"די להתחכם!"

פרסום ראשון: ערכו חתונה ב'סתר' וגרמו להדבקה בקורונה

לא מעטים בציבור, שמועד חתונתם נקבע מראש לימים אלו, עורכים אותה בבתים פרטיים, ולא מקפידים מספיק על הגבלת מספר המשתתפים; אחת כזו, כבר הובילה לתוצאה קשה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חופה בחצר בית מגורים, אתמול. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: חולה בקורונה השתתף לפני מספר ימים בחתונה שנערכה בבית פרטי, בעת שלא ידע עדיין על מחלתו, ובהמשך התברר כי הדביק חוגג נוסף שהיה במקום - אליו הוזמנו עשרות רבות של בני אדם, בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

בשבועות האחרונים הפכה תופעת החתונות בבתים פרטיים לאחד ממאפייני 'ימי הקורונה' השוררים בישראל ובעולם, בפרט ברחוב החרדי, שמכל פינה בו נשמע קול מצהלות חתנים, כלות ומכריהם.

החשיבות שמייחסת ההלכה היהודית לנישואין, לא מאפשרת את דחייתם אלא במקרים קיצוניים, ובשל כך גם לאחר סגירת האולמות בעקבות ההגבלות שהטיל משרד הבריאות על התכנסות בני אדם במקום אחד, החתונות נותרו במועדן והתקיימו בבתים פרטיים בפורמט מצומצם.

שמחת חתונה - עם המשטרה. ארכיון ( (צילום: איציק ניר)

אלא שלא כולם, מתברר, ערכו את שמחותיהם תוך קיום ההנחיות: כך אירע בשבוע שעבר באחת הערים החרדיות, כאשר לחתונה שנחוגה ב'סתר' בבית פרטי, הוזמנו עשרות רבות של בני אדם, אם לא למעלה מכך, שרקדו יחדיו בדבוקה אחת במשך שעות ארוכות.

כעת כאמור נודעו ל'כיכר השבת' השלכותיה של אותה חתונה: תלמיד ישיבה, חברו של החתן, השתתף עמו בשמחתו כמו שאר חבריו, בעוד הוא אינו יודע כי בגופו כבר מקנן הקורונה. לאחר שחש ברע, נבדק מהנגיף, קיבל תשובה חיובית ומיהר לספר על כך לכל מי שבא איתו במגע.

רבים ממשתתפי אותה חתונה נאלצו בעקבות כך להיכנס לבידוד ולהזמין בדיקת קורונה, ואחד מהם כבר קיבל את תוצאותיה, שהורו בבירור כי נדבק מהצעיר החולה שהיה בחתונה רבת המשתתפים. בימים אלו ממתינים רבים שהיו שם כמותו, לבדיקות קורונה עבורם.

ר' ישראל, אברך שנכח במקום, אומר ל'כיכר השבת': "יש אנשים שחושבים שהם 'מערימים על המדינה', מסתתרים כדי ששוטרים לא יאכפו עליהם את החוק ומתנהגים איך שנראה להם, תוך סיכון הכלל".

"הגיע הזמן לשים סוף למראות כאלו. די להתחכמויות!", הוא מסיים בקריאה לעתיד, בתקווה שתתקבל על לבם של כמה שיותר מהציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר