סוף סוף: גוגל החלה לשחרר את אנדרואיד 5.0 למכשירי הנקסוס

חמישה חודשים לאחר שחשפה ענקית האינטרנט גוגל את הגרסה החדשה והמעוצבת מחדש למערכת ההפעלה הפופולרית של - אנדרואיד 5.0, החלה החברה לשחרר באופן רשמי את הגרסה למכשירי הנקסוס של החברה כמו גם למכשירי הMoto -x של מוטורולה. ומתי תזכו אתם לעדכון הנחשק?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: גוגל)

ארבעה חודשים לאחר שהוכרזה, החלה ענקית האינטרנט גוגל לשחרר בהדרגה את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה הפופולרית בעולם למכשירים ניידים - Android 5.0. במהלך סוף השבוע האחרון החלו בעלי מכשירי הנקסוס של גוגל בדגמים 4 ו-5 של הטלפונים, ודגמים 7 (משני הדגמים) ו-10 מהטאבלטים של החברה, לקבל את העדכון הנחשק.

מערכת ההפעלה החדשה הציגה שינויים מרחיקי לכת מבחינת עיצוב הממשק, שקיבל עיצוב שטוח ברוח ה"Material Design" אותו החלה גוגל להטמיע גם בגרסאות החדשות לאפליקציות הליבה של החברה, כמו Gmail, Googel calander, Inbox ועוד.

במערכת ההפעלה החדשה, מלבד הפן העיצובי, החליטו בגוגל לשים דגש על מספר נושאים נוספים כמו ריבוי משימות אמתי שיאפשר הרצת מספר אפליקציות במסך אחד, גם בצורה של חלונות המונחים זה לצד זה כמו שנהוג כיום בממשקי המחשבים האישיים. בגוגל גם שמו דגש על הסנכרון המלא בין מכשירים, כאשר משתמשי "כרומבוק" יוכלו להעביר את המשימות שהתחילו בטלפון ישירות למחשב ולהיפך.

גם האבטחה זכתה לשיפור משמעותי, כאשר בגוגל החליטו להצטרף לאפל, ולהצפין את המכשירים בכברירת מחדל. מה שיהפוך את הפריצה למכשירים שאבדו או נגנבו לכמעט בלתי אפשרית. מהלך זה זכה לביקורות שליליות מרשויות אכיפת החוק בארצות הברית שיתקשו מעתה לפרוץ למכשיריהם של חשודים בפלילים.

מתי תראו את אנדרואיד 5.0 אצלכם בנייד

מי שמחזיק את אחד הדורות האחרונים של מכשירי "נקסוס", או את מכשיר Noto-X של מוטורולה, יוכל לעדכן כבר עתה את המכשיר לגרסה החדשה. בגוגל מקפידים לשחרר את הגרסה הסופית של מערכות ההפעלה החדשות רק במקביל לשחרור למכשירי הנקסוס - מה שגרם לעיכובים משמעותיים בהגעת הגרסאות המעודכנות למכשירי שאר החברות.

באנדרואיד 5.0, בעקבות מחאת יצרניות הסלולר ובראשן ענקית האלקטרוניקה סמסונג שאף פיתחה מערכת הפעלה משלה כמחאה על העיכובים, החליטה גוגל לשחרר גירסה מוקדמת כבטא למכשירי הנקסוס, מה שאפשר ליצרניות הסלולר להיערך בהתאם.

בעקבות כך הודיעה חברת LG כי בעלי מכשירי ה-G3 של החברה יזכו לעדכון כבר במהלך החודש הקרוב. גם בסמסונג ההערכות הן כי מכשיר הדגל של החברה Galaxy S5 יזכה לעדכון מהיר במיוחד כבר במהלך החודש הבא.

לעומת זאת, יצרנית הסלולר הטיוואנית HTC הודיעה לפני מספר חודשים כי משתמשיה יזכו לעדכון לאנדרואיד 5.0 רק בתחילת שנת 2015. גם חברת סוני הודיעה כי תשחרר את אנדרואיד 5.0 למכשיריה בתחילת שנת 2015, כאשר כל סדרות הדגל של החברה גם הוותיקות יחסית יזכו לעדכון יחסית מהיר.

שאר היצרניות לא צפויות לשחרר עדכון לאנדרואיד 5.0 בזמן הקרוב, וחלקן עדיין לא סיימו לעדכן את כל מכשירי הטלפון החכמים שלהם לאנדרואיד 4.4 הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר