מצלמה או טלפון? בדקנו את Galaxy K zoom - הגאדג'ט החדש של סמסונג • סקירה

הטלפון מצלמה או שמא מצלמת הטלפון החדשה של סמסונג מציעה מצלמה איכותית על פני הקומפקטיות של מכשירי הטלפון החכמים המתחרים בשוק. קיבלנו לידינו את ה K-Zoom על מנת לבדוק האם הוא באמת עומד בציפיות הגדולות ממנו, ולראות איך המצלמה מתפקדת בטלפון, ולמי בכלל מיועד הגאדג'ט החדש של סמסונג. סקירה מקיפה (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
Galaxy K zoom (צילום: יח"צ)

כיום, כשכל סמארטפון מכיל מצלמה ראויה לשמה, קשה לקבוע אם אכן הטלפון-המצלמה החדש של 'סמסונג' נדרש בכלל בשוק. בעוד שכיום כל יצרניות הטלפונים החכמים שוברים את הראש כיצד למזער יותר ויותר את הטלפון, 'סמסונג' החליטה להתגמש על ממדי הטלפון, על חשבון זום אופטי גדול.

זה לא שמדובר באמת במפלצת, הוא שוקל בסך הכל כחמישים גרם יותר מסמארטפון ממוצע, אך הוא בהחלט ירגיש ביד שלכם, עד שתתרגלו אליו, כמפלצת. אך אין מה לעשות, זה המחיר של זום אופטי X10.

ניכר כי הטלפון עוצב על ידי מחלקת המצלמות הקומפקטיות בסמסונג, ולא על ידי חטיבת המובייל של ענקית האלקטרוניקה, מה שגרם לכך שהטלפון באמת יראה יותר כמצלמה קומפקטית מצויה, ופחות כסמארטפון, בפרט אם תביטו בפאנל האחורי שלו.

המצלמה של ה- Galaxy K zoom

טלפונים טובים יש כיום לא מעט בשוק, מה שייחודי ל- Galaxy K zoom הוא כמובן המצלמה שלו. שאמנם לא מתיימרת להחליף מצלמות מקצועיות, אך בהחלט רוצה לשלב את היתרונות של מצלמה קומפקטית, אך לדעתנו גם כינוי המצלמה כחצי מקצועית, היא מעט יומרנית מדי.

איכות הצילום במצלמה של ה- Galaxy K zoom היא ללא ספק טובה בהרבה מהמצלמות שמציעים שאר הטלפונים. והיא משתווה לאיכות הצילום שמציעה מצלמה קומפקטית טובה. אלא שמערכת המיקוד (פוקוס) האוטומטי היה מאכזב למדי, ובתנאי תאורה שאינם אופטימליים, נאלצנו להמתין מספר שניות למיקוד, דבר שאינו מספק במצלמה מודרנית.

אך מלבד זאת, המצלמה היא כאמור ברמה אחת מעל המקובל בטלפונים הסלולריים. כשהעדשה רחבה יותר, יחד עם העובדה שהמצלמה מציעה צילום ברזולוציות גבוהות במיוחד, שאינם מקובלים בטלפונים החכמים היום.

גם הזום האופטי, שמציע הגדלה של עד פי 10 בזום אופטי, מציע חווית צילום טובה יותר ממצלמת סלולר. אלא שהמנגנון האחראי על הזום האופטי, גם אחראי על העובי הבלתי רגיל של הטלפון. מה שגורם לטלפון אכן להראות יותר כמו מצלמה קומפקטית מאשר סמארטפון.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

המצלמה נתנה לנו תוצאות טובות יותר ממצלמה סלולרית, גם כשהשווינו את הצילום למכשירי הדגל של המתחרות. בפרט בצילום בתנאי צילום גרועים יחסית, שם הצלחנו להוציא צילומים באיכות ממש לא רעה, לעומת טלפונים אחרים. וזאת בזכות מערכת ייצוב התמונה המיוחדת של ה- K zoom. נציין, כי בשימוש בזום גבוה נתקלנו בבעיות בצילום לילי.

המצלמה גם עושה שימוש בפלאש קסנון כנהוג במצלמות, ולא במבזקי הLED הנהוגים בסמארטפונים. מבזק קסנון אמנם מאיר את הצילום באור טוב יותר, אך הוא גם דורש פרק זמן לטעינת המבזק. מה שמקשה על צילום תמונות ברצף בתנאי תאורה גרועים. אתם גם יכולים לשכוח מהפיכת המבזק לפנס.

פתרון איכותי לחובבי צילום "סלפי"

בסמסונג ככל הנראה מכוונים את הטלפון לקהל הצעיר וחובב הגאדג'טים. כך שחשוב היה להם להטמיע פיצ'ר לצילום תמונות סלפי מהמצלמה הראשית (האחורית). ועל ידי מנגנון מיוחד לזיהוי פנים, בהפעלת התכונה, תזהה המצלמה באופן אוטומטי את הפנים, ואז תצלם את התמונה.

לסיכום: המצלמה אכן טובה יותר באיכות וברזולוציית התמונה, והיא מציעה גם פתרונות שלא תקבלו בטלפונים אחרים. אך יחד עם זאת חלק מהפתרונות נקנים על ידי התפשרות במשקל ועובי הטלפון. אנחנו לא ממש הבנו למי מיועדת המצלמה, בעיקר בעקבות העובדה שלמרות חסרונות במצלמות הסמארטפונים, רובם ככולם יספקו איכות צילום סבירה.

הטלפון מצלמה מתאים לפי הבנתנו למי שהצילום הוא חלק גדול יותר מחייו. וזה לא אומר רק לצלמים מקצועיים או חובבים, אלא למי שמתעד את חייו בתכיפות גבוהה. למשל, הורים לילדים צעירים, אשר מתעדים בתכיפות את שלבי ההתפתחות. אך לאדם מן היישוב שהמצלמה אינה חלק חשוב בחיוב, אנו לא ממליצים על הטלפון, זאת בעקבות המידות הגדולות שלו.

ואיך הוא בתור טלפון

כשקיבלנו את הטלפון לידנו לראשונה, היינו בטוחים כי מכיוון שמדובר במצלמה לה ציוותו גם טלפון, אזי החלק של הטלפון יהיה מאכזב. אך אנו חייבים לציין שדווקא מהטלפון עצמו הופתענו לטובה.

הטלפון מציע מסך 4.8 אינץ', באיכות HD, העושה שימוש בטכנולוגיית ה"סופר AMOLED", המוכר לנו ממכשירי הדגל של רוב היצרניות. לא מדובר באיכות המסך שמציע הגלקסי S5 או הlg-g3 ושאר מכשירי הדגל. אך בהחלט מדובר במסך איכותי, ברמה גבוהה יותר מהמצוי במכשירי הביניים. למרות זאת, אנחנו דווקא התאכזבנו מההשתקפות המרגיזה שהמסך מציג מול אור השמש.

"מתחת למכסה המנוע" הופתענו לגלות טלפון שבאמת מציע את מיטב החומרה, כשהוא מציע צמד מעבדים לא רעים במקביל, האחד מעבד מרובע ליבות במהירות שעון של 1.3 גה"צ, והשני כפול ליבה במהירות שעון של 1.7 גה"צ. זיכרון המכשיר מציע נפח של 2GB.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

לעומת זאת, המכשיר מגיע עם 8 GB נפח אחסון בלבד. נתון מאכזב יחסית. אך נראה כי מצלמת המכשיר מיועדת לעשות שימוש בכרטיס זיכרון חיצוני, שנתמך עד ל128 GB, בדומה לנהוג במצלמות קומפקטיות. מה שמיועד לפנות את כל נפח האחסון למכשיר עצמו. נציין כי בגלל איכות הצילום והרזולוציה הגבוהה שהמצלמה עושה שימוש, התמונות והסרטונים יתפסו נפח זיכרון רב.

גם בגזרת טכנולוגיות התקשורת והחיישנים, מציע ה- Galaxy K zoom את הטכנולוגיות המעודכנות בשוק, כמו בלטות' 4.0, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n 2.4+5GHz, NFC וכמובן GPS. כמו גם שאר החיישנים הרגילים בהם מתהדרים הסמארטפונים השונים. הטלפון גם תומך ברשת ה-LTE (הדור הרביעי).

הסוללה בטלפון לא תשרוד יום שלם בשימוש אינטנסיבי, אצלנו הוא שרד פחות מ-9 שעות בשימוש אינטנסיבי. אך בשימוש פחות אינטנסיבי הוא יוכל לעיתים לשרוד יום שלם ללא הטענה. בכל מקרה, תוכלו להפעיל את מצב החיסכון המרבי, שיהפוך אותו לטלפון בלבד, ללא תקשורת נתונים (גלישה), אך יאפשר שימוש של עוד כמה שעות על אחוזי הסוללה האחרונים.

תוכנה

ה- Galaxy K zoomמריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.4.2 (קיטקט), שמגיע עם ממשק ה- TouchWiz באותו הגרסה של מכשיר הדגל של סמסונג, הגלקסי S5. הטלפון מריץ היטב את מערכת ההפעלה, והוא אינו נתקע, גם כשהעמסנו עליו תוכנות גרפיות כבדות יחסית.

חלק מהתכונות החדשות שהציגה סמסונג בגלקסי S5, נכנסו גם ל- Galaxy K zoom כמו למשל מצב החיסכון המרבי בסוללה, שבין היתר הופך את המסך לאפור, במקום צבעוני, ומבטיח חיסכון ניכר בסוללה, על חשבון ביצועים ירודים. אך התכונות כמו האצת הורדה ועוד.

סיכום: הטלפון אמנם לא מציע ביצועי קצה כמו מכשיר הדגל של החברה, אך הוא בהחלט מציע ביצועים גבוהים יותר ממכשירי הביניים המצויים בשוק. גם כאן ניכר כי הטלפון לא עוצב במחלקת המובייל של סמסונג, אלא במחלקת המצלמות הקומפקטיות, מה שככל הנראה גרם לכך שהטלפון יהיה טוב, אבל לא מכשיר דגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר