Uber בצרות: נאסרה לשימוש בספרד; נתבעת בארצות הברית

שירות שיתוף הנסיעות "אובר" מסתבך שוב בצרות: לאחר שנאסר לשימוש בפרנקפורט, בית משפט ספרדי קבע כי פעילותו נוגדת את החוק בעקבות תחרות לא הוגנת שהוא מציב בפני נהגי המוניות. במקביל, בית משפט בסן פרסיסקו תובע מהחברה לחשוף עשרות אלפי תכתובות אימייל

חיים אבני | כיכר השבת |
אפליקציית אובר (צילום מסך)

הצרות ממשיכות לרדוף את אובר: לאחר שאפליקציית שיתוף הנסיעות המאיימת על נהגי המוניות ברחבי העולם נאסרה לשימוש בפרנקפורט, גרמניה בפסיקת בית המשפט המקומי. קובע כעת בית משפט ספרדי כי השימוש באפליקציה אסור בכל רחבי ספרד, עד להחלטה אחרת בעניין החברה.

לפני מספר שבועות קבע בית המשפט כי שירות אובר פופ של החברה, המאפשר לכל אדם שמחזיק ברכב פרטי וברישיון נהיגה להסיע ברכבו נוסעים העושים שימוש באפליקציה. השירות ניתן בתשלום נמוך יותר מאשר מחירי הנסיעות במונית, ונקבע כלא חוקי, בין היתר מפני שהוא מציב תחרות בלתי הוגנת בפני נהגי המוניות. כעת הורה בית המשפט לחברות הסלולר ולמוסדות הפיננסיים במדינה למנוע תמיכה באפליקציה.

בעבר, כאשר בית המשפט בפרנקפורט אסר את פעילות האפליקציה בעיר, החליטו בחברה לא לציית לבית המשפט, והמשיכו להפעיל את השירות, מה שככל הנראה גרם לבית המשפט הספרדי לחייב את המוסדות הפיננסים שלא להעביר את תשלומי האשראי לחברה ולחייב את חברות הסלולר למנוע תקשורת לאפליקציה. חברת אובר הודיעה כי הפעם היא מתכוונת לציית להחלטה, אך תערער עליה.

במקביל, החברה שנתבעת בתביעה ייצוגית בארצות הברית בגין טענות על הפרות פרטיות וחלוקת מידע נרחב ולא הכרחי לנהגים אודות הנוסעים שלהם, נתבעת עתה על ידי בית משפט בסן פרנסיסקו לחשוף עד 21,000 תכתובות דואר אלקטרוני, הכוללות גם את התכתובות של מנכ"ל החברה, טרביס קלאניק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר