מהפכה בשוק התקשורת: לקוחות יוכלו לבחור חבילות תקשורת בחו"ל מכל החברות

לא רק כחלון. גם שר התקשורת הנוכחי גלעד ארדן מבצע מהפכות בשוק התקשורת. בשימוע של משרד התקשורת למפעילות הסלולר הישראליות, נעקר המונופול על שיחות לחו"ל ומעתה כל לקוח יוכל לבחור בחבילות הנדידה בחו"ל של כל חברה שירצה

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שוק התקשורת עבר בשנים האחרונות לא מעט שינויים וטלטלות משמעותיות. המהפכה החברתית שהחלה ב-2011, העבירה את הכוח לצרכנים ולאזרח הפשוט, והביסה לאחר קרב קשה וממושך את חברות הסלולר אשר עד מהפכת כחלון גבו סכומים לעתים מופרכים, על חבילות התקשורת שלהן.

שר התקשורת הקודם משה כחלון, עיקר את המונופול התקשורתי שהיה, וגרם במו ידיו להורדת מחירי התקשורת בישראל למחירים שפויים. עד ששוק התקשורת הישראלי הפך כיום לאחד מההגונים בעולם כולו. וכל זאת בזכות הכנסת מתחרים חדשים, וכפיית החברות לחדול מחיובים שאינם הוגנים, כמו קנסות היציאה שהיו נהוגים אז.

בתחום חבילות השיחות לחו"ל, החלטות אלו טרם השפיעו. החברות הסלולריות ממשיכות ברובן לגבות סכומי עתק על שירותי הנדידה בחו"ל, כשהן משלמות בחלק מהמדינות סכומים נמוכים מאוד, מכוח הסכמי נדידה שהן מקיימות. אמנם, חלק מהחברות החדשות הציעו מחירים הוגנים יותר משהיה נהוג, אך תחרות אמיתית לא נפתחה, וחברות הסלולר המשיכו לנצל את העובדה הפשוטה שלקוחות בדרך כלל לא יעברו בין חברות רק כדי לחסוך בנסיעה חד פעמית.

שר התקשורת גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)

כעת, החליט שר התקשורת לפתוח את שוק שירותי הנדידה בחו"ל לתחרות מלאה. והחליט לחייב את חברות הסלולר לספק שירותי נדידה גם ללקוחות של חברות אחרות. כך שלקוחות של חברה אחת יוכלו לרכוש חבילת חו"ל של חברה אחרת, תוך כדי שהם שומרים על מספר הטלפון כמו גם על כרטיס הסים. בחזרתם לארץ, ישובו לצרוך את שירותי הסלולר של החברה שלהם.

עד היום, חברות הסלולר גבו לעתים סכומים שערורייתיים, שלרוב אינם מוצדקים. כמו כן גם חברות סלולר הגובות מחירים הוגנים יותר, מבצעות חיובים לא מוצדקים, בגלל העובדה שהתחרותיות בשוק נמוכה משמעותית.

בנוסף, הודיע משרד התקשורת, כי בכוונתו לחייב את חברות הסלולר להיצמד להוראות המחייבות אותם בארץ. כך למשל בכוונתם לחייב את החברות לחדול מגבייה לפי דקות או חלק מהן, ובקרוב יחויבו לחשב את מספר השניות בהן שוחח הלקוח, ולחייב על פיהן.

כמו כן, בכוונת המשרד להפסיק את הנוהג שחברות הסלולר מחייבות את הלקוח על שיחות שהוא מבצע מחו"ל בשיטת השיחה החוזרת, גם על זמן האוויר בו טרם נענתה השיחה, ואף אם השיחה נותקה לפני שנענתה. בקרוב תוכלנה החברות לגבות תשלום רק על הזמן בו הלקוח שוחח בטלפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר