הפיסטוקים: לאן נעלם ח"כ דוד אזולאי?

הכולל החדש של נהרי, הג'וב של מיכאלי, אזולאי עדיין עם הבדואים, אמנון כהן יכהן כשגריר ישראל אוזבקיסטן, דרעי מקים גוף שילחם באפליה, החברותא של ישי, והגמ"ח החדש של משה אבוטבול. הפיסטוקים בעריכת אפרים גלעד, עכשיו גם בכיכר. הקריאה על אחריותכם בלבד. (מעניין, ברנז'ה)

אפרים גלעד | כיכר השבת |
ח"כ דוד אזולאי (צילום: מתוך יום ליום)

המדור ביקר השבוע במשכן הכנסת, וראה את ח"כ אברהם מיכאלי זורח מאושר. מסתבר שכחלק מהמשא ומתן להצטרפותה של ש"ס לקואליציה, יקבל מיכאלי את ראשות הוועדה החדשה שתקום ממש בימים אלו: וועדת מזנון הכנסת. הוועדה בראשות מיכאלי תדאג שהאוכל בכנסת יהיה קצת יותר נורמלי, שיהיה בכשרות מעולה, וכן על רכישת ברכונים של ברכת המזון בנוסח עדות המזרח.

ובאותה כנסת: אם גם אתם חיפשתם את ח"כ דוד אזולאי השבוע, ולא מצאתם אותו, אל תדאגו. שלומו בסדר גמור. אזולאי ממשיך בימים אלה להיפגש עם בדואים בנגב. "הוא ניפגש עם חמולה אחת, ושאר החמולות נפגעו שהוא לא בא גם אליהם", מספר העוזר שלו, "אנו מקווים שכבר בשנה הקרובה נסיים להיפגש עם כל החמולות".

עדיין עם הבדואים, ח"כ דוד אזולאי (צילום: מתוך יום ליום)

אל תשכחו איפה קראתם את זה לראשונה: לאחר ששגריר ישראל באוזבקיסטן שוקל לפרוש מתפקידו, ראש הממשלה ביבי נתניהו שוקל למנות את ח"כ אמנון כהן מש"ס לתפקיד. הסיבה: לכהן יש קשרים טובים עם הממשל שם, לאור תפקידו כיו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל – אוזבקיסטן. כהן בתגובה למדור: "זה מחמיא לי, אך אני מתכוון להישאר בש"ס, ולהמשיך בעשייה למען כלל עם ישראל".

ח"כ הרב אריה דרעי, שהבטיח שילחם באפליה נגד הסמינרים, הקים השבוע גוף מיוחד, שתפקידו להביא בפניו את כל הבעיות הקשורות בסמינרים. בין חברי הגוף המיוחד נמצאים ח"כ הרב ניסים זאב, העומד בראשות סמינר "נוות ישראל" בירושלים, והרב אמיר קריספל, מזכירו של מרן מאור ישראל שליט"א, העומד בראשות סמינר "מורשת דליה" בבית שמש.

מיד לאחר חג הפסח, יפתח השר משולם נהרי כולל לאברכים מצוינים בשכונת הר נוף בירושלים. הכולל יעמוד תחת נשיאותו של מרן שליט"א, כשכל אברך יקבל מילגה בסך אלף דולר. "זאת התשובה שלנו ללפיד שרוצה לגייס את בחורי הישיבות והאברכים", אומר משולם נהרי למדור. אברכים, רוצו להירשם.

בכניסה לכולל, ח"כ משולם נהרי (צילום: מתוך יום ליום)

ואל אותו כולל, יגיע פעם בשבוע ח"כ הרב ניסים זאב, וימסור לאברכים שיעור בהלכות מילה. המדור התקשר לזאב בכדי לברר את העניין: "שום דבר עדיין לא סגור", הוא אומר למדור, "נהרי לוחץ עלי, מקווה שאמצא זמן". המדור שוקל לבוא לשיעורים של זאב...

גם בעל תוקע וגם מוהל, ח"כ נסים זאב (צילום: מתוך יום ליום)

תכירו את החברותא החדשה של השר אלי ישי: מידי בוקר מגיע למשרדו בהר חוצבים בירושלים לא אחר מאשר הרב שלמה בניזרי. השניים לומדים כל בוקר גמרא והלכות, וכן את חישוב עיבור החודש.

אחרי הלימוד היומי, ח"כ שלמה בניזרי (צילום: מתוך יום ליום)

תושבי העיר בית שמש שעברו השבוע ליד ביתו של ראש העיר, הרב משה אבוטבול, התפלאו לראות את התור הארוך המשתרך ליד ביתו. מסתבר שאבוטבול פתח בבית גמ"ח להשאלת תחפושות לפורים. המדור שאל ממנו תחפושת של שואב מים.

מחופש לבני המן, משה אבוטבול (צילום: מתוך יום ליום)

לאחר שהוציא כמה ספרים, ובהם חידושים על פרשיות השבוע, שוקד עכשיו השר יעקב מרגי על ספר חדש, ובו חידושים על המועדים. לספר החדש יקראו "באר יעקב", והוא יוחלק בחינם לכל בתי הכנסת ובתי המדרש בארץ.

סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן, חנך השבוע את ביתו החדש בעיר אשקלון. השכנים לחשו למדור כי כהן בנה מרפסת גדולה במיוחד, בכדי לארח בה את חבריו לסיעה. אם זה ממש מסקרן אתכם, מי שהגיע לחנוכת הבית, היה לא אחר מאשר השר לשעבר אבי דיכטר, שגדל אף הוא בעיר אשקלון בימי ילדותו.

למרות שהמדור התחייב לשמור על כך בסוד, אנחנו מגלים רק לכם: בימים האחרונים נשלמות ההכנות לקראת הקמת "וועדת התקשורת הספרדית", בה יהיו חברים אנשי תקשורת מהמגזר החרדי, שיזכירו למערכות העיתונים החרדים, שאפשר לסקר גם את הציבור הספרדי, ולא רק מידי פעם. בוועדה ישתתפו בין השאר: אבי מימרן ומוטי לביא מרדיו קול ברמה, יצחק קקון וחיים ישראלי מעיתון יום ליום, אלעד כהן מרדיו קול חי, וחיים אילוז מכיכר השבת.

ורגע לפני שאתם רצים לספר לחברים, רק תזכרו: כל האייטמים השבוע, הם באחריות הקוראים בלבד. פורים שמח!

פינת המזל"טים: ליו"ר המועצה הדתית בשדרות הר' אורן מלכה לרגל אירוסי ביתו תחי' ובר המצווה לנו יצחק שלמה נ"י. לרגל נישואי בנו. לאח המדור אהרון נ"י, לרגל היכנסו לעול תורה ומצוות. ירבו שמחות בישראל. שבת שלום ופורים שמח.

מדורו של אפרים גלעד מתפרסם בעיתון יום ליום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר