מגיפת ה'קורונה'

הכנסת תושבע בשלושה סבבים; ללא קהל ומשפחות

בשל הנחיות משרד הבריאות והמגבלות בצל התפשטות נגיף ה'קורונה',הוחלט בכנסת מסר כי השבעת חברי הכנסת ה-23, ביום שני הקרוב, תערך בשלושה סבבים וללא קהל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בשל הנחיות משרד הבריאות והמגבלות בצל התפשטות נגיף ה'קורונה', דובר הכנסת, אלברט סחרוביץ, מסר כי השבעת הכנסת ביום שני הקרוב תערך בשלושה סבבים.

"האחריות מחייבת הצהרת אמונים במקטעים, על מנת לעמוד בנהלי תקנון הכנסת תוך צמצום האפשרות להדבקה כוללת, שעלולה להשבית חלילה את כלל חברי הכנסת והממשלה״, אמר סחרוביץ.

חברי הכנסת ה-23 יושבעו בשלוש קבוצות נפרדות שכל אחת מהן תמנה 40 ח"כים. כמו כן לא יוזמנו להשבעה בני המשפחה של הח"כים, מלבד משפחותיהם של שלושה ח"כים חדשים שיושבעו לראשונה.

בין היתר הוחלט כי אירוע ההשבעה ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים, ובוטלו הזמנותיהם של משפחות חברי הכנסת, סגל א', הסגל הדיפלומטי והקהל הרחב.

כמו כן תצומצם כניסתם של יועצים פרלמנטריים, יועצי שרים ופמליות למשכן הכנסת, ובוטלו הזמנותיהם של כלל הח"כים לשעבר אשר מוזמנים באופן מסורתי לטקס. בנוסף בוטלה קבלת הפנים החגיגית לחברי הכנסת אך ראשי המפלגות יוזמנו לצילום המסורתי המשותף.

עוד נמסר כי לא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות. בנוסף, בוטל אירוע הרמת הכוסית לעובדי הכנסת לרגל חג הפסח.

מנכ"ל הכנסת הדגיש כי "הכנסת עצמאית לקבל כל החלטה בנושא, כשמרחב התמרון הנכון נע בין מתן דוגמא ציבורית כנציגי העם ושמירה על ההנחיות – לבין הבטחת פעילות הליבה הפרלמנטרית במשכן ומניעת כל אפשרות לפגיעה בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר