הסוף לקריסת הרשתות הסלולריות: משרד התקשורת מחייב את החברות לכיסוי מלא

משרד התקשורת הוציא הנחייה המחייבת את חברות הסלולר לפריסת אנטנות מלאה בכל רחבי הארץ. בנוסף, אחוז השיחות החסומות והנופלות לא יעלה על אחוז בודד בשעות העומס. המטרה: מניעת קריסת הרשתות הסלולריות במקרי חירום

חיים אבני | כיכר השבת |
מנהרה, בקרוב קליטה סלולרית גם בה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שר התקשורת גלעד ארדן הנחה את משרד התקשורת, להכניס 2 תיקונים משמעותיים ברישיונות ההפעלה של החברות הסלולריות בישראל. התיקון הראשון, מחייב את החברות הסלולריות לפרוס אנטנות סלולריות בכיסוי מלא בכל המדינה.

חברות הסלולר מחויבות לקיים ולהפעיל רשת תקשורת ולספק באמצעותה שירותים לכלל הציבור בכל רחבי המדינה. הן מחויבות במתן שירותים לכל מנוי ובכל שטח הכיסוי של המערכת. כיום שטח הכיסוי של המערכת וכן טיב השירות אינם מוגדרים ברישיונות באופן מלא. משרד התקשורת מקדם כעת קביעת הוראות מפורטות ואחידות בנוגע לדרישות שטח הכיסוי המינימלי הנחוץ וטיב השירות של המערכת בטכנולוגיות דור 2 ודור 3.

על פי התקנות החדשות, יחויבו החברות הסלולריות לפרוס תשתית סלולרית לכל הפחות בשטח של 99 אחוזים מהשטחים המיושבים במדינה. וב-95 אחוזים משטחה של מדינת ישראל.

בכבישים מהירים בכל רחבי המדינה, כמו גם בתוואי מסילות הרכבת בכל רחבי הארץ, יחויבו החברות בפריסה מלאה של תשתית סלולרית. על פי התקנות החדשות, החברות יחויבו לדאוג לכך שלא תאלצו לנתק את השיחה בכניסה למנהרה, כיוון שהחברות יחויבו לדאוג לכך שהקליטה הסלולרית תגיע גם למנהרות.

שר התקשורת גלעד ארדן (פלאש 90)

בנוסף, נקבע כי אחוז השיחות החסומות או הנופלות, כתוצאה מעומסים ברשת הסלולרית. לא יעלה על אחוז בודד, לשעת השיא.

מטרתן של התקנות החדשות, היא להבטיח קליטה סלולרית מלאה בכל רחבי המדינה. מה שגם יתרום רבות למאמצי הצלה בעתות חירום, כשכל אזרח בארץ יוכל להזעיק עזרה מכל מיקום, מה שמהווה כיום אתגר לא פשוט לכוחות ההצלה בקריאות מאזורים בהם התשתית הסלולרית בעייתית.

שר התקשורת גלעד ארדן: "בדומה לדרישה שהצבתי לבזק והוט, בכוונתי לדרוש גם מחברות הסלולר כיסוי מלא בכל רחבי המדינה, גם במרכז וגם בפריפריה לכיסוי סלולרי חשיבות מצילת חיים, וחובתנו לוודא שיצירת שיחה ממכשיר הסלולר מתאפשרת לציבור בכל רחבי המדינה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר