החוקר ערן סגל:

"רק 5% מכלל חולי הקורונה המאושפזים, חרדים"

יותר משבועיים אחרי תחילת השלב השני בהקלות מהסגר, ומצב התחלואה עדיין יציב, למרות החששות של בכירי משרד הבריאות. בתוך כך, שיעור החרדים נמוך באופן משמעותי (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחלקת קורונה בשערי צדק (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

האם אנחנו באמת לקראת סיומו של הגל השני? למרות הטענות של בכירים בממשלה שהתבטאו כי "לא צפויות הקלות נוספות - עד להודעה חדשה", בשל טענות על עלייה בתחלואה. אנו היום כבר 16 יום אחרי תחילת ההקלות שלב 2, וב"ה אין עליה משמעותית בתחלואה, כך על פי הנתונים, שמביא החוקר ערן סגל.

מספר המאושפזים החדשים נותר יציב, מספר המאומתים עלה במעט אבל גם במקביל למספר הבדיקות, מה ששומר על אחוזי התוצאות החיוביות.

סגל מצביע על כך שהמגזר הערבי ממשיך לעלות בחלקו במאומתים, 45%, מול חלקו באוכלוסייה, 20%. ונקודה חשובה מאד: רק 5% מכל המאושפזים הם מהמגזר החרדי שחלקו באוכלוסייה עומד על 10-12%.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 861 חולי קורונה חדשים: 1.8% מכלל הבדיקות יצאו חיוביות, מתוך 49,077 בדיקות שבוצעו.

563 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, 313 מאושפזים במצב קשה, מתוכם 124 מחוברים למכונות הנשמה. 80 חולים מאושפזים במצב בינוני.

עד כה, 2,736 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. לאחרונה 124 חולי קורונה נשלחו לבידוד במלוניות קורונה, בעוד 7,372 נמצאים בבידוד ביתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר