הרשימה המלאה

כמה מהשכונות החרדיות בירושלים שוב אדומות לקורונה

פיקוד העורף מפרסם את רשימת היישובים המופיעים בתכנית הרמזור, ממנה עולה כי כמה מהשכונות החרדיות בירושלים שוב אדומות • וגם: כך נמנע סגר נוסף אחרי החנוכה (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הסגר הקודם ברמת שלמה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בפיקוד העורף מפרסמים את מפת צבעי היישובים ברחבי ישראל וכמה מהשכונות החרדיות בירושלים חוזרות להיות אדומות. על פי ההחלטה ערים מעל 200,000 תושבים שצבען כתום יחולקו לשכונות כדי להמשיך ככל הניתן את שגרת הלימודים העסקים ושגרת החיים.

השכונות האדומות בירושלים:

הר נוף, רמת שלמה, נווה יעקב, א-טור, בית חנינא, בית צפאפא, גינות העיר, העיר העתיקה, כפר עקב, ראס אל עמוד, שועפאט.

רגע לפני הדלקת הנר הראשון בבתים בישראל, פיקוד העורף מדגיש: כדי שלא נגיע למצב של סגר מלא בכל המדינה בשבוע הבא, וכדי להוריד את מקדם ההדבקה אנחנו ממליצים לכל אזרחי ישראל לנצל את החג על מנת להיבדק, כל המשפחה, ולקטוע את שרשרת ההדבקה. יש לזכור כי ככל שיותר אנשים נבדקים הסיכוי להורדת התחלואה בכל יישוב והורדת מקדם ההדבקה גבוה יותר.

בנוסף, לאור נתונים מעודדים בחברה החרדית, שרבים מהיישובים האדומים שבהם רשמו ירידה משמעותית בתחלואה השבוע, בני הישיבות שחוזרים הביתה בימי החנוכה, מתבקשים להקפיד להיבדק בטרם צאתם מהישיבה. במהלך השהות בבית, יקפידו מאד על כל הכללים שצויינו.

ישנם כעת למעלה מ-200 מתחמי בדיקה בכל הארץ שמקבלות אנשים ללא הפנייה וללא תשלום וכן ללא צורך בבידוד

איך נמנע מעלייה בקצב התחלואה בחג החנוכה?

כחלק מהמאמצים להורדת התחלואה וכדי למנוע התפרצות משמעותית נוספת, מתבקש הציבור להישמר ולשמור על הכללים בחג.

שלא כבכל שנה, חג החנוכה ייחגג השנה במתכונת משפחתית מצומצמת - נר איש וביתו. כפי שכבר הורגלנו לצערנו בחגים הקודמים, נימנע מהתכנסויות ונחגוג אחרת.

מניסיון החגים הקודמים, משפחות רבות שנערכו נכון לכך, ציינו כי היה זה חג מאוד מיוחד עבורם. חג בו ניתן להקדיש את מלוא תשומת הלב למשפחה הגרעינית, לשחק עם הילדים בסביבונים, לקרוא להם סיפורים, לשיר בצוותא את שירי החנוכה ולייצר אווירת חג שמחה ואינטימית יותר.

כמובן, שאסור לשכוח את המבוגרים, וחשוב לשתף אותם במפגש המשפחתי דרך אמצעי התקשורת השונים, אם בזום ואם בשיחות טלפון.

בישובים החרדיים שוררת כעת מגמה חיובית וטובה המעידה על אחוזי תחלואה נמוכים. כדי לשמור על המצב הזה ולשמור על חיי האנשים ובריאותם, עלינו להמשך במשנה זהירות ולהשתדל שלא להתקהל. אם כן מתקהלים, יש לעשות זאת תוך הקפדה על ההנחיות – עד 10 אנשים במבנה ועד 20 אנשים בשטח פתוח. כמו כן יש להקפיד בעת התקהלות במבנה על אוורור של החדר, עטיית מסכות, שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ושטיפת ידיים.

ביישובים הערביים בעלי רמות תחלואה נמוכות ימשכו הלימודים גם בחג החנוכה בשכונות בסיווג ירוק וצהוב. המידע על אופן סיווג הרשויות לצבעים, בהתאם לסיווג החדש של תוכנית הרמזור

שימו לב כי צבע הרשויות המקומיות מתעדכן מדי יום בהתאם לרמות התחלואה. באמצעות מודל זה, תתכנס הממשלה אחת לשבוע, בימי חמישי, ותקבע סיווג "צבע שבועי" לרשויות על פי מצב התחלואה בימים שקדמו למועד זה. מכוחו של הצבע שיקבע אחת לשבוע בממשלה, ייגזרו הקלות ליישובים בסיווג ירוק וצהוב לכל השבוע שלאחר מכן.

אם אתם לא בטוחים האם הילדים שלכם ילמדו בשבוע הבא תוכלו להתעדכן במפה של פיקוד העורף או להתקשר למוקד המידע 104

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר