הסיפור הישראלי

הכוח שמאחורי השקע; הסיפור של אלקטרה

איך בית מלאכה קטן שנולד לפני שמונים שנה הצליח להפוך לאהוב ביותר על הישראלים? תשאלו את חברת אלקטרה קמעונאות, הגדולה בארץ למוצרי חשמל וטכנולוגיה

אמ
מקודם |
חברת אלקטרה בנתה מערך עצמאי מלא הכולל יבוא, תקינה, מחסני אחסון, הפצה ומערך שרות ותיקונים עצמאי (צילום: יח"צ)

הנתונים* מראים שהיא במקום הראשון במכירות של מוצרי ליבה כמו מקררים, מקפיאים, מכונות כביסה ומייבשים, והשיקה את המגוון הגדול ביותר של קטגוריות מוצרי חשמל קטנים, ביניהן מכונות קפה טוחנות, שואבים שוטפים, טאבונים, מכונות גילוח ותספורת, מיקרוגלים, מיקסרים מסכים ועוד. כך לפי מידע מחברת מחקר בינלאומית הסוקרת את ענף מוצרי החשמל בישראל. 

אלקטרה חוסכת את כל פערי התיווך ללקוח ונותנת הצעות ערך שאין מתחרה לה (צילום: יח"צ)

מה הסוד של אלקטרה? לדבר "ישראלית"

חברת אלקטרה התחילה בשנת 1945 כבית מלאכה קטן שתיקן ושיווק מוצרי חשמל היא טיפסה לפסגה עד לימינו שבהם מככבת בכל בית שני בישראל: במטבח, בחדר הכביסה, בסלון, בחדרי השינה ואפילו בחצר. הסיבה לפופולריות היא ההיכרות העמוקה עם הקהל הישראלי, הנחישות לחדשנות והובלת השוק לתחרות בריאה.

הלקוח תמיד צודק – אסטרטגיה להצלחה

הלקוחות בישראל חכמים מחפשים את השילוב הנכון בין מפרט למחיר. לכן דורות של משפחות מכל המגזרים מצביעים ברגליים וקונים אלקטרה. החברה הבינה שכדי לעמוד בביקושים המשתנים היא צריכה להיות פתוחה לשינויים ולטרנדים ולייצר מוצרים פרי פיתוחה לפי בקשות הלקוחות מהשטח.

מהמפעל לצרכן – שרשרת הערך נשארת שלמה

אלפי לקוחות לאלקטרה מספקים מידי חודש פידבקים, מהסניפים, מקבוצות מיקוד וסקרים כמשוב אמיתי כולל איזה שדרוגים היו רוצים לראות במוצרים עתידיים. אלו עוברים למחלקות התכנון, פיתוח וייצור במפעלים מובילים בעולם ומתורגמות, הלכה למעשה למוצרים בפועל: החל ממשקים בעברית, פאנלי טאץ' דרך הרחבת נפחי מקררים, מכונות כביסה ענקיות 12 ק"ג, מנגנון שומר שבת, וכלה באפשרויות שליטה מרחוק, IOT ופיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית. בהתאם לכך מגוון המוצרים של אלקטרה הוא עצום.

תקציב נמוך – תמורה גבוהה

ההכנסה הפנויה לנפש בישראל בירידה, הצרכנים מחפשים מוצרי חשמל בתקציב נמוך יותר מבעבר אך לא מוכנים להתפשר על איכות ותכונות המוצר. חברת אלקטרה היא גם היצרן, הקמעונאי והיבואן העצמאי. כך אלקטרה חוסכת את כל פערי התיווך ללקוח ונותנת הצעות ערך שאין מתחרה לה. לכן, אין זה פלא שהחברה נמצאת בצמיחה מתמדת ומובילות השוק שלה ברורה: לדוגמא 6 מתוך 10 מייבשי הכביסה הנמכרים בישראל שייכים לאלקטרה, 5 מתוך 10 מכונות הכביסה הנמכרות בישראל הן של אלקטרה ו-4 מתוך 10 המקררים הנמכרים בארץ הם של אלקטרה(*).

איך לייצר חוויית לקוח מושלמת? הכל נשאר במשפחה

באלקטרה מבינים שכדי לצמוח ובמקביל גם לשמור על מובילות שוק צריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים. איך עושים את זה? באמצעות שליטה מלאה על כל התהליך מהמפעל ועד לצרכן. החברה בנתה מערך עצמאי מלא הכולל יבוא, תקינה, מחסני אחסון, הפצה ומערך שרות ותיקונים עצמאי. בדרך זאת היא מצמצמת את פערי התיווך, שמגולמים במחיר הסופי.

הזוכה הגדול? הלקוח הישראלי

הוא מקבל מפרט זהה למותגים המתחרים בקטגוריה: אותה קיבולת, אותה טכנולוגיה וכולי אבל אך במחיר נמוך משמעותית, עד ל- 50% במוצרים מסוימים, גם במוצרי ליבה וגם במוצרי חשמל קטנים לבית, למטבח, לניקיון ולטיפוח.

שירות °360 כסטנדרט

מערך השירות של אלקטרה הוא הבסיס למצוינות: מוקד שירות הלקוחות מנוהל בצורה ישירה ונפרדת, יש אחריות מורחבת בצורה יוצאת דופן ביחס למתחרים, קיימות מעבדות שירות עצמאיות ונפרדות, פריסה ארצית של טכנאים ייעודיים, ניתן להחליף במהירות מוצרים גם בסניפים ועוד. לצד כל אלה לאלקטרה מערך לוגיסטי ייעודי לצורך אספקה מהירה ללקוחות, לעיתים כבר מהיום למחר.

מקבלים פרמיום. משלמים פחות

והקסם? המחיר נשאר נגיש. כי גם כשמדובר בטכנולוגיות עדכניות, מכשירים חכמים, רמת עיצוב, חומרים וגימור גבוהים במיוחד, מצליחים לשמור על רמת מחירים הנמוכה בעשרות אחוזים ממחירים של מותגים בינלאומיים דומים. כל זה בזכות המכירה הישירה והחיסכון בהשקעות הנדרשות בפרסום גלובלי.

מובילים קדימה

אחרי שמונים שנים בשוק מוצרי החשמל ומיליוני מוצרים שנמכרו אלקטרה הוכיחה עצמה כחברה המועדפת על הצרכן הישראלי ואלטרנטיבה כחול לבן למותגים הבינלאומיים – במחיר, באיכות ובשירות.

(*)על פי נתונים בלתי תלויים של חברת מחקר בינלאומית הסוקרת את שוק מוצרי החשמל בישראל

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

עוד בחדשות צרכנות: