההסכם בין ישראל למוסקבה בנושא.

אסבר שימש בתפקיד ניהולי בכיר של המכון למחקרים מדעיים. מדובר במכון ששימש בין היתר, לפי דיווחים זרים, כמקום לאחסנת אמצעי לחימה שנשלחו מאיראן לסוריה והיו אמורים להיות מועברים לידי החיזבאללה. לפי רשת "אל-ערבייה", ישראל תקפה בעבר את מרכז המחקרים המדעיים במסיאף מהאוויר על רקע פעילות של כוחות איראניים במקום. התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל באזור זה אירעה ב-22 ביולי.

על פי הדיווחים בשנים האחרונות עסק אסבר בעיקר בנושא פיתוח הטילים הסוריים. עוד דווח כי עבודתו של אסבר הצריכה תיאום בין גורמים איראניים לגורמי חיזבאללה. בשל כך הופקדה בידיו משימת בניית מחסנים יעודיים לארגונו של חסן נסראללה על אדמת סוריה. כאלו שעל פי דיווחים זרים הותקפו בידי ישראל מספר פעמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר