פרסום ראשון

מסתמן: קווי הנייעס יבוטלו בימים הקרובים

תוצאות השימוע שערך משרד התקשורת אשר אמור לחסל את ענף קווי הנייעס וקווי התוכן החינמיים הגיע לשלב הסופי• כעת אנו חושפים כי בימים הקרובים יודיע המשרד על ביטול הקווים הללו כאשר חברות התקשורת לא יורשו לגבות דמי קישוריות עבור קווים אלו • אז אלו קווים יבוטלו ומתי תיכנס ההחלטה הצפויה לתוקפה • כל הפרטים בפרסום ראשון ובלעדי (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מכה לקווי הנייעס: כשלושה חודשים לאחר שפרסמנו לראשונה כי משרד התקשורת הוציא שימוע לחברות התקשורת אשר אמור לבטל את קווי הנייעס ושאר קווי התוכן הניתנים בתעריף רגיל, כעת אנו חושפים כי על פי בכירים במשרד התקשורת, מסתמן כי כבר בימים הקרובים יודיע המשרד על ביטול "קווי הפרימיום בתעריף רגיל" שכאמור משמשים את קווי הנייעס.

ההחלטה תיכנס לתוקפה בעוד כחודשיים, כאשר מיום הכניסה לתוקף יהיה על חברות הסלולר להחליט האם להמשיך את פעילות הקווים הללו למרות שהם אינם מרוויחים דבר, ואף יפסידו בגין הפעלת קווים אלו, מה שאומר כי קרוב לוודאי שחברות הסלולר יבטלו לאלתר את ההסדרים עם הקווים הללו.

כזכור, לפני כשלשה חודשים הוציא משרד התקשורת שימוע לחברות הסלולר, שם הודיע המשרד כי הוא מעוניין לבטל את תופעת "קווי הפרימיום בתעריף רגיל", אשר מאפשרים הפעלת קווי תוכן ללא עלות נוספת, כשהחברות נהנות מדמי הקישוריות ששילמו החברות המתחרות בעבור שיחות שביצעו לקוחות החברות לקווים הללו.

עם התרחבות נוהג החבילות המציעות שיחות ללא הגבלה, החלה תעשיית הקווים החינמיים לפרוח, כשהם נהנים לרוב מהסכמים שמקנים למפעילי הקווים חלק מהסכום ששולם עבור דמי הקישוריות, מה שהפך את הקווים הללו לרווחיים ביותר, וגרם להצפת השוק בעשרות קווים שונים ומשונים.

אלא שחברות הסלולר שהציעו את חבילות השיחות ללא הגבלה גילו כי החבילות הללו גורמים להם להפסדים ניכרים, כשלעתים בוצעו אלפי דקות שיחה לקווים הללו, כשהחברות נאלצו לשלם למתחרותיהן יותר ממה שקיבלו מהלקוחות. מה שלתלונת החברות עלול לגרום לקריסתן, ובפרט לחברות החדשות אשר נלחמות על מקומן בשוק התקשורת הישראלי.

מי יפגע מהרפורמה ומתי זה צפוי לקרות

הנפגעים העיקריים מהמהלך החדש של משרד התקשורת, הם מי שמכונים "קווי הנייעס", אשר חוו הצפה של ממש בתקופה האחרונה כשעשרות קווים כאלו נפתחו. על פי גורמים בכירים בשוק התקשורת, ההצפה בתחום קווי הנייעס היא זו שגרמה לחברות הסלולריות להפעיל לחץ על משרד התקשורת לביטול כל הקווים החינמיים שמציעים תוכן, כאשר בתקופת מבצע צוק איתן חוו החברות הפסדים ניכרים בעיקר במה שמכונה "הקומות הכשרות".

אלא שיחד עם קווי הנייעס, אשר לכאורה צפויים להיסגר בעקבות המהלך, נפגעים גם שירותים טלפוניים מוכרים ומועילים יותר, כדוגמת קו "קול הלשון" שמציע שיעורי תורה שלמיעה חינם ממאגר שיעורי תורה גדול שברשות מפעילי הקו. גם שירותים נוספים כמו קווי טלפון המציעים מידע בזמן אמת על הגעת אוטובוסים לתחנה, ושירותים כמו "הווטסאפ הקולי" שנפוץ בריכוזים חרדים, צפויים להיפגע אנושות מהמהלך.

כאמור, הרגולציה החדשה שתמנע את תשלום דמי הקישוריות למספרים אלו, יכנס לתוקפו כבר בעוד כחודשיים. כאשר רוב הקווים יסגרו ככל הנראה, לאחר שחברות הסלולר לא יאפשרו את קיומם במתכונת הנוכחית.

יחד עם זאת, קווי הנייעס הגדולים והמבוססים, כמו גם שירותים מבוססים אחרים, צפויים בחלקם לעבור למתכונת של קווי פרימיום, כשכל דקת שיחה לקווים אלו יעלו למתקשר כחצי שקל. מה שיפגע אנושות בפופולריות הגואה של קווים אלו בקרב החרדים שאינם מאזינים לרדיו ואינם צורכים ידיעות באינטרנט, אך יאפשרו לגדולים שבהם קיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר